ds 8 macron 1 Wiadomości
Wiadomości

Czym jeździ prezydent? Różne wybory francuskich głów państwa na przestrzeni lat

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
2025 renault 5 f d kalamus 0027 Wiadomości
Wiadomości

Renault 5 E-Tech i Dacia Spring do jazd testowych w Łodzi. Rusza EV Experience Urban Edition 2025

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-22
Leapmotor T03,
Wiadomości

Leapmotor T03 drugim najchętniej kupowanym miejskim elektrykiem w Polsce

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-22
Nissan Micra
Wiadomości

Nissan udostępni swoje fabryki Chińczykom? „Rozważamy bardziej elastyczny model współpracy”

autor Tomasz Nowicki
2025-05-16
jasmine paolini nowa ambasadorka marki alfa romeo 3 Wiadomości
Wiadomości

Alfa Romeo świętuje sukces Jasmine Paolini i jej spektakularne podwójne zwycięstwo na Italian Open

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-20
Renault Master
Wiadomości

250 sztuk Renault Master do transportu pacjentów. Nowe zamówienie firmy EMED

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-19
Emmanuel Macron 1 Wiadomości
Wiadomości

Emmanuel Macron bije na alarm: „Unia Europejska zabiła konkurencyjność naszej motoryzacji, czas na zmiany”

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Auta elektryczne za 100 euro miesięcznie znów dostępne. Powrót leasingu społecznego we Francji!
  • Mat - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Robert - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Pionier - Auta elektryczne za 100 euro miesięcznie znów dostępne. Powrót leasingu społecznego we Francji!
  • Inny Anonimowy - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Inny Anonimowy - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Inny Anonimowy - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

Szef Renault krytykuje europejską biurokrację i przepisy: „Musimy produkować samochody, na które ludzi stać!”

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2025-04-26
w Wiadomości, Renault
Czas czytania 3 minut
11.6k
A A
34
luca de meo Wiadomości

W czasach, gdy ceny nowych samochodów w Europie szybują coraz wyżej, a kolejne marki wycofują się z produkcji tańszych modeli, Luca de Meo – dyrektor generalny Renault – nie ma wątpliwości, gdzie leży problem. Jego diagnoza jest prosta i mocna: jeśli europejski przemysł motoryzacyjny ma przetrwać, musi wrócić do korzeni i znów zacząć oferować auta dostępne dla przeciętnego kierowcy.

De Meo, jeden z najbardziej doświadczonych menedżerów w branży (wcześniej m.in. prezes Seata i twórca sukcesu marki Cupra), od pięciu lat stoi na czele Renault. W tym czasie udało mu się wyprowadzić koncern na stabilne tory, ale – jak podkreśla – bez zmian w podejściu całej branży, przyszłość motoryzacji w Europie stoi pod znakiem zapytania. W rozmowie z włoskimi mediami de Meo nie ukrywał, że największym hamulcem dla przemysłu samochodowego jest dzisiaj nadmiar regulacji narzucanych przez Unię Europejską. Według niego to właśnie „europejska biurokracja dusi motoryzację”, ograniczając możliwości producentów i podnosząc koszty, zwłaszcza w przypadku najtańszych segmentów rynku – aut miejskich i kompaktowych.

– Regulacje powinny określać cele, takie jak poziom emisji CO₂, ale to inżynierowie powinni decydować, jak te cele osiągnąć – przekonuje szef Renault. – Zakazywanie określonych technologii nie jest rozwiązaniem. Silniki spalinowe nie muszą znikać, bo istnieją technologie, które pozwalają ograniczyć ich emisję niemal do zera. Problem w tym, że trzeba pozwolić producentom je wdrażać.

Przez dziesięciolecia to właśnie niewielkie, przystępne cenowo samochody były fundamentem europejskiej motoryzacji i źródłem jej globalnego sukcesu. Dziś jednak coraz mniej producentów decyduje się na ich projektowanie i produkcję. Powód? Malejąca marża i rosnące koszty dostosowania takich modeli do rygorystycznych przepisów środowiskowych. De Meo podkreśla, że bez powrotu do tej klasy samochodów – dostępnych dla szerokiego grona odbiorców – europejska motoryzacja nie odzyska dawnej siły. Jako przykład podaje Japonię, gdzie dla najmniejszych aut (tzw. kei-carów) obowiązuje oddzielny, bardziej elastyczny reżim prawny, pozwalający na ich opłacalną produkcję.

– Kluczem jest produkować samochody, które ludzie mogą kupić – podsumowuje de Meo. – To one napędzały naszą branżę przez dekady i uczyniły Europę liderem światowej motoryzacji. Dziś, bardziej niż kiedykolwiek, musimy o tym pamiętać.

Pod wodzą de Meo Renault stawia właśnie na odbudowę swojej pozycji w segmencie samochodów popularnych. Marka zapowiada kolejne modele o rozsądnej cenie, które mają łączyć nowoczesne technologie z dostępnością dla przeciętnego klienta. Czy inni europejscy producenci pójdą tą samą drogą? To może być jedyna szansa, by europejskie fabryki znów zaczęły pracować pełną parą, a salony samochodowe zapełniły się kupującymi.

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

4.8 16 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

renault koleos 2025 02 Wiadomości

Nowy hybrydowy Renault Koleos 241 KM 2025 debiutuje na wybranych rynkach

2025-05-23
lionel jaillet Wiadomości

Lionel Jaillet nowym szefem Renault Group w Turcji

2025-05-22

Auta elektryczne za 100 euro miesięcznie znów dostępne. Powrót leasingu społecznego we Francji!

2025-05-22

Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?

2025-05-22
Tagi: Renault
Udostepnij4283Tweet2677Udostepnij750
Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości - gdy zacząłem chodzić fascynowały mnie koła samochodów. Citroën, Peugeot i Renault zawsze!

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
34 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Fiat Pulse 2026

    Fiat Pulse 2026 zaprezentowany. Nowy wygląd i wyposażenie z panoramicznym dachem jako opcja

    2905 udostępnienia
    Udostepnij 1162 Tweet 726
  • Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora

    1625 udostępnienia
    Udostepnij 650 Tweet 406
  • Zasięg lepszy niż w dieslu. Dacia Bigster mild hybrid-G 140 przejedzie nawet 1450 km

    1845 udostępnienia
    Udostepnij 738 Tweet 461
  • Używana Dacia Duster II z LPG. Najtańsze ogłoszenia od pierwszego właściciela

    1666 udostępnienia
    Udostepnij 666 Tweet 417

Testy samochodów

01. Renault Espace Initiale Paris TCe 200 EDC Wiadomości
Renault

Test: Renault Espace Initiale Paris TCe 200 KM EDC. Przestrzeń z automatem. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Krzysztof Gregorczyk
2017-01-31
dacia duster 100 Wiadomości
Testy

Test: Dacia Duster 1.6 105 KM 2013 oczami użytkownika. Z cabrio na budżetowego SUVa, niedoróbki i wiele zalet. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Tomasz Nowicki
2013-07-10
Peugeot 508 SW II GT Hybrid 11 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 508 SW II GT Hybrid 225 KM – komfortowe hybrydowe kombi. Rachunek ekonomiczny jest nieważny? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2020-07-05
Nowa Dacia Duster Hybrid 140 2024
Testy

Test: Dacia Duster Hybrid 140, czyli oszczędna jazda z automatem. Czy to najlepsza wersja Dustera?

autor Małgorzata Kozikowska
2024-09-27
citroen c4 picasso 2006
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C4 Picasso 1.6 HDi 110 KM 2006 – rodzinny samochód. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2006-11-09

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Auta elektryczne za 100 euro miesięcznie znów dostępne. Powrót leasingu społecznego we Francji!
  • Mat - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Robert - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Pionier - Auta elektryczne za 100 euro miesięcznie znów dostępne. Powrót leasingu społecznego we Francji!
  • Inny Anonimowy - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Inny Anonimowy - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Inny Anonimowy - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora

Zobacz też

Citroen C4 Aircross na antypodach dzień 7 – półwysep Coromandel i pożegnanie z Nową Zelandią. Test

BWT Alpine F1 Team zapowiada Grand Prix Abu Zabi Formuły 1 2022

15 tysięcy sprzedanych Renault Twizy

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
34
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz