c5 aircross Wiadomości
Wiadomości

Nowy SUV z salonu z dieslem, ultrakomfortowy Citroën C5 Aircross, w promocji tańszy niż hybryda!

autor Małgorzata Kozikowska
2025-06-16
Nowy Fiat 500e Mirafiori
Wiadomości

Produkcja samochodów we Włoszech załamuje się? Kwiecień 2025 i aż 47,5% spadku

autor Tomasz Nowicki
2025-06-11
maserati a6gcs Wiadomości
Wiadomości

Maserati A6 GCS/53, Alfa Romeo 1900 i Fiat 600 wyjadą na trasę rajdu 1000 Miglia. Kiedy?

autor Tomasz Nowicki
2025-06-11
renault 4 e1749883745850 Wiadomości
Wiadomości

Nowe Renault R4 z technologią Ampere: legendarna „czwórka” wkracza w nową erę

autor Małgorzata Kozikowska
2025-06-14
fiat 500e Wiadomości
Wiadomości

REWOLUCJA! Fiat 500e z wymiennym akumulatorem podbija Madryt

autor Tomasz Nowicki
2025-06-12
gavin and stacey nowe c3 spotyka citroena saxo 2 Wiadomości
Wiadomości

Czy twoje auto jest za duże? Samochodowa otyłość zabija nasze portfele

autor Tomasz Nowicki
2025-06-10
renault twingo concept 22 Wiadomości
Wiadomości

Renault i Stellantis z mocną reprezentacją. Automotive News Europe ogłosiło laureatów nagrody Rising Stars 2025

autor Tomasz Nowicki
2025-06-11

Najnowsze komentarze

  • Barti - Donald Trump wypowiedział wojnę samochodom elektrycznym. Zmiana prawa w USA
  • Michał508 - Donald Trump wypowiedział wojnę samochodom elektrycznym. Zmiana prawa w USA
  • Barti - Efekt wow w sercu Stellantis: Sony Crystal LED zmienia legendarną salę Dome w cyfrowe arcydzieło
  • Anonimowo - Nowa Dacia Sandero już wkrótce. Duży facelifting, zmiana silników i wyposażenia. LPG 120 KM!
  • Anonimowo - Donald Trump wypowiedział wojnę samochodom elektrycznym. Zmiana prawa w USA
  • Lancia_sie_odrodzi - Nowy luksusowy DS N°8 przetestowany. Zachwycający komfort, wyróżniający się design – pierwsze opinie
  • Krzysztof Gregorczyk - Ile kosztuje nowy Renault Captur 2025? Nowe ceny, wersje, wyposażenie i technologie, LPG
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Testy Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C1 1.0 VTi 68 KM – najładniejszy miejski samochód marki. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2017-04-07
w Citroen - testy i opinie, Testy
Czas czytania 8 minut
1.5k
A A
5
IMG 9294 Wiadomości

Citroen C1 powrócił do polskich salonów sprzedaży, by stawić czoła miejskim maluchom konkurencji. Samochód prezentuje się świetnie, a do tego wciśnie się nawet w najmniejszą szczelinę parkingową. Do testu otrzymaliśmy C1 z silnikiem 1.0 VTi. Jak sobie poradził?

Citroen C1 jest w naszym kraju taką wtórną nowością. Polski oddział francuskiej marki, zdecydował się na ponowną próbę wprowadzenia modelu do sprzedaży. Oby tym razem pojazdowi poszczęściło się bardziej. Jak się dowiedzieliśmy, celem na ten rok jest sprzedaż 1000 egzemplarzy C1 i jest on całkiem realny do osiągnięcia. Z radością zabrałam malucha do testów, by sprawdzić jak poradzi sobie w miejskiej dżungli i nie tylko.

Małym Citroenem oczywiście może jeździć każdy i nie odbieramy możliwości podróżowania C1-ką przedstawicielom żadnej płci, ale podczas testu, największą uwagę zwracały na niego panie. Samochód był zgodnie oceniany słowem: „śliczny” i trudno się z tym nie zgodzić. Sami spójrzcie.

IMG 9324 Wiadomości

Warto przeczytać!

citroen cx 1977 2400 Wiadomości

Citroën CX 2400 (1977): „We Francji jeździmy jak bogowie!”

2025-06-15
citroen c4 02 Wiadomości

Nowy Citroën e-C4 kontra Volkswagen ID.3 – który elektryk lepszy dla rodziny? Porównanie według brytyjskiego Autocar

2025-06-15

Citroën C3 Rally2 o włos od podium w Rajdzie Castelo Branco – walka do ostatniego kilometra

2025-06-15

Ile energii zużywa elektryczny nowy Citroën ë-C4 X 156 KM MAX FL 2025 w mieście latem?

2025-06-15

C1, jak już wspomniałam, nie jest nowy na polskich drogach, ale wciąż jest jednym z najoryginalniejszych i najciekawszych pojazdów pod względem designu w swoim segmencie. Z łatwością zauważymy, że konkurenci od Skody, Volkswagena czy Hyundaia, zostają w tej kategorii daleko w tyle. Styliści Citroena jak wiadomo nie lubią nudy i właśnie od nudy trzymali się z daleka tworząc ostatnią wersję najmniejszego modelu w ofercie. Wyróżnili C1 z szarego tłumu poprzez interesujący kształt podwójnych reflektorów z przodu, logo tworzące całość z ozdobną listwą na grillu, a także duże, zaokrąglone na narożnikach światła tylne.

IMG 9448 Wiadomości

Osoby, które chwaliły wygląd C1-ki, były również zainteresowane kwestią praktyczną. Najczęściej pojawiały się stwierdzenia: „tym to na pewno świetnie się parkuje”. Za każdym razem przyznawałam rację. Parkowanie w przypadku C1 to sama przyjemność ;-).

Maluch Citroena mierzy tylko 3466 mm długości, 1884 mm szerokości i ma średnicę zawracania pomiędzy krawężnikami wynoszącą zaledwie 9,6 m. To sprawia, że na wąskich miejskich uliczkach i zapchanych parkingach przy centrach handlowych, C1 czuje się jak ryba w wodzie. Bezczelnie wciska się tam, gdzie SUV-y i kombiaki odpadną w przedbiegach. W poruszaniu się w ciasnych przestrzeniach pomaga precyzja i łatwość manewrowania kierownicą oraz dobra widoczność przez przednią szybę i w lusterkach bocznych (w testowym modelu są regulowane ręcznie).

IMG 9309 Wiadomości

Egzemplarz znajdujący się w naszych rękach, oprócz zmagań w zatłoczonej aglomeracji, był zmuszony do radzenia sobie w środowisku mniej sprzyjającym dla maluchów, czyli na trasie biegnącej po autostradzie i drodze ekspresowej. Łącznie pokonał ponad 700 km.

Nie próbujemy was przekonać, że C1 jest najlepszym wyborem na dalekie trasy, w końcu jest to model stworzony do miasta, ale jeśli trzeba, można jechać nim szybko tzn. do 160 km/h. Właśnie tyle wynosi prędkość maksymalna pojazdu. Do wprawienia małego Citroena w ruch, wykorzystano 3-cylindrową jednostkę VTi o pojemności 998 cm3 generującą 68 KM mocy przy 6000 obr/min. Maksymalny moment obrotowy wynosi w modelu 95 Nm, który jest dostępny przy 4300 obr/min. Apetyt na paliwo okazał się dla nas dosyć łaskawy i wyniósł średnio 5,4 l/100 km. Przy delikatniejszym obchodzeniu się z pedałem gazu i spokojniejszej trasie, powinniśmy zejść do ok. 5 l/100 km. Według Citroena, średnie spalanie C1 z jednostką VTi wynosi 4,1 l/100 km.

IMG 9302 WiadomościBenzynowy silnik został sprzężony z 5-biegową manualną przekładnią. Podczas operowania drążkiem można było doświadczyć czasem kłopotów z jej precyzją, przy wrzucaniu pierwszego oraz wstecznego biegu. Citroen C1 potrafi dynamicznie włączyć się do ruchu, pojazd jest lekki (840 kg) i zwinny. Szybko reaguje nie tylko na wciśnięcie, ale również na zdjęcie nogi z pedału gazu. Model płynnie wytraca wówczas swoją prędkość.

Jeśli chcemy zobaczyć na liczniku 100 km/h potrzebujemy czasu 13 sekund. Gdy mocniej naciśniemy prawy pedał, do naszych uszu dobiegnie specyficzny warkot silnika. Najbardziej przeszkadza podczas ruszania. Po dłuższym obcowaniu z modelem, przestałam jednak zwracać niego uwagę. Pomijając mało pożądany dźwięk jednostki napędowej, modelem podróżujemy komfortowo, a liczne dziury w drodze, progi zwalniające czy inne nierówności zostały dobrze wytłumione.

20170312 125336 WiadomościNa przednich fotelach siedzi się komfortowo. Nawet pasażer o wzroście 192 cm zajmujący miejsce po mojej prawej stronie, był zaskoczony ile miejsca może być w takim maluchu. Narzekał jedynie na brak uchwytu nad drzwiami. Ten sam osobnik w kierunku tylnych malutkich drzwi spojrzał z dużą rezerwą i powątpiewaniem. Jakimś cudem udało mi się go nakłonić, by wcisnął się na tylną kanapę. Nie było to wprawdzie zwinne wsiadanie, ale się udało, a moja ciekawość została zaspokojona. Teraz z czystym sumieniem mogę powiedzieć, że tę przestrzeń najlepiej zarezerwować dla osób niższych, a najlepiej dzieci. :) Z nieco większą swobodą, na tylną kanapę wsiadały też osoby o wzroście do 170 cm.

20170312 125458 WiadomościBagażnik Citroena C1 ma pojemność 196 litrów. Nie jest to wiele, ale na codzienną porcję zakupów powinno wystarczyć. Po złożeniu tylnych foteli uzyskamy całkiem pokaźną przestrzeń 780 litrów. Przycisk otwierania klapy bagażnika wystaje i jest narażony na zanieczyszczenia. Gdy samochód dawno nie odbył wizyty na myjni, łatwo można się nim pobrudzić.

Wnętrze nie należy wprawdzie do najbardziej nowoczesnych, ale jest dobrze spasowane, ładnie wykończone i ma przyjemną w dotyku szarą tapicerkę przeszytą białą nicią. Citroen ma w ofercie dodatkowe pakiety kolorystyczne ozdabiające konsolę centralną, wloty powietrza i drążek zmiany biegów, które nadadzą wnętrzu więcej życia. Zestaw jest dostępny dla wersji Feel i Shine w cenie 500 zł.

IMG 9377 WiadomościGdy siedzimy za kierownicą Citroena C1 naszą uwagę przyciąga element, na który nawiasem mówiąc, spogląda się chyba najczęściej, a mianowicie duży okrągły prędkościomierz. Wygląda świetnie. Po lewej stronie zegara znajduje się elektroniczny obrotomierz (za dopłatą 200 zł), a po przeciwnej informacje o proponowanej zmianie przełożenia. Pokrętła w samochodzie przeznaczone do regulacji klimatyzacji oraz ustawień radia znajdują się pod ręką. Sporo miejsca znajdziemy w schowku po stronie pasażera. Na wyznaczonym miejscu z łatwością postawimy też kubek z kawą lub butelkę z wodą. Zostało to lepiej rozwiązane niż w większym C4 Cactusie.

IMG 9296 Wiadomości5-drzwiowy Citroen C1 jest jednym z najtańszych 5-drzwiowych miejskich modeli na rynku. Jego cena bazowa wynosi 36 200 zł, ale jeśli chcemy podróżować komfortowo w lecie, musimy doliczyć 3200 zł za klimatyzację. Do testów otrzymaliśmy wersję wyposażenia Feel z dwoma opcjami dodatkowymi: czerwonym lakierem za 1600 zł oraz obrotomierzem wycenionym na 200 zł. Za cały prezentowany model trzeba zapłacić 41 200 zł. W tej kwocie dostaniemy Citroena C1 z najważniejszymi wariantami wyposażenia czyli: klimatyzacją, systemem audio z MP3, radiem i 2 głośnikami, a także dzieloną kanapę drugiego rzędu, centralny zamek oraz regulowane elektrycznie szyby. Ponadto otrzymamy klamki zewnętrzne oraz lusterka boczne w kolorze nadwozia i deskę rozdzielczą Gris Satin.

Na pochwałę w Citroenie C1 zasługuje oryginalny, atrakcyjny wygląd, zaskakująca ilość miejsca na przednich fotelach, możliwość dynamicznego ruszania z miejsca, niewielki apetyt na paliwo oraz niezbyt wygórowana cena. Minusem jest odgłos silnika przy gwałtownym ruszaniu, mało precyzyjna skrzynia biegów oraz możliwość pobrudzenia się przy otwieraniu bagażnika.

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

20170312 125038 WiadomościIMG 9334 WiadomościIMG 9347 WiadomościIMG 9358 WiadomościIMG 9359 WiadomościIMG 9360 WiadomościIMG 9361 WiadomościIMG 9366 WiadomościIMG 9367 WiadomościIMG 9375 WiadomościIMG 9377 WiadomościIMG 9431 WiadomościIMG 9433 WiadomościIMG 9437 WiadomościIMG 9439 WiadomościIMG 9324 WiadomościIMG 9309 WiadomościIMG 9307 Wiadomości20170312 125108 Wiadomości20170312 125131 Wiadomości20170312 125150 Wiadomości20170312 125200 Wiadomości20170312 125239 Wiadomości20170312 125245 Wiadomości20170312 125254 Wiadomości20170312 125336 Wiadomości20170312 125458 WiadomościIMG 9294 WiadomościIMG 9295 WiadomościIMG 9296 WiadomościIMG 9300 WiadomościIMG 9302 WiadomościIMG 9448 Wiadomości
5 2 głosy
Ocena artykułu
Tagi: CitroenC1
Udostepnij536Tweet335Udostepnij94
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Zastępca redaktora naczelnego. Autorka artykułów, testów, relacji z wydarzeń motoryzacyjnych, poszukiwaczka ciekawostek. Miłośniczka podróży a w szczególności wędrówek górskich.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
5 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • dacia sandero wnetrze Wiadomości

    Nowa Dacia Sandero już wkrótce. Duży facelifting, zmiana silników i wyposażenia. LPG 120 KM!

    2740 udostępnienia
    Udostepnij 1096 Tweet 685
  • Ile kosztuje nowy Renault Captur 2025? Nowe ceny, wersje, wyposażenie i technologie, LPG

    3964 udostępnienia
    Udostepnij 1586 Tweet 991
  • Uwaga na hamulce! Stellantis ogłasza pilną akcję serwisową dla marek Peugeot, Citroën, DS i Opel

    1555 udostępnienia
    Udostepnij 622 Tweet 389
  • Nowy Fiat Multipla 2027. Znienawidzony model w nowej odsłonie jako rywal SUV-a typu Dacia Bigster

    11962 udostępnienia
    Udostepnij 4785 Tweet 2991

Testy samochodów

peugeot 408 gt 2023 13 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 408 GT 1.2 130 KM – prawdopodobnie najlepszy samochód w swojej klasie. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2023-01-14
big Wiadomości
Testy

Test: Peugeot Expert Tepee 2.0 HDi 163 KM – dla dużej rodziny lub do biznesu. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2012-08-15
nowy peugeot 508 107 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 508 2.0 HDi 163 KM. Piękno i jakość – trudno znaleźć lepiej wyglądający samochód w tej klasie. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2019-04-16
Citroen C5 Aircross FL PureTech 130 EAT8 najbardziej komfortowy SUV w swojej klasie 01 Wiadomości
Testy

Test: Citroën C5 Aircross FL PureTech 130 EAT8 – najbardziej komfortowy SUV w swojej klasie. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2022-09-23
001. Renault Espace V udana zmiana w crossovera z vana Wiadomości
Testy

Test: Renault Espace dCi 160 Energy EDC. MPV nowej klasy. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2015-11-16

Najnowsze komentarze

  • Barti - Donald Trump wypowiedział wojnę samochodom elektrycznym. Zmiana prawa w USA
  • Michał508 - Donald Trump wypowiedział wojnę samochodom elektrycznym. Zmiana prawa w USA
  • Barti - Efekt wow w sercu Stellantis: Sony Crystal LED zmienia legendarną salę Dome w cyfrowe arcydzieło
  • Anonimowo - Nowa Dacia Sandero już wkrótce. Duży facelifting, zmiana silników i wyposażenia. LPG 120 KM!
  • Anonimowo - Donald Trump wypowiedział wojnę samochodom elektrycznym. Zmiana prawa w USA
  • Lancia_sie_odrodzi - Nowy luksusowy DS N°8 przetestowany. Zachwycający komfort, wyróżniający się design – pierwsze opinie
  • Krzysztof Gregorczyk - Ile kosztuje nowy Renault Captur 2025? Nowe ceny, wersje, wyposażenie i technologie, LPG

Zobacz też

Citroëny C3 WRC w Rajdzie Australii

Silniki benzynowe i diesla w odwrocie. Rośnie ilość hybryd i elektryków we Francji

Strajk w fabryce Peugeot w Maroku. Francuskie związki zawodowe wsparły protestujących

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
5
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz