Dacia Duster to kompaktowy SUV o bardzo dobrych właściwościach terenowych, który zadebiutował na rynku w 2010 roku i momentalnie stał się największym sukcesem marki. Już wkrótce poznamy jego nową generację. Ten samochód uczynił z Dacii motoryzacyjną potęgę.
Gdy w 2004 roku na rynek wchodziła Dacia Logan, wielu polskich dziennikarzy wręcz śmiało się z tego auta a z całą pewnością nie wróżyło sukcesu. Pisano o tanich materiałach, narzekano na słabe wyciszenie kabiny, ubolewano wręcz, że oferowane są wyłącznie słabe silniki. Jednak Logan, o czym mało kto pamięta, miał być samochodem za 5 tysięcy euro. W takiej kwocie się nie udało, ale było blisko. I samochód ten odniósł duży sukces, chociaż na początku głównie lokalny, w Rumunii.
Ale Dacia nie spała – po Loganie przyszedł czas na samochód bardziej europejski. Dacia Sandero była dla marki przepustką wjazdową na teren Europy Zachodniej. Prosta, tania, okazała się strzałem w dziesiątkę. Zamówienia zaczęły się mnożyć a dealerzy wchodzili w sprzedaż Dacii bardzo chętnie. Szybka rozbudowa sieci sprzedaży pozwoliła dotrzeć do kolejnych klientów a marka zaczęła wyrastać na dużego rumuńskiego eksportera.
Prawdziwy hit przyszedł woku 2010. Wtedy na rynku pojawiła się Dacia Duster. Tani SUV z miejsca przekonał do siebie miłośników off-road a Dacia zyskała wielu nowych klientów. Nie był to idealny samochód, ale od samego początku miał genialne właściwości jezdne – wysoką dzielność terenową i zadziwiająco komfortowe zawieszenie. Sprzedaż ruszyła. Przełom przyszedł w 2017 roku wraz z nową generacją Dustera. Skończyła się era tanich plastików, wnętrze mogło już jakoś konkurować z droższą konkurencją, pojawiło się lepsze wyciszenie i mocniejsze napędy, nawet 150 KM.
Lawina ruszyła. I to właśnie Duster uczynił Dacię potęgą. Samochód w wielu krajach, w tym Polsce, jest najchętniej wybieranym SUVem wśród klientów indywidualnych. Zamówienia są na bardzo wysokim poziomie, przekraczającym możliwości produkcyjne fabryki. Dacia postanowiła iść za ciosem i wprowadza większy model, Bigster.
Zobacz: Skonfiguj swoją Dacię Duster
Za rok poznamy następcę Dustera. Marka doskonale rozumie znaczenie tego projektu i wkłada wiele wysiłku w to, aby był lepszy przy zachowaniu dobrej ceny i wszystkich tych cech, które spowodowały sukces aktualnego modelu. Będzie więc nadal niedrogo, budżetowo, ale jednocześnie z ładniejszym nadwoziem i nową odsłoną wnętrza. Zmiana generacji oznacza też swojego rodzaju rewolucję, bo zmieni się także platforma.
Dla nas, klientów, zapowiada się interesujący czas w motoryzacji. Dacia będzie jedną z niewielu marek z klasycznymi napędami. Pozostali idą w droższe hybrydy. Tutaj, tak długo jak się da, pozostanie LPG.
Premiera Dustera już w przyszłym roku.
Najnowsze komentarze