Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Partnerzy
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Historia

Szary człowiek kupuje auto. Porównanie cen polskich i zagranicznych

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2022-10-11
w Historia
Czas czytania 3 minut
141 4
A A
7

Warto przeczytać!

Anormalna polityka rządu w stosunku do samochodów. „Musimy opłacać wielomiliardowy haracz”

Citroën w sporze sądowym ze znaną aktorką i autorem piosenek

Przedwojenny salon Citroëna na filmie Stowarzyszenia Weteranów Polskiej Armii w USA

Mroczne tajemnice fabryki Peugeot w Sochaux

Warto chwilę czasu poświęcić barwnym katalogom i cennikom zagranicznym samochodów Ciekawe przecież, jak to się kupuje zagranicą auto, ile płaci gotówką, o ile niższe. są ceny itd. A więc rozpoczyna-my „wielką rewię cen”.

Zobaczmy więc co oferują nam na rynku francuskim!

Oczywiście największa wytwórnia Renault na pierwszy ogień: w jej cenniku widnieje zachęcają ca pozycja — za nowoczesny zupełnie wóz typ Juvaquatre 16500 franków, czyli 2370 złotych! Nie myślcie, że to jest ja kaś namiastka samochodu – niedołężne trójkołowe naśladownictwo, albo stwór z jednocylindrowym silnikiem! Juvaquatre posiada normalny 4 cyl. silnik (1003 ccm) o mocy 26 KM waży 815 kg, zużywa ok. 7.5 litra benzyny na 100 km, rozwija 95 km/godzinę i ma niezależnie zawieszone przednie koła. W Polsce wóz ten kosztuje… 4900 zł., a więc przeszło dwa razy drożej niż w kraju macierzystym.

W programie Peugeuot’a naj tańszy wóz kosztuje 21800 fr. (3140 zł.). Jest to model „302″ (za który w Polsce płaci się okrągłą sumę 8680 zł.!) wyposażony w 4 cyl. silnik o pojemn 1760 ccm dajacy 55 KM na hamulcu. Przednie koła niezależnie zawieszone, zużycie paliwa 9 — 11 litrów.

W salach wystawowych Citroena ze zdumieniem patrzymy na limuzynę ,,7 TA” za… 22500 fr.! W Polsce za-miast 3350 zł. płacimy za takie cacko7850 zł.! A przecież jest to dobry oszczędny wóz z silnikiem o pojemn. 1628 ccm zużywający ok. 10 litrów na 100 km Wóz ten gdyby kosztował 3500 zł. szedłby setkami tygodniowo, podobnie jak i Renault. Nieco. silnieszy typ „W’ z silrikiem 1.9 litra kosztuje we Francii 24300 fr. Jak wiadomo Citroen posiada nawskroś nowoczesne karoserie samoniosące i podwozie, wyposażone w drążki skrętne, niezależne zawieszenie kół i t. d.

Ten krótki przegląd cen rzuca sporo światła na zagadnienie popularyzacji samochodu w Polsce. Różnica między cenami fabrycznymi zagranicą a cenami rynkowymi w Polsce jest bardzo duża. Dopóki cena wozu popularnego w Polsce nie zostanie ścięta do poziomu europejskiego (przynajmniej) o intesywniejszej motoryzacji nie ma co marzyć.

Artykuł pochodzi z tygodnika Czas, 21 września 1938 r. Skróty i wytłuszczenia pochodzą od redakcji.

Pisownia oryginalna.

 


Francuskie samochody

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: CitroenPeugeotRenault
Udostepnij50Tweet31Udostepnij9
Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

7 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
7
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.
Hydropneumatyka Citroëna bez tajemnic. Jedyne takie szkolenie dla mechaników i warsztatów: 24-26 marca 2023. Zgłoś się teraz
Learn more
This is default text for notification bar
Learn more