Citroën ma w swojej historii samochody, które są naprawdę niezwykłe. Niektóre z nich osiągają bardzo wysokie kwoty na aukcjach i są traktowane jako doskonała lokata kapitału. Nic dziwnego, że jest to najczęściej kolekcjonowana marka popularna na świecie.
Prosty, prymitywny wręcz samochód za 400 tysięcy złotych? Przecież za tą kwotę można by kupić… tu wstawcie sobie swoje typy limuzyn, aut sportowych itp. No ale tak ogromną kwotę można też wydać na Citroëna. Nie bez powodu.
Citroën 2CV Sahara to jedno z takich aut, których konstrukcja może zachwycić prostotą pomysłu i rozwiązaniami sprawiającymi, że doskonale nadaje się do celu, do którego został zaprojektowany. Napęd na wszystkie koła, dwa silniki, brak chłodnicy – doskonale nadaje się do pokonywania na przykład Sahary. Skąd takie rozwiązania?
Citroën chciał stworzyć niedrogie, bardzo łatwe w serwisowaniu a przy tym wygodne auto, które będzie jednocześnie miało wysokie zdolności terenowe. Potrzebny był więc napęd 4×4, ale słabiutkie silniki 2CV nie za bardzo się do tego nadawały. Jednocześnie producent chciał osiągnąć bardzo wysoki poziom niezawodności. Zamiast dokładać skomplikowany napęd 4×4 i komplikować budowę zawieszenia, Sahara ma po prostu … drugi silnik. Dokładnie taki sam ten z przodu. Co więcej, zamontowano drugi zbiornik paliwa.
Całość tego złożonego napędu jest pomysłowo ze sobą synchronizowana i autko znakomicie radzi sobie w terenie, zachowując przy tym znakomite właściwości zawieszenia, z którego marka słynie: a więc przede wszystkim komfort.
Wersja Sahara jest wyjątkowo rzadkim i cennym samochodem, dlatego osiąga też wyjątkowe ceny. W tym przypadku jest to kwota blisko 400 tysięcy złotych, czyli 74 tysiące funtów. Może macie ochotę na takiego klasyka?
Auto zbudowano w 1962 roku, na liczniku ma 86 tysięcy kilometrów, historia dość bogata, bo miało aż sześciu właścicieli. Jest w doskonałym stanie i nadaje się od razu do jazdy – zapewnia właściciel. Na zdjęciach w galerii poniżej możecie poznać tajniki jego budowy, doskonale widać zbiornik paliwa pod siedzeniem kierowcy i pasażera, oddzielne stacyjki dla obu silników, uproszczone do maksimum wnętrze i prosty silnik zarówno z przodu jak i jego bliźniaczą prawie kopię z tyłu.
Więcej zdjęć znajdziecie w galerii poniżej tekstu a link do aukcji znajduje się tutaj.
Najnowsze komentarze