fiat utrzymuje pozycje lidera na rynku brazylijskim w kwietniu 2025 roku 1 Wiadomości
Wiadomości

Fiat utrzymuje pozycję lidera na rynku brazylijskim w kwietniu 2025 roku

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-05-08
alpine a290 samochod elektryczny moze byc ekscytujacy 44 Wiadomości
Testy

Alpine A290 – samochód elektryczny może być ekscytujący! Pierwsza jazda

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-05-08
stellantis i leapmotor buduja przyszlosc pojazdow elektrycznych w regionie asean dzieki lokalnemu montazowi w malezji bedzie tam powstawal model c10 1 Wiadomości
Wiadomości

Pierwsze testy Leapmotor C10 REEV. Samochód ma jeden problem

autor Tomasz Nowicki
2025-05-08
ds 4 ds automobiles 2 Wiadomości
Wiadomości

Luksusowy DS 4 Hybrid 145 KM z 50% obniżką podatku drogowego we Włoszech

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-07
citroen c3 cargo jednak trafia takze na polski rynek 2 Wiadomości
Wiadomości

Nowy tani Citroën e-C3 może namieszać na rynku elektryków

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-06
Peugeot,
Wiadomości

Udany kwiecień Peugeota na rynku hiszpańskim. Wzrost o 14%

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-07
citroen 1 Wiadomości
Wiadomości

Sprzedaż nowych samochodów we Francji w 2024 r. spadła. Dlaczego?

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-11

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Prezydent Francji Emmanuel Macron w nowym luksusowym DS N°8 podczas obchodów Dnia Zwycięstwa
  • Bartono - Jaguar szuka nowej agencji reklamowej i leczy rany. Fatalna kampania zachwiała wizerunkiem firmy
  • Zbyszek - Leapmotor T03 z rekordem zasięgu. Aż 400 kilometrów na jednym ładowaniu!
  • Inny Anonimowy - Prezydent Francji Emmanuel Macron w nowym luksusowym DS N°8 podczas obchodów Dnia Zwycięstwa
  • Sergiusz - Citroën dba o letni komfort kierowców – w Indiach rusza kampania „Citroën Summer Cruise 2025”
  • Inny Anonimowy - Jaguar szuka nowej agencji reklamowej i leczy rany. Fatalna kampania zachwiała wizerunkiem firmy
  • Inny Anonimowy - Leapmotor C10 REEV w Polsce. Premierowy pokaz na Poznań Motorshow 2025
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Testy Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C3 Aircross 1.2 110 KM – przestronne wnętrze to jego wielki atut. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2019-04-29
w Citroen - testy i opinie, Opel
Czas czytania 9 minut
980
A A
10
Citroen C3 Aircross

Miejski crossover wcale nie musi być ciasny, a dobrym na to przykładem jest Citroen C3 Aircross, w którym mimo stosunkowo niewielkiego nadwozia, w niemal tajemniczy sposób wygospodarowano mnóstwo przestrzeni. Model w wersji Shine z silnikiem 1.2 PureTech 110 wpadł w nasze ręce podczas testów porównawczych magazynu Auto Rok, które zorganizowano dla pojazdów z segmentu, i tu niespodzianka: kombi i MPV.

Ostatnie testy porównawcze magazynu Auto Rok miały odbyć się pod hasłem „kombi&MPV”, ale rodzaj pojazdów, które zostały udostępnione dziennikarzom, doskonale świadczyły o zmieniających się trendach na motoryzacyjnym rynku. Pojazdów, które odzwierciedlały pierwotne założenia organizatorów było jak na lekarstwo. Kombi można było policzyć na palcach jednej ręki, a minivanów trzeba było wręcz ze świecą szukać. W zamian, przywitały nas stojące równo w rządku miejskie crossovery i kompaktowe SUV-y. W związku z tym motto przewodnie testów trzeba było zmienić na „kombi&crossover test” ;-) Nie pozostało nam więc nic innego, jak wypróbować przedstawicieli dynamicznie rozwijającego się segmentu motoryzacyjnego w Europie. Na pierwszy ogień poszedł Citroen C3 Aircross w wersji Shine z silnikiem 1.2 PureTech o mocy 110 KM.20190416 121838 Wiadomości

Citroen C3 Aircross potrafi wyróżnić się wśród konkurencji i jeśli ktoś uważa, że samochody na naszych drogach są nudne, to powinien spojrzeć w kierunku crossovera spod znaku szewronów – to prawdziwy oryginał. Projektanci wielu marek podczas kreślenia sylwetki przedstawiciela segmentu B o podwyższonym zawieszeniu woleli podążyć za sportową, dynamicznie poprowadzoną linią, ale nie Citroen. W końcu francuski producent lubi odstawać od standardów. Citroen C3 Aircross posiada pękate nadwozie z wysoko poprowadzoną linią. Nie zabrakło tradycyjnego atrybutu uterenowionego modelu, czyli wzmocnionych zderzaków oraz plastikowych osłon na nadkola. Citroen ma w ofercie mnóstwo wersji kolorystycznych nadwozia. Do wyboru jest aż 90 różnych opcji i nawet najbardziej wybredny w tym zakresie klient znajdzie coś dla siebie. Z kolei mniej zdecydowani, mogą mieć problem z wyborem.IMG 4810 Wiadomości

Dobrze pochłania nierówności

W istocie, nikt nie powinien posądzać C3 Aircrossa o sportowe aspiracje, nie będziemy więc przekonywać, że jest to najbardziej dynamiczny model na rynku i to zarówno pod względem wyglądu zewnętrznego, jak i stylu jazdy. Cechą charakterystyczną modelu jest komfort, zwłaszcza podczas pokonywania nierówności. Zaliczyliśmy kilka progów zwalniających i pokusiliśmy się o zjazd z gładkiego asfaltu na polną, wyboistą drogę i trzeba przyznać, że Citroen świetnie sobie poradził. Dziurawa nawierzchnia, czy wysoki krawężnik w mieście również nie będą specjalnym wyzwaniem dla Aircrossa.IMG 4768 Wiadomości

Warto przeczytać!

citroen indie Wiadomości

Citroën dba o letni komfort kierowców – w Indiach rusza kampania „Citroën Summer Cruise 2025”

2025-05-11
citroen c15 Wiadomości

Citroën C15 robi furorę wśród młodych ludzi. Powrót do podstaw i bunt

2025-05-11

Czy mikrosamochody takie jak Citroën AMI zbawią świat motoryzacji?

2025-05-11

50 nowych samochodów – polski cennik maj 2025: Citroën, Dacia, Peugeot i Renault

2025-05-11

A jak wypadł podczas szybszej jazdy? Całkiem nieźle. Pod maską znalazła się benzynowa jednostka PureTech o pojemności 1.2 litra, która generuje 110 KM mocy oraz 205 Nm maksymalnego momentu obrotowego, które silnik osiąga przy wartości 1.750 obr/min. Aby uzyskać poziom dynamiki, jaki lubię, trzeba było wprawdzie mocniej przycisnąć pedał gazu do podłogi, ale mimo iż do demonów prędkości nie należy, C3 Aircross drogowym żółwiem również nie jest. 100 km/h zobaczymy na liczniku po upływie 10 sekund, a dla kierowców, którzy poszukują odrobinę większych wrażeń, bardziej adekwatna może okazać się 130-konna wersja modelu obecna w ofercie producenta. W sprincie do setki mocniejszy Aircross jest o 1,2 sekundy szybszy od testowanej wersji modelu. Pokonaliśmy zbyt krótki dystans, dla miarodajnego określenia spalania, według danych producenta, pojazd potrzebuje średnio od 6 do 6,6 l/100 km.

Citroen C3 Aircross ma dobrze wyciszone wnętrze i przy jeździe po drodze ekspresowej szum powietrza nie daje się we znaki kierowcy. Powyżej 120 km/h i na autostradzie można delikatnie zwiększyć głośność radia. Silnik współpracował z 5-biegową manualną przekładnią, która w większości pracowała poprawnie, choć zdarzały się delikatne problemy z precyzją.

Wnętrze: awangarda i przestrzeń

Za ciekawym wyglądem nadwozia podąża wnętrze, w którym dzięki charakterystycznemu wyprofilowaniu foteli, oryginalnym nawiewom i obecności kolorowych wstawek, poczujemy awangardowy klimat Citroena. Nawet hamulec ręczny nie jest w tym samochodzie zwyczajny. Fotele oraz część deski rozdzielczej wykończono przyjemną w dotyku jasno-szarą tapicerką Metropolitan Grey, która wraz z podłokietnikiem jest dodatkowo płatną opcją (+1.540 zł). Materiały dobrze do siebie przylegają, a wnętrze skonfigurowano tak, aby wszystkie najpotrzebniejsze funkcje wraz z 7-calowym ekranem dotykowym znajdowały się w zasięgu ręki kierowcy. Obsługa multimediów jest intuicyjna, a ekran szybko reaguje na polecenia kierowcy.20190416 102514 Wiadomości

Fotel został wypełniony miękką, choć nie przesadnie miękką pianką i zapewnia proste, wygodne ułożenie ciała podczas jazdy. Wysoka pozycja zapewnia też dobrą widoczność. Citroen C3 Aircross imponuje przestrzenią za kierownicą. Miejsca nie zabraknie nawet hojniej obdarzonym wzrostem osobom, którym od głowy do podsufitki pozostanie jeszcze wolna luka. Sporo miejsca jak na samochód mierzący 4.154 mm oferuje również bagażnik. Pojemność w zależności od ustawienia tylnych foteli wynosi od 410 do 1.289 dm3. Podczas konfiguracji wnętrza mamy prawdziwe pole do popisu. Dzięki dzielonej w stosunku 1/3 i 2/3 z przesuwanymi elementami, możliwości jest mnóstwo, a składanie oparć to szybka i bezproblemowa czynność. W tylnej części możemy rozłożyć podłokietnik, który pełni funkcję mini stolika z podstawkami na kubek.

Wygląd to kwestia gustu, ale propozycja Citroena wizualnie najbardziej przemawia do mnie spośród modeli, które wzięły udział w testach porównawczych. Pojazd wyróżnia się oryginalnym i przytulnym wnętrzem, a zajęcie miejsca za kierownicą crossovera spod znaku szewronów sprawiało więcej przyjemności niż chociażby w Oplu Crosslandzie X. C3 Aircross przoduje przestronnością wnętrza, tylko aspirujący do segmentu wyżej Duster był w tym względzie lepszy. W Citroenie praktycznie każdą wolną szczelinę przeznaczono na schowek lub półeczkę, tak więc z odłożeniem smartfona, okularów słonecznych, czy kubka z kawą nie będzie żadnego problemu. Podróżując Oplem bardziej odczujemy nierówności nawierzchni, ale fotel rywala będzie skuteczniej trzymał nasze ciało w zakrętach i lepiej sprawdzi się na dłuższych dystansach. Renault Captur charakteryzował się nieco mniejszą przestrzenią za kierownicą, aczkolwiek schowków i praktycznych smaczków Capturowi również nie brakowało, francuski konkurent charakteryzował się też bardziej precyzyjnym działaniem skrzyni biegów.

Citroen C3 Aircross czy C5 Aircross?20190416 103859 Wiadomości

Oferta crossoverów i SUV-ów Citroena stała się ostatnio bardzo bogata i pod względem wielkości właściwie tylko milimetry dzielą C3 Aircrossa od C4 Cactusa. Wybór nie jest łatwy zwłaszcza, że do oferty dołączył właśnie Citroen C5 Aircross, który przekonuje m.in. ogromnym bagażnikiem i wysokim poziomem komfortu. Istnieje obawa, że samochód może odciągnąć klientów od mniejszego brata, mimo iż jest to bardzo udany model. O tym, jak jeździ C5 Aircross możecie przeczytać w naszym redakcyjnym teście. Gdyby ktoś postawił mnie przed wyborem jednego z tych dwóch modeli, mój palec wskazujący powędrowałby w kierunku większego Citroena, aczkolwiek C3 Aircross również przekonuje praktycznym charakterem wnętrza, a do tego ceną. Podstawowa wersja modelu kosztuje w polskich salonach 54.300 zł, co wypada całkiem atrakcyjnie na tle konkurentów. Jeśli chodzi o modele takie jak: Opel Crossland X, Fiat 500X, czy Seat Arona budżet, jaki przeznaczymy na wersję bazową przekroczy 60 tys. zł. Porównywalną cenę znajdziemy jeszcze w ofercie Renault. Za model C3 Aircross Shine zapłacimy 68.350 zł, a testowy egzemplarz z dodatkowymi opcjami wymienionymi poniżej wyceniono na 81.590 zł.

Czy warto kupić Citroena C3 Aircross?

Citroen C3 Aircross ma sporo zalet, które skutecznie potrafią przekonać do tego pojazdu. Crossover spod znaku szewronów świetnie radzi sobie z nierównościami nawierzchni i posiada przestronną, funkcjonalną kabinę o wielu możliwościach konfiguracji. Do tego dochodzi przyciągający spojrzenia design nadwozia oraz niezbyt wygórowana cena modelu. Podobno nie ma samochodu idealnego i w C3 Aircrosie również nie wszystko było na piątkę. Wśród wad możemy wymienić nie do końca precyzyjne działanie skrzyni biegów oraz kołysanie nadwozia silniejszych podmuchach wiatru.

Citroen C3 Aircross – opcje dodatkowe:

  • Koło zapasowe – 500 zł
  • Citroën Connect NAVi 3D NACB2 DAB, ekran dotykowy  7″, BT, Mirror Screen, USB – 700 zł
  • Lakier niemetalizowany – 1.350 zł
  • Czujniki parkowania z przodu, z tyłu + kamera cofania – 2.000 zł
  • Connect Box BTA – 0 zł
  • Dach bi-ton – Noir Ink Black – 1.350 zł
  • Tapicerka METROPOLITAN GREY + podłokietnik kierowcy C&T Square Grey (U2) – 1.540 zł
  • Pakiet Rodzinny (Pakiet Bezpieczeństwa + rolety rz.2) – 1.200 zł

 

Małgorzata Kozikowska

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

20190416 102514 WiadomościIMG 4772 WiadomościIMG 4773 WiadomościIMG 4774 WiadomościIMG 4775 WiadomościIMG 4776 WiadomościIMG 4777 WiadomościCitroen C3 AircrossIMG 4780 WiadomościIMG 4781 WiadomościIMG 4770 WiadomościIMG 4769 Wiadomości20190416 102535 Wiadomości20190416 102612 WiadomościCitroen C3 Aircross czy C5 Aircross?20190416 103935 Wiadomości20190416 103957 Wiadomości20190416 104008 WiadomościDacia Duster, Opel Crossland X, Renault Captur, Seat Arona, Fiat 500 X, Citroen C3 AircrossCitroen C3 AircrossIMG 4768 WiadomościCitroen C3 Aircross
1 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: C3 AircrossCitroen
Udostepnij348Tweet217Udostepnij61
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Zastępca redaktora naczelnego. Autorka artykułów, testów, relacji z wydarzeń motoryzacyjnych, poszukiwaczka ciekawostek. Miłośniczka podróży a w szczególności wędrówek górskich.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
10 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • UOKiK Peugeoty 308 3008 508 5008 oraz Partner do serwisu Wiadomości

    Ile kosztuje używany Peugeot 3008 2.0 HDi 180 KM z niewielkim przebiegiem?

    4673 udostępnienia
    Udostepnij 1869 Tweet 1168
  • Jaguar szuka nowej agencji reklamowej i leczy rany. Fatalna kampania zachwiała wizerunkiem firmy

    2699 udostępnienia
    Udostepnij 1080 Tweet 675
  • Citroën C15 robi furorę wśród młodych ludzi. Powrót do podstaw i bunt

    1494 udostępnienia
    Udostepnij 598 Tweet 374
  • Nowy wymóg EuroNCAP: do samochodów wraca fizyczne sterowanie, ekrany w odwrocie.

    1427 udostępnienia
    Udostepnij 571 Tweet 357

Testy samochodów

renault kadjar 1 3 tce life 2019 2 scaled Wiadomości
Testy

Test: Renault Kadjar 1.3 TCe 140 KM po roku eksploatacji: 20.000 kilometrów za nami. Długodystansowy test. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2021-03-24
Renault Clio 1.0 TCe
Renault

Test: Renault Clio 1.0 TCe 100 – miejski komfort i dynamika. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2019-10-09
01. Peugeot 1007 samochód znakomity do miasta Wiadomości
Testy

Test: Używany Peugeot 1007 1.6 109 KM – tysiąc powodów by go mieć, kilka wątpliwości. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2015-07-08
0351 01 Wiadomości
Testy

Test: Renault Laguna 2.0T 204 KM – najlepsza wersja do kupienia! Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2006-11-08
alpine a110 gt 2022 grudziadz 8 Wiadomości
Testy

Test: Alpine A110 GT – 300 KM zwinnej radości Grand Touring. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2022-10-14

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Prezydent Francji Emmanuel Macron w nowym luksusowym DS N°8 podczas obchodów Dnia Zwycięstwa
  • Bartono - Jaguar szuka nowej agencji reklamowej i leczy rany. Fatalna kampania zachwiała wizerunkiem firmy
  • Zbyszek - Leapmotor T03 z rekordem zasięgu. Aż 400 kilometrów na jednym ładowaniu!
  • Inny Anonimowy - Prezydent Francji Emmanuel Macron w nowym luksusowym DS N°8 podczas obchodów Dnia Zwycięstwa
  • Sergiusz - Citroën dba o letni komfort kierowców – w Indiach rusza kampania „Citroën Summer Cruise 2025”
  • Inny Anonimowy - Jaguar szuka nowej agencji reklamowej i leczy rany. Fatalna kampania zachwiała wizerunkiem firmy
  • Inny Anonimowy - Leapmotor C10 REEV w Polsce. Premierowy pokaz na Poznań Motorshow 2025

Zobacz też

Używany Peugeot 508 SW II z dieslem. Przegląd krajowych ogłoszeń

Zima z Citroënem

Rusza ofensywa na rzecz bezpieczeństwa w szkołach

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
10
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz