Chat with us, powered by LiveChat

Tajemnicza Dacia sfotografowana w Rumunii: to nowy Super Duster?

7 29 650

Nowy model Dacii został sfotografowany na rumuńskich drogach – ujawnił Auto Bild. Zdjęcia przedstawiają mocno zamaskowany model w nadwoziu SUV-a.

Być może jest to zmodyfikowana europejska wersja Renault Arkana, który wszedł niedawno do produkcji w Rosji. W Europie mógłby być produkowany pod marką Dacia. Jeśli by tak się stało, moglibyśmy mieć do czynienia z 7-osobowym nadwoziem lub zupełnie nowym modelem. Dacia chce inwestować w rozwój gamy SUV, bo sukces Dustera jest niepodważalny.

Na zdjęciach widać, że prototypowy samochód ma zamontowane urządzenie do pomiaru emisji spalin w rzeczywistych warunkach jazdy. Może to oznaczać, że prototyp jest już praktycznie finalną wersją, przeznaczoną na rynek. Jeśli tak jest w istocie, to nowy model zobaczymy już w przyszłym roku, prawdopodobnie w Genewie.

Nowe silniki zwiększyły zainteresowanie klientów

Warto przypomnieć, że nowa Dacia Duster została wprowadzona do sprzedaży w 2018 roku i z miejsca stała się hitem sprzedaży, między innymi w Polsce. Jest obecnie na pierwszym miejscu wśród aut wybieranych przez klientów indywidualnych. Zdecydowało o tym nowe, wygodniejsze i lepiej wyciszone wnętrze oraz modny kształt nadwozia. Duster to także komfortowe zawieszenie, dostosowane do naszych dróg i bdb napęd 4×4. Ostatnio auto zostało wyposażone w nowe silniki o mocy 130 i 150 KM, które bardzo dobrze radzą sobie w tym aucie.

Trzy nowe Dacie w 2020?

Wśród zapowiadanych na przyszły rok nowości znajduje się m.in. nowa Dacia Sandero, która ma być większa od poprzedniego modelu oraz następca Dacii Lodgy – prawdopodobnie 7-miejscowy Duster. Na rynku spekuluje się też o wprowadzeniu do sprzedaży europejskiej wersji Arkany, która być może jest właśnie testowana w Rumunii. Byłoby to bardzo duże zaskoczenie dla konkurencji, ale też duże wzmocnienie oferty Dacii.

Wzrost mocy produkcyjnych

Firma jest jedną z niewielu marek, które odnotowują ciągły wzrost sprzedaży. Dlatego inwestuje w rozwój fabryk, w szczególności wzrost mocy produkcyjnych.

źródło: Auto-Bild/Auto News Romania

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
4 Wątki komentarzy
3 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
7 Autorzy komentarzy
South-PLAdamHigachiMr BrownIc32 Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
greg24
Gość
greg24

Po przedstawionym zdjęciu trudno powiedzieć czy to Dacia. Tylko z tyłu i jedynie to końcówka klapy przypomina Dusterową, a z boku i przodu to nie widać. Jeśli to Dacia to na pewno nie przypomina Renault Arkana – tamten ma za bardzo ścięty tył i jest 5 osobowy. Jeśli to Dacia to prędzej następca Lodgy – chodzą pogłoski, że ma być bardziej SUVem i może pod inną nazwą. Więc albo pójdą po głęboką modernizację Lodgy (jak zrobili z nowym Dusterem), albo wrzucą nowy model z inną nazwą.

Mr Brown
Gość
Mr Brown

Nadwozie testowanego pojazdu może być inne niż w docelowym modelu. W końcu testuje się technikę a to czy jest to hatchback czy kombi nie robi większej różnicy. Moim zdaniem następca Lodgy nie będzie projektowany od podstaw, bo mają zbyt dużo podobnych modeli na innych rynkach. Będzie to przedłużony Duster (bardziej prawdopodobne) lub dostosowany do unijnych przepisów Triber. Z Arkaną jest inny problem. Bazowa wersja modelu w Rosji kosztuje ok. 60 tysięcy złotych. Zastąpienie klasycznych silników turbodoładowanymi, unijne normy bezpieczeństwa i emisji mogą wywindować ceny lepiej wyposażonych wersji powyżej pułapu 80 tysięcy złotych. Osoby kupujące auto z takim budżetem raczej nie… Czytaj więcej »

Adam
Gość
Adam

Dacia nie projektuje nic od podstaw! To raz.
Silniki podniosą ceny? Przecież Dacia nie używa nowych silników a zamortyzowane już silniki Renault. Różnica w kosztach produkcji jest groszowa. Jeżeli silnik już jest zamortyzowany, to producent ponosi jedynie koszt produkcji.
Różnica w kosztach produkcji może wynieść 1000 euro góra.

South-PL
Gość
South-PL

Nie do końca. 1.3 czy 1.5 blue dCi jeszcze się nie zamortyzował :) – era starej technologii odchodzi do lamusa. Dacia zyskuje coraz więcej, ponieważ jest brandem przynoszącym dochody i sprzedającym się wyśmienicie.

greg24
Gość
greg24

Osobiście wolałbym aby nowe Lodgy pozostało pakowne, jeśli chcą go zmniejszyć to można zastąpić ciekawym Renault Triber – niedługi, ale także pakowny (jak Honda Jazz czy Hyundai ix20)

Ic32
Gość
Ic32

Nie super Duster tylko nowa Lodgy

Higachi
Gość
Higachi

A to nowe sandero….