Dyrektor generalny Opla Florian Huettl przedstawił plany Opla na nadchodzące lata na konferencji dealerów Opla w Hiszpanii w Saragossie, gdzie mógł również ogłosić pierwsze sukcesy ofensywy marki w dziedzinie elektryfikacji. Jak dotąd w tym roku udział producenta z Rüsselsheim w hiszpańskim rynku pojazdów elektrycznych napędzanych prądem z akumulatorów wynosi 5,3%, co jest znacznie wyższym wynikiem niż udział w rynku światowym. Sytuacja jest jeszcze lepsza w przypadku lekkich samochodów dostawczych. Tutaj odsetek pojazdów elektrycznych zasilanych z baterii wynosi już 10,1%. Ponadto Opel spodziewa się dalszego wzrostu sprzedaży pojazdów zelektryfikowanych, ponieważ jedna czwarta zamówień na Opla Grandlanda i nową Astrę dotyczy już ich hybrydowych wariantów plug-in.
Sprawdź, jakie zeletryfikowane modele Opel oferuje w Polsce
„Nasza ofensywa elektryfikacyjna zyskuje na popularności w Hiszpanii pomimo trudnego otoczenia, a jest to niezwykle ważne, ponieważ przyszłość mobilności jest elektryczna” – powiedział Huettl. Dyrektor generalny Opla podkreślił również znaczenie Hiszpanii w strategii produkcyjnej Opla. – „Hiszpania jest ważna dla Opla nie tylko z punktu widzenia sprzedaży, ale także stanowi ważny filar naszej bazy produkcyjnej. Połowa wszystkich pojazdów Opla została wyprodukowana w ubiegłym roku w Hiszpanii. Produkowana w Saragossie Corsa jest naszym najlepiej sprzedającym się pojazdem, a Crossland został wyprzedzony przez Corsę i Mokkę dopiero w 2021 roku”.
Opel Corsa jest produkowany w Saragossie od 1982 roku i w tym roku obchodzi swoje 40. urodziny. Opel uczcił ten kamień milowy w historii sukcesu sprzedaży, wprowadzając na rynek limitowaną edycję Corsy na 40. rocznicę.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Opel
Najnowsze komentarze