czwartek, 11 sierpnia, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny.
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny.
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Renault

Świąteczne zakupy: Jak poruszać się po zatłoczonym parkingu?

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2021-04-02
w Renault, Wiadomości
Czas czytania 3 minut
114 2
2
Świąteczne zakupy: Jak poruszać się po zatłoczonym parkingu?
99
UDOSTĘPNIEŃ
331
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Strefy Czystego Transportu w polskich miastach już za dwa lata. Gdzie zostaną uruchomione?

Tuning silnika 1.5 blueHDi 130 KM. Jaki wzrost moc można uzyskać: box i chiptuning?

Jak wygląda struktura dostawców przy produkcji samochodu elektrycznego?

Święta Wielkanocne tuż tuż, ale nie wszyscy zdążyli zrobić większe zakupy przed lockdownem i wiele osób dopiero wyruszy do sklepów spożywczych, dlatego pomimo ograniczeń związanych z pandemią można spodziewać się wzmożonego ruchu na parkingach przed marketami. W takich warunkach kierowcy powinni zachować szczególną ostrożność i spokój, nie lekceważyć znaków drogowych i sygnalizować manewry. Na ciasnym parkingu najlepiej sprawdzi się parkowanie tyłem, które pozwoli potem bezpieczniej wyjechać.

Wzmożony ruch na parkingu przed sklepem, zwłaszcza przed świętami, nie jest niczym niezwykłym. Warto zwrócić uwagę na kilka aspektów, aby wyjazd na świąteczne zakupy w najbliższych dniach przebiegł sprawnie i bezpiecznie. Wybierając się do marketu w przedświątecznym tygodniu, należy liczyć się z możliwością długiego oczekiwania w kolejce i ze sporym ruchem na parkingu.

Nie pozwólmy sobie na to, aby przez pośpiech czy irytację podczas przedświątecznych zakupów ignorować znaki drogowe i obowiązujące zasady ruchu drogowego. Takie zachowania jak jazda pod prąd czy niewłączanie kierunkowskazów mogą skutkować między innymi stłuczką czy kolizją. Bezpieczniej będzie nie odkładać zakupów na ostatnią chwilę i wybrać mniej uczęszczane godziny, również z uwagi na trwającą pandemię. Unikajmy także parkowania obok dużych samochodów, które mogą zasłonić nam widok przy wyjeździe – mówią trenerzy Szkoły Bezpiecznej Jazdy Renault.

Na parkingu przepuść pieszego

Nienajlepszym pomysłem jest też parkowanie blisko wejścia do sklepu, gdyż w takich miejscach natężenie ruchu jest zwykle największe. Bezpieczniej jest zaparkować w nieco większej odległości. Istotną rolę odgrywa również uważne obserwowanie otoczenia przez kierowcę, ze szczególnym zwróceniem uwagi na poruszających się po parkingu pieszych.

Pieszy co prawda nie może utrudniać ruchu pojazdom oraz ma obowiązek unikać wszelkich działań, które mogłyby spowodować zagrożenie bezpieczeństwa lub porządku ruchu drogowego, warto jednak pamiętać, że może to zignorować lub po prostu w roztargnieniu nie zauważyć zbliżającego się samochodu. Kluczowa jest jazda z niską prędkością, zachowanie najwyższej ostrożności i pełne skupienie kierowcy, aby mógł błyskawicznie zareagować na zagrożenie. Uwagę kierowcy może skutecznie rozpraszać rozmawianie przez telefon – niedopuszczalne jest korzystanie podczas jazdy z telefonu wymagającego trzymania go w ręku.

Lepiej parkować przodem do wyjazdu

Na zatłoczonym parkingu lub gdy miejsce do zaparkowania jest niewielkie, najlepiej wjechać na nie tyłem, co pozwoli nam potem bezpieczniej wyjechać. Warto najpierw minąć miejsce parkingowe i zobaczyć, czy nic nie utrudni mam zaparkowania, np. niskie betonowe słupki, bardzo wysoki krawężnik, wystające elementy metalowe chroniące latarnie itp. Podczas cofania należy ocenić odległość, patrząc w lusterko wsteczne, można też przekręcić głowę w prawo i spojrzeć przez tylną szybę. Co ważne, trzeba uważnie obserwować boki i rogi samochodu i upewnić się, że zostało dostatecznie dużo miejsca aby otworzyć drzwi. W przypadku wątpliwości można zatrzymać pojazd i spróbować wykonać manewr jeszcze raz – mówi Adam Bernard, dyrektor Szkoły Bezpiecznej Jazdy Renault.

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Świąteczne zakupy: Jak poruszać się po zatłoczonym parkingu?
1 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: bezpieczeństwoporady i serwisRenaultSzkoła Bezpiecznej Jazdy Renault
Udostepnij40Tweet25Udostepnij7
Poprzedni

Rejestracje aut z francuskich koncernów w pierwszym kwartale 2021 roku w Polsce

Następny

Duster 4×4 z 2-litrowym 150-konnym silnikiem w automacie i jasnym wnętrzem za równowartość 42.000 zł?

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny

Duster 4x4 z 2-litrowym 150-konnym silnikiem w automacie i jasnym wnętrzem za równowartość 42.000 zł?

Citroën, mimo swej niskiej ceny, zalicza się do wyższej klasy samochodów

Nowa Dacia Spring w Polsce. Będzie jeździć w car sharingu Traficar?

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

2 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • bartekp - Pierwsze nowe Citroëny C5 Aircross trafiają do polskich klientów: „To miłość od pierwszego wejrzenia”
  • Jakub - Silnik 2.0 blueHDi 150 KM – dopracowany, oszczędny diesel. Opinie, awaryjność, eksploatacja
  • Edgar - Pierwsze nowe Citroëny C5 Aircross trafiają do polskich klientów: „To miłość od pierwszego wejrzenia”
  • Irbis78 - Renault Kiger pojechał w Himalaje. 2000 kilometrów w wysokich górach by przetestować wytrzymałość samochodu
  • khoral - Renault Laguna Grandtour z silnikiem 3.5 V6: „unikat na skalę europejską”
  • Witek - UOKiK: 32 egzemplarze Peugeot 508 do serwisu
  • Bart - DS 7 Crossback z benzynowym silnikiem 180 KM w podróży do Włoch. Ile spalił ten luksusowy SUV?
  • Chip - UOKiK: 32 egzemplarze Peugeot 508 do serwisu
  • Krzysztof - Nowa Dacia Duster Commercial już w sprzedaży. Zmiana wizerunku i ceny
  • Maciej - Pierwsze nowe Citroëny C5 Aircross trafiają do polskich klientów: „To miłość od pierwszego wejrzenia”


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Strefy Czystego Transportu w polskich miastach już za dwa lata. Gdzie zostaną uruchomione?
  • Tak ponad 100 lat temu Citroen reklamował swój pierwszy samochód, Type A
  • Renault: landolety i traktory na gumach pełnych oraz dętych z Wilna
  • Tuning silnika 1.5 blueHDi 130 KM. Jaki wzrost moc można uzyskać: box i chiptuning?
  • Jak wygląda struktura dostawców przy produkcji samochodu elektrycznego?
  • Dacia: 10 pytań najczęściej zadawanych przez klientów w salonie
  • UOKiK: Citroën C5 Aircross oraz DS 7 Crossback do serwisu
  • Silnik 2.0 blueHDi 150 KM – dopracowany, oszczędny diesel. Opinie, awaryjność, eksploatacja
  • Renault Laguna Grandtour z silnikiem 3.5 V6: „unikat na skalę europejską”
  • Pierwsze nowe Citroëny C5 Aircross trafiają do polskich klientów: „To miłość od pierwszego wejrzenia”


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
2
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.