stellantis i leapmotor buduja przyszlosc pojazdow elektrycznych w regionie asean dzieki lokalnemu montazowi w malezji bedzie tam powstawal model c10 1 Wiadomości
Wiadomości

Pierwsze testy Leapmotor C10 REEV. Samochód ma jeden problem

autor Tomasz Nowicki
2025-05-08
alpine a 290 1 Wiadomości
Wiadomości

Jeździmy Alpine A290 na torze w Modlinie! Niesamowite wrażenia

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-05-06
peugeot 504 family 7 Wiadomości
Wiadomości

Peugeot 504 — prawdziwy 7-osobowy samochód rodzinny!

autor Tomasz Nowicki
2025-05-07
opel grandland Wiadomości
Wiadomości

Nowy Opel Grandland podróżuje przez Francję – 820 km elektrycznej przygody. Ile to kosztowało?

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-11
dacia duster von redust Wiadomości
Wiadomości

Dacia przechodzi do ofensywy – nowy silnik 1.8 155 KM Full Hybrid trafi pod maskę takich modeli jak Duster i Jogger. Kiedy?

autor Tomasz Nowicki
2025-05-09
leapmotor c10 01 Wiadomości
Wiadomości

Chińska ofensywa: ile samochodów sprzedał w 2025 r. w Polsce Leapmotor? 198% wzrostu

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-11
Antonio Filosa – Chief Executive Officer, Jeep® Brand
Wiadomości

Nieoficjalnie: Antonio Filosa nowym szefem Stellantis?

autor Tomasz Nowicki
2025-05-10

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Prezydent Francji Emmanuel Macron w nowym luksusowym DS N°8 podczas obchodów Dnia Zwycięstwa
  • Bartono - Jaguar szuka nowej agencji reklamowej i leczy rany. Fatalna kampania zachwiała wizerunkiem firmy
  • Zbyszek - Leapmotor T03 z rekordem zasięgu. Aż 400 kilometrów na jednym ładowaniu!
  • Inny Anonimowy - Prezydent Francji Emmanuel Macron w nowym luksusowym DS N°8 podczas obchodów Dnia Zwycięstwa
  • Sergiusz - Citroën dba o letni komfort kierowców – w Indiach rusza kampania „Citroën Summer Cruise 2025”
  • Inny Anonimowy - Jaguar szuka nowej agencji reklamowej i leczy rany. Fatalna kampania zachwiała wizerunkiem firmy
  • Inny Anonimowy - Leapmotor C10 REEV w Polsce. Premierowy pokaz na Poznań Motorshow 2025
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Testy

Test: Alfa Romeo Junior Elettrica Speciale 156 KM – Sportowy styl z nutą elektrycznego temperamentu

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2024-12-08
w Testy, Stellantis - testy i opinie
Czas czytania 8 minut
350
A A
3
alfa romeo junior eletryczna 156 km 16 Wiadomości

Alfa Romeo Junior Elettrica Speciale – jakie ma zalety a jakie wady? Alfa trafiła do naszej redakcji w grudniu. Przez tydzień mieliśmy okazję testować ten sportowy samochód w warunkach dużego miasta. Jest to dobrze wykonane auto w typie crossovera o nieco sztywnym zawieszeniu z wieloma akcentami, podkreślającymi przynależność do włoskiej marki.

Alfa Romeo jest własnością koncernu Stellantis i dlatego samochód – mimo wszystkich swoich różnic – ma pewne elementy wspólne. A ponieważ tuż przed odbiorem Alfy testowaliśmy Peugeot e-308, więc siłą rzeczy porównywaliśmy też zachowanie napędu czy zasięg. Jeśli Peugeot 308 jest mocno innowacyjny, nowoczesny, technologiczny, to Alfa Romeo bez wątpienia jest sportowa, chociaż nie w każdym aspekcie – do setki przyspiesza bowiem w 9 sekund, jak na elektryka trochę mało.

Auto ma 4173 mm długości, szerokość to 1781 mm, rozstaw osi 2562 mm ale mimo to w środku jest przestronnie. Bagażnik to 400 litrów, chociaż z uwagi na podział podłogi do dyspozycji pozostaje mniej.

Alfa Romeo Junior
Alfa Romeo Junior – widok od tyłu

Wygląd zewnętrzny

Alfa Romeo Junior
Alfa Romeo Junior prezentuje się znakomicie

Alfa Romeo Junior w wersji Elettrica Speciale pozytywnie zaskakuje od pierwszego spojrzenia. Dynamiczna sylwetka przyciąga wzrok, a charakterystyczny czerwony lakier nadaje całości drapieżnego charakteru. Linia boczna i pas przedni z trzema paskami LED w reflektorach podkreślają sportowy sznyt auta. Jedyna rzecz, która może się nie podobać, to kwestia grilla, który z uwagi na swój ciemny kolor niejako ginie i sprawia wrażenie, jakby czegoś mu brakowało.

alfa romeo junior eletryczna 156 km 17 scaled Wiadomości
Alfa Romeo Junior ma oryginalny tył

Proporcje samochodu są bardzo udane. Duże koła, niewielkie szyby, spory prześwit – oto recepta na crossovera idącego w stronę SUVa. Nie ma tu oczywiście napędu na cztery koła, ale jest własny charakterystyczny styl Alfy. Duże brawa dla projektantów, bo auto przyciąga wzrok i fascynuje.

alfa romeo junior eletryczna 156 km 3 scaled Wiadomości
Alfa Romeo Junior i jej grill, który trochę mógłby inaczej wyglądać

Piękne chociaż ciemne wnętrze

Wnętrze jest równie intrygujące. Mimo dominującej czerni, detale z typowym dla Alfy kunsztem rekompensują ten minimalizm. Ozdoby w kolorze czerwonym, podświetlane linie na tunelu środkowym oraz stylowe wloty wentylacyjne są nie tylko funkcjonalne, ale również designersko spójne. Wisienką na torcie jest przycisk „Engine Start Stop”, umieszczony na tunelu centralnym – subtelny ukłon w stronę entuzjastów motoryzacji.

alfa romeo junior eletryczna 156 km 7 scaled Wiadomości
Alfa Romeo Junior ma piękne wnętrze – ale wymaga ono troskliwego czyszczenia

Fotele kubełkowe z przodu, obite zamszem, zapewniają wysoki komfort i doskonałe trzymanie boczne. Co ciekawe, mają puste przestrzenie w oparciu. Efekt to kosmiczny wgląd wnętrza, chociaż rozbudowana tylna część fotela może nieco przeszkadzać osobom siedzącym z tyłu. Mimo mocnego trzymania bocznego, nawet duże osoby usiądą tutaj wygodnie. Z tyłu profilowania za to nie ma, miejsca nad głową jest pod dostatkiem. Lampki umieszczono nietypowo, w podsufitce ale w zasadzie pośrodku.

alfa romeo junior eletryczna 156 km 13 scaled Wiadomości
Kierownica Alfy

Elektryczna regulacja fotela kierowcy to ukłon w stronę wygody, choć pasażer musi zadowolić się ręcznym ustawieniem. Na uwagę zasługuje miękkie obicie tunelu centralnego – drobny detal, który znacząco wpływa na komfort podczas długich tras dla prawej nogi.

alfa romeo junior eletryczna 156 km 9 scaled Wiadomości
Piękne akcenty we wnętrzu cieszą

Wnętrze jest zmontowane bardzo solidnie, z dobrej jakości materiałów. To duży plus Alfy Romeo Junior – sprawia bardzo dobre wrażenie, może poza kilkoma drobnymi akcentami – np. boczki drzwi nie przystają do znakomitego projektu całości, są jakieś takie na tle całości zwykle.

alfa romeo junior eletryczna 156 km 11 scaled Wiadomości
Takie rozwiązanie wygląda bardzo ciekawie

Alfa Romeo Junior – napęd 156 KM

Alfa Romeo Junior Elettrica Speciale napędzana jest silnikiem elektrycznym o mocy 156 KM, co w połączeniu z akumulatorem o pojemności 54 kWh daje solidne osiągi i zasięg odpowiedni do codziennego użytkowania w mieście – maksymalnie możemy liczyć na 400 km, zimą w praktyce około 320 km. Nisko położony środek ciężkości sprawia, że samochód prowadzi się pewnie, a stosunkowo kompaktowe wymiary ułatwiają manewrowanie w miejskich warunkach.

alfa romeo junior eletryczna 156 km 20 scaled Wiadomości
Alfa Romeo Junior – silnik w wersji elektrycznej

Przyjemność z jazdy podnoszą tryby pracy: Dynamic, Neutral i Advanced Efficiency, pozwalające dostosować charakterystykę auta do stylu jazdy kierowcy. I tu wrócę jeszcze do zawieszenia – jest sportowe, przyjemnie trzymające auto w ryzach, chociaż czuć jego wagę – to ponad 1,6 tony samego masy własnej a do tego dochodzi jeszcze masa kierowcy i pasażerów.

Ładowanie jest standardowe dla grupy Stellantis, tu  osiągnęliśmy maksymalnie 98 kW przy rozładowanym akumulatorze, potem powoli spada, powyżej 80% prędkość zmniejsza się do około 20 kW. Średnia wyszła nam poniżej 50 kW. Testowe zużycie energii – 20,4 kWh/100 km.

Warto docenić jakość systemów wspomagających – kamera 3D działa wyjątkowo precyzyjnie, ułatwiając zarówno parkowanie, jak i manewrowanie w ciasnych przestrzeniach. Widok otoczenia pojazdu z każdej strony to znaczące ułatwienie w codziennym użytkowaniu.

Podsumowanie – zalety i wady

Plusy

+ świetny wygląd

+ znakomite fotele z przodu, świetny akcent stylistyczny

+ wysoka jakość materiałów i montażu

Minusy

– ciemne wnętrze,

– brak spójności niektórych elementów wyposażenia z wyglądem,

Alfa Romeo Junior 156 KM – cena

Cena samochodu zaczyna się od 176 tysięcy złotych. Skonfiguruj swój samochód teraz

Wyposażenie Alfy Romeo Junior w testowanej wersji

FELGI

  • 18″ felgi aluminiowe Diamond Cut – 215/55R18

ELEKTROMOBILNOŚĆ

  • Akumulator typu Second Life z możliwością ponownego wykorzystania
  • Kabel do ładowania Mode 3
  • Przystosowanie do ładowania z użyciem sieci domowej
  • Ładowarka pokładowa 11 kW
  • Ładowarka ścienna ePRO WALLBOX (dostarczana z samochodem)

BEZPIECZEŃSTWO

  • Aktywny system Hamowania Awaryjnego AEB z funkcją wykrywania Pieszych i Rowerzystów
  • Czujnik deszczu
  • Elektroniczny hamulec postojowy z funkcją Auto-Hold
  • Kamera podglądu drogi cofania z dynamicznymi liniami pomocniczymi
  • System bezkluczykowego dostępu do pojazdu Keyless Entry
  • System informowania o znakach drogowych Traffic Sign Information
  • System powiadamiana o wypadkach eCall
  • Tempomat adaptacyjny – Adaptive Cruise Control
  • Tempomat adaptacyjny z centrowaniem na pasie ruchu i asystentem jazdy w korkach
  • Tylne czujniki parkowania
  • Tylne światła LED
  • Zestaw naprawczy Fix&Go
  • Światła główne LED

KOMFORT / FUNKCJONALNOŚĆ

  • Dotykowe oświetlenie LED dla obu rzędów siedzeń
  • Fotele Spiga z elektryczną regulacją fotela kierowcy w 6-płaszczyznach i masażem
  • Klapa bagażnika otwierana elektrycznie ruchem stopy
  • Klimatyzacja automatyczna
  • Koło kierownicy obszyte skórą
  • Oświetlenie Ambient: boczne wloty powietrza, osłony wyświetlacza zegarów, panele drzwi
  • Podłokietnik przedni
  • Przednie i tylne szyby sterowane elektrycznie
  • Przycisk START w konsoli środkowej
  • Regulowana podłoga bagażnika
  • Składana tylna kanapa w proporcji 40/60
  • System Interior Vibe Sound
  • Zagłówki tylnej kanapy

NADWOZIE I STYL

  • Klamki zewnętrzne w kolorze nadwozia
  • Lusterka zewnętrzne czarne w kolorze Glossy Black
  • Perfo Style Kit (czarne Scudetto Diamond)
  • Tylne szyby przyciemniane

ZACISKI HAMULCOWE

  • Zaciski hamulców lakierowane na czarno

AUDIO – TELEMATYKA

  • 10,25″ cyfrowy wyświetlacz zegarów TFT ”Cannocchiale”
  • Port USB typu C – ładowanie 2,5 A (także z tyłu)
  • System Alfa Connected Services
  • System audio (6 głośników)
  • System mutlimedialny 10,25″ z nawigacją fabryczną

SKRZYNIA BIEGÓW / UKŁAD JEZDNY

  • Selektor trybów jazdy Alfa DNA
Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

alfa romeo junior eletryczna 156 km 21 Wiadomościalfa romeo junior eletryczna 156 km 8 Wiadomościalfa romeo junior eletryczna 156 km 9 Wiadomościalfa romeo junior eletryczna 156 km 7 Wiadomościalfa romeo junior eletryczna 156 km 5 Wiadomościalfa romeo junior eletryczna 156 km 6 Wiadomościalfa romeo junior eletryczna 156 km 4 Wiadomościalfa romeo junior eletryczna 156 km 2 Wiadomościalfa romeo junior eletryczna 156 km 3 Wiadomościalfa romeo junior eletryczna 156 km 10 Wiadomościalfa romeo junior eletryczna 156 km 11 Wiadomościalfa romeo junior eletryczna 156 km 12 Wiadomościalfa romeo junior eletryczna 156 km 20 Wiadomościalfa romeo junior eletryczna 156 km 19 Wiadomościalfa romeo junior eletryczna 156 km 18 Wiadomościalfa romeo junior eletryczna 156 km 17 Wiadomościalfa romeo junior eletryczna 156 km 15 Wiadomościalfa romeo junior eletryczna 156 km 14 Wiadomościalfa romeo junior eletryczna 156 km 16 Wiadomościalfa romeo junior eletryczna 156 km 13 Wiadomościalfa romeo junior eletryczna 156 km 1 Wiadomości
2.5 2 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

dni klasyki maj berling 2025 1 Wiadomości

Luksusowy DS N°8 i Citroën 2CV na Dniach Klasyki w Berlinie. Jeszcze można je oglądać

2025-05-11
leapmotor t03 Wiadomości

Leapmotor T03 z rekordem zasięgu. Aż 400 kilometrów na jednym ładowaniu!

2025-05-10

3 zwycięstwa Alfa Romeo w plebiscycie BEST CARS 2025 – Giulia, Tonale i Stelvio na podium

2025-05-09

Citroën ë-C3 za 19.900 euro – promocja we Włoszech. Rabat wynosi 4.000 euro!

2025-05-09
Tagi: samochody elektryczneAlfa RomeoJuniorelektryczna Alfa Romeo
Udostepnij126Tweet79Udostepnij22
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Zastępca redaktora naczelnego. Autorka artykułów, testów, relacji z wydarzeń motoryzacyjnych, poszukiwaczka ciekawostek. Miłośniczka podróży a w szczególności wędrówek górskich.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
3 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • UOKiK Peugeoty 308 3008 508 5008 oraz Partner do serwisu Wiadomości

    Ile kosztuje używany Peugeot 3008 2.0 HDi 180 KM z niewielkim przebiegiem?

    4625 udostępnienia
    Udostepnij 1850 Tweet 1156
  • Jaguar szuka nowej agencji reklamowej i leczy rany. Fatalna kampania zachwiała wizerunkiem firmy

    2693 udostępnienia
    Udostepnij 1077 Tweet 673
  • Citroën C15 robi furorę wśród młodych ludzi. Powrót do podstaw i bunt

    1487 udostępnienia
    Udostepnij 595 Tweet 372
  • Nowy wymóg EuroNCAP: do samochodów wraca fizyczne sterowanie, ekrany w odwrocie.

    1418 udostępnienia
    Udostepnij 567 Tweet 355

Testy samochodów

15. Nowy Peugeot 3008 1.6 THP 165 Allure Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM 2017 – pierwszy SUV, którego bym kupił. Test i obszerny opis gamy. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Krzysztof Gregorczyk
2017-06-16
01. Renault Megane Grandtour GT Line TCe 130 Wiadomości
Testy

Test: Renault Megane Grandtour GT Line TCe 130 – rodzinne kombi z benzyną. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2018-08-17
07. Dacia Lodgy z silnikiem benzynowym – czy to dobry wybór Wiadomości
Testy

Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM – czy to dobry wybór z mocnym silnikiem benzynowym? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2021-08-01
10. Citroen C4 Picasso Technospace Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C4 Picasso 1.6 eHDI 115 KM – rodzinny komfortowy SUV. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2014-01-31
Citroen C4 2010 Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C4 II 2010 – pierwszy test i wrażenia z jazdy, opinie, silniki. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2011-01-22

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Prezydent Francji Emmanuel Macron w nowym luksusowym DS N°8 podczas obchodów Dnia Zwycięstwa
  • Bartono - Jaguar szuka nowej agencji reklamowej i leczy rany. Fatalna kampania zachwiała wizerunkiem firmy
  • Zbyszek - Leapmotor T03 z rekordem zasięgu. Aż 400 kilometrów na jednym ładowaniu!
  • Inny Anonimowy - Prezydent Francji Emmanuel Macron w nowym luksusowym DS N°8 podczas obchodów Dnia Zwycięstwa
  • Sergiusz - Citroën dba o letni komfort kierowców – w Indiach rusza kampania „Citroën Summer Cruise 2025”
  • Inny Anonimowy - Jaguar szuka nowej agencji reklamowej i leczy rany. Fatalna kampania zachwiała wizerunkiem firmy
  • Inny Anonimowy - Leapmotor C10 REEV w Polsce. Premierowy pokaz na Poznań Motorshow 2025

Zobacz też

Stellantis rezygnuje z gigacasting: Przemyślana strategia czy zmarnowana szansa?

Testujemy Dacię Logan

Renault pracuje nad budżetowym modelem sedana

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
3
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz