ds automobiles 2 Wiadomości
Wiadomości

DS Automobiles walczyło o punkty w deszczu. Pierwszy wyścig Tokyo E-Prix pełen emocji

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
zagato twin tail 3 e1747248373119 Wiadomości
Wiadomości

Zagato AGTZ Twin Tail zadebiutował oficjalnie. Tylko 19 egzemplarzy supersamochód z sercem Alpine A110 za 700 tys. dolarów

autor Tomasz Nowicki
2025-05-14
Citroen DS
Wiadomości

Citroën DS z 1972 roku w salonie DS Automobiles w Gdańsku. Klasyka i nowoczesność

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-15
peugeot ocean trophy Wiadomości
Wiadomości

Peugeot Ocean Trophy 2025: załogi ruszyły do rywalizacji!

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
peugeot 508 5 Wiadomości
Wiadomości

Używany samochód z czystą historią? Peugeot, Citroën i Renault wypadają najlepiej

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-14
peugeot z napedem phev teraz tanszy o nawet 6450 euro peugeot 408 Wiadomości
Wiadomości

Nowa strategia marki Peugeot: Trzy filary przyszłości – przyjemność z jazdy, francuski styl i trwałość

autor Tomasz Nowicki
2025-05-17
f1 grand prix emilii romanii 2025 podsumowanie wyscigu 1 Wiadomości
Wiadomości

F1: Grand Prix Emilii-Romanii 2025 – podsumowanie wyścigu

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-05-19

Najnowsze komentarze

  • Jaca - Ile kosztuje nowy Peugeot 208? Polski cennik konkurenta Renault Clio w maju 2025
  • Sergiusz - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Anonimowo - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Damian - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Anonimowo - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • tommo - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Damian - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Testy Citroen - testy i opinie

Test: Citroen C-Elysee 1.6 LPG – tania komfortowa jazda samochodem. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2014-05-07
w Citroen - testy i opinie, Testy
Czas czytania 12 minut
1.5k
A A
12
citroen c elyse 1 6 lpg 1 Wiadomości

citroen-c-elyse-1-6-lpg-1Citroen C-Elysee 1.6 z firmową instalacją LPG to niedrogi, komfortowy i przestronny samochód, który pozwala się tanio przemieszczać i przewieźć sporo bagażu. Wśród jego wielu zalet największą jest chyba komfortowe zawieszenie i doskonały stosunek możliwości do ceny. W aktualnej promocji Zamień swój stary samochód na nowego Citroena za 39 tysięcy złotych otrzymamy pojemnego, 4-drzwiowego sedana, z całkiem dobrze wykończonym wnętrzem i ekonomicznym silnikiem 1.2 VTi 72 KM w wersji Seduction, m.in. z klimatyzacją, elektrycznymi szybami i lusterkami. Za wersję LPG przyjdzie nam zapłacić oczywiście więcej ale dostajemy też większy silnik, 1.6 VTi o mocy 115 KM.

citroen-c-elyse-1-6-lpg-2Zostańmy jeszcze na chwilę przy pieniądzach. Aktualna promocyjna cena C-Elysee z LPG wynosi 46700 złotych (maj 2014). Co dostaniemy za tą kwotę? Samochód wyposażony w 4 poduszki powietrzne, klimatyzację, komputer pokładowy, radio z CD oraz MP3, przednie szyby i lusterka sterowane elektrycznie oraz centralny zamek z pilotem. I jak w każdym C-Elyse spory rozstaw osi – 2652 mm oraz ponad 500 litrowy bagażnik. To poważny argument za zakupem tego samochodu, ale nie jedyny. Auto sprawia wrażenie dużego, ponieważ mierzy prawie 4,5 metra. Jedynie szerokość zdradza, że jest to swojego rodzaju hybryda, 1748 mm to niedużo. Z przodu nie ma powodu do narzekań jeśli chodzi o miejsce. Z tyłu zresztą też nie, C-Elysee jest zadziwiająco przestronny.

citroen-c-elyse-1-6-lpg-8Wnętrze jest wykonane z przyzwoitych materiałów, które w codziennym użytkowaniu są zadziwiająco odporne na zabrudzenia. Na żywo wygląda to dużo lepiej niż na zdjęciach, więc jeśli zastanawiacie się nad tym autem, to trzeba pójść do salonu i obejrzeć je na żywo. Fotele z przodu są bardzo wygodne i dają zarówno dobre trzymanie boczne (chociaż nie jest ono sportowe) oraz niezłe podtrzymanie dla ud. Przy moim – sporym – wzroście, tysiąckilometrowa trasa jako kierowca, nie była męcząca ani niewygodna. Z tyłu również sporo miejsca i przy 300-kilometrowej trasie dorosłe osoby na tylnej kanapie nie miały powodów do narzekań. Wersja, którą testowałem, miała piękną, jasną tapicerkę, ale nie polecam jej zakupu – moim zdaniem zbytnio kontrastuje z ciemnym wnętrzem a jednocześnie ma tendencję do bezlitosnego ujawniania zabrudzeń. Za rozjaśnianie wnętrza odpowiadają też lakierowane na kolor auta dodatki – wygląda to bardzo estetycznie.

citroen-c-elyse-1-6-lpg-6Pozycja za kierownicą? Wygodna, chociaż początkowo miałem skojarzenia z… Audi 80. Być może jest to skojarzenie związane z kształtem deski rozdzielczej przed kierowcą oraz dość niskiego, jak na Citroena, położenia siedzenia. Osobiście wolę rozwiązania, gdzie raczej więcej widzę, niż jestem otoczony plastikami. Do tego można się jednak szybko przyzwyczaić lub niecopodnieść fotel. Bardzo wygodny jest podłokietnik, wyłożony miękkim materiałem. W środku znaleziono jeszcze miejsce na mały schowek. Sterowanie szybami umiejscowiono wokół dźwigni zmiany biegów. Rozwiązanie budżetowe, nie przeszkadza. W którymś z magazynów motoryzacyjnych widziałem narzekanie na sterowanie temperaturą – nie zauważyłem takiego problemu. Po prostu trzeba się przyzwyczaić. Na zdjęciach zegary przed kierowcą wyglądają nieco budżetowo, ale na żywo jest lepiej. Pomysłowo rozwiązano miejsce przed pasażerem z przodu. Schowek jest cofnięty w deskę, dzięki czemu powstało sporo miejsca na kolana. Jest gdzie schować drobiazgi (pojemne kieszenie w drzwiach) czy postawić napój.

Warto przeczytać!

PureTech 130

Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika

2025-05-19
Xavier Chardon CEO Citroen

Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon

2025-05-19

La Croisière Verte: elektryczna podróż przez Afrykę w duchu marki Citroën

2025-05-18

Citroën C6 – samochód, którego nie sposób nie kochać, bo nigdy już taki nie powstanie

2025-05-18

citroen-c-elyse-1-6-lpg-11Wnętrze pozbawione jest fajerwerków i mimo, że to Citroen, to czuć tu wpływ brata bliźniaka, czyli Peugeot 301. Producent musiał pójść na pewne kompromisy względem wyglądu i to widać. Całość sprawia jednak bardzo solidne wrażenie. Z ciekawych rzeczy, o których już wspominaliśmy, komputer podaje chwilowe zużycie paliwa, ale nie potrafi sobie poradzić z brakiem znikania paliwa z baku – w czasie jazdy paliwa wirtualnie ubywa i dopiero wyłączenie i ponowne włączenie silnika przywraca właściwy stan benzyny. Poziom LPG jest również sygnalizowany raczej symbolicznie, 4 diody pokazują czy zbiornik jest pełen i czy pusty. Ponieważ wskaźnik zamontowano na wysokości kolan kierowcy i to skierowany w dół (!), to kierowca i tak go nie zobaczy, chyba, że się pochyli, a tego w czasie jazdy nie polecam ;-) Ja przyjąłem, że na tankowanie zajeżdżam co 300 kilometrów i była to koncepcja, której się trzymałem przez cały test. Spalanie było różne – od 7 litrów gazu przy spokojnej jeździe, do ponad 12 na autostradzie. Instalacja firmy BRC jest montowana przez firmę Czakram, zgodnie z procesem nadzorowanym przez producenta samochodu a klient odbiera z salonu auto już z zamontowanym gazem.

citroen-c-elyse-1-6-lpg-9Ekonomia jazdy na gazie jest oczywista. Nie każdy przepada za dodatkową instalacją, koniecznością specjalnych przeglądów, zakazem wjazdu do garaży podziemnych oraz innymi tego typu „przyjemnościami”, ale wszystko to jest skutecznie niwelowane przez koszt przejechania 100 kilometrów. Instalacja jest prawie niewidoczna pod maską a osoba, która nie zna się na samochodach z całą pewnością nie pozna, że mamy gaz w aucie. Bardzo dobrze rozwiązano ukrycie złącza do napełniania zbiornika – mieści się ono pod klapką wlewu paliwa. Sam zbiornik umieszczono w miejscu koła zapasowego. Możemy to koło wozić w bagażniku, bo producent instalacji daje nawet specjalny pokrowiec, albo zostawić je w domu – wożąc zestaw naprawczy. Zużycie gazu jest nieznacznie wyższe niż benzyny.

Zobacz nasz film z jazd testowych

citroen-c-elyse-1-6-lpg-14Zbiornik ma 35 litrów, w związku z tym tankować musimy dość często. Podczas mojego testu przejechałem na gazie początkowo 100 kilometrów w mieście i około 200 kilometrów autostrady i komputer od gazu zasygnalizował nieprzyjemnym dźwiękiem, że czas na nowy gaz. Ten dźwięk jest wyjątkowo irytujący, tutaj apelowałbym do producenta o zmianę na coś przyjemniejszego dla ucha. Sterowanie instalacją odbywa się w zasadzie w sposób automatyczny – po uruchomieniu silnika i przejechaniu krótkiego odcinka auto przechodzi niezauważalnie na gaz. Jakie zalety ma instalacja w tym aucie? Nie trzeba jeździć na dodatkowe przeglądy, wszystko załatwimy przy okazji wizyty w serwisie autoryzowanym. No i nie tracimy gwarancji na samochód a w razie ewentualnych problemów martwi się producent a nie my.

citroen-c-elyse-1-6-lpg-4Czas na kilka słów na temat silnika. 115 KM może wydawać się niedużą wartością, ale ten silnik działa po prostu dobrze a jazda z nim jest przyjemnością. Auto jest dość lekkie, waży 1090 kilogramów, więc C-Elysee z tą jednostką jest dynamicznie jeżdżącym autem. Pełną moc osiąga 150 Nm przy 4000 obrotów, ale to nie przeszkadza całkiem sprawnie wyprzedzać. Przyspieszenie to 10,3 sekundy do „setki”. Na gazie porusza się równie sprawnie co na benzynie, a przynajmniej różnice nie są odczuwalne. Zużycie paliwa również nie jest zbyt duże – jeżdżąc bardzo spokojnie w mieście można zejść do poziomu około 7 litrów, oczywiście przy szybkiej jeździe autostradowej będzie to więcej. Przy pustym aucie udało mi się osiągnąć 190 km/h (pomiar GPS), ale przyjemna jazda kończy się w okolicach 130-140 km/h. Powyżej tej prędkości robi się głośno.

citroen-c-elyse-1-6-lpg-10Przejdźmy od zawieszenia. Zadziwiła mnie jego praca, miękka, przyjemna, jak za dawnych dobrych czasów francuskich samochodów. Pod względem komfortu jest to prawie ideał. Czy samochód jechał tylko z kierowcą, czy był zapakowany pod dach, z uwagi na wyjazd w pięć osób z całą górą bagażu, komfort jazdy był zachowany. Ochom i achom nie było końca, z jednym wyjątkiem – szybka jazda po autostradzie. Tutaj mam pewne zastrzeżenia do zawieszenia, ponieważ jego chwalona przy mniejszych prędkościach miękkość mogła mieć jakiś wpływ na stabilność toru jazdy powyżej 140 km/h. Szczególnie silne podmuchy wiatru z boku były odczuwalne, chyba najbardziej, ze wszystkich testowanych ostatnio przeze mnie aut. Zjawisko to miało miejsce zarówno przy pustym aucie jak i w pełni załadowanym. Nie jest to jakimś wielkim problemem, ale w takich warunkach jazda wymagała sporego skupienia i kontrowania kierownicą. Być może zachowanie takie wynika również z niedużej szerokości auta i jego wysokości.

citroen-c-elyse-1-6-lpg-3Testowałem wersję Exclusive, która dodatkowo oferuje 4 głośniki (Seduction ma 2), zestaw bluetooth, wejście USB, reflektory do jazdy dziennej i reflektory przeciwmgłowe oraz skórzaną kierownicę i gałkę zmiany biegów. Do tego felgi z aluminum, wzór Tuorla. We wspomnianej już wyżej promocji ta wersja kosztuje 49800 złotych (Seduction 46700 zł). Czy różnica w wyposażeniu jest warta dopłaty? O tym musi zdecydować potencjalny nabywca. Taksówkarze, z którymi rozmawiałem na temat tego auta, polecają tańszą wersję ale im dodatki stylistyczne nie są raczej potrzebne. Co ciekawe, C-Elysee jest oferowany również z automatyczną skrzynią biegów, ale tej wersji nie można zamówić z LPG. Wielką zaletą C-Elysee jest jego potężny, 500-litrowy bagażnik. Rzeczywiście można zapakować do niego mnóstwo rzeczy, uważając jednak na wnikające głęboko do środka zawiasy. Tanie rozwiązanie dla producenta, mniej wygodne dla użytkowników samochodu. Krawędź jest położona dość nisko, co ułatwia załadunek. Oszczędności widać też w… otwieraniu klapy. Z tyłu tego otwierania po prostu nie ma. Albo z siedzenia kierowcy albo z pilota.

citroen-c-elyse-1-6-lpg-5Podsumowanie? Przede wszystkim jeździ się bardzo wygodnie, wręcz komfortowo. Citroen C-Elysee jest nieźle wyciszony. Na pewno jest to samochód budżetowy, co widać po wspomnianych wyżej oszczędnościach. Ale z drugiej strony jest to bardzo solidny, dający sporo przyjemności z jazdy pojazd o bardzo dobrym stosunku użyteczności do ceny. Komfortowe zawieszenie, bardzo duży bagażnik, pojemne i wygodne wnętrze, dobrej jakości materiały wykończeniowe, to wszystko sprawia, że ten samochód jest godny uwagi i oddawałem go do parku prasowego z pewnym żalem, bo przez niecałe 10 dni zdążyłem go po prostu polubić. Nie ma nic w sobie nadzwyczajnego, poza tym, że pozwala oszczędzać, ale ten pewien konserwatyzm i spokojna sylwetka bardzo mi przypadły do gustu. Takie zwyczajne – niezwyczajne auto, wygodne, spore, użyteczne. Jeśli cena gazu (zależna niestety przede wszystkim od poziomu akcyzy) utrzyma się na w miarę niskim poziomie, to samochód z LPG jest bardzo rozsądnym wyborem.

Testowany samochód: Citroen C-Elyse 1.6 115 KM VTi

Dane techniczne producenta
Liczba drzwi: 4
Liczba miejsc: 5
Pojemność baku benzyny: 50 litrów
Pojemność zbiornika gazu: 35 litrów
Długość samochodu: 4427 mm
Szerokość: 1748 mm
Wysokość: 1466 mm
Rozstaw osi: 2652 mm
Pojemność bagażnika: 506 litrów
Pojemność silnika: 1587 cm3
Moc silnika: 115 KM przy 6050 obrotów/min
Moment obrotowy max (Nm): 150 przy 4000 obrotów/min
Liczba zaworów: 16
Skrzynia biegów: 5-biegowa, manualna
Prędkość maksymalna: 188 km/h
Przyspieszenie: 10,3 s
Norma emisji spalin: Euro 5
Waga samochodu: 1091 kg
Zawieszenie: McPherson

Dostępne silniki w gamie Citroen C-Elyse

1.2 VTi 72 KM
1.6 VTi 115 KM
1.6 HDi 92 KM

Dziękuje firmie Citroen Polska za udostępnienie samochodu do testów.

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

citroen c elyse 1 6 lpg 1 Wiadomościcitroen c elyse 1 6 lpg 14 Wiadomościcitroen c elyse 1 6 lpg 13 Wiadomościcitroen c elyse 1 6 lpg 12 Wiadomościcitroen c elyse 1 6 lpg 11 Wiadomościcitroen c elyse 1 6 lpg 10 Wiadomościcitroen c elyse 1 6 lpg 9 Wiadomościcitroen c elyse 1 6 lpg 8 Wiadomościcitroen c elyse 1 6 lpg 7 Wiadomościcitroen c elyse 1 6 lpg 6 Wiadomościcitroen c elyse 1 6 lpg 5 Wiadomościcitroen c elyse 1 6 lpg 4 Wiadomościcitroen c elyse 1 6 lpg 3 Wiadomościcitroen c elyse 1 6 lpg 2 Wiadomościcitroen c elyse 1 6 lpg 1 300x2001 Wiadomości
5 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: CitroenC-Elysee
Udostepnij531Tweet332Udostepnij93
Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości - gdy zacząłem chodzić fascynowały mnie koła samochodów. Citroën, Peugeot i Renault zawsze!

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
12 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • PureTech 130

    Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika

    2294 udostępnienia
    Udostepnij 918 Tweet 574
  • Używany Peugeot 508 II SW 2.0 BlueHDi od pierwszego właściciela. Przegląd krajowych ogłoszeń

    1499 udostępnienia
    Udostepnij 600 Tweet 375
  • Nowy Renault Scenic za 42.900 zł? Tak, to oryginalna promocja marki w Polsce

    3302 udostępnienia
    Udostepnij 1321 Tweet 826
  • Nowy Peugeot 2008 III generacji już w przygotowaniu. Kiedy go zobaczymy w salonach?

    503 udostępnienia
    Udostepnij 201 Tweet 126

Testy samochodów

01. Citroen C5 CrossTourer Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C5 CrossTourer 2.2 HDi 204 KM – komfortowy rodzinny poduszkowiec. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2014-12-31
Citroen Spacetourer
Citroen - testy i opinie

Test: Citroen SpaceTourer 2.0 HDi 180 KM Business Lounge. W świecie przestrzeni do prowadzenia interesów. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2019-07-10
DSC 3831 scaled Wiadomości
Testy

Test: Renault Clio GT Sport nieobiektywnym okiem kobiety. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Małgorzata Karolina Piekarska
2014-05-25
IMG 6196 Wiadomości
Testy

Test: Dacia Sandero Stepway 0,9 TCe 90 KM – czy niska cena wybacza wszystko? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2020-02-13
dacia mcv 1 2 lpg 07 Wiadomości
Testy

Test: Dacia Logan MCV – czy nadaje się dla kobiety? Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Małgorzata Karolina Piekarska
2013-11-06

Najnowsze komentarze

  • Jaca - Ile kosztuje nowy Peugeot 208? Polski cennik konkurenta Renault Clio w maju 2025
  • Sergiusz - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Anonimowo - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Damian - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Anonimowo - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • tommo - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Damian - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika

Zobacz też

Nowa Laguna – polska premiera

UOKiK umywa ręce? Sprawa powtarzających się awarii układów AdBlue wciąż nie znalazła prawnego rozwiązania

Grand Prix Bahrajnu 2024 – podsumowanie czwartkowych treningów

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
12
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz