Ani jednego zdjęcia samochodu francuskiego nie zawiera okładka tygodnika AUTO ŚWIAT, który ukazał się w poprzedni poniedziałek jako numer podwójny. Mimo to kupiłem to pismo, jak zwykle zresztą, może nawet nie tyle, by sprawdzić, czy wewnątrz jest lepiej, ale by móc napisać ten stronniczy przegląd prasy.
AUTO ŚWIAT nr 30-31 (1305) z 26.VII.2021
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 84 (z okładką)
Cena: 4,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 5,9 grosza
Warto kupić? Raczej nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: Berlingo, C3, C3 Aircross, C4, C4 Cactus, Xsara Picasso, ZX, 107, 207, 2008, Captur, Clio, Kangoo, Megane, Rapid, Scenic, Twingo, Dokker, Duster, Lodgy, Logan, Sandero, Crossland
Na stronach 8-9 AUTO ŚWIAT opublikował test poliftingowego Citroëna C3 Aircross. Ów lifting był całkiem spory i Redaktor Kamiński stwierdził, że samochód wydoroślał. Cóż – faktycznie stracił nieco swojego uroku, jest jakiś taki poważniejszy, ale wciąż okazuje się funkcjonalnym autkiem. Tylko stylistycznego uroku trzeba teraz szukać w środku. Przedni pas nawiązuje do aktualnej linii stylistycznej marki – zniknęły duże reflektory. Autor pisze wprost, że wnętrze pojazdu wykończono materiałami o świetnej jakości, docenia też pozycję za kierownicą. Skrytykowano za niski położenie ekranu na konsoli centralnej i trochę nieczytelną (za małą) czcionkę. Auto wciąż jest przestronne, praktyczne, a zespół napędowy, w którym pierwsze skrzypce grają 130-konny silnik 1.2 PureTech oraz automatyczna skrzynia biegów okazuje się być znakomitym duetem. Auto jest zawieszone komfortowo i wciąż rozsądnie wycenione, choć nie da się ukryć, że samochody ostatnio bardzo podrożały. AUTO ŚWIAT „wycenił” poliftingowego C3 Aircrossa na 4,5 gwiazdki. W tekście wspomniano też Opla Crosslanda.
Na stronie 23. wspomniano, że koncern Stellantis był drugim największym sprzedawcą nowych samochodów w Europie w I półroczu br., a Grupa Renault trzecim.
Na stronach 60-61 znajdziecie wyimki z aktualnego raportu TÜV. Nie przywiązywałbym się do tych wyników, ale wspomnę, że pojawiły się w nich:
– Citroëny C4, C4 Cactus;
– Peugeoty 207;
– Renault Clio, Kangoo, Twingo;
– Dacie Dokker, Duster, Lodgy, Logan, Sandero.
Strona 62. przynosi fragmenty z rankingu ADAC i tu z kolei pojawiły się wzmianki o Renault Capturze, Kangoo/Rapid i Scenic’u, o Citroënie C3 oraz Peugeocie 2008.
Z kolei na stronie 63. w raporcie Warranty Direct pojawiły się Citroëny C3, C3 Picasso, Xsara Picasso i Berlingo, Peugeot 107 oraz Renault Twingo i Scenic.
Na stronie 64. dla odmiany znajdziecie zestawienie aut testowanych przez AUTO ŚWIAT (a raczej AUTO BILD) na długim dystansie. Wśród nich były: Peugeot 2008, Renault Megane i Renault Clio.
Markę Renault (i model Scenic) oraz Grupę PSA wspomniano w artykule poświęconym problemowi panewek na wale korbowym (strony 66-67).
W dziale Z naszego archiwum (strona78.) przypomniano, jak to ćwierć wieku temu testowano Citroëna ZX Break. Mimo tego, że było to najkrótsze wówczas kompaktowe kombi dostępne na polskim rynku, auto okazało się przestronne i funcjonalne.
Na rynku pierwotnym marki PSA radzą sobie w Polsce raczej średnio, za to na rynku wtórnym są w pierwszej dziesiątce. Renault zresztą też. Wspomniano o tym na stronie 80.
I to już wszystko, co o interesujących nas samochodach napisano w aktualnym numerze tygodnika AUTO ŚWIAT.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto Świat
Najnowsze komentarze