Citroën – sprawdź ofertę
Alfa Romeo – sprawdź ofertę
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia motoryzacji
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Kontakt
    • Redakcja
    • REKLAMA
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Testy Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C3 Picasso 1.6 HDi 110 KM Exclusive 2012 – praktyczne auto do miasta i w trasę okiem kobiety. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

Oszczędny diesel, duży bagażnik, wygodne wnętrze i pudełkowate kształty w pięknym kolorze

Jola Leszczyńska autor Jola Leszczyńska
2012-11-13
w Citroen - testy i opinie, Testy
Czas czytania 7 minut
1.5k
A A
0
01 Citroen C3 Picasso Francuskie pl Jola 3 Citroen - testy i opinie

Citroën C3 Picasso z rocznika 2012 wyposażony w oszczędną i niezawodną jednostkę 1.6 HDi to całkiem dobry pomysł na długie podróże i jazdę po mieście. Bo i mało spali i jest całkiem wygodny.

Ani listopad, ani w ogóle jesień, nie jest idealną porą testowania samochodów. 01 Citroen C3 Picasso Francuskie pl Jola 3 Citroen - testy i opinieZimno, szaro, buro i ponuro, ciągła walka z deszczem na drogach. Jeszcze na dobre nie przyszła zima a już w tym roku mieliśmy śnieg, deszcz i przymrozki. W taki czas trafił na tydzień w moje ręce C3 Picasso.

Peugeot 408 – reklama

Jaki dostałam samochód? Inny niż się spodziewałam, bo nie było to „klasyczne” C3. W pierwszej chwili zastanawiałam się nawet czy chcę go testować, bo do wszelkich samochodów rodzinnych, kombi, „pudełkowych” i transportowych bardzo daleko mojemu sercu. Ostatecznie ciekawość wygrała. Egzemplarz , który na mnie czekał był jasnoniebieski, w metalicznym wykończeniu, ze srebrnymi dodatkami z widocznym emblematem, mówiącym, że mam do czynienia z wersją Exclusive.

Warto przeczytać!

citroen traction avant v6 Citroen - testy i opinie

Jak przyspieszał i ile palił Citroën Traction Avant V6 LA 15 CV?

2025-11-15
samochod roku 2025 litwa 02 Citroen - testy i opinie

Nowy Citroën C5 Aircross, Opel Grandland i Dacia Bigster walczą o litewski tytuł „Samochodu roku”

2025-11-15

Europa chce ratować swoją motoryzację. Oto szczegóły planu, ale czy on zadziała?

2025-11-15

Nowy Citroën C4 Picasso 2.0 HDi z automatem za 115.900 zł. Wcale nie tak dawno!

2025-11-15

Niebieski kolor, zdecydowanie intensywny i ciekawy, bardzo rzucał się w oczy i odwracał uwagę od praktycznych kształtów C3 Picasso. Z przodu dość masywnie, C3 Picasso udaje, że jest większy niż w rzeczywistości. Zapewne to efekt wysoko podniesionych świateł. Producent pisze, że styl nadwozia łączy w sobie retro i nowoczesność. Nie wiem czy tak jest – na pewno widać nowoczesność i mimo kilku lat na rynku i bardzo możliwe, że takie wrażenie to zasługa zaledwie kilku szczegółów nadwozia. Chociaż nie jest ono dla mnie, bo zdecydowanie bardziej wolę kształty linii DS ;-)

Najważniejsze jednak, że z zewnątrz samochód się broni i trudno mu zarzucić bark urody. Nawet tył, dzięki kształtom szyby, zyskał nieco uroku. Podobała mi się jego zwrotność i łatwość parkowania.

Zajrzałam do danych technicznych i znalazłam informację, że Picasso ma 4 metry długości. W tych czterech metrach udało się upchnąć całkiem sporo miejsca dla pasażerów i bagażu. A w środku jest dość ciekawie i zdecydowanie inaczej, niż w autach, które znałam do tej pory. Zasiadam w wygodnym fotelu i jestem w innym świecie, C3 Picasso to bardziej van niż osobówka. Takie robi wrażenie. Siedzi się wysoko, kierownica też jakby trochę pod innym kątem niż normalnie. Układ przednich szyb, tak charakterystyczny dla samochodów z linii Picasso, daje wrażenie ogromnej przestrzeni i panoramiczny widok. Trzy ekrany, wszystko pośrodku, przede mną pusta przestrzeń aż do szyby, której nie jestem w stanie dosięgnąć ręką. Pasażerowie mogą podglądać ile jadę, i swobodnie zerkać na nawigację. Lusterka są dwa, jedno normalne, drugie do kontroli nad niesforną gromadką z tyłu samochodu lub w tym teście do kontroli wyglądu kierowcy :). To oczywiście odczytałam jako duży plus (tzn. nie w wersji do poprawiania urody tylko do kontaktu z pasażerami na tylnej kanapie) Każdy, kto choć raz wiózł w swoim samochodzie dzieci wie o czym mówię. A C3 Picasso to samochód chyba raczej rodzinny chociaż miejski.

Samochód zapewne znalazłby uznanie w oczach większości rodziców. Drzwi z tyłu otwierają się odpowiednio wygodnie i szeroko, wielkość szyb i ich wysokość nad siedziskiem sprawiają, że dzieci maja dobry widok na to co się dzieje dookoła, w plecach przednich foteli znajdują się funkcjonalne stoliki, bagażnik jest bardzo duży a dzięki przesuwanej tylnej kanapie można go zwiększyć aż do 500 litrów. Fakt, że wtedy nie ma z tyłu za dużo miejsca na nogi, ale zapewne producent przewidział to rozwiązanie bardziej z myślą o przewożeniu dzieci lub niewysokich osób. Kiedy kanapa jest ustawiona normalnie pojemność bagażnika wynosi i tak imponujące 370 litrów a 2 rosłe osoby, a przynajmniej moi koledzy o wzroście 188 centymetrów, mieszczą się spokojnie.

Same fotele z przodu są dość wygodne. Trzymają na boki bardzo dobrze. Deska rozdzielcza jest utrzymana w klasycznych kolorach i nie znajdziemy tam ekstrawagancji. Za to bardzo podobał mi się szklany dach. Mimo wersji Exclusive jest on otwierany ręcznie, ale jak już się go otworzy, to w środku robi się wyjątkowo przestronnie i jasno. Pod warunkiem, że nie jedziemy w nocy. Szklane dachy w Citroenie kocham. Jest to genialny wynalazek a w tym aucie potężna tafla ciągnie się prawie przez całe auto.

W moje ręce trafiła jednostka z silnikiem diesla a więc dość oszczędna. Pierwsze, na co zwróciłam uwagę, to dobre wyciszenie wnętrza. Głośno robi się dopiero po przekroczeniu prędkości autostradowych. Mimo wysokiego przodu szum wiatru nie jest specjalnie dokuczliwy a silnik pracuje bardzo kulturalnie. No i mało pali – tankowanie nie jest moją ulubioną czynnością jesienią i doceniam, że nie muszę na stację przyjeżdżać zbyt często. Jazdę umila rozpylacz zapachów. Piękny aromat to coś co bardzo lubię i chciałabym mieć możliwość szerszego wyboru, niż to co oferuje producent.

Prowadzenie ułatwiała mi wbudowana nawigacja MyWay. Duży ekran umieszczony centralnie to bardzo dobry pomysł. Jak to zwykle bywa u producentów aut, na mapach zdarzały się pewne braki – może kiedyś będzie to można aktualizować on-line? Muzykę można odtwarzać z płyty albo z pamięci USB. I muszę przyznać, że jakoś dźwięku bardzo pozytywnie mnie zaskoczyła. C3 Picasso jest nagłośnione całkiem nieźle.

Kiedy udało mi się znaleźć wygodną pozycję za kierownicą, to mogłam docenić widoczność z auta. Wysoka pozycja i duże szyby sprawiają, że jazda jest prawdziwą przyjemnością. Obserwacja drogi nie nastręcza żadnych problemów. Nieco gorzej jest przy cofaniu, bo szerokie tylne słupki ograniczają trochę widoczność do tyłu, ale na szczęście ta wersja miała czujniki parkowania. Biegi są umieszczone wyżej niż w typowym aucie osobowym – to rozwiązanie znałam już z innych modeli więc łatwo się było przyzwyczaić. We wnętrzu doceniłam jeszcze schowki, rzeczy do zabrania jest zawsze sporo, a jesienią zawsze pod ręką musi być więcej drobiazgów, chociażby skrobaczka do szyb. Pod siedzeniem pasażera jest pojemna szuflada a z tyłu pod stopami pasażerów znajdziemy jeszcze dwa schowki. W mojej wersji z tyłu były też stoliki lotnicze z lampkami, o których już wspominałam. Nieduże, ale mogą się przydać.

Przestronny, niedużo pali. A jak jeździ? Silnik 1.6 HDi nie daje powodów do narzekań. Jest dynamicznie i w miarę cicho. Mając 90 koni mechanicznych nie jest to jakiś demon prędkości, ale też nie takie jest chyba przeznaczenie auta rodzinnego. 11 sekund do setki przy nisko położnym maksymalnym momencie obrotowym daje radę.
C3 Picasso to oferta dla osób, które chcą pojemnego auta miejskiego, którym można się też wybrać na dłuższy rodzinny wypad. Czy warto go kupić? Pozostawiam to Waszej ocenie.

Test i zdjęcia: Jola Leszczyńska
Opracowanie tekstu: redakcja


google news Citroen - testy i opinie
google preferowane Citroen - testy i opinie

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

01 Citroen C3 Picasso Francuskie pl Jola 3 300x225 Citroen - testy i opinie17 Citroen C3 Picasso Francuskie pl Jola 22 Citroen - testy i opinie01 Citroen C3 Picasso Francuskie pl Jola 3 Citroen - testy i opinie02 Citroen C3 Picasso Francuskie pl Jola 9 Citroen - testy i opinie03 Citroen C3 Picasso Francuskie pl Jola 6 Citroen - testy i opinie04 Citroen C3 Picasso Francuskie pl Jola 10 Citroen - testy i opinie05 Citroen C3 Picasso Francuskie pl Jola 11 Citroen - testy i opinie06 Citroen C3 Picasso Francuskie pl Jola 2 Citroen - testy i opinie07 Citroen C3 Picasso Francuskie pl Jola 4 Citroen - testy i opinie08 Citroen C3 Picasso Francuskie pl Jola 15 Citroen - testy i opinie09 Citroen C3 Picasso Francuskie pl Jola 5 Citroen - testy i opinie10 Citroen C3 Picasso Francuskie pl Jola 1 Citroen - testy i opinie11 Citroen C3 Picasso Francuskie pl Jola 7 Citroen - testy i opinie12 Citroen C3 Picasso Francuskie pl Jola 12 Citroen - testy i opinie13 Citroen C3 Picasso Francuskie pl Jola 8 Citroen - testy i opinie14 Citroen C3 Picasso Francuskie pl Jola 13 Citroen - testy i opinie15 Citroen C3 Picasso Francuskie pl Jola 23 Citroen - testy i opinie16 Citroen C3 Picasso Francuskie pl Jola 14 Citroen - testy i opinie18 Citroen C3 Picasso Francuskie pl Jola 16 Citroen - testy i opinie19 Citroen C3 Picasso Francuskie pl Jola 17 Citroen - testy i opinie20 Citroen C3 Picasso Francuskie pl Jola 18 Citroen - testy i opinie21 Citroen C3 Picasso Francuskie pl Jola 20 Citroen - testy i opinie22 Citroen C3 Picasso Francuskie pl Jola 19 Citroen - testy i opinie23 Citroen C3 Picasso Francuskie pl Jola 28 Citroen - testy i opinie24 Citroen C3 Picasso Francuskie pl Jola 26 Citroen - testy i opinie25 Citroen C3 Picasso Francuskie pl Jola 21 Citroen - testy i opinie26 Citroen C3 Picasso Francuskie pl Jola 25 Citroen - testy i opinie27 Citroen C3 Picasso Francuskie pl Jola 24 Citroen - testy i opinie28 Citroen C3 Picasso Francuskie pl Jola 32 Citroen - testy i opinie29 Citroen C3 Picasso Francuskie pl Jola 27 Citroen - testy i opinie30 Citroen C3 Picasso Francuskie pl Jola 31 Citroen - testy i opinie31 Citroen C3 Picasso Francuskie pl Jola 29 Citroen - testy i opinie32 Citroen C3 Picasso Francuskie pl Jola 34 Citroen - testy i opinie33 Citroen C3 Picasso Francuskie pl Jola 30 Citroen - testy i opinie34 Citroen C3 Picasso Francuskie pl Jola 33 Citroen - testy i opinie
5 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: CitroenC3 Picasso
Udostepnij554Tweet346Udostepnij97
Jola Leszczyńska

Jola Leszczyńska

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Fiat Pandina

    To najtańszy fabrycznie nowy Fiat Pandina w Polsce. Cena kusi a co z wyposażeniem?

    2970 udostępnienia
    Udostepnij 1188 Tweet 743
  • Nowy Renault Boreal doceniony przez dziennikarzy. Najlepszy kompaktowy SUV

    2033 udostępnienia
    Udostepnij 813 Tweet 508
  • 3-4 l/100 km? Weekend z Dacią Bigster 1.8 Full Hybrid

    1100 udostępnienia
    Udostepnij 440 Tweet 275
  • To najdroższa Dacia Bigster oferowana od ręki w Polsce, ale nadal tańsza niż podstawowa Toyota RAV4

    6436 udostępnienia
    Udostepnij 2574 Tweet 1609

Testy samochodów

01. Dacia Dokker Stepway – wygląda atrakcyjnie test Citroen - testy i opinie
Testy

Test: Dacia Dokker Stepway 1.5 dCi 90 KM – użyteczny atrakcyjny samochód. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2015-03-16
IMG 6338 Citroen - testy i opinie
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C4 Picasso oczami użytkownika. Za co lubię ten samochód? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy.

autor Małgorzata Kozikowska
2018-01-10
nowe renault megane gt sport kombi 1 6 16 Citroen - testy i opinie
Testy

Test: Renault Megane Grandtour GT Sport 1.6 dCi 160 KM – kombi z pazurem. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Małgorzata Kozikowska
2017-08-29
Nowy Citroen Berlingo
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën Berlingo 1.5 blueHDi: 1500 km po mieście, w trasie i w wyścigu z czasem. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2018-12-21
01. Peugeot 308 SW 1.2 PureTech 130 KM Citroen - testy i opinie
Testy

Test: Peugeot 308 SW 1.2 130 EAT6 – duże rodzinne kombi kompaktowe. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2015-03-28

Najnowsze komentarze

  • Inny Anonimowy - Nowy DS 3 ÉDITION FRANCE 2025 gwiazdą w Pałacu Elizejskim
  • Krzysztof - Te modele Peugeot z silnikiem HDi są długowieczne. Duże przebiegi to żaden problem
  • Anonimowo - Europa chce ratować swoją motoryzację. Oto szczegóły planu, ale czy on zadziała?
  • seb - Europa chce ratować swoją motoryzację. Oto szczegóły planu, ale czy on zadziała?
  • Roman - Producenci wracają do silników spalinowych V6 i V8. Co na to Europa?
  • E D - Producenci wracają do silników spalinowych V6 i V8. Co na to Europa?
  • Roman - DS N°7 – nowy rozdział francuskiej elegancji. Nadchodzi najważniejszy model DS Automobiles w 2026 roku

Zobacz też

Używany Peugeot 505 4×4 1985 za blisko trzysta tysięcy złotych. Niewielki przebieg i napęd na wszystkie koła

HDi Biturbo – jeszcze więcej mocy

Sébastien Loeb: od Citroëna 2CV w domu do nieśmiertelnej legendy motorsportu

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz