Maroko zajęło ósme miejsce w globalnym rankingu sprzedaży Grupy Renault oraz drugie miejsce pod względem wolumenu produkcji pojazdów. Fabryki w Tangerze i Casablance (SOMACA) osiągnęły rekordowy wynik, produkując łącznie 413 614 pojazdów. Aż 90% tej produkcji trafiło na eksport do 68 krajów na całym świecie, co stanowiło 18,2% globalnej sprzedaży Grupy Renault.
Rok 2024 przyniósł dwie kluczowe premiery przemysłowe, które wzmocniły pozycję Maroka na globalnej mapie motoryzacyjnej. W fabryce w Tangerze rozpoczęto produkcję modelu Dacia Jogger w wersji spalinowej oraz — po raz pierwszy w Maroku — hybrydowej. Z kolei w zakładzie SOMACA w Casablance ruszyła produkcja modelu Renault Kardian, który przeznaczony jest zarówno na rynek krajowy, jak i na eksport.
Silna pozycja na rynku krajowym
Renault Group Maroc umocniło swoją dominację na marokańskim rynku motoryzacyjnym, osiągając 38,4% udziału w sprzedaży. Marka Dacia po raz piętnasty z rzędu została liderem krajowego rynku, a Renault odnotowało rekordową sprzedaż 28 348 pojazdów, co stanowi wzrost o 7,2% w porównaniu z rokiem 2023.
Plany na 2025 rok
W nadchodzącym roku Renault Group Maroc zamierza kontynuować swój rozwój. Jednym z głównych celów jest zwiększenie rocznej zdolności produkcyjnej do 500.000 pojazdów, co jeszcze bardziej umocni pozycję Maroka jako kluczowej bazy przemysłowej Grupy Renault. Planowane jest również otwarcie centrum inżynieryjnego, które skupi się na badaniach i rozwoju innowacyjnych rozwiązań.
Nowości produktowe
Rok 2025 przyniesie na rynek marokański nowe modele, które mają szansę stać się bestsellerami. Wśród nowości znajdzie się nowa generacja modelu Dacia Duster oraz model Dacia Bigster, które będą kluczowymi elementami oferty. Marka Renault planuje natomiast premierę modelu R5 E-Tech, który dzięki nowoczesnemu designowi i zaawansowanej technologii może zyskać ogromną popularność.
Najnowsze komentarze