Citroen C4 Picasso 1.6 THP Exclusive – nowoczesny i szybki samochód rodzinny

41 138

Do naszej redakcji trafiła krótka wersja C4 Picasso w wersji Exclusive. Pod maską silnik 1.6 THP o mocy 165 KM, w środku prawie najwyższa wersja wyposażenia i automatyczna skrzynia biegów o sześciu przełożeniach. To coś dla mnie. Lubię takie samochody, wygodne dla kierowcy. A może nawet trochę rozleniwiające. Krzysiek Gregorczyk testował ostatnio wersję C4 Picasso Grand więc teraz czas na krótkiego Picasso.

citroen-c4-picasso-1-6-thp-exclusive-1

Citroen C4 Picasso wnętrze

Pierwsze wrażenie po wejściu do kabiny jest oszałamiające. Przesiadałem się z kompaktu, więc ogrom kabiny C4 Picasso był po prostu szokujący. Ogromna przednia szyba, dużo przestrzeni na szerokość, dużo przestrzeni na nogi. Regulacja fotela kierowcy i kierownicy zajęła mi chwilę. Potem naprawdę nie chciałem wysiadać z tego auta. Szczególnie, że materiały wykończeniowe są naprawdę na najwyższym poziomie, projekt deski rozdzielczej jest przemyślany a całość sprawia wrażenie w pełni spójnej koncepcji. Co więcej, projekt jest na tyle piękny, że macie wrażenie obcowania z dziełem sztuki wzorniczej, bardziej niż z samochodem.

Przed kierowcą są dwa ekrany. Większy, na którym wyświetlane są liczniki lub cała masa innych przydatnych lub mniej informacji (bo można wgrać choćby własne zdjęcie!) i mniejszy, dotykowy, służący do sterowania funkcjami samochodu. Opcji są setki, chociaż po wstępnej konfiguracji pod swoje upodobania można do większości nie zaglądać. O tych funkcjach jeszcze napiszę, bo wersja Exclusive daje tu sporo możliwości.

citroen-c4-picasso-1-6-thp-exclusive-2

Na osobną uwagę zasługuje fotel pasażera z elektrycznym podnóżkiem. To naprawdę genialny wynalazek, który mi osobiście przydał się w dwóch sytuacjach:

Zmieniamy C4 Picasso w biuro
Parkuję, przesiadam się na miejsce pasażera, ustawiam wygodnie fotel, przesuwam elektryczny podnóżek i wygodnie pracuję! Gdy odkryłem tą możliwość to starałem się korzystać z niej bardzo często. Mój tryb pracy wymaga, by po spotkaniach sporo pisać a tym razem zamiast zostawać w biurze czy restauracji, szedłem do samochodu i z dużą przyjemnością zasiadałem w fotelu. Pracę uprzyjemniał mi zestaw audio. Stereofonia w tym Citroenie jest genialna! Dzięki odsunięciu głośników do przodu i dużej średnicy, słuchacz ma dobrze zarysowaną scenę, może lokalizować instrumenty, jak i tony średnie brzmią przyzwoicie. Audio zasługuje na dużą, naprawdę dużą pochwałę.

Zmieniamy C4 Picasso w środek podróżowania w klasie biznes
Drugie zastosowanie podnóżka odkryłem, gdy zabrałem w długą trasę wysokiego pasażera. Była to osoba, która na codzień porusza się podobnym autem, tylko ze stajni Forda. Gdy odkrył (dzięki mnie!) możliwości ustawienia fotela i podnóżka był wniebowzięty. Potem zamienialiśmy się dość regularnie. Żeby podnóżek spełniał swoją funkcję w pełni, warto odsunąć fotel maksymalnie o tyłu i wyciągnąć się jak w klasie biznes w samolocie. Genialny wynalazek – pod warunkiem, że nie zabieracie na pokład 5 osób. Przy 3 jest idealnie. Funkcje komfortu wspiera oczywiście masaż w fotelu. Jest on delikatny, chociaż można regulować intensywność, na pewno uprzyjemnia to jazdę i usuwa zmęczenie.

Dla miłośników pełni komfortu przy 4 osobach można pokusić się o zamówienie wnętrza Lounge. Wtedy każdy ma swój indywidualny fotel i maksimum przyjemności.

citroen-c4-picasso-1-6-thp-exclusive-3

Wróćmy teraz do wnętrza i przejdźmy do tyłu. Mamy tam, jak zapewne wiecie, trzy niezależnie regulowane fotele. Jest to bardzo wygodne. Można je przesuwać i można regulować kąt oparcia. Gdy na pokładzie jadą cztery osoby, to środkowy można wygodnie złożyć i mieć coś w rodzaju stolika lub miejsca na rzeczy. Przed pasażerami tylnego rzędu są jeszcze dwa stoliczki w oparciach foteli i lampki a nad głowami niebo pełne gwiazd. Pod warunkiem, że jadą w bezchmurną noc, bo C4 Picasso Exclusive można mieć ze szklanym dachem. Łącznie przednia szyba i dach dają ponad 3m2 przeszklonej przestrzeni. Co to daje? Przede wszystkim wrażenie przestronności i jasności wnętrza. A gdy słońce za bardzo przygrzewa, można pokusić się o zasłonięcie dachu elektryczną roletą, sterowaną pokrętłem nad kierowcą.

Na końcu znajdziemy w C4 Picasso bagażnik. Pojemność? Blisko 540 litrów. Dostęp do bagażnika ułatwia elektrycznie sterowana klapa. Nie ma żadnego progu a podłoga jest wysoko, można więc wygodnie włożyć zakupy czy walizki. Kiedy złożymy fotele pojemność bagażnika rośnie do ponad 1700 litrów. W czasie próby obciążeniowej zapakowałem do bagażnika 40 pakietów ciężkich gazet rozmiaru A3, wypełniając go po brzegi. Miało to oczywiście wpływ na jazdę i na zachowanie zawieszenia. Przyszło mi wtedy do głowy, że dobrze by było mieć choćby w opcji zawieszenie hydropneumatyczne. No ale tak dobrze niestety nie ma.

citroen-c4-picasso-1-6-thp-exclusive-4

Citroen C4 Picasso z zewnątrz

Popatrzmy jeszcze z zewnątrz. Kolor samochodu, ciemnoszary, to bardzo dobra recepta na taki jesienno-zimowy-wczesnowiosenny czas na polskich drogach. Gdy na ulicach błoto i ogólnie brud, który na bieli czy czerni byłby doskonale widoczne, na karoserii szarej tego nie widać. Z tego punktu widzenia samochód bardzo mi odpowiadał kolorystycznie, bo pomimo częstego mycia brudził się szybko.

Mimo sporych rozmiarów C4 Picasso jest samochodem bardzo zwartym i zgrabnym. Sylwetka bardzo przypadła mi do gustu. Świetnie wygląda z każdej strony.

Wymiary C4 Picasso

długość 4,43 metra,
szerokość 1,8 metra,
wysokość 1,61 metra

citroen-c4-picasso-1-6-thp-exclusive-5

Citroen C4 Picasso jest autem, które doskonale sprawdza się w mieście. Nie raz i nie dwa byłem zaskoczony jak łatwo i przyjemnie manewruje się po ciasnych uliczkach i na parkingach. Promień skrętu C4 Picasso to zaledwie 10,8 metra.

Wrażenia z jazdy

Zacznę może od automatycznej skrzyni biegów. Jak wiecie z moich testów, bardzo lubię to rozwiązanie i chciałbym, aby w Polsce coraz więcej aut miało ten wynalazek. Ruszanie spod światłem i jazda w korkach jest dużo przyjemniejsza. Skrzynia w Citroenie działa płynnie i trudno ją czymś zaskoczyć. Sterowanie odbywa się niewielką dźwignią przy kierownicy. Jedyne zachowanie, które mi nie przypadło do gustu to utrzymywanie dłuższą chwilę niskiego biegu i wysokich obrotów po dynamicznym przyspieszaniu. Trzeba wtedy lekko odpuścić gaz i skrzynia przerzuca bieg na wyższy.

Na dużą pochwałę zasługuje zawieszenie. Na wszystkich rodzajach nawierzchni – od fatalnych dróg piaszczystych, bruku, kostki po autostradę, zawieszenie działa tak jak powinno, nawet, jeśli obciążymy bagażnik. Co rozumiem pod tym sformułowaniem? Jest miękko ale sprężystość utrzymuje nadwozie w stabilnej pozycji. Zawieszenie pracuje bardzo cicho. Wrażenie stabilności pogłębia wielkość samochodu i cisza panująca w środku. ESP interweniuje rzadko i dość płynnie.

Wyciszenie jest wzorowe. Spalanie w czasie testu utrzymywało się na przyzwoitym poziomie. 1.6 z turbosprężarką daje jednak poczucie mocy i nie ma sytuacji, w której by jej brakowało. W mieście przy spokojnej jeździe 8 litrów, na trasie można zejść w okolice 6. Tylko bardzo szybkie przejazdy autostradą generowały spalanie ponad 10 litrów 100 kilometrów.

citroen-c4-picasso-1-6-thp-exclusive-6

Długie kilometry za kierownicą nie powodują zmęczenia ani znużenia. Wręcz przeciwnie, z Citroena nie chce się wysiadać. Nawet rośli pasażerowie nie będą także narzekać na miejsce z tyłu. Wnętrze C4 Picasso zaprojektowano do długich podróży. Nie chce się z niego wysiadać.

Citroen C4 Picasso cena i wyposażenie

Wersja Exclusive kosztuje z silnikiem 1.6 THP kosztuje ponad 100 tysięcy złotych. Za tą kwotę otrzymuje bardzo bogato wyposażony samochód z wieloma funkcjami i możliwościami, które do tej pory dostępne były wyłącznie w klasie wyższej.

Wśród tego wyposażenia najbardziej użyteczne były dla mnie:
1. System bezkluczykowy – bardzo ułatwia funkcjonowanie, gdy trzeba szybko wsiadać i wysiadać wiele razy,
2. System Vision 360 – widok z trzech kamer rozlokowanych wokół samochodu, szczególnie symulowany widok z góry, bardzo ułatwia parkowanie i wyjeżdżanie z ciasnych miejsc,
3. Wspomaganie parkowania – samochód sam mierzy i prawie sam wjeżdża na miejsce,

citroen-c4-picasso-1-6-thp-exclusive-7

Co bym zmienił w C4 Picasso?

Mówimy o ideale a ideałów się chyba nie zmienia, prawda? Ale kilka rzeczy bym chyba w tym samochodzie usprawnił:

  • Oświetlenie kabiny – kilka żarówek LED to za mało, by rozświetlić tak duże wnętrze. W nowej wersji powinno pojawić się dużo mocniejsze światło, szczególnie sufitowe,
  • Schowki w desce rozdzielczej – w poprzednim modelu schowków było zdecydowanie więcej. I chociaż w nowej wersji ich nie brakuje, to od przybytku głowa nie boli,
  • Kształt podłogi z tyłu – jestem dość wysoki (188 cm) i dlatego chętnie widziałbym nieco większą głębokość podłogi pod nogami w tylnim rzędzie fotele,
  • Skuteczność automatycznych wycieraczek w nocy – przy drobnym deszczu czujnik nie zawsze prawidłowo odczytywał poziom wody na szybie. Drobna rzecz, ale można by zmienić,
  • Wyłączenie funkcji start & stop na stałe. Można to zrobić w serwisie, ale użytkownik wyłącza to tylko do momentu ponownego uruchomienia w samochodzie. Wrrrr!
    Udostępnienie połączenia ze smartfonem na ekranie dotykowym (np. Android Auto)
  • I na koniec, w kategorii marzeń, do zrealizowania np. w gamie DS – zawieszenie hydropneumatyczne albo elektromagnetyczne. To by było coś!Cennik i wyposażenie C4 Picasso:

    CITROËN C4 PICASSO

    Wersja

    KM

    Skrzynia biegów

    Stop & Start

    Cena dla klienta

    BRUTTO

    BEZ OPCJI

    CITROËN C4 PICASSO – benzyna
    1.2 PureTech 130 Attraction

    130

    BVM6

    S&S

      71 900    
    1.2 PureTech 130 Seduction

    130

    BVM6

    S&S

      77 900    
    1.2 PureTech 130 More Life

    130

    BVM6

    S&S

      84 900    
    1.6 THP 165 EAT6 More Life

    165

    EAT6

    S&S

      94 900    
    1.2 PureTech 130 Exclusive

    130

    BVM6

    S&S

      94 900    
    1.6 THP 165 EAT6 Exclusive

    165

    EAT6

    S&S

      104 900    
    CITROËN C4 PICASSO – Diesel
    1.6 BlueHDi 100 Attraction

    100

    BVM

    S&S

      78 900    
    1.6 BlueHDi 100 Seduction

    100

    BVM

    S&S

      82 900    
    1.6 BlueHDi 120 More Life

    120

    BVM6

    S&S

      92 900    
    2.0 BlueHDi 150 More Life

    150

    BVM6

    S&S

      98 900    
    2.0 BlueHDI 150 EAT6 More Life

    150

    EAT6

    S&S

      103 900    
    2.0 BlueHDi 150 Exclusive

    150

    BVM6

    S&S

      108 900    
    2.0 BlueHDi 150 EAT6 Exclusive

    150

    EAT6

    S&S

      113 900    
    CITROËN GRAND C4 PICASSO – benzyna
    1.2 PureTech 130 Seduction

    130

    BVM6

    S&S

      79 900    
    1.2 PureTech 130 More Life

    130

    BVM6

    S&S

      86 900    
    1.6 THP 165 EAT6 More Life

    165

    EAT6

    S&S

      96 900    
    1.2 PureTech 130 Exclusive

    130

    BVM6

    S&S

      96 900    
    1.6 THP 165 EAT6 Exclusive

    165

    EAT6

    S&S

      106 900    
    CITROËN GRAND C4 PICASSO – Diesel
    1.6 BlueHDi 100 Attraction

    100

    BVM

    S&S

      80 900    
    1.6 BlueHDi 120 More Life

    120

    BVM6

    S&S

      94 900    
    2.0 BlueHDi 150 More Life

    150

    BVM6

    S&S

      100 900    
    2.0 BlueHDi 150 Exclusive

    150

    BVM6

    S&S

      110 900    
    2.0 BlueHDi 150 EAT6 Exclusive

    150

    EAT6

    S&S

      115 900    

    Wyposażenie

    OPIS ELEMENTU WYPOSAŻENIA

    CENA DLA KLIENTA

    C4 Picasso

    UWAGI

    Attraction

    Seduction

    MORE LIFE

    Exclusive

    BEZPIECZEŃSTWO

    System zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania (ABS)

    S

    S

    S

    S

    System stabilizacji toru jazdy (ESP)

    S

    S

    S

    S

    System inteligentnej kontroli trakcji (ASR)

    S

    S

    S

    S

    Elektroniczny rozdział siły hamowania (REF)

    S

    S

    S

    S

    System wspomagania nagłego hamowania  (AFU / Brake Assist)

    S

    S

    S

    S

    System ostrzegania o nagłym hamowaniu (ARS)

    S

    S

    S

    S

    Wspomaganie ruszania na wzniesieniu

    (Hill assist)

    S

    S

    S

    S

    Hamulec postojowy elektryczny

    S

    S

    S

    S

    Poduszki powietrzne czołowe, boczne i kurtynowe

    S

    S

    S

    S

    Pasy bezpieczeństwa w I rzędzie z napinaczami pirotechnicznymi i ogranicznikami napięcia

    S

    S

    S

    S

    Pasy bezpieczeństwa w II rzędzie z ogranicznikami napięcia (x2; nie dotyczy miejsca centralnego)

    S

    S

    S

    S

    Pasy bezpieczeństwa aktywne

    (S)

    S

    (S) jeśli zamówiono WQ69

    Regulator prędkości z ogranicznikiem (programowany)

    S

    S

    S

    S

    Regulator prędkości z ogranicznikiem

    (aktywny)

    (S)

    (S)

    (S) jeśli zamówiono WQ69

    AFIL – Alarm niezamierzonego przekroczenia linii z sygnalizacją poprzez aktywny pas bezpieczeństwa kierowcy

    (S)

    (S)

    (S) jeśli zamówiono WQ69

    Blokada drzwi mechaniczna (zabezpieczenie przed otwieraniem przez dzieci)

    S

    S

    S

    S

    Alarm

    1000

    O

    O

    O

    O

    Pakiet Miejski

    1200

    O

    Wspomaganie parkowania – czujniki z tyłu

    Lusterka boczne składane elektrycznie

    Pakiet Miejski z kamerą cofania

    2000

    O

    Wspomaganie parkowania – czujniki z tyłu + kamera cofania

    Lusterka boczne składane elektrycznie

    Pakiet Miejski 2

    100%

    Wspomaganie parkowania – czujniki z tyłu i z przodu

    Pakiet Miejski 2 z kamerą cofania

    1000

    O

    S

    Wspomaganie parkowania – czujniki z tyłu i z przodu + kamera cofania

    Pakiet Drive Assist

    3500

    O

    Aktywny regulator prędkości z systemem ARTIV (utrzymującym zaprogramowany czas do poprzedzającego pojazdu)

    Aktywne pasy bezpieczeństwa

    Lusterko wewnętrzne elektrochromatyczne

    Alarm niezamierzonego przekroczenia linii (AFIL) z sygnalizacją poprzez aktywny pas bezpieczeństwa kierowcy

    System automatycznego przełączania świateł (AFR)

    Pakiet Drive Assist

    3500

    O

    Aktywny regulator prędkości z systemem ARTIV (utrzymującym zaprogramowany czas do poprzedzającego pojazdu)

    Alarm niezamierzonego przekroczenia linii (AFIL) z sygnalizacją poprzez aktywny pas bezpieczeństwa kierowcy

    System automatycznego przełączania świateł (AFR)

    Pakiet Park Assist

    3000

    O

    100%

    System Park Assist

    System kontroli martwego pola

    Wspomaganie parkowania – czujniki z przodu

    Pakiet Park Assist 360

    4000

    O

    Kamera 360 (wyświetlanie widoku wokół samochodu “z lotu ptaka”)

    System Park Assist

    System Kontroli Martwego Pola

    Wspomaganie parkowania – czujniki z przodu

    Pakiet Park Assist 360

    1900

    O

    Kamera 360 (wyświetlanie widoku wokół samochodu “z lotu ptaka”)

    OBRĘCZE

    Obręcze kół stalowe 16″

    S

    S

    Obręcze aluminiowe 16” Notos

    2000

    O

    S

    Obręcze aluminiowe 17” Zephyr

    800

    O / (S)

    S

    (S) dla jednostek BlueHDi 150

    Obręcze aluminiowe 17” Aquillon

    800

    (S) dla jednostki BlueHDi 150

    Obręcze aluminiowe 18” Eole

    1400

    (O)

    Czujnik ciśnienia w ogumieniu

    S

    S

    S

    S

    Koło zapasowe dojazdowe

    500

    O

    O

    O

    O

    Opcja niedostępna dla Grand C4 Picasso BlueHDi 150

    Zestaw naprawczy

    S

    S

    S

    S

    KOMFORT

    Klimatyzacja manualna dwustrefowa

    S

    Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa

    S

    S

    S

    Odświeżacz powietrza

    S

    Przygotowanie do instalacji Webasto

    200

    O

    O

    O

    Opcja dostępna tylko z jednostkami Diesla

    ADML – zdalny dostęp i bezkluczykowe uruchamianie pojazdu

    2000

    O

    100%

    S

    Automatycznie sterowana klapa bagażnika

    1800

    O

    S

    Zawiera szyby przyciemniane

    Listwy dachowe

    600

    OŚWIETLENIE I WIDOCZNOŚĆ

    Szyba przednia akustyczna

    S

    S

    Szyba przednia akustyczna i atermiczna

    S

    S

    Szyba wsteczna podgrzewana

    S

    S

    S

    S

    Latarka

    S

    S

    (S) jeśli zamówiono III rząd siedzeń

    Dach panoramiczny Cielo

    3000

    O

    O

    O

    Szyby przyciemniane

    (S)

    S

    (S) jeśli zamówiono MO02

    Lusterka boczne z kierunkowskazami LED

    S

    S

    S

    S

    Lusterka boczne regulowane elektrycznie i podgrzewane

    S

    S

    Lusterka boczne składane elektrycznie

    (S)

    S

    S

    (S) jeśli zamówiono WY07

    Lusterko wewnętrzne z funkcją dzień/noc

    S

    S

    Regulacja manualna

    Lusterko wewnętrzne elektrochromatyczne

    (S)

    S

    (S) jeśli zmaówiono WQ69

    Reflektory przednie halogenowe

    S

    S

    S

    S

    Światła do jazdy dziennej LED

    S

    S

    S

    Reflektory ksenonowe

    3000

    O

    O

    Światła do jazdy dziennej automatyczne

    S

    S

    S

    Funkcja „Follow me home”

    S

    S

    S

    S

    Reflektory przednie przeciwmgłowe

    800

    S

    (S)

    (S)

    (S) jeśli zamówiono LA04

    Reflektory przednie przeciwmgłowe z funkcją statycznego doświetlania zakrętów

    (S)

    (S)

    (S) element nie występuje, jeśli zamówiono LA04

    Czujnik zmierzchu

    S

    S

    S

    Czujnik deszczu

    S

    S

    S

    SYSTEM AUDIO I  TELEMATYKA
    Ekran 12″ LCD monochromatyczny + Ekran dotykowy 7″

    S

    S

    Ekran 12″ LCD HD + Ekran dotykowy 7″

    S

    S

    Radio z mono-tunerem + 6 głośników

    S

    Radio z bi-tunerem + 6 głośników

    S

    S

    S

    Czytnik płyt CD

    600

    O

    O

    O

    System Hi-Fi JBL

    3700

    O

    Amplituner cyfrowy + 8 głośników

    Zawiera szyby dodatkowo przyciemniane i laminowane oraz Pakiet Podróżny

    System Hi-Fi JBL

    2500

    O

    Amplituner cyfrowy + 8 głośników

    Radio cyfrowe (DAB)

    1000

    O

    O

    O

    Opcja niedostępna z YR05

    Nawigacja

    3700

    O / (S)

    S

    S

    Sterowana z Ekranu dotykowego 7″

    (S) jeśli zamówiono YR05

    Multimedia Plug & Play

    5000

    2 niezależne ekrany w zagłówkach oraz złącza AUX w konsoli centralnej

    2 pary słuchawek Bluetooth

    Gniazdo 12V w II rzędzie

    Opcja niedostępna z NA01, chyba że została wybrana tapicerka 0P8P lub 0P8Q

    Na poziomie MORELIFE zawiera funkcję składania oparcia przedniego fotela pasażera

    Citroen Connect Box

    4900

    O

    Połączenie alarmowe z lokalizacją + połączenie z assistance z lokalizacją

    Zawiera nawigację

    Element niedostępny z radiem cyfrowym DAB

    Citroen Connect Box

    1200

    O

    100%

    Połączenie alarmowe z lokalizacją + połączenie z assistance z lokalizacją

    Element niedostępny z radiem cyfrowym DAB

    Zestaw głośnomówiący Bluetooth

    S

    S

    S

    S

    Z funkcją streamingu muzyki

    Złącze jack

    S

    S

    S

    S

    Port USB

    S

    S

    S

    S

    Gniazdo 12V w konsoli centralnej

    S

    S

    S

    S

    Gniazdo 12V w II rzędzie

    S

    S

    S

    S

    Gniazdo 12V w przestrzeni bagażowej

    S

    S

    S

    S

    Gniazdo 230V

    400

    O

    O

    O

    Pakiet Podróżny

    900

    O

    Zasłony przeciwsłoneczne w II rzędzie

    Lusterko do obserwacji pasażerów w II rzędzie

    Regulacja wzdłużna II rzędu (C4 Picasso Seduction)

    Pakiet Podróżny

    500

    O / (S)

    S

    Osłony przeciwsłoneczne w II rzędzie

    Lusterko do obserwacji pasażerów w II rzędzie

    (S) jeśli zamówiono 0P1H, 0P8P, 0P8Q  lub UN01

    Pakiet Styl 3D

    1400

    O

    S

    Światła tylne LED z efektem 3D

    Szyby przyciemniane

    Światła do jazdy dziennej z kierunkowskazami LED

    WYPOSAŻENIE WNĘTRZA

    Schowek podświetlany i wentylowany

    S

    S

    S

    S

    Schowek pod fotelem kierowcy

    (S)

    (S)

    (S)

    (S) element niedostępny, jeśli zamówiono tapicerkę skórzaną

    Schowek pod fotelem pasażera

    (S)

    (S)

    (S) element niedostępny, jeśli zamówiono tapicerkę skórzaną

    Konsola centralna w I rzędzie

    (S)

    (S) dla wersji ze skrzynią ETG/EAT

    Konsola centralna w I rzędzie (wyjmowana)

    (S)

    (S)

    (S)

    (S) dla wersji ze skrzynią ETG/EAT

    Konsola centralna w I rzędzie

    (S)

    (S)

    (S)

    (S)

    Zasuwana, z uchwytami na napoje

    (S) dla wersji ze skrzynią manualną

    Progi aluminiowe (z przodu i z tyłu)

    S

    Dywaniki (x4)

    S

    FOTELE

    Fotel kierowcy regulowany manualnie (regulacja wzdłużna, pochylenia i wysokości)

    S

    S

    S

    S

    Fotel pasażera regulowany manualnie (regulacja wzdłużna i pochylenia oparcia)

    S

    Fotel pasażera regulowany manualnie (regulacja wzdłużna, wysokości siedziska, pochylenia oparcia)

    (S)

    (S)

    (S) element niedostępny, jeśli zamówiono tapicerkę skórzaną

    Stolik w oparciach przednich foteli

    S

    S

    S

    Fotel pasażera składany na płasko

    (S)

    (S)

    S

    (S) jeśli zamówiono NA01 lub XJ02

    Fotele przednie podgrzewane

    1000

    O

    O

    O

    Dla poziomu MORELIFE opcja niedostępna z tapicerką 8MFC

    Zawiera funkcję składania oparcia przedniego fotela pasażera (nie dotyczy poziomu Exclusive)

    Podłokietniki w I rzędzie

    S

    S

    S

    Fotele w II rzędzie niezależne (x3)

    S

    S

    S

    S

    Regulacja wzdłużna II rzędu siedzeń

    O / (S)

    S

    S

    Przestrzeń bagażowa z obniżoną podłogą / brak paneli nakładanych po złożeniu II rzędu siedzeń

    (S) jeśli zamówiono XN01

    Regulacja wzdłużna II rzędu siedzeń

    (S) jeśli zamówiono AN01

    III rząd siedzeń

    2000

    2 fotele w III rzędzie

    Zawiera latarkę w bagażniku

    TAPICERKI

    Tapicerka materiałowa

    S

    Materiał Milazzo ciemny

    Tapicerka Ondulice

    S

    Tapicerka czarna łączona z szarą

    Tapicerka Ondulice

    S

    Tonacja dwukolorowa: czerń / perłowa stal

    Tapicerka Ondulice

    S

    Tonacja dwukolorowa: czerń / perłowy beż

    Tapicerka niedostępna z opcją NA01

    Tapicerka skórzano-materiałowa Claudia/Finn 

    2900

    O

    S

    Tonacja dwukolorowa: czerń / perłowa stal

    Zawiera Pakiet Lounge (fotel pasażera typu Relax o podwyższonym komforcie, fotele przednie z funkcją masażu i regulacją lędźwiową elektryczną, 5 zagłówków typu Relax), Pakiet Podróżny oraz funkcję składania fotela pasażera

    Tapicerka skórzano-materiałowa Claudia/Finn 

    2900

    O

    S

    Tonacja dwukolorowa: czerń / perłowy beż

    Zawiera Pakiet Lounge (fotel pasażera typu Relax o podwyższonym komforcie, fotele przednie z funkcją masażu i regulacją lędźwiową elektryczną, 5 zagłówków typu Relax), Pakiet Podróżny oraz funkcję składania fotela pasażera

    Tapicerka skórzana Claudia

    7900

    O

    Tonacja wnętrza dwukolorowa: czerń / perłowa stal

    Zawiera fotele przednie ogrzewane oraz fotel kierowcy sterowany elektrycznie z pamięcią ustawień, Pakiet Lounge (fotel pasażera typu Relax o podwyższonym komforcie, fotele przednie z funkcją masażu i regulacją lędźwiową elektryczną, 5 zagłówków typu Relax), Pakiet Podróżny oraz funkcję składania fotela pasażera

    Tapicerka skórzana Claudia

    7900

    O

    Tonacja wnętrza dwukolorowa: czerń / perłowy beż

    Zawiera fotele przednie ogrzewane oraz fotel kierowcy sterowany elektrycznie z pamięcią ustawień, Pakiet Lounge (fotel pasażera typu Relax o podwyższonym komforcie, fotele przednie z funkcją masażu i regulacją lędźwiową elektryczną, 5 zagłówków typu Relax), Pakiet Podróżny oraz funkcję składania fotela pasażera

    Tapicerka skórzana Claudia

    5900

    O

    Tonacja wnętrza dwukolorowa: czerń / perłowa stal

    Zawiera fotele przednie ogrzewane oraz fotel kierowcy sterowany elektrycznie z pamięcią ustawień

    Tapicerka skórzana Claudia

    5900

    O

    Tonacja wnętrza dwukolorowa: czerń / perłowy beż

    Zawiera fotele przednie ogrzewane oraz fotel kierowcy sterowany elektrycznie z pamięcią ustawień

    Tapicerka skórzana Nappa

    10900

    O

    Tonacja wnętrza dwukolorowa: czerń / perłowy beż

    Zawiera fotele przednie ogrzewane i sterowane elektrycznie, z pamięcią ustawień fotela kierowcy

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
11 Wątki komentarzy
30 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
20 Autorzy komentarzy
marudaKrzysztof_nsssMichał Z.dsss Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Łukasz
Gość
Łukasz

C4 Grand pierwszej generacji nie miał czasami w opcji aktywnego zawieszenia z tyłu ?

Kamil
Gość
Kamil

miał.

toughluck
Gość
toughluck

Nie miał. Była to pneumatyczna regulacja prześwitu tylnej osi. I tylko tyle. Pneumatyka w żaden sposób nie wpływała na właściwości jezdne, poza jednym: sprężyny mogły być dostosowane do węższego zakresu obciążeń, bo ich zakres pracy był węższy, przez co może oferowało minimalnie wyższy komfort i zapewne trochę lepsze prowadzenie.

devilek
Gość
devilek

Czytam o wnętrzu i nie widzę fotki, czytam o bagażniku i też nie mogę go zobaczyć.

Marek
Gość
Marek

A ja dodam, że Autor nie sprawdził cennika :) Od lutego C4 Picasso podrożał: wersje Attraction i Seducion +90, pozostałe (chyba wszystkie) +990.

Zauważyłem też, że Citroen reklamuje na swojej stronie, że C4 Picasso został zwycięzcą plebiscytu Auto Lider w kategorii vany (ale wyników tego plebiscytu nie znalazłem, choć miały być ogłoszone w piątek)

Marek
Gość
Marek

No i pojawiły się wyniki się plebiscytu AutoLider. C4 Picasso wygrał w kategorii Vany – na drugim miejscu uplasował się WV Touran, który na oko jest o koło 10.000 droższy (katalogowo – wyposażenia nie porównywałem ale prawie na pewno Citroen ma bogatsze).

pawelhks
Gość
pawelhks

OOOO, kolejna osoba zachwycona C4P. Czyli nie jestem sam :P. Z jedna rzecza nie zgodze sie z autorem testu – oswietlenie kabiny. Zgadza sie, nie jest hiperjasno po zmroku, ale za to kierowcy w ogole nie przeszkadzaja wlaczone swiatelka wewnetrzne w czasie jazdy – zadnych refleksow, odbic w szybie (ktorejkolwiek), oslepien kierowcy. A moje dzieci nie moga sie przyzwyczaic, ze po zmroku jezdzimy bez wlaczonych swiatel w kabinie.

Krzysiek
Gość
Krzysiek

Ja też należę do zachwyconych C4 Picasso II, tyle że w wersji Grand i THP 156 KM (manual). Zanim stałem się właścicielem, wcześniej nie byłem fanem segmentu minivanów/vanów – wołałem lepiej prowadzące się i wyglądające kombi/sedany. Dopiero oględziny na żywo (dla świętego spokoju) i jazda testowa z tym silnikiem przekonały mnie całkowicie do tego samochodu. W porównaniu do Peugeota 5008, to Picasso II zjada go na śniadanie stylem, prowadzeniem (większy rozstaw osi, dużo mniejsza masa własna) oraz zwinnością w mieście(promień skrętu poniżej 11m!). Moim zdaniem, ciężko o lepszą propozycję do wożenia rodziny w tej cenie dla kierowców, którzy lubią czasem… Czytaj więcej »

Wojtek
Gość
Wojtek

A ile palił. Jak wyciszenie na autostradzie? Myślę o takim samochodzie, choć raczej silniku 1.2.

Pawel H
Gość
Pawel H

Jeśli często po autostradzie to 1.2 jest za mały do Pikusia. Do miasta i pod miasto spoko.

pawelhks
Gość
pawelhks

Moj w wersji Grand z identycznym silnikiem jak testowany spalil na autostradzie:
– na trasie 270 km, przy sredniej predkosci 119 km/h, wg komputera 8,0 – nie przekraczalem 150 km/h, gdyz wtedy robi sie nieprzyjemnie glosno w kabinie od szumu powietrza
– w drodze powrotnej, gdzie kilkadziesiat kilometrow przejechalem po miescie, powrot autostrada w wolniejszym tempie ze wzgledu na natezenie ruchu – laczna dlugosc trasy 625 km/h, srednia predkosc 86 km/h, srednie spalanie 7,6 l – dane wedlug komputera pokladowego.

pawelhks
Gość
pawelhks

Update – 900 km, 600 autostrada w tempie jak opisane powyzej plus 300 miasto wg komputera spalanie 8,0, pod dystrybutorem okazalo sie, ze jest 9,0.

Komputer sciemnia mocno liczac spalanie – w ten weekend 350 km trasa dwukierunkowa, jazda spokojna bez klimy i bez boxa, srednia predkosc 50 km/h, chwila na dwupasmowce nie przekraczalem 130 km/h. Komputer pokazywal optymistyczne 6,5 litra, dystrybutor zatankowal 8 litrow na sto. Cudow nie ma.

Kriso
Gość
Kriso

Dlatego zawsze będę bronił diesla do większych (wyższych) samochodów. U mnie 2-3 litry mniej. I komputer przekłamuje maksymalnie 0,2 l (sprawdzam przy dystrybutorze). Średnia według komputera z pierwszych i drugich 10000km to 5.8l. Jazda mieszana, z przewagą autostradowej/dróg szybkiego ruchu.
Grand 2.0 BlueHDI automat

pawelhks
Gość
pawelhks

Jasne, diesel pali mniej. Jednak przy przebiegu mojego auta 1 tys km/miesiac srednio nie odrobilbym roznicy 10 tys zl w cenie, za jaka kupilem auto.
Szerokosci i przyjemnosci z jazdy C4GP!

Marek
Gość
Marek

Niedawno kupiłem C4P 1.2 PT i jak dla mnie silnik daje radę na autostradzie. Zrobiłem na razie dwie trasy „autostradowe” (3-4 osoby, bagaże): z Warszawy do Poznania i z powrotem oraz z Warszawy nad morze i z powrotem jadąc (jak się dało) na tempomacie 130-135, przy wyprzedzaniu szybciej, a jak ruch nie pozwalał to czasem wolniej. Przy 130 hałas był znośny, przy 150 zaczynał mi przeszkadzać. Spalanie wyszło mi na autostradzie (plus dojazd do i z) ok. 7.1-7.4l/100 (średnia prędkość na całej trasie 100km/h) . Co najciekawsze, spalanie „z dystrybutora” w Gdyni (tankowanie w drodze powrotnej) wyszło mi niższe niż… Czytaj więcej »

pawelhks
Gość
pawelhks

U mnie w 1,6 THP z automatem na ttrasie 700 km (ok 100 km miasto, reszta trasa wiekszosc drogami dwukierunkowymi, zatem max predkosci chwilowo 120), przy przecietnej 60 km/h komputer wskazal 7,0 (min. wskazywal 6,6), jednak przy dystrybutorze wyszlo 7,7.

Tomasz
Gość
Tomasz

Ale Jak citroen to tylko 2hdi 1.6 to nic nie warty za darmo bym go nie chciał

pawelhks
Gość
pawelhks

1.6 w benzynie za darmo? Slabo. Mnie doplacili bym go wzial

Paweł
Gość
Paweł

Odnośnie wysokich osób z tyłu. Na co dzień jeżdżę z 3 dzieci z tyłu, ale pewnie niedługo mnie przerosną. W Espace IV dużo lepiej z wysokością podłogi nie jest, trochę lepiej w C8/P807. Waham się między GC4 a używaną np Hondą Odyssey. Ktoś ma doświadczeni jw?

Krzysiek
Gość
Krzysiek

Jesli chodzi o Honde to przeczytaj ten temat: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85784&start=0 – awaria goni awarie i brak czesci.

YKS
Gość
YKS

Czy ktoś potwierdzi, że system START&STOP można dezaktywować na stałe w serwisie?
Do tej pory wszystkie znane mi źródła twierdziły, że nie a to byłaby rewelacja!

ps. Ja na liście życzeń umieściłbym bezpośredni przycisk do zamknięcia obiegu powietrza a najchętniej przeniósł całe sterowanie nawiewem i klimatyzacją na pokrętła i przyciski bo panel dotykowy działa wolno i odrywa uwagę od drogi.

pawelhks
Gość
toughluck
Gość
toughluck

Zdumiewające, jak bardzo niewiele się zmieniło — tylko pas przedni i obsługa CarPlay?

pawelhks
Gość
pawelhks

Ciekawostka in minus dotyczaca spalania 1,6 THP w Grand Picasso. W piatek jechalismy z Krakowa do Gdyni, (620 km) spalanie srednie 10 litrow (przy dystrybutorze), mielismy box na dachu. Myslalem, ze wyjdzie mniej, ale… przy ustawionym tempomacie na 149 km/h (wiem, ze jechalem z buda na dachu i to troche za duzo) na odcinku Lodz – Torun spalanie wg komputera wyszlo – 12, 5 litra (predkosc przecietna 145 km/h), a mialem wrazenie, ze auto pali 20 litrow, bo wskaznik paliwa malal w oczach, a dystans do przejechania znacznie zszedl ponizej liczby kilometrow, jakie mialem jeszcze do pokonania. Od Torunia do… Czytaj więcej »

Kriso
Gość
Kriso

Pamiętaj o oporach powietrza. Wystarczy, że miałeś najpierw lekki wiatr od czoła i już 20% więcej. U mnie wygląda to tak: jechałem autostradą do łodzi, tempomat 140 pod wiatr, spalanie 7 l, wracałem z wiatrem i było 5,7 l.
Z boxem ta wrażliwość będzie rosła.

pawelhks
Gość
pawelhks

Powrót znacznie bardziej optymistyczny pod dystrybutorem: Tempomat na 120 km/h prawie caly czas, przy wyprzedzaniu kilkakrotnie przekroczyłem 130 na krótkie momenty i spalanie na 600 km trasy to 8.1 pod dystrybutorem (7.4 wg komputera) przy średniej prędkości 92 km/h. Nawet w środku akceptowalny poziom od boksu dachowego.

toughluck
Gość
toughluck

Poziom … hałasu? Jak jest z tym boksem? Masz dach przeszklony? Masz przednią owiewkę boksu?

pawelhks
Gość
pawelhks

@toughluck
Poziom hałasu, dzięki za zwrócenie uwagi, zjadłem wyraz w poprzedniej wypowiedzi. Mam dach przeszklony, nie mam owiewki, dodatkowo obok boksu wożę stary uchwyt na rower, który robi za podpórkę boksu, ponieważ oryginalne belki Citroena mają tak mały obwód, że łapki od boksu (Thule Pacific 200) nie trzymają mocno i boks się przesuwał w poprzek auta na zakrętach. Przy 120 km/h można rozmawiać w środku nie podnosząc głosu, przy 150 km/h rozmowa praktycznie odpada a radio musi ryczeć, by pokonać szum powietrza powodowany przez boks.

Michał
Gość
Michał

Mam dokładnie takiego samego jak na foto. Męczę się z napinaczami i rozrządem- dla mnie 1.6 THP to jakaś porażka. Sam samochód ok bez zastrzeżeń ale silnik do ideału ma długą drogę. Serwisowany wg. zaleceń ASO a problemy z rozrządem powtarzają się co 20tys.km.

Piotr
Gość
Piotr

A co z tym rozrządem? JA czekam na zamówionego 1.6 THP 165 EAT6 i trochę jestem niepewny.

dsss
Gość
dsss

Rozrząd wysiada co 20-40 tys km… do wymiany napinacz i łańcuch. Najlepsze, że nie ma sposobu na zapobiegnięcie awarii – zdycha i już. Najlepsze, że niektóre serwisy „nie słyszą” usterki :-). W moim Peugeocie 5008 skróciłem terminy wymiany oleju z 30 do 15 tys. km, nigdy go specjalnie nie katowałem… a i tak dwa razy wymiana. Dodatkowo kilka dolewek ubywającego „bez przyczyny” płynu chłodzącego i sporo innych usterek.
Z ulgą pozbyłem się tego gniota 1,6 THP, który w moim przypadku był bezawaryjny przez pierwsze 20 tys. km.

Michał Z.
Gość
Michał Z.

Mam przejechane ok. 13 tys., olej wymieniałem po 10. Od początku z rezerwą podchodziłem i nadal podchodzę do 1.6 THP i Panów historie trochę mnie niepokoją. Niestety kiedy kupowałem swój egzemplarz C4GP, to byłem wręcz skazany na ten silnik. Diesel był dla mnie kompletnie nieopłacalny, a 1.6 VTi za słaby do takiego samochodu.Z ciekawości- z którego roku mają Panowie te silniki? Niby słychać głosy, że nowsze już sprawują się lepiej, ale kto wie ile to ma wspólnego z rzeczywistością.

pawelhks
Gość
pawelhks

Przejechane 11 tys, olej zmieniony w czasie przegladu po 10,8 tys km. Zero uwag na przegladzie, ale kupie kontrakt podstawowy – najprawdopodobniej 7 lat i 140 tys przebiegu

toughluck
Gość
toughluck

@dsss: Ok, czyli wnioskując z wypowiedzi: Wymieniłeś rozrząd dwa razy. Przejechałeś bezawaryjnie 20 tysięcy km. Po 20 tysiącach wymiana rozrząd+napinacze. Mówisz, że wysiada co 20-40 tysięcy, więc druga wymiana była po 40 tysiącach, razem 60 tysięcy. Przypuszczam, że skrócenie terminu wymiany oleju z 30 do 15 tysięcy zbiegło się również z upływem jednego roku. Zatem wniosek jest taki, że samochód miałeś ponad 4 lata, pewnie jeszcze z rok nim jeździłeś po ostatniej wymianie rozrządu, więc miałeś go zapewne jakieś 5 lat. Potem go sprzedałeś, nie wiemy, jak dawno temu, więc samochód mógł być z 2010-2011 roku, czyli pierwsza generacja THP,… Czytaj więcej »

nsss
Gość
nsss

Mój był z kwietnia 2012, rzekomo już po modernizacji… Pierwszy rozrząd wymieniany przy ok. 40 tys. km po 2 latach, drugi w styczniu 2016 przy przebiegu ok. 80 tys. km. Gdyby nie przedłużona gwarancja te wymiany kosztowałyby kilka tys. zł. Sprzedałem w marcu 2016, mając dość oczekiwania na kolejna awarię, sprawdzania co tydzień poziomu płynu chłodzącego i oleju. Obok problemów z rozrządem były również inne, średnio co 2-3 miesiące w serwisie. Generalnie auto zacne pod względem wygody ale jakościowo to mogę wystawić co najwyżej trójkę. Jako przeciwwagę mogę podać Suzuki Swift – 6 lat, 100 tys. km i nawet żarówki… Czytaj więcej »

toughluck
Gość
toughluck

Modernizacje były dwie, każdorazowo z okazji wprowadzenia nowych norm emisji. W 2009 przy Euro 5 i w 2014 przy Euro 6. W międzyczasie były poprawiane elementy, ale nie silnik całościowo (aczkolwiek niektóre z tych poprawek, chociażby wałków rozrządu, były dla rozwiązania konkretnego problemu ważniejsze od modernizacji całego silnika).

dsss
Gość
dsss

było jak było… dla mnie przygoda z THP to już na szczęście historia. Wróciłem do wolnossącej benzyny i też jestem zadowolony – teraz V-TEC wymiata :-)

pawelhks
Gość
pawelhks

Test tego samego egzemplarza jest na kanale auto bez ściemy. I redaktorzy nie mogą sie nachwalić C4P!

Krzysztof_
Gość
Krzysztof_

No miło, ale z tego co tutaj i gdzie indziej się przewija, to ideałem jest C4GP, ale z 2.0 BHDI, a nie 1.6THP, a to kolejne x tys. PLN…

maruda
Gość
maruda

Diesel to zlo. W ciagu 5 lat te silniki zostana zakazane. Szcegolnie po aferze Volkswagena http://stopvw.pl

Krzysztof_
Gość
Krzysztof_

To, że VW oszukiwał a według niektórych nadal to robi, nie znaczy, że znikną diesle, szczególnie te dobre…