renault scenic Wiadomości
Wiadomości

Nowy Renault Scenic za 42.900 zł? Tak, to oryginalna promocja marki w Polsce

autor Tomasz Nowicki
2025-05-17
01 opel kadett city ma 50 lat to byla wersja dla mlodych ludzi Wiadomości
Historia

Opel Kadett City ma 50 lat – to była wersja dla młodych ludzi

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-05-16
renault Wiadomości
Wiadomości

Nowy Renault Duster ma podbić serca klientów w tym kraju

autor Tomasz Nowicki
2025-05-14
renault kardian projekt Wiadomości
Wiadomości

Renault rozbudowuje swoje centrum projektowe RDCL 2027. Tu powstał model Kardian

autor Tomasz Nowicki
2025-05-14
ds 7 ds 4 Wiadomości
Wiadomości

Nowy luksusowy DS 3 będzie SUVem i otrzyma nową platformę

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
Jeep Compass
Wiadomości

Nowy Jeep Compass w Polsce na imprezie Camp Jeep PL 2025. Ostatnie wolne miejsca

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-19
free2move Wiadomości
Wiadomości

Free2move rośnie w siłę: 99% wzrostu rocznego i ambicje kształtowania przyszłości mobilności

autor Tomasz Nowicki
2025-05-13

Najnowsze komentarze

  • Jacek - Nowa Dacia Bigster czeka w polskich salonach. Umów się na jazdę próbną on-line
  • Bogusław - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Jaca - Ile kosztuje nowy Peugeot 208? Polski cennik konkurenta Renault Clio w maju 2025
  • Sergiusz - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Anonimowo - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Damian - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Anonimowo - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Testy

Test: Citroën C3 Aircross 1.2 130 KM EAT6 – wielki miejski crossover. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2023-01-15
w Testy, Citroen - testy i opinie
Czas czytania 12 minut
3.6k
A A
22
citroen c3 aircross 2022 1 2 130 km eat6 7 Wiadomości

Citroën C3 Aircross w kolorze Voltaic Blue, wyposażony w silnik benzynowy 1.2 130 KM oraz automatyczną skrzynię biegów EAT6 trafił do naszej redakcji na ponad tygodniowy test. Sprawdzaliśmy przestronność, komfort, spalanie oraz plusy i minusy tego samochodu. Jak się sprawdził?

Wygląd zewnętrzny

citroen c3 aircross 2022 1 2 130 km eat6 11 scaled Wiadomości

Citroën C3 Aircross to samochód, którego głównym przeznaczeniem jest wygodne poruszanie się po mieście i pod miastem. Wskazuje na to przede wszystkim pudełkowaty kształt. Patrząc z boku wyraźnie widać jak wysoki jest ten samochód a jednocześnie jak ma ścięte linie z przodu. Na pewno nie będzie to mistrz autostrady, chociaż i tutaj nieźle sobie radzi o czym dalej.

citroen c3 aircross 2022 1 2 130 km eat6 8 scaled Wiadomości

Patrząc na Citroëna C3 Aircross widzimy przede wszystkim jak duże jest to auto, mimo że należy teoretycznie do crossoverów klasy B. Jest wysoki (1597 mm), co w połączeniu z niewielką długością (4160 mm) oraz szerokością (1824 mm) tworzy właśnie ów pudełkowaty ale duży i całkiem dobrze wyglądający kształt. Zawsze zadziwia mnie jak C3 Aircross wygląda przy innych samochodach i specjalnie, tuż po odebraniu auta z parku prasowego, zrobiliśmy zdjęcie przy Fordzie S-max. C3 Aircross wydaje się potężny!

citroen c3 aircross 2022 1 2 130 km eat6 20 scaled Wiadomości

Być może właśnie rozmiary powodują, że sprzedaje się bardzo dobrze. W rekordowym 2019 roku na ulice wyjechało ponad 112 tysięcy takich nowych Citroënów. Nieźle, prawda?

citroen c3 aircross 2022 1 2 130 km eat6 6 scaled Wiadomości

Patrząc z zewnątrz uwagę zwraca mocny przód, który jest jakby wyniesiony w górę i powiększony w stosunku do poprzedniego modelu przez faceliftingiem. Zniknęła gdzieś lekkość, teraz w przodzie C3 Aircrossa widzimy powagę i moc. Być może wrażenie takie powstaje za sprawą wzoru zderzaka u dołu. Nad czymś w rodzaju zębów widzimy pas grilla, mniejszy niż dole, obok wąskie światła i nad nimi drugie. To znak rozpoznawczy Citroëna. Pomysł nam się podoba, wyróżnia samochód na ulicy. Maska silnika ma jeszcze duże przetłoczenia, trochę kojarzące się z tymi z konkurencji – podobne miał Renautl Kadjar.

citroen c3 aircross 2022 1 2 130 km eat6 9 scaled Wiadomości

Patrząc z boku z kolei widzimy potężne drzwi przednie, proporcje są tak dobrane, że wydają się większe i masywniejsze niż w rzeczywistości. Typowa cecha crossoverów. Patrząc na C3 Aircrossa warto sobie przypomnieć jak kiedyś wyglądały auta – powierzchnia blachy drzwi i szyb była bardzo podobna. Teraz szyby muszą być mniejsze, ale Citroën zdecydował się na rozsądne rozmiary, nic nie jest tu karykaturalnie małe, jak u niektórych aut z innych krajów. Wręcz przeciwnie, panuje tu francuska elegancja. Bok ma spore łagodne przetłoczenia, które zmiękczają nieco tą dużą powierzchnię metalu dla oczu.

citroen c3 aircross 2022 1 2 130 km eat6 19 scaled Wiadomości

Wyróżniającym się elementem C3 Aircrossa jest tylne okienko, z naklejkami sugerującymi metal. Gadżet styilistyczny, ale może się podobać. Tył jest nieco mniej masywny niż przód, uwagę zwracają charakterystyczne przetłoczenia na zderzaku. Citroën stosuje podobne zabiegi stylistyczne wewnątrz, ożywiając nudną płaską powierzchnię. Fajny pomysł!

Podsumowując wygląd zewnętrzny mamy tu do czynienia ze zgrabnym crossoverem segmentu B, który wygląda bardzo dobrze. Ma swój styl, może się podobać, nie ma tu w zasadzie nic, do czego można by się przyczepić.

Wnętrze

citroen c3 aircross 2022 1 2 130 km eat6 3 scaled Wiadomości

Citroën C3 Aircross w środku, przynajmniej w wersji, którą otrzymaliśmy do testów, okazał się być ciemno szary. Jedyne jaśniejsze wstawki to górna część wygodnych foteli przednich oraz tylnej kanapy. Z przodu, być może ku zaskoczeniu niektórych, mamy klasyczne analogowe zegary. To już ostatnia generacja auta z takim rozwiązaniem, ale tradycjonaliści będą zachwyceni. Klasyka w najlepszym czytelnym wydaniu. Kształt deski rozdzielczej może być dyskusyjny – ma ona jakby rozszerzenia po dwóch końcach do wentylacji, co miało optycznie nieco powiększać kabinę. Środkowy pas w desce jest materiałowy, to zdaje się obecnie moda obecna w wielu autach. Materiał jest ciemnoszary a trochę szkoda, bo mógłby nawiązywać do tego z tapicerki foteli.

citroen c3 aircross 2022 1 2 130 km eat6 15 scaled Wiadomości

Pośrodku deski rozdzielczej znajduje się sporych rozmiarów czytelny ekran. Głośność reguluje się za pomocą pokrętła (hurra) a temperaturę dotykowo (klimatyzacja jednostrefowa). Jest tutaj sporo miejsca, co jednak nie zostało chyba w pełni wykorzystane. Dość dziwnie wygląda wskaźników biegów automatycznej skrzyni. Ulokowano go nie tak jak zwykle, na zegarach, ale koło gniazda zapalniczki na dole. Na szczęście po kilku minutach jazdy można się do skrzyni przyzwyczaić i na wskaźnik nie ma po co patrzeć. To tyle, jeśli chodzi o jakieś minusy. A plusów jest znacznie więcej.

citroen c3 aircross 2022 1 2 130 km eat6 2 scaled Wiadomości

Na fotelach z przodu siedzi się świetnie, wysoki i przyjemnie. Same fotele zapewniają wygodę i miękkość, natomiast mają dość małe podparcie boczne. Są raczej nastawione na maksymalny komfort. Pasażer i kierowca mają do dyspozycji kieszenie w drzwiach, gdzie zmieszczą się butelki, uchwyt na kubki ulokowano też pośrodku. No i teraz dość zabawna rzecz, podłokietnik ma tylko kierowca. Pasażerowi zabrakło tego gadżetu. Fotel kierowcy ma też regulację wysokości i co ciekawe oba miejsca były wyposażone w podgrzewanie sterowane pokrętłami. Ech, przypomina się Citroën XM.

citroen c3 aircross 2022 1 2 130 km eat6 4 scaled Wiadomości

Jeszcze słowo o siedzeniach: tapicerkę zrobiono z dwóch rodzajów materiałów. Pierwszy to eko skóra, miękka, przyjemna w dotyku, drugi, górny element to materiał w dwóch kolorach (szary i jasnobeżowy) z białym szewronowym przeszyciem. Wygląda to znakomicie.

citroen c3 aircross 2022 1 2 130 km eat6 16 scaled Wiadomości

A jak z tyłu? Kanapa jest oczywiście dzielona 2/3 oraz 1/3 a kąt oparcia można regulować. Samą kanapę da się wygodnie i łatwo przesuwać, odpowiednio zwiększając lub zmniejszając bagażnik. Ten ma przyzwoite 410 litrów, więc sporo!

Wnętrze jest bardzo wygodne, wysokie osoby znajdą tu bez problemu dużo miejsca na głowę, na nogi też, bo rozstaw osi to 2604 mm, czyli sporo. Widoczność z kabiny jest znakomita. Wizualnie kabina jest ożywiona wytłoczeniami i wypustkami w różnych miejscach – drobna rzecz a wygląda fajnie i cieszy oko!

System multimedialny i audio

citroen c3 aircross 2022 1 2 130 km eat6 13 scaled Wiadomości

Sterowanie wszystkimi funkcjami odbywa się z ekranu dotykowego. Działa to wszystko szybko i bezproblemowo, wybieranie ulic do nawigacji jest łatwe, samochód ma bazę fotoradarów, szybko znajduje ulice i prowadzi niezawodnie. Dźwięk nie jest klasy premium i chyba trochę brakuje basów, bo głośniki niskotonowe umieszczono w połowie wysokości drzwi, nie mają najwyraźniej więcej miejsca aby wybrzmieć. Melomani będą robić upgrade systemu, ale większości osób to wystarczy.

Radio jest dość czułe, FM brzmi bardzo dobrze, DAB (cyfrowe radio) tradycyjnie bardzo dobrze. Co ciekawe, komunikaty np. o wycieraczkach wyświetlają się właśnie na ekranie pośrodku auta a nie na zegarach. Podłączenie smartfona działa bezproblemowo.

Jazda

citroen c3 aircross 2022 1 2 130 km eat6 17 scaled Wiadomości

Do dyspozycji mamy 130 KM oraz automatyczną skrzynię biegów, co czyni z tego modelu idealną propozycję do miasta. Silnik trochę w środku słychać, ale nie ma potrzeby go wysoko kręcić, więc jest to raczej cichy dźwięk niż jakiś hałas. Po włączeniu Citroëna przyciskiem start stop można ruszać. Biegi włączają się miękko, nie ma żadnych szarpnięć czy niepokojących odgłosów. Automat jest klasyczny, dzięki czemu uniknięto hałasów wersji CVT, które tak przeszkadzają w niektórych autach konkurencji.

citroen c3 aircross 2022 1 2 130 km eat6 5 scaled Wiadomości

Przyjemnie pracuje zawieszenie, zapewniając sporą dawkę komfortu oraz izolacji od nawierzchni. Zapewne jest to zasługą siedzień Advanced Comfort, ale nie tylko – zawieszenie również potrafi sporo odfiltrować.

Samochód okazuje się być nadzwyczaj dynamiczny i w codziennych sytuacjach mocy jest absolutnie pod dostatkiem. Nawet na autostradzie wyprzedzanie nie stanowi jakiegoś problemu, co testowaliśmy zainspirowani uwagami naszych Czytelników o Peugeot 408, testowanych chwilę wcześniej. Co może trochę przeszkadzać w jeździe poza miastem to szum powietrza – pudełkowaty kształt ma swoją cenę, praktyczne nadwozie płaci cenę za mniejszą opływowość. Do 110 km/h w kabinie jest dość cicho, ale potem szum mocno narasta.

Spalanie

W czasie całego testu Citroën C3 Aircross spalił średnio 7,6 litra na 100 kilometrów. W tym czasie przejechaliśmy ponad tysiąc kilometrów, zarówno w mieście jak i na autostradach i drogach szybkiego ruchu. Nie jeździliśmy na drogach poza miejskich w ogóle – a jazda była raczej gatunku tych dynamicznych, bo mimo miejskiego charakteru C3 Aircross zachęca swoim charakterem do mocniejszego przyciskania gazu.

Wady Citroëna C3 Aircross

citroen c3 aircross 2022 1 2 130 km eat6 12 scaled Wiadomości

Wnętrze mogłoby być nieco jaśniejsze – koncentracja ciemnych materiałów jest spora a srebrnych wstawek nieco za mało. Jeden podłokietnik, tylko dla kierowcy, to trochę mało. Schowek pomiędzy fotelami z przodu jest nieco cofnięty i trudniej dostępny niż w innych autach Stellantis.

Warto by już zamontować nowej generacji kamery – te są niskiej rozdzielczości co w roku 2023 wygląda nieciekawie i odstaje od standardów. Obraz z nich w nocy jest niezbyt dobrej jakości.

citroen c3 aircross 2022 1 2 130 km eat6 14 scaled Wiadomości

Wyciszenie na autostradzie przydałoby się lepsze. Brakuj bardziej współczesnych systemów wspomagania: utrzymanie na pasie ruchu, aktywny tempomat.

Cena

Citroën C3 Aircross zaczyna się obecnie od 93.450 zł. Najbogatsza wersja Shine Pack to z kolei wydatek 109.500 zł. Biorąc pod uwagę dzisiejsze ceny samochodów jest to dość dobrze skalkulowana propozycja. Samochód można kupić z trzema silnikami: 110-konną benzyną z manualną skrzynią biegów, 130-konną benzyną z automatem oraz 115-konnym dieslem z automatem.

Podsumowanie: Czy warto kupić Citroëna C3 Aircross?

Citroën C3 Aircross to wygodny i praktyczny samochód miejski. Wygląda bardzo dobrze, jeździ dynamicznie a spalanie jest dość rozsądne jak na ten rozmiar. Powinien przypaść do gustu rodzinom, bo oferuje spory bagażnik, wygodnie się do niego wsiada i jest bardzo wygodny. Dużym plusem jest rozmiar, wyróżnia się i na ulicy i na chodniku. Duże możliwości personalizacji pozwolą stworzyć własną niepowtarzalną wersję. Z kolei z automatem sprawdzi się w mieście.

Skonfiguruj swojego C3 Aircross

Sprawdź wersje dostępne od ręki

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

citroen c3 aircross 2022 1 2 130 km eat6 20 Wiadomościcitroen c3 aircrosscitroen c3 aircross 2022 1 2 130 km eat6 8 Wiadomościcitroen c3 aircross 2022 1 2 130 km eat6 7 Wiadomościcitroen c3 aircross 2022 1 2 130 km eat6 6 Wiadomościcitroen c3 aircross 2022 1 2 130 km eat6 5 Wiadomościcitroen c3 aircross 2022 1 2 130 km eat6 4 Wiadomościcitroen c3 aircross 2022 1 2 130 km eat6 3 Wiadomościcitroen c3 aircross 2022 1 2 130 km eat6 2 Wiadomościcitroen c3 aircross 2022 1 2 130 km eat6 10 Wiadomościcitroen c3 aircross 2022 1 2 130 km eat6 11 Wiadomościcitroen c3 aircross 2022 1 2 130 km eat6 19 Wiadomościcitroen c3 aircross 2022 1 2 130 km eat6 18 Wiadomościcitroen c3 aircross 2022 1 2 130 km eat6 17 Wiadomościcitroen c3 aircross 2022 1 2 130 km eat6 16 Wiadomościcitroen c3 aircross 2022 1 2 130 km eat6 15 Wiadomościcitroen c3 aircross 2022 1 2 130 km eat6 14 Wiadomościcitroen c3 aircross 2022 1 2 130 km eat6 13 Wiadomościcitroen c3 aircross 2022 1 2 130 km eat6 12 Wiadomościcitroen c3 aircross 2022 1 2 130 km eat6 1 Wiadomości
3.4 15 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

PureTech 130

Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika

2025-05-19
Xavier Chardon CEO Citroen

Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon

2025-05-19

La Croisière Verte: elektryczna podróż przez Afrykę w duchu marki Citroën

2025-05-18

Citroën C6 – samochód, którego nie sposób nie kochać, bo nigdy już taki nie powstanie

2025-05-18
Tagi: CitroenC3 Aircross
Udostepnij1242Tweet776Udostepnij217
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Zastępca redaktora naczelnego. Autorka artykułów, testów, relacji z wydarzeń motoryzacyjnych, poszukiwaczka ciekawostek. Miłośniczka podróży a w szczególności wędrówek górskich.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
22 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • PureTech 130

    Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika

    2294 udostępnienia
    Udostepnij 918 Tweet 574
  • Używany Peugeot 508 II SW 2.0 BlueHDi od pierwszego właściciela. Przegląd krajowych ogłoszeń

    1499 udostępnienia
    Udostepnij 600 Tweet 375
  • Nowy Renault Scenic za 42.900 zł? Tak, to oryginalna promocja marki w Polsce

    3302 udostępnienia
    Udostepnij 1321 Tweet 826
  • Nowy Peugeot 2008 III generacji już w przygotowaniu. Kiedy go zobaczymy w salonach?

    503 udostępnienia
    Udostepnij 201 Tweet 126

Testy samochodów

308 sw francuskie pl 30 300x2001 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 308 SW – rodzinny mistrz klasy kompaktowej. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Tomasz Nowicki
2014-04-30
Opel Insignia face lifting
Testy

Test: Opel Insignia 2.0 174 KM – zupełnie inny, ale czy lepszy niż Peugeot 508? Pierwsza jazda

autor Małgorzata Kozikowska
2020-11-28
IMG 3401 Wiadomości
Testy

Test: Renault Kangoo Z.E. – elektryczny samochód dostawczy do miasta i 270 km zasięgu. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2018-10-01
01. Test Francuskie.pl Peugeot 308 SW GT Wiadomości
Testy

Peugeot 308 SW GT 1.6 THP 205 KM – pojemny i szybki. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2015-10-19
17. Genewa 2014 Dacia Duster Wiadomości
Testy

Test: Dacia Duster 1.6 105 KM benzyna. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Karolina Piekarska
2021-07-20

Najnowsze komentarze

  • Jacek - Nowa Dacia Bigster czeka w polskich salonach. Umów się na jazdę próbną on-line
  • Bogusław - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Jaca - Ile kosztuje nowy Peugeot 208? Polski cennik konkurenta Renault Clio w maju 2025
  • Sergiusz - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Anonimowo - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Damian - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Anonimowo - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika

Zobacz też

Nowa Dacia Bigster Concept – co wiemy o nowym 7-miejscowym SUV-ie? (zdjęcia, film, informacje)

UOKiK: Citroën C5 X do serwisu

Ypres Rally z samochodami francuskimi

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
22
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz