sobota, 28 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Testy Citroen - testy i opinie

Test: Citroen Berlingo XL 1.5 BlueHDi 130 – przewiezie wszystko

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2019-02-23
w Citroen - testy i opinie, Testy
Czas czytania 8 minut
503 38
11
504
UDOSTĘPNIEŃ
1.5k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Test: Dacia Jogger z LPG – sposób na wygodne i tanie podróżowanie

Test: DS 4 E-Tense 225 (PHEV) – luksusowy samochód kompaktowy, kwintesencja francuskości. Audi, BMW i Mercedes mają się czego obawiać.

Dacia Jogger 1.0 TCe 110 KM: spalanie, miejsce na tylnych siedzeniach, bagażnik

Citroen Berlingo w wersji XL to duży samochód dla rodziny lub też firmy, do którego zapakujemy praktycznie wszystko, co tylko przyjdzie nam do głowy. Pięć osób, sprzęt sportowy, czy towar do niewielkiego sklepu, to dla niego żaden problem. Niedawno testowaliśmy krótszą wersję nowego francuskiego kombivana, ale do naszej redakcji trafił również model dłuższy, z większym bagażnikiem. Pojazd jest napędzany silnikiem 1.5 Blue HDi 130 połączonym z automatyczną skrzynią biegów EAT8.

Nowy Citroen Berlingo już na pierwszy rzut oka daje nam skojarzenia z odmłodzoną rodziną Citroena, a zwłaszcza ze stylistyką nowego Cactusa. Nawiązanie widzimy zarówno w formie grilla i przednich reflektorów, jak i geometrycznych boków ze zderzakami AirBump. Wygląd auta bardzo zyskuje dzięki designerskim, kolorowym akcentom wokół świateł do jazdy dziennej oraz po bokach pojazdu.

Jeśli staniemy z Berlingo twarzą w twarz, dostrzeżemy nietypowy dla segmentu stworzonego z myślą o przestrzeni pasażerskiej i bagażowej, lekko elegancki, a wręcz ekstrawagancki design. Przednia część pojazdu jest jakby podzielona na trzy części: od linii świateł połączonych podwójną listwą z logo marki Citroen, po zderzak z dolną kratką i światłami przeciwmgielnymi. Całość jest bardzo spójna i na tle konkurencji prezentuje się atrakcyjnie.

Citroen Berlingo = komfort

Zarówno kierowca, jak i pasażerowie podróżujący na pokładzie Berlingo mogą liczyć na komfort wsiadania i wysiadania, dzięki dużym drzwiom z przodu oraz rozsuwanym z tyłu. Przestrzeni nad głowami oraz na nogi podróżnych jest pod dostatkiem, co w połączeniu z płaską podłogą pozwala na komfortową podróż osobom o różnym wzroście. Posadzenie trzech rosłych osób w tylnej części pojazdu, może jednak spowodować, że po dłuższej jeździe usłyszymy głosy niezadowolenia za naszymi plecami. Indywidualne fotele w drugim rzędzie charakteryzują się bardzo sprawnym i lekkim mechanizmem składania, dzięki czemu konfiguracja wnętrza z myślą o większym bagażu przebiega błyskawicznie.

Do naszych testów otrzymaliśmy wersję pięcioosobową, ale za dodatkową dopłatą możemy zainstalować w pojeździe dwa dodatkowe foteliki. Trochę szkoda, że brakowało ich w testowanej przez nas wersji ponieważ bardzo ciekawi nas komfort podróży siedmioosobowej rodziny.

Po otwarciu tylnej klapy, naszym oczom ukazuje się imponująca przestrzeń bagażowa o pojemności 850 litrów. Jeśli złożymy wszystkie oparcia tylnych foteli, nasz Berlingo stanie się wręcz uniwersalnym, małym dostawczakiem o maksymalnej przestrzeni transportowej 2693 litrów. Funkcjonalnym dodatkiem jest uchylna tylna szyba, dzięki której możemy dostać się do przestrzeni bagażowej bez podnoszenia dużej, ciężkiej klapy. Jest to przydatne m.in. na zatłoczonym parkingu, kiedy nie mamy możliwości całkowitego otwarcia bagażnika.

Jazda kombivanem i apetyt na paliwo

Pod maską Berlingo znalazła się jednostka 1.5 BlueHDi generująca 130 KM mocy oraz 300 Nm maksymalnego momentu obrotowego dostępnego, gdy na obrotomierzu pojawi się 1.750 obr/min. Wysokoprężny silnik wykorzystuje płyn AdBlue, czyli roztwór mocznika do redukcji szkodliwych tlenków azotu. Wlew zbiornika znajduje się w zasięgu, tuż obok wlewu paliwa. Silnik współpracuje z automatyczną przekładnią o ośmiu przełożeniach EAT8, którą można operować za pomocą manetek przy kierownicy, podobnie, jak w przypadku Citroena C4 Spacetourer. Automatyczna przekładnia pracuje cicho i płynnie. Ciekawym rozwiązaniem jest pokrętło przekładni, które zastępuje tradycyjny drążek. Do takiego rozwiązania można się szybko przyzwyczaić, jest łatwe w obsłudze i wygodne. Ponadto dzięki niemu konstruktorzy Citroena zagospodarowali więcej przestrzeni w kabinie.

Układ napędowy francuskiego kombivana pozwala na zadowalające osiągi nawet przy kilku dorosłych osobach na pokładzie i pełnym bagażniku. Nie będzie to wprawdzie superdynamiczna jazda, ale biorąc pod uwagę rozmiary pojazdu, jest naprawdę dobrze. Samochód zachowuje się stabilnie i pewnie na drodze, nawet oblodzonej. Zarówno przy prędkości 30, jak i 60 km/h systemy antypoślizgowe doskonale spełniły swoją rolę.

W mieście Citroen Berlingo zużywał ok. 7,5 litrów oleju napędowego na każde 100 km, ale w trasie udało się uzyskać wynik ok. 6,8 l/100 km. Komputer pokładowy pod koniec testu przekonywał nas, że średni apetyt na paliwo Berlingo wynosi 7,3 l/100 km. Producent w danych technicznych wskazuje na mniejsze o jeden litr zużycie, ale różnica jest dla nas do zaakceptowania.

W samochodzie ujęła nas płynność z jaką pojazd się porusza, doskonałe wybieranie wszelkich nierówności i napotkanych dziur. Zarówno kierowcy, jak i pasażerowie odnieśli wrażenie, że auto niemalże płynie podczas pokonywania typowych miejskich przeszkód, jakimi są „śpiący policjanci”. Mimo iż Berlingo sporo odstaje nad ziemią, posiada 1,8 m wysokości, stabilność pojazdu jest na całkiem niezłym poziomie. Ponadto samochód jest przyzwoicie wyciszony, a wibracje są niewyczuwalne, co pozwala cieszyć się muzyką dochodzącą do naszych uszu z głośników kombivana. Niechciane odgłosy nie przeszkadzają też dźwiękom dochodzącym z zestawu głośnomówiącego.

Citroen Berlingo posiada nowoczesny, łatwy w obsłudze, intuicyjny system multimedialny, z 8-calowym ekranem dotykowym zlokalizowanym w centralnej części deski rozdzielczej, który obsługuje mnóstwo funkcji w tym nawigację, czy ustawienia audio. Dzięki niemu podłączymy z pojazdem nasz smarfton.

Na ekranie wyświetlany jest dobrej jakości obraz z kamerki cofania, wyraźnie i uczciwie pokazuje przeszkody oraz odległości po bokach pojazdu. Jedną z opcji asystenta parkowania jest widoczność całej bryły auta, a dodatkowym atutem są wyświetlane linie oraz pola geometryczne, które lepiej obrazują manewr oraz przestrzeń, w którą chcemy wjechać. Przy niemałych gabarytach auta, taki pomocnik bardzo się przydaje.

Schowków nikomu nie zabraknie

Tuż pod ekranem dotykowym znajdziemy panel dwustrefowej klimatyzacji z automatycznym oraz indywidualnym systemem regulacji. Klawisze służące do ustawienia odpowiedniej temperatury są duże i łatwe w obsłudze, ale brakuje im podświetlenia. Przy początkowym obcowaniu z autem, trzeba szukać przycisków po omacku.

W zasięgu ręki kierowcy znajdziemy półkę z ładowarką indukcyjną, która bardzo nam się przydała. Dzięki takiemu wyposażeniu nie trzeba ciągnąć kabli do ładowania, które często przeszkadzają podczas obsługi wielu funkcji pojazdu. Na uwagę zasługuje komfortowy podłokietnik oraz duże schowki, a także sprytna półeczka, na której możemy umieścić klucze lub inne drobne przedmioty. W samochodzie znajdziemy także składane stoliki na oparciach przednich foteli oraz kieszenie na gazetę lub książkę.

Dzięki wielu możliwościom ustawienia fotela, elektrycznej regulacji lusterek oraz kierownicy w dwóch płaszczyznach zarówno duży kierowca, jak i ten o niższym wzroście będą mieli w Berlingo dobrą widoczność oraz komfortową pozycję podczas jazdy.

Citroen Berlingo XL – cena modelu

Cena modelu w wersji XL na polskim rynku rozpoczyna się od 65 900 zł, w tej kwocie otrzymamy egzemplarz napędzany jednostką 1.2 PureTech o mocy 110 KM. Za samochód ze 130-konnym dieslem oraz automatyczna przekładnią EAT8 zapłacimy od 88 800 zł, a w wersji Shine przynajmniej 104 800 zł. W testowym egzemplarzu znalazło się dodatkowe wyposażenie, które podnosi cenę samochodu do 122 150 zł. Wszystkie wymienione dodatki znajdziecie poniżej.

Nasz werdykt

Citroen Berlingo w wersji XL zasługuje na uwagę przede wszystkim ze względu na przestrzeń wewnątrz. Do pojazdu zapakujemy 5-osobową rodzinę wraz z zapasami na cały tydzień. Pojazd może służyć także jako samochód dostawczy dla niewielkiej firmy. Bagażnik jest tu naprawdę ogromny. Naszym kierowcom przypadło do gustu komfortowe zawieszenie Berlingo, modułowy charakter wnętrza oraz zagospodarowanie bardzo wielu schowków i półeczek.

Citroen Berlingo XL Shine – wyposażenie dodatkowe:

  • Zestaw dla palących 200 zł
  • Ładowarka indukcyjna do smartfona 350 zł
  • Gniazdo 230V 350 zł
  • Koło zapasowe 450 zł
  • Pakiet Park Assist 4 800 zł
  • Pakiet Podróżny 350 zł
  • ADML – bezkluczykowy dostęp i uruchamianie pojazdu 1 500 zł
  • Pakiet Drive Assist 1 400 zł
  • Pakiet Look XTR (Color Orange) 2 350 zł
  • Lakier metalizowany 2 400 zł
  • Pakiet Citroen Connect Navi & Box 3 200 zł

 

Tekst i zdjęcia: MD
korekta: redakcja

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

5 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: BerlingoCitroen
Udostepnij226Tweet116Udostepnij32
Poprzedni

Używany Peugeot 508 za 30 tysięcy złotych. Przegląd ofert

Następny

Dacia Duster poza asfaltem? Ten film rozwiewa wątpliwości co do off road rumuńskim SUVem

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny

Dacia Duster poza asfaltem? Ten film rozwiewa wątpliwości co do off road rumuńskim SUVem

Renault TN6 przyjechał do MZA w Warszawie. Będzie wielką atrakcją

Śledztwo antymonopolowe w sprawie Renault, Nissana, PSA, FCA oraz JLR

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
11 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Piotr - Citroën Ami Produktem Roku wg magazynu „Exame Informática”
  • kamil - Citroën zapomniał wykupić w Polsce domenę Citroën.pl?
  • Jolka - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Jolka - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Anonimowo - Peugeot 208 Style – wersja limitowana z silnikiem Firefly z Fiata
  • Grzech - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • FioleK - Peugeot 208 Style – wersja limitowana z silnikiem Firefly z Fiata
  • Anonimowo - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • FSO - Peugeot 208 Style – wersja limitowana z silnikiem Firefly z Fiata
  • mmm - Peugeot 208 Style – wersja limitowana z silnikiem Firefly z Fiata


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Nowa Dacia Duster trzeciej generacji trafi do Australii. Kiedy to nastąpi?
  • Peugeot 208 Style – wersja limitowana z silnikiem Firefly z Fiata
  • DS 4 1.6 E-Tense 225 KM. Tylko nie dla snobów! – polemika
  • Citroën Ami Produktem Roku wg magazynu „Exame Informática”
  • Alfa Romeo wprowadza Giulię i Stelvio w wersji Estrema na rynek brytyjski. W jakich cenach?
  • Jakie nowości Grupy Renault na Paris Motor Show 2022?
  • DS Automobiles, Peugeot i Jeep. Tylko trzy marki Stellantis na Paryskim Salonie Samochodowym 2022
  • Peugeot wprowadza 3008 GT Black Tone oraz 5008 GT Black Tone
  • Gosia Rdest po 2. turze Alpine Elf Europa Cup
  • Citroën AMI dla Akademii Policyjnej. Tak, tej którą pamiętacie z lat 80-tych


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
11
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.