środa, 17 sierpnia, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny.
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny.
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Stellantis

Szef koncernu Stellantis, Carlos Tavares, otrzymał ponad 17 mln euro premii

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2022-02-28
w Stellantis, Wiadomości
Czas czytania 2 minut
463 10
2
405
UDOSTĘPNIEŃ
1.4k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Carlos Tavares, szef koncernu Stellantis, ma zagwarantowane stałe wynagrodzenie w wysokości 2 mln euro rocznie. Jednak to nie wszystko. W zależności od osiąganych celów, jest mu wypłacana premiera. W 2021 roku wyniosła ona aż 17 mln euro. Wszystko to w związku z bardzo dobrymi wynikami finansowymi koncernu Stellantis.

Carlos Tavares ma powody do zadowolenia. Łączne wynagrodzenie w wysokości 19 milionów euro, z czego 2 mln to pensja a 17 mln to premia, wynikają z osiągania odpowiednich wyników finansowych. Stellantis miał osiągnąć w zeszłym roku ponad 13 mld euro zysku, co jest wynikiem równie znakomitym co budzącym sporo pytań w branży motoryzacyjnej. Fakt osiągnięcia tak dużego zysku wykorzystali m.in. związkowcy, którzy żądają podwyżek płac i zakończenia programów wspierających odejścia z koncernu.

Zobacz: Stellantis ze słabymi wynikami w Polsce 

Tavares próbuje polepszyć ten wynik, zmieniając zapisy umów z dostawcami. Chce na nich przerzucić ryzyko wzrostu cen oraz uzyskać od nich zwrot wygenerowanych oszczędności. Jednak tu może pójść mu już znacznie gorzej. W Kanadzie dostawcy części powiedzieli Stellantis zdecydowanie nie i prawdopodobnie koncernowi nie uda się przeforsować niekorzystnych dla dostawców umów.

We Francji dostawcy też nie są zadowoleni z wielkich zysków Stellantis. Związkowcy z kooperującego z koncernem zakładu Contitech (część grupy Continental) mówią wprost: zarabiamy mało, zyski naszej firmy są coraz mniejsze i nie pozwolimy, by Stellantis to wykorzystywał.

Zobacz: Stellantis nie wyklucza zamknięcia zakładów w Rosji w związku z wojną na Ukrainie 

Zmiana umów dealerskich również nie idzie tak gładko, jak planowano. Część sieci rozważa, przynajmniej w Polsce, czy warto pozostawać w koncernie, który nie pozwala na osiąganie sensownego poziomu zysku. W Austrii, Francji i Hiszpanii trwają też rozmowy na temat budowy europejskiego porozumienia dealerów Stellantis w celu zablokowania niekorzystnych zapisów umów.

Źródło: własne, L’argus

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

5 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: managementStellantis
Udostepnij162Tweet101Udostepnij28
Poprzedni

Laurent David zostaje mianowany szefem działu kontroli wydajności Renault

Następny

Czy Citroën C3 Picasso pokona Hyundaia i Toyotę, a nowy Peugeot 308 Mazdę 3? Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 07-08/2022

Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Następny

Czy Citroën C3 Picasso pokona Hyundaia i Toyotę, a nowy Peugeot 308 Mazdę 3? Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 07-08/2022

Nowy luksusowy DS 4 oczami greckich dziennikarzy: jest bezkonkurencyjny

Znamy wyniki The Car of The Year 2022. Renault Mégane E-tech na drugim miejscu. Rosyjscy członkowie jury zawieszeni

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

2 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Remek z Gremek - Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria
  • Romek kudlaty - Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria
  • Łukasz - Fabrycznie nowy Citroën XM za 112 tysięcy zł: Ile kosztowały samochody w Polsce w 1997 roku?
  • Simo Häyhä - Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria
  • Simo Häyhä - Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria
  • Krzysztof Gregorczyk - Nowy DS 7 – polski cennik luksusowego SUV-a z Francji
  • Anonimowo - Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria
  • OCH - Nowy DS 7 – polski cennik luksusowego SUV-a z Francji
  • Są store - Gdzie znajduje się najnowszy salon DS Store w Europie?
  • Jfk - Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Citroën DS – najbardziej komfortowy samochód świata. „Jedziesz po szutrowej drodze i tego nie czujesz”
  • Nowy Peugeot 308 SW 1.2 PureTech 130: „dają radę te 3 cylindry”
  • Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria
  • Nowy DS 7 – polski cennik luksusowego SUV-a z Francji
  • (Nie) zdążyć przed szlabanem. Uwaga na przejazdach!
  • Poczuj się jak profesjonalny kolarz z akcesoriami AG2R Citroën Team
  • Diesel czy benzyna? Ten ranking używanych samochodów nie pozostawia wątpliwości
  • Nowe Renault Mégane E-tech i Michelin na Olsztyn Green Festiwal. Ale się działo!
  • Przegląd rynku: używane oszczędne auto do długich podróży do 30 tysięcy złotych. Laguna, Scenic, 308
  • Twój samochód, to Opel? Poszukaj w nim rekinów!


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
2
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.