Citroën C4 Picasso, dzisiaj nazywany C4 Spacetourer, wkrótce zakończy swoją historię. Sprzedaż samochodów w segmencie MPV spadła tak bardzo, że marka przestanie je wkrótce oferować – zapowiedział Vincent Cobée, szef marki.
Citroën rozpoczął swoją przygodę z MPV w 1999 roku od bardzo udanego Citroëna Xsary Picasso. Kształt kropli wody spodobał się klientom a samochody te można spotkać na naszych ulicach do dzisiaj. Później przyszedł czas na nowoczesne C4 Picasso, którego kolejne odsłony były coraz lepsze. W 2013 roku pojawiła się nowa odsłona na bazie platformy EMP2, trzy lata później modele Picasso i Grand Picasso przeszły facelifting a w 2018 roku zmieniły nazwę na Spacetourer, co było związane z utratą praw do wykorzystania nazwiska Picasso.
W 2020 roku zakończono produkcję 5-miejscowej wersji C4 Spacetourera. Z części rynków wycofano też wersję 7-miejscową. Jednak C4 Grand Spacetourer oferowany jest między innymi we Francji. Jego cena zaczyna się od 31.300 euro. Citroën Grand C4 SpaceTourer Grand Monospace oferowany jest wyłącznie z silnikiem benzynowym o mocy 130 KM. Ma dość ograniczone możliwości konfiguracji, ale kupić się go da. W polskiej gamie Citroëna jednak jest go brak. Ostatnie sztuki dealerzy sprzedali bardzo szybko i zapewne chcieliby jeszcze, ale auta na nasz rynek już nie będzie.
Zobacz: Citroën C4 Picasso 1.6 HDi – test rodzinnego visiovana
W zeszłym roku Cobee zapowiedział, że Citroën będzie sprzedawać C4 Spacetourera tak długo, jak się da. Dopóki da się go wyprodukować i znaleźć klientów. Najwyraźniej zboża się ten moment. W rozmowie z magazynem Autocar, Cobée przyznał, że od kilku lat są ostatnimi Mohikanami w branży a segment MPV bardzo szybko zanika. To zapowiedź zakończenia produkcji.
Większość konkurentów używa dzisiaj SUVów jako swojego rodzaju następców minivanów. Citroën ma dzisiaj w swojej ofercie dwa modele, które mogą być alternatywą dla Picasso: to C3 Aircross, dla mniejszych rodzin, oraz C5 Aircross. Z kolei Berlingo może być alternatywą dla osób, które potrzebują naprawdę dużo przestrzeni. Jest też duży Spacetourer, chociaż to auto jest raczej rodzajem minibusa niż większym MPV a dla wielu osób będzie po prostu za duże.
Jednak nie wszyscy chcą SUVa i szkoda, że C4 Spacetourer znika z oferty. Jest to bardzo praktyczny i wygodny samochód. Przyczyna zakończenia produkcji tego udanego samochodu jest jednak natury ekonomicznej: Stelllantis unifikuje swoje platformy i dalsze utrzymywanie EMP2 jest po prostu niemożliwe.
źródło: Autocar
Najnowsze komentarze