poniedziałek, 23 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Stellantis

Szef Stellantis: Elektryfikacja to wybór polityczny a nie przemysłowy

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2022-01-24
w Stellantis, Wiadomości
Czas czytania 3 minut
558 18
8
Carlos Tavares
494
UDOSTĘPNIEŃ
1.6k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska

Brak części w fabryce w Trémery z powodu kradzieży. Pracownicy wynieśli 200 wtryskiwaczy

Fabryka Stellantis w Charleville odzyskuje ciepło i ogrzewa nimi pomieszczenia oraz domy

Z okazji rocznicy powstania Stellantis, dyrektor generalny koncernu opowiedział o osiągnięciach i przyszłości firmy, która jest nieodłącznie związana z przejściem na napędy elektryczne. Carlos Tavares uważa jednak, że elektryfikacja jest technologią, którą wybierają politycy a nie branża motoryzacyjna.

Unia Europejska dąży do wprowadzenia zakazu sprzedaży samochodów spalinowych od 2035 roku, co wpływa na zakres inwestycji koncernów motoryzacyjnych. Strategia elektryfikacji dotyczy również firmy Stellantis, która zamierza przeznaczyć na transformacje energetyczną 30 mld euro. Opel, Fiat, DS Automobiles i Alfa Romeo zadeklarowały już, że w przyszłości skupią się wyłącznie na produkcji aut z napędem elektrycznym. Dyrektor generalny Stellantis uważa jednak, że zmiana jest przede wszystkim wyborem politycznym, który niesie ze sobą zarówno ryzyko środowiskowe, jaki  społeczne.

„To oczywiste, że elektryfikacja jest technologią wybieraną przez polityków, a nie przez przemysł” – powiedział Tavares w wywiadzie dla magazynów Les Echos, Handelsblatt, Corriere della Sera i El Mundo. Dodał, że istnieją tańsze i szybsze sposoby na ograniczenie emisji dwutlenku węgla.

Zobacz także: Wycofanie klasycznych wersji Berlingo i Riftera zmniejszy udział marek Citroën i Peugeot w polskim rynku

„Biorąc pod uwagę obecny miks energetyczny samochód elektryczny musi przejechać 70.000 kilometrów, aby zrekompensować ślad węglowy związany z produkcją akumulatorów i zacząć doganiać w tym zakresie lekki pojazd hybrydowy, który kosztuje o połowę mniej niż elektryk” – uważa Tavares.

Zakaz sprzedaży samochodów z silnikami spalinowymi od 2035 roku zdaniem szefa Stellantis oznacza, że ​​producenci samochodów muszą szybko rozpocząć przekształcanie swoich zakładów produkcyjnych oraz łańcuchów dostaw. „Brutalność tej zmiany stwarza ryzyko społeczne” – powiedział.

Zobacz także: Stellantis świętuje pierwszą rocznicę. Jakie zanotował osiągnięcia?

Szef firmy uważa, że podążając w tym kierunku istnieje ryzyko, że samochody staną się znacznie mniej dostępne dla klientów. „Obniżając nasze koszty, możemy pracować nad cenami, ale niewiele możemy zrobić w zakresie technologii, w szczególności tych związanych z pojazdami elektrycznymi, które są o 50% droższe od samochodów spalinowych”.

Tavares twierdzi jednak, że jest gotów „zagrać” rozdanymi mu kartami, a zatem maksymalnie wykorzystać „dane lub narzucone mu czynniki”. Jak będzie wyglądała najbliższa przyszłość Stellantis dowiemy się już 1 marca, kiedy ogłoszona zostanie strategia koncernu na nadchodzące lata.

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: Alfa RomeoDS AutomobilesFiatOpelStellantis
Udostepnij198Tweet124Udostepnij35
Poprzedni

Będziesz musiał oddać samochód wojsku? Przed II Wojną Światową też to obowiązywało, trzeba było także oddawać motocykle i autobusy!

Następny

Renault Captur I generacji ciekawą alternatywą na rynku wtórnym. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 04/2022

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny

Renault Captur I generacji ciekawą alternatywą na rynku wtórnym. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 04/2022

Peugeot Expert

Nowy Peugeot bez bocznych poduszek powietrznych

Citroën - przegląd oferty styczeń 2022 r. Najciekawsze komfortowe, bezpieczne, nowoczesne samochody i aż do ośmiu lat gwarancji

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
8 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Łukasz - Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska
  • Yaro - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Paweł - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Darek - Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska
  • wolny człowiek - Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska
  • Arek - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Krzysztof - Dacia Jogger 1.0 TCe 110 KM Comfort. Dobrze i tanio? Wnioski z podróży – polemika
  • 308 sw 2022 - Peugeot 308, 3008 i 5008 mają nowe cenniki. 1.2 PureTech 130 w górę
  • 43443 - Test: Dacia Jogger z LPG – sposób na wygodne i tanie podróżowanie
  • Tak - Mazda 3 2.0 Skyactive 165 KM kontra Renault Mégane 1.3 TCe 160 KM. Który lepszy?


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Test: Dacia Jogger z LPG – sposób na wygodne i tanie podróżowanie
  • Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska
  • Brak części w fabryce w Trémery z powodu kradzieży. Pracownicy wynieśli 200 wtryskiwaczy
  • Fabryka Stellantis w Charleville odzyskuje ciepło i ogrzewa nimi pomieszczenia oraz domy
  • Peugeot 308, 3008 i 5008 mają nowe cenniki. 1.2 PureTech 130 w górę
  • Ile kosztuje najtańsza Dacia z klimatyzacją? Sprawdzamy ceny popularnych modeli: Duster, Jogger i Sandero 2022
  • Kolejki w warsztatach zakładających instalacje LPG
  • Czy to nowy Citroën 2CV 2022?
  • Citroën ogłasza plany na swój pierwszy samochód elektryczny dla Indii
  • Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
8
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.