Wiadomości

Juventus wskakuje na pokład Jeepa Grand Cherokee 4xe

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-05-26
Citroen

Citroën My Ami Buggy 2023 – nowa seria limitowana

autor Tomasz Nowicki
2023-05-23
Wiadomości

Od DS E-Tense FE23 do DS 7 E-Tense 360 KM 4×4. DS Automobiles wykorzystuje doświadczenia z Formuły E

autor Tomasz Nowicki
2023-05-24
Wiadomości

Peugeot notuje spadki sprzedaży w Korei Południowej. Nowy 408 ma być receptą na odbicie rynku

autor Małgorzata Kozikowska
2023-05-25
Wiadomości

Ile kosztuje najtańsza Dacia Duster z napędem 4×4? Diesel lub benzyna

autor Tomasz Nowicki
2023-05-28
Wiadomości

Każdy kierowca powinien o tym pamiętać. Badanie najlepiej wykonywać raz w roku

autor Małgorzata Kozikowska
2023-05-25
Wiadomości

Milionowy Renault Trafic z fabryki w Sandouville! Trafił w ręce Holendra

autor Ryszard Olszewski
2023-05-23
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Renault

Szef Renault: zbyt wczesne przejście na napędy elektryczne może zaszkodzić środowisku

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2022-05-12
w Renault, Wiadomości
Czas czytania 4 minut
229 15
A A
5

Szef Renault, Luca de Meo krytycznie odniósł się do zbyt szybkiej rezygnacji z aut spalinowych na rzecz samochodów elektrycznych i uważa, że w ten sposób zamiast pomóc środowisku, możemy mu bardziej zaszkodzić.

Branża motoryzacyjna w pośpiechu stara się realizować wytyczne Unii Europejskiej dotyczące wymogów środowiskowych a plan zakazania sprzedaży samochodów spalinowych od 2035 roku, powoduje nacisk na rozwój, produkcję i promocję modeli z napędem elektrycznym. Wydawałoby się, że wszystko dzieje się szybciej niż byśmy tego chcieli i szybciej niż wynikałoby z postępu przygotowań infrastruktury, co dostrzegają również szefowie koncernów motoryzacyjnych. Zbyt szybka zmiana z aut benzynowych i diesli na pojazdy elektryczne może mieć zdaniem dyrektora generalnego Grupy Renault, daleko idące konsekwencje.

Zobacz także: Renault Zoe przejechało ponad dwa tysiące kilometrów na jednym ładowaniu!

Konsekwencje społeczne, finansowe i ekologiczne

„Marka Renault jest bardzo zaangażowana w rozwój pojazdów elektrycznych. Zaczęliśmy tutaj bardzo wcześnie i nadal wierzymy, że napęd elektryczny i być może wodór, mogą być dobrym rozwiązaniem dla niektórych zastosowań” – powiedział Luca de Meo podczas konferencji The Financial Times Future of the Car w Londynie. Trudno się z tym nie zgodzić. Już w 2012 roku w ofercie Renault znajdowało się Zoe, czyli jeden z pierwszych masowo produkowanych modeli na prąd. Najnowszym elektrykiem jest Megane E-Tech Electric, ale w planach jest rozszerzenie gamy m.in. o nowe R5 na prąd oraz elektrycznego SUV-a. Napęd wodorowy również nie jest francuskiemu producentowi zupełnie obcy. Za jego rozwój odpowiada spółka HYVIA. Mimo coraz szerszej gamy produktów, które nie emitują spalin, de Meo sceptycznie odnosi się do całkowitej rezygnacji z aut spalinowych.

„Jeżeli spojrzymy na dane, zobaczymy, że sprzedaż samochodów z silnikami spalinowymi – w tym także hybryd – jeszcze nie osiągnęła szczytu. Należy wziąć pod uwagę wyzwania z perspektywy społecznej, finansowej i ekologicznej” – dodał.

Emisja CO2 nie taka oczywista

De Meo zwrócił uwagę, że samochody z napędem elektrycznym sprawdzają się w 85% typowego użytkowania, ale nie podczas „trzech dłuższych podróży w ciągu roku”. Ograniczony zasięg zniechęca klientów do zakupu takiego auta. Wspomniał również o całkowitej emisji CO2.

Zobacz także: Renault Scenic przechodzi do historii. Koniec produkcji popularnego modelu

„Odpowiedź na pytanie, jaki jest poziom emisji CO2 przez cały okres eksploatacji samochodu, nie jest taka oczywista. Niektóre paliwa alternatywne lub hybrydy mogą być czystsze w tych pomiarach niż pojazdy elektryczne” – uważa dyrektor generalny Renault. „Do tego dochodzi dostępność aut elektrycznych pod względem finansowym. Spodziewaliśmy się parytetu cen około 2025 roku, ale teraz może się to zmienić ze względu na inflację surowcową”.

De Meo podkreślił, że nałożenie rygorystycznych wymogów może być szkodliwe dla środowiska, ponieważ odetnie inwestycje w możliwie najczystsze technologie silników spalinowych. „Musimy zapewnić bezstronne, rzeczywiste podejście do tej technologii” – powiedział.

Nowy napęd hybrydowy

„W tym roku wprowadzimy na rynek nowy silnik hybrydowy o najlepszej na świecie wydajności, lepszej niż diesla i pokazuje, że wciąż jest potencjał w silnikach spalinowych. Oczywiście będziemy inwestować w przyszłe technologie, ale powinniśmy również wziąć pod uwagę wpływ odcięcia inwestycji na rzecz tego, co obecnie rozwijamy”.

Nie tylko Luca de Meo uważa, że elektryfikacja postępuje zbyt szybko. Swoje obawy niejednokrotnie przedstawiał podczas swoich wystąpień Carlos Tavares, który stoi na czele Stellantis. Podczas The Financial Times Future of the Car ostrzegł przed możliwym niedoborem akumulatorów oraz problemem z dostępnością surowców. Herbert Diess, dyrektor generalny Grupy Volkswagena, uważa, że infrastruktura do produkcji i eksploatacji samochodów elektrycznych wciąż nie jest jeszcze gotowa a Oliver Zipse, szef BMW Group, sądzi, że zakaz sprzedaży aut spalinowych zaszkodzi BMW i nie pomoże klimatowi.


Francuskie samochody

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

3.7 3 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

Renault Mégane E-Tech Electric w TOP 10 najlepszych samochodów elektrycznych na świecie!

2023-05-29

Używane Renault Mégane III coupé cabrio. Ile kosztuje i czy warto kupić?

2023-05-29

Najtańsze 10-letnie używane kombi klasy średniej? Przegląd ofert marek Citroën, Peugeot i Renault

2023-05-28

Pierwsza w 100% elektryczna śmieciarka Renault jeździ po Zjednoczonych Emiratach Arabskich

2023-05-28
Tagi: MasterMegane E-Tech ElectricR5RenaultZoe
Udostepnij84Tweet52Udostepnij15
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

5 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Dacia Stepcamper: tani kamper na bazie Trafica

    19680 udostępnienia
    Udostepnij 7872 Tweet 4920
  • Ile kosztuje najtańsza Dacia Duster z napędem 4×4? Diesel lub benzyna

    3670 udostępnienia
    Udostepnij 1468 Tweet 918
  • Najtańsze 10-letnie używane kombi klasy średniej? Przegląd ofert marek Citroën, Peugeot i Renault

    2772 udostępnienia
    Udostepnij 1109 Tweet 693
  • Używany Citroën C4 SpaceTourer (2018). Komfort i praktyczność

    1187 udostępnienia
    Udostepnij 475 Tweet 297

Testy samochodów

DS 7 Crossback
DS - testy i opinie

Test: DS 7 Crossback 1.6 PureTech 225 KM – jak jeździ luksusowy SUV? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2019-03-12
Renault - testy i opinie

Test: Renault Kadjar 1.6 dCi 130 Energy 4×4 – najlepsza wersja SUVa. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2015-08-23
Renault - testy i opinie

Test: Renault Scenic Xmod 1.2 TCe Energy Bose Edition okiem czytelnika. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Tomasz Nowicki
2013-10-23
Peugeot - testy i opinie

Test: Peugeot 308 1.6 THP 156 KM – dyskretny urok eleganckiego kompaktu. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2014-01-14
Testy

Test: Renault Megane E-Tech 218 KM – szybki i komfortowy elektryk. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy i zasięg

autor Małgorzata Kozikowska
2023-02-05

Najnowsze komentarze

  • Krzysztof Gregorczyk - Używany Citroën C4 SpaceTourer (2018). Komfort i praktyczność
  • Doktorek - Nowa Lancia Ypsilon nie będzie produkowana we Włoszech. Znamy lokalizację fabryki
  • Anonimowo - Najtańsze 10-letnie używane kombi klasy średniej? Przegląd ofert marek Citroën, Peugeot i Renault
  • Anominowo - Używany Citroën C4 SpaceTourer (2018). Komfort i praktyczność
  • Wojciech - Dacia Duster przebiła barierę pół miliona sprzedanych egzemplarzy we Francji! Sukces budżetowego SUVa
  • Anominowo - Citroën z nagrodą za najlepszy salon internetowy w sieci
  • Krzysztof Gregorczyk - Używany Citroën C4 SpaceTourer (2018). Komfort i praktyczność

Zobacz też

WRC: Kolejny dublet Citroëna

W Warszawie wręczono mistrzowskie szarfy – „To był emocjonujący sezon…”

PSA zwiększy europejską produkcję o 60.000 aut

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
5
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.