Wiadomości

Nowy Peugeot E-2008 jedzie w podróż dla klimatu. Co to za pomysł?

autor Tomasz Nowicki
2023-09-23
Wiadomości

Nowy Peugeot 208 już w konfiguratorze marki. Jak wygląda polski cennik?

autor Tomasz Nowicki
2023-09-23
Wiadomości

Lancia Pu+Ra HPE Concept u dealerów w Niemczech, Hiszpanii, Portugalii i Francji

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-23
Wiadomości

Abarth 500e zdobywa swoją pierwszą nagrodę: prestiżowe wyróżnienie Autonis design award, przyznane przez magazyn Auto Motor und Sport

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-09-21
Wiadomości

Gdzie produkowane są elektryczne samochody Renault i Stellantis?

autor Tomasz Nowicki
2023-09-23
Wiadomości

Promocja w Peugeot. Jesienny bilnas auta za 129 zł, zniżka na części 20%

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-22
Wiadomości

Dziś mija 50 lat od pierwszego rajdowego zwycięstwa Lancii Stratos

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-09-25

Najnowsze komentarze

  • Halik - Peugeot 3008 III generacji ma znakomite wnętrze. Prawdopodobnie najlepsze w klasie
  • Anonimowo - Nowy Mitsubishi Colt już w polskiej ofercie. Jaka cena bliźniaka Clio?
  • Florian - Nowy Citroën C3 tuż przed debiutem jeździ po publicznych drogach
  • Krzysztof Gregorczyk - Orlen apeluje o niekupowanie paliwa. To jakaś kompletna aberracja!
  • Hydra - Nowy Citroën C3 tuż przed debiutem jeździ po publicznych drogach
  • Bodzio - Nowy Citroën C3 tuż przed debiutem jeździ po publicznych drogach
  • Mari - Orlen apeluje o niekupowanie paliwa. To jakaś kompletna aberracja!
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Testy Renault - testy i opinie

Test: Renault Megane Grandtour GT Sport 1.6 dCi 160 KM – kombi z pazurem. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2017-08-29
w Renault - testy i opinie, Testy
Czas czytania 8 minut
740 15
A A
19

160 koni mechanicznych pod maską, wyposażenie wersji GT Sport, oszczędny i dynamiczny silnik diesla o pojemności 1.6 litra. To według Renault ma być przepis na szybki oraz oszczędny samochód. Przejechaliśmy nim blisko 1400 kilometrów, testując go w każdych możliwych warunkach. Od autostrady, przez drogi podmiejskie po miasto. Jaki więc naprawdę jest nowy Renault Megane Grandtour GT Sport?

Wyposażenie samochodu szczegółowo opisał Krzysiek Gregorczyk, więc nie pozostaje nam nic innego niż odesłać Was do poprzedniego testu: https://francuskie.pl/test-renault-megane-grandtour-gt-205-edc-radosc-kazdego-kilometra/. My skupimy się dzisiaj na kilku ważnych cechach użytkowych tego auta.

Wnętrze prawie jak z bajki

Wnętrze wygląda bajecznie. Prawie najbogatsza wersja wyposażeniowa ze sportowymi dodatkami i bardzo wygodnymi fotelami sportowymi kusi, by zająć miejsce kierowcy. Fotele przednie są wręcz luksusowe. Duże, z doskonałym trzymaniem bocznym, z bardzo dobrą amortyzacją, oferują przestrzeń i komfort. To spora zaleta, bo sport kojarzy się często z twardymi i mało wygodnymi na dłuższej trasie siedziskami. Renault udało się połączyć sport z komfortem – sztuka nieznana wielu konkurentom.

Wersja GT Sport to przede wszystkim sportowe akcenty, przycisk R.S. Drive, który uaktywnia nieco bardziej sportowe wrażenia z jazdy oraz specjalny rajdowy licznik znajujący się przed kierowcą. Poza tym znajdziemy tu wszystko czego potrzeba oraz co ułatwia i umila pokonywanie przestrzeni – automatyczna dwustrefowa klimatyzacja, elektryczne szyby, spory ekran nawigacji i oczywiście Multisense, czyli sposób Renault na personalizacje wnętrza. Możemy wybierać spośród różnych rodzajów oświetlenia i kilku wariantów dźwięku silnika. Każdy znajdzie tu opcję dla siebie.

Jakość materiałów, spasowanie, montaż – bez zastrzeżeń. W dzienniku pokładowym z podróży odnotowaliśmy, że jednemu z kierowców przeszkadzał nieco twardy plastik w konsoli środkowej, o który opierał kolano. Wszyscy chwalili za to wygodę foteli.

Systemy multimedialne są wygodne i łatwe w obsłudze

Systemy Renault znamy bardzo dobrze, bo na co dzień w redakcji jeździ Captur 1.5 dCi w wersji Xmod. Nowa wersja jest przyjemna w użyciu, intuicyjna i ma sporo przydatnych opcji. Dla nas najbardziej istotna w podróży była nawigacja on-line, która podaje na bieżąco informacje o korkach i możliwych objazdach. Mówi nawet ile będziemy w tym korku stali. Wygodne i przydatne. Warto jednak popracować nad aktualnością map, niektórych nowo otwartych dróg jeszcze nie było na tej mapie. Chcemy pochwalić za to pracę w nadmorskich korkach – w Koszalinie system znalazł lepszą trasę niż Google Maps, a kto jeździ w tamte rejony ten wie, że nie jest to łatwa sztuka.

Spalanie rozsądne, chociaż my trochę poszaleliśmy

Kluczem do jazdy jest oczywiście silnik i spalanie. Średnia z całej podróży na dystansie blisko 1400 kilometrów wyniosła 7,3 litra. To dość dużo jak na diesla, ale to także wina ciężkich nóg naszych kierowców testowych i dynamicznej jazdy. Musieliśmy też sprawdzić prędkość maksymalną. Nowy Megane Grandtour GT Sport pojedzie dobrze ponad 200 kilometrów na godzinę. Jednak na trasie najlepiej sprawuje się przy prędkości w okolicach 150 km/h. Dlaczego? Bo ma przydatną funkcję tempomatu adaptacyjnego, a on działa właśnie do tej prędkości. Kiedy kierowcy jechali raczej ekonomicznie, żeby nie powiedzieć ekologicznie, zużycie paliwa spadało do poziomu poniżej 5 litrów. Największy wpływ na spalanie miała dynamika jazdy, bo nasz testowy samochód jest dość ciężki  – waży 1,6 tony.

Najczęściej używana przez nas funkcja

Tempomat adaptacyjny to rzecz, którą chcielibyśmy zamontować do każdego auta poruszającego się po autostradzie. Może wtedy część kierowców nauczyłaby się jeździć. Działa to w ten sposób, że kierowca wybiera prędkość oraz zasięg przednich czujników a samochód sam dostosowuje prędkość do pojazdów, które jadą przed nim. Innymi słowy można prawie nie dotykać pedału gazu, bo auto samo przyspiesza i zwalnia, zachowując ustalony limit prędkości. W aktualnej wersji samodzielnie nie potrafi się jeszcze zatrzymać ani ruszyć, ale Renault obiecuje, że już niedługo i ta funkcja będzie dostępna. Tempomatu adaptacyjnego można używać w trasie prawie wszędzie, a jego reakcje w Renault są płynne i dają poczucie bezpieczeństwa.

Zawieszenie i 4Control

Tym Renault można z prawdziwą przyjemnością pokonywać zakręty. Doszliśmy nawet do wniosku, że Krzysiek Gregorczyk zabrałby zapewne Megankę w testową trasę pełną górskich serpentyn. 4Control to handlowa nazwa układu skrętnych kół z tyłu. Daje to bardzo dobre poczucie kontroli nad autem w zakrętach. A my jeździliśmy w ostrych łukach z prędkościami, które w normalnym samochodzie wywołałyby przerażenie kierowcy i pasażerów. Duży plus dla Megane, każdy miłośnik szybkiej jazdy, pod warunkiem, że nie jest tylko mistrzem prostej, będzie bardzo zadowolony z tego rozwiązania. Samo zawieszenie w nowym Megane GT Sport można uznać za zestrojone na sportowo, ale ze sporą domieszką komfortu. Z pewnością poczucie sztywności zawieszenia wzmacniają niskoprofilowe opony, których … nie polecamy, o ile jeździcie często także po gorszych drogach.

Dźwięki muzyki

Jako melomani testowaliśmy też zamontowany na pokładzie zestaw audio, firmowany przez Bose. Dobre wyciszenie samochodu sprzyjało wsłuchiwaniu się w stereofonię a subwoofer, który mieliśmy w bagażniku, dodawał całości muzyki odpowiednio niskich tonów. Multimedia, w które wyposażony był Renault, świetnie działały przez złącze USB z naszymi telefonami. Równie szybko i łatwo dawało się odsłuchiwać muzykę przez bluetooth. Poza miastem narzekaliśmy za to nieco na czułość anteny radiowej. Jest ona zwyczajnie krótka i słabsze stacje nie docierały już do nas tak skutecznie.

Ile kosztuje Renault Megane Grandtour?

Za podstawową wersję kombi Renault trzeba zapłacić 63 900 zł, ale my mieliśmy do dyspozycji wersję po pierwsze usportowioną, a po drugie bogato wyposażoną. Wariant GT Megane Grandtour z jednostką 1.6 dCi o mocy 160 KM, jest dostępny w polskich salonach w cenie rozpoczynającej się od 115 900 zł. Tutaj znajdziecie konfigurator modelu.

Solidny samochód z aspiracjami sportowymi

Szybki, dopracowany, sportowy ale dość wygodny. Nowe Renault Megane GT Sport daje radę zarówno jako auto do bardziej dynamicznej jazdy, jak i samochód rodzinny. Przestronne wnętrze, wygodne fotele, świetne wyciszenie, oszczędna jednostka napędowa – to jest to! Co byśmy zmienili? Na pewno opony, bo o ile sprawdzą się na autostradzie, to już gorsza droga albo wysokie krawężniki grożą zniszczeniem felg jak i samych opon. Duży plus za podwójną podłogę w bagażniku, ustawność, pojemność wnętrza no i fantastyczny wygląd. Zarówno z przodu jak i z tyłu Nowy Megane wygląda bardzo dobrze.

 

 

Tekst, zdjęcia: zespół redakcyjny

Czytaj nas w Google News:

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

Nowy Mitsubishi Colt 2024

Nowy Mitsubishi Colt już w polskiej ofercie. Jaka cena bliźniaka Clio?

2023-09-27

Gdy policjant kieruje ruchem

2023-09-27

Renault i HYVIA na Kongresie Nowej Mobilności 2023 w Łodzi

2023-09-27

Opel, Peugeot, Jeep? Tajemnicze, zamaskowane auta w Hiszpanii

2023-09-26
Tagi: MeganeRenault
Udostepnij260Tweet162Udostepnij45
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

19 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Nowy Opel Corsa za 63.000 zł. Promocja jakiej jeszcze nie było, samochody dostępne od ręki

    2861 udostępnienia
    Udostepnij 1144 Tweet 715
  • Orlen apeluje o niekupowanie paliwa. To jakaś kompletna aberracja!

    2022 udostępnienia
    Udostepnij 809 Tweet 506
  • Peugeot 3008 III generacji ma znakomite wnętrze. Prawdopodobnie najlepsze w klasie

    3824 udostępnienia
    Udostepnij 1530 Tweet 956
  • Dacia Duster i Peugeot 3008 na szczycie rankingu najchętniej kupowanych aut typu SUV i crossoverów w Turcji

    772 udostępnienia
    Udostepnij 309 Tweet 193

Testy samochodów

Renault - testy i opinie

Test: Renault Megane Grandtour 160 KM E-Tech – bez ograniczeń. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2021-02-01
Testy

Renault Megane GrandCoupe 1.2 130 KM TCe – limuzyna w wersji mini. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Małgorzata Kozikowska
2017-12-22
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C4 1.2 PureTech 130 KM: praktyczny test. Toyota C-HR, Kia Ceed i Volkswagen Golf mogą się schować! Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2022-02-20
Peugeot - testy i opinie

Test: Peugeot 208 GTi 1.6 THP 200 KM – hot hatch, który jest zbyt szybki na nasze drogi. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2013-07-12
Dacia - testy i opinie

Test: Dacia Logan MCV 1.0 SCe 73 KM – tanie kombi. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2021-07-12

Najnowsze komentarze

  • Halik - Peugeot 3008 III generacji ma znakomite wnętrze. Prawdopodobnie najlepsze w klasie
  • Anonimowo - Nowy Mitsubishi Colt już w polskiej ofercie. Jaka cena bliźniaka Clio?
  • Florian - Nowy Citroën C3 tuż przed debiutem jeździ po publicznych drogach
  • Krzysztof Gregorczyk - Orlen apeluje o niekupowanie paliwa. To jakaś kompletna aberracja!
  • Hydra - Nowy Citroën C3 tuż przed debiutem jeździ po publicznych drogach
  • Bodzio - Nowy Citroën C3 tuż przed debiutem jeździ po publicznych drogach
  • Mari - Orlen apeluje o niekupowanie paliwa. To jakaś kompletna aberracja!

Zobacz też

Na poboczu stawaj tylko w wyjątkowych sytuacjach a najlepiej wcale!

Trzy nagrody dla Peugeot w Automobiles Awards

Premiera nowego Peugeot 2008 w Malezji

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
19
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.