poniedziałek, 27 czerwca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Dacia

Tak zaczął się sukces Dacii. Logan miał być prawdziwym nowym samochodem za 20.000 zł!

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2022-04-26
w Dacia, Wiadomości
Czas czytania 4 minut
1.1k 57
0
Dacia Logan, Renault Tondar 90
977
UDOSTĘPNIEŃ
3.3k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Opel Crossland sukcesem. Z linii montażowych zjechało już 500.000 egzemplarzy

Nowy DS 7 w szczegółach – dużo zdjęć i filmów

100 klasycznych Peugeot na 100-lecie dealera pod Paryżem

Dacia Logan, która została wprowadzona na rynek w 2004 roku, była przełomowym projektem w historii Renault i Dacii. Pierwotne założenie producenta zakładało stworzenie nowego samochodu, który będzie kosztował 20.000 tysięcy złotych! I to się prawie udało. Pierwsze Dacie były bardzo tanie.

Historię sukcesu Renault i Dacii opisują autorzy książki L’épopée Logan (Epopeja Logana). Odpowiadają tam między innymi na pytania dlaczego i w jaki sposób firma taka jak Renault rozpoczęła tę przygodę, jak przezwyciężyła niespodzianki i przeszkody, które ją naznaczyły, aby stać się jednym z najbardziej spektakularnych sukcesów początku XXI wieku, jakie są możliwe konsekwencje sukcesu, który destabilizuje tradycyjny model rozwoju europejskich przedsiębiorstw przemysłowych?

Zobacz: Testowaliśmy Dacię Logan, spotkaliśmy UFO

Autorzy analizują realizację projektu Dacia z punktu widzenia projektowania produktu, rozwoju przemysłowego i wdrożenia komercyjnego. Dzięki wywiadom z większością osób zaangażowanych w ten projekt, a w szczególności z trzema menedżerami, którzy odegrali kluczową rolę w historii projektu Logan: Louisem Schweitzerem (ówczesnym szefem koncernu Renault), Jean-Marie Hurtigerem i Gérardem Detourbetem, przybliżają tajemnice tego sukcesu. Ilustrowana licznymi wykresami i niepublikowanymi dokumentami książka pokazuje, w jaki sposób strategia Logana powstawała i rozwijała się w firmie, jak była ona w stanie dostrzec trendy na rynkach wschodzących, podejmować wyzwania projektowe uważane za niemożliwe (stworzenie „prawdziwego” samochodu, którego cena wynosi 5.000 euro) oraz budować i wdrażać systemy przemysłowe i komercyjne, nadając firmie bezprecedensowy wymiar międzynarodowy.

Oto fragmenty:

„Jesienią 1995 roku odbyło się spotkanie kierownictwa grupy, na którym ogłosiłem umiędzynarodowienie Renault” – wspomina Schweitzer w książceL’épopée Logan. „Jeden ze słuchaczy zasugerował, że byłoby wskazane, aby Renault posiadało drugą markę. Myślę, że odpowiedziałem, że nie jestem temu przeciwny, ale moim zdaniem, jeśli miałaby powstać druga marka, to powinna być umiejscowiona pod Renault. Byłem przekonany, że podobnie jak VW, który najpierw wprowadził Seata, a potem Skodę, musimy mieć drugą markę, która pozwoli nam zaoferować tańsze samochody dla osób o niższych dochodach, dla których marka Renault nie była dostępna.

[…]

Tak się składało, że marka Dacia powstała w wyniku współpracy Renault z rządem rumuńskim trwającej od 1968 roku. W 1999 roku ten mały producent, który zaczynał od sprzedaży przerobionych modeli Renault 8, dołączył do  Renault. W ciągu następnych kilku lat projekt Logan dojrzewał, a pod koniec 2004 roku wprowadzono na rynek mały samochód osobowy w bezkonkurencyjnej cenie 5 000 euro, przeznaczony przede wszystkim dla krajów wschodzących. Aby zaoferować nowy samochód po tak niskiej cenie, trzeba było pójść na ustępstwa, ale całość pozostawała wiarygodna, oparta na sprawdzonych podzespołach Renault.

[…]

Stworzyliśmy coś, co Anglicy nazywają „Frankenstein car”, czyli samochód składający się z istniejących części pochodzących z różnych samochodów, który miał bardzo dobry stosunek jakości do ceny i który udało nam się zrealizować w ramach specyfikacji i kosztów. Nie wybraliśmy platformy Mégane, ponieważ byłoby to zbyt kosztowne” – opowiada Louis Schweitzer.

Pierwszy Logan był autem bardzo prostym, stosunkowo dużym, z pojemnym bagażnikiem. Jego cena w Polsce w 2005 roku wynosiła 33 tysiące złotych. Od tego momentu zaczęła się historia sukcesu Dacii. Był reklamowany jako „najbardziej przestronny i najtańszy rodzinny samochód w swojej klasie”.  W reklamach mogliśmy usłyszeć, że na zawsze zmieni świat. Producent się nie pomylił. Zmienił.

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

4 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: DaciaLogan
Udostepnij391Tweet244Udostepnij68
Poprzedni

Akcje Nissana spadają po informacji o planach wyjścia Renault

Następny

Technologiczne tajniki nowego logo Peugeot 308

Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Następny

Technologiczne tajniki nowego logo Peugeot 308

Nowy Renault Trafic - narzędzie pracy, które łączy przyjemne z pożytecznym

Nowe obligacje Stellantis - 2,75% na rok 2032

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Mekes - Renault Koleos 4×4 185 KM dCi – bardzo oszczędny SUV. Opinie po 1,5 tysiąca kilometrów, ile pali naprawdę?
  • Kolo - Jak narodził się nowy Peugeot 408? Początkiem był projekt Manifesto 2015
  • Kolo - Szefowie firm energetycznych wzywają do natychmiastowego zmniejszenia zużycia paliwa, gazu i energii!
  • Kolo - Nowy DS 7 w szczegółach – dużo zdjęć i filmów
  • Kolo - Nowy DS 7 w szczegółach – dużo zdjęć i filmów
  • Szymon - Jesteśmy na premierze prasowej nowego Peugeot 308 SW Hybrid
  • Truskawa - Jesteśmy na premierze prasowej nowego Peugeot 308 SW Hybrid
  • Tomasz O - Nowy DS 7 w szczegółach – dużo zdjęć i filmów
  • Tomek - Jesteśmy na premierze prasowej nowego Peugeot 308 SW Hybrid
  • Duster1 - System start – stop: wyłączać czy nie wyłączać? Oto jest pytanie


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Opel Crossland sukcesem. Z linii montażowych zjechało już 500.000 egzemplarzy
  • Nowy DS 7 w szczegółach – dużo zdjęć i filmów
  • 100 klasycznych Peugeot na 100-lecie dealera pod Paryżem
  • Polska była o krok od uruchomienia fabryki Renault. Projekt przerwała wojna
  • System start – stop: wyłączać czy nie wyłączać? Oto jest pytanie
  • DS 7 Crossback 180 KM EAT8 – luksusowy SUV po 30.000 kilometrach. Opinie, spalanie, najczęściej używane wyposażenie
  • Szefowie firm energetycznych wzywają do natychmiastowego zmniejszenia zużycia paliwa, gazu i energii!
  • Kobiety za kierownicą: pędzą przed siebie na śmierć lub pewne kalectwo
  • Jak narodził się nowy Peugeot 408? Początkiem był projekt Manifesto 2015
  • Dobre noty dla Peugeot 308 HDi i Renault Arkany TCe 160. Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTOR I SPORT nr 07/2022


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.