poniedziałek, 23 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Renault

Szef Renault: zbyt wczesne przejście na napędy elektryczne może zaszkodzić środowisku

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2022-05-12
w Renault, Wiadomości
Czas czytania 4 minut
175 11
5
160
UDOSTĘPNIEŃ
532
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska

Brak części w fabryce w Trémery z powodu kradzieży. Pracownicy wynieśli 200 wtryskiwaczy

Fabryka Stellantis w Charleville odzyskuje ciepło i ogrzewa nimi pomieszczenia oraz domy

Szef Renault, Luca de Meo krytycznie odniósł się do zbyt szybkiej rezygnacji z aut spalinowych na rzecz samochodów elektrycznych i uważa, że w ten sposób zamiast pomóc środowisku, możemy mu bardziej zaszkodzić.

Branża motoryzacyjna w pośpiechu stara się realizować wytyczne Unii Europejskiej dotyczące wymogów środowiskowych a plan zakazania sprzedaży samochodów spalinowych od 2035 roku, powoduje nacisk na rozwój, produkcję i promocję modeli z napędem elektrycznym. Wydawałoby się, że wszystko dzieje się szybciej niż byśmy tego chcieli i szybciej niż wynikałoby z postępu przygotowań infrastruktury, co dostrzegają również szefowie koncernów motoryzacyjnych. Zbyt szybka zmiana z aut benzynowych i diesli na pojazdy elektryczne może mieć zdaniem dyrektora generalnego Grupy Renault, daleko idące konsekwencje.

Zobacz także: Renault Zoe przejechało ponad dwa tysiące kilometrów na jednym ładowaniu!

Konsekwencje społeczne, finansowe i ekologiczne

„Marka Renault jest bardzo zaangażowana w rozwój pojazdów elektrycznych. Zaczęliśmy tutaj bardzo wcześnie i nadal wierzymy, że napęd elektryczny i być może wodór, mogą być dobrym rozwiązaniem dla niektórych zastosowań” – powiedział Luca de Meo podczas konferencji The Financial Times Future of the Car w Londynie. Trudno się z tym nie zgodzić. Już w 2012 roku w ofercie Renault znajdowało się Zoe, czyli jeden z pierwszych masowo produkowanych modeli na prąd. Najnowszym elektrykiem jest Megane E-Tech Electric, ale w planach jest rozszerzenie gamy m.in. o nowe R5 na prąd oraz elektrycznego SUV-a. Napęd wodorowy również nie jest francuskiemu producentowi zupełnie obcy. Za jego rozwój odpowiada spółka HYVIA. Mimo coraz szerszej gamy produktów, które nie emitują spalin, de Meo sceptycznie odnosi się do całkowitej rezygnacji z aut spalinowych.

„Jeżeli spojrzymy na dane, zobaczymy, że sprzedaż samochodów z silnikami spalinowymi – w tym także hybryd – jeszcze nie osiągnęła szczytu. Należy wziąć pod uwagę wyzwania z perspektywy społecznej, finansowej i ekologicznej” – dodał.

Emisja CO2 nie taka oczywista

De Meo zwrócił uwagę, że samochody z napędem elektrycznym sprawdzają się w 85% typowego użytkowania, ale nie podczas „trzech dłuższych podróży w ciągu roku”. Ograniczony zasięg zniechęca klientów do zakupu takiego auta. Wspomniał również o całkowitej emisji CO2.

Zobacz także: Renault Scenic przechodzi do historii. Koniec produkcji popularnego modelu

„Odpowiedź na pytanie, jaki jest poziom emisji CO2 przez cały okres eksploatacji samochodu, nie jest taka oczywista. Niektóre paliwa alternatywne lub hybrydy mogą być czystsze w tych pomiarach niż pojazdy elektryczne” – uważa dyrektor generalny Renault. „Do tego dochodzi dostępność aut elektrycznych pod względem finansowym. Spodziewaliśmy się parytetu cen około 2025 roku, ale teraz może się to zmienić ze względu na inflację surowcową”.

De Meo podkreślił, że nałożenie rygorystycznych wymogów może być szkodliwe dla środowiska, ponieważ odetnie inwestycje w możliwie najczystsze technologie silników spalinowych. „Musimy zapewnić bezstronne, rzeczywiste podejście do tej technologii” – powiedział.

Nowy napęd hybrydowy

„W tym roku wprowadzimy na rynek nowy silnik hybrydowy o najlepszej na świecie wydajności, lepszej niż diesla i pokazuje, że wciąż jest potencjał w silnikach spalinowych. Oczywiście będziemy inwestować w przyszłe technologie, ale powinniśmy również wziąć pod uwagę wpływ odcięcia inwestycji na rzecz tego, co obecnie rozwijamy”.

Nie tylko Luca de Meo uważa, że elektryfikacja postępuje zbyt szybko. Swoje obawy niejednokrotnie przedstawiał podczas swoich wystąpień Carlos Tavares, który stoi na czele Stellantis. Podczas The Financial Times Future of the Car ostrzegł przed możliwym niedoborem akumulatorów oraz problemem z dostępnością surowców. Herbert Diess, dyrektor generalny Grupy Volkswagena, uważa, że infrastruktura do produkcji i eksploatacji samochodów elektrycznych wciąż nie jest jeszcze gotowa a Oliver Zipse, szef BMW Group, sądzi, że zakaz sprzedaży aut spalinowych zaszkodzi BMW i nie pomoże klimatowi.

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

3.7 3 głosy
Ocena artykułu
Tagi: MasterMegane E-Tech ElectricR5RenaultZoe
Udostepnij64Tweet40Udostepnij11
Poprzedni

Nowy Peugeot 308 i 308 SW trafił do Wielkiej Brytanii. Ile tam kosztuje?

Następny

„Wyznaczając nowe Tempo”: FIAT jest na szybkim pasie elektryfikacji

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny

„Wyznaczając nowe Tempo”: FIAT jest na szybkim pasie elektryfikacji

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio z nagrodą „Future Classic”

Renault Clio Lutecia

Najpopularniejsze francuskie marki w Polsce po dziesięciu dniach maja 2022. Renault na czele

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
5 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Łukasz - Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska
  • Yaro - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Paweł - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Darek - Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska
  • wolny człowiek - Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska
  • Arek - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Krzysztof - Dacia Jogger 1.0 TCe 110 KM Comfort. Dobrze i tanio? Wnioski z podróży – polemika
  • 308 sw 2022 - Peugeot 308, 3008 i 5008 mają nowe cenniki. 1.2 PureTech 130 w górę
  • 43443 - Test: Dacia Jogger z LPG – sposób na wygodne i tanie podróżowanie
  • Tak - Mazda 3 2.0 Skyactive 165 KM kontra Renault Mégane 1.3 TCe 160 KM. Który lepszy?


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Test: Dacia Jogger z LPG – sposób na wygodne i tanie podróżowanie
  • Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska
  • Brak części w fabryce w Trémery z powodu kradzieży. Pracownicy wynieśli 200 wtryskiwaczy
  • Fabryka Stellantis w Charleville odzyskuje ciepło i ogrzewa nimi pomieszczenia oraz domy
  • Peugeot 308, 3008 i 5008 mają nowe cenniki. 1.2 PureTech 130 w górę
  • Ile kosztuje najtańsza Dacia z klimatyzacją? Sprawdzamy ceny popularnych modeli: Duster, Jogger i Sandero 2022
  • Kolejki w warsztatach zakładających instalacje LPG
  • Czy to nowy Citroën 2CV 2022?
  • Citroën ogłasza plany na swój pierwszy samochód elektryczny dla Indii
  • Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
5
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.