luca napolitano 01 Wiadomości
Wiadomości

Nowa Lancia Gamma nadjeżdża. Produkcja modelu ruszy w Melfi w 2026 roku

autor Tomasz Nowicki
2025-05-17
Renault Laguna II i III
Wiadomości

Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?

autor Maciej Mokwiński
2025-05-22
f1 grand prix emilii romanii 2025 podsumowanie sesji kwalifikacyjnej 1 Wiadomości
Wiadomości

F1: Grand Prix Emilii-Romanii 2025 – podsumowanie sesji kwalifikacyjnej

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-05-17
ds 7 1 2 Wiadomości
Testy

Ile pali nowy luksusowy SUV DS 7 z silnikiem 1.5 BlueHDi 130 KM? Zaskakująco mało!

autor Tomasz Nowicki
2025-05-23
Spoticar, używane samochody
Wiadomości

Samochody używane Spoticar z nową kampanią w Polsce. „Myśl odważnie. Działaj rozważnie”

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-20
Citroen C4
Wiadomości

Używany Citroën C4 II z dieslem. Przegląd najtańszych bezwypadkowych egzemplarzy z polskiego rynku wtórnego

autor Gabi Rusek
2025-05-22
Nowy Fiat Tris 2025
Stellantis

Fiat Tris to nowy model włoskiej marki. Ma tylko trzy koła i technologię z Topolino

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-22

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Citroën, Peugeot, Renault i Dacia: jak globalne są nasze ulubione marki?
  • Anonimowo - Nowy Jeep Renegade Willys MY 2025
  • Lukasz - Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?
  • Anonimowo - Nowy Opel Frontera z namiotem dachowym już w sprzedaży. Sposób na prosty kamper
  • Marco - Stellantis rośnie szybciej niż konkurencja. Luca Napolitano: „To jasny sygnał, że jesteśmy na właściwej drodze”
  • Krzysztof Gregorczyk - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Anon - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

Test: Citroën C4 X Hybrid 136 ëDCT6 po pokonaniu 1200 km. Komfort i oszczędna jazda

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2024-12-03
w Wiadomości, Citroen - testy i opinie, Testy
Czas czytania 8 minut
1.3k
A A
13
Citroen C4 X Hybrid 136

Jeśli priorytetem przy wyborze samochodu jest komfortowe zawieszenie i wygoda za kółkiem, Citroën C4 X powinien znaleźć się w ścisłej czołówce samochodów, które bierzemy pod uwagę w procesie zakupowym. Spędziłam z samochodem tydzień i pokonałam nim ponad 1200 km. Oto kilka wniosków.

Po co Citroënowi dwie „C4-ki”? W ofercie znajdziemy zarówno standardowego hatchbacka, który tak do końca standardowy nie jest, bo wkracza już w segment crossoverów oraz C4 X-a z wydłużonym tyłem i bardziej pochyloną tylną szybą. Oba modele to bliźniacze konstrukcje, które mają ze sobą wiele wspólnego, bo i silniki i technologie pokładowe się tu pokrywają, ale Ciftroën C4 X, jest dłuższy, mierzy 4,6 m ( 4,36 m w C4 ) ma większy bagażnik i sylwetkę sedana. Każdy z modeli pasuje do nieco innych preferencji klientów.

Test: Dacia Jogger 1.6 Full Hybrid: czy to dobry samochód? Tysiąc kilometrów za nami

Citroën C4 X zadebiutował w 2022 roku jako samochód łączący cechy sedana i crossovera. W ostatnich latach francuska marka upodobała sobie różnego rodzaju połączenia, aby wyróżniać się w tłumie i mieć w ofercie jak najwięcej modeli, które będą kojarzyły się z segmentem SUV-ów. Dla producenta jest to w końcu żyłą złota. C4 X przeszedł w tym roku subtelny face lifting, ale testowy egzemplarz to jeszcze pojazd sprzed kuracji odmładzającej, co nie znaczy że nie jest wart uwagi. Wręcz przeciwnie, to jeden z najbardziej komfortowych samochodów na rynku.

citroen c4 x hybrid 136 21 Wiadomości
Spotkanie pokoleń: Citroen C4 X i Traction Avant

Fotel kierowcy, wyciszenie i praktyczny charakter

Fotel kierowcy to miejsce, które nie powinno budzić żadnych zastrzeżeń. To tutaj spędzamy najwięcej czasu i bez względu na to, czy stoimy w korku, czy relaksujemy pozamiejską trasą z widokami, powinien dostarczać wygodną i zdrową pozycję dla naszych pleców. W moim odczuciu Citroën C4 X dostarcza tego wszystkiego z nawiązką. Nie jest to typ fotela twardo otulającego nasze ciało, by pozostało sztywne przy szalonych zakrętach, ale przecież nie każdy kupuje samochód, by popisywać się sportową jazdą. Citroën zastosował dużą warstwę pianki, przyjemnie wyprofilowane siedzisko i lekkie, ale stabilne podparcie boczne. Podczas dłuższej jazdy zapewnił komfort na wysokim poziomie.

Wszystkie przyciski i kontrolki znajdują się pod ręką a samochód zapewnia wiele praktycznych przestrzeni i to nie tylko dla kierowcy. Citroën zadbał również o pasażera, bo jest tam nie tylko zwykły schowek na rękawiczki, ale uchwyt na tablet lub inne urządzenie mobilne oraz szuflada, do której urządzenie możemy schować. Osobie, która siedzi po prawej stronie kierowcy nie powinno się nudzić, może sobie tu stworzyć całkiem przytulne centrum multimedialne.

Test: Peugeot 308 MHEV 1.2 136 KM GT – kompaktowy high-tech. Ile pali w mieście?

Na konsoli centralnej znajduje się półeczka na drobiazgi oraz ładowarka indukcyjna do smartfona. W razie potrzeby mamy też dwa gniazda USB z przodu – do wyboru – Typ A oraz USB-C. W standardzie znajduje się również jedno wejście USB-A z tyłu. Do dyspozycji mamy obszerne kieszenie na butelkę z wodą w boczkach drzwi oraz dwa cup-holdery, które ciasno trzymają napój i są na tyle głębokie, że mała kawa potrafi w nim utonąć. Możemy mieć problem, by wydostać z nich kubek, zwłaszcza podczas jazdy. Aby uniknąć siłowania lepiej… zamówić dużą kawę ;-) Dodatkową przestrzeń na drobiazgi znajdziemy w podłokietniku.citroen c4 x hybrid 136 4 WiadomościCitroën C4 X może pochwalić się dużym bagażnikiem. Pojemność pod tylną klapą wynosi 510 litrów (380 litrów w C4). Tylna klapa otwiera się tak, jak w tradycyjnym sedanie, a zatem nie stanowi całości z tylną szybą jak w nowym modelu Basalt przeznaczonym na rynki rozwijające się, czy konkurencyjnym Renault Arkana. Maksymalne możliwości transportowe wynoszą 1360 litrów.

Multimedia

Czytelny multimedialny ekran ma przekątną 10-cali, jest intuicyjny w obsłudze i ma atrakcyjny interfejs. Gdyby ustawiona wersja kolorystyczna nie przypadła nam do gustu, Citroën daje kilka opcji zmiany. Do wyboru jest też zestaw widżetów i informacji, które chcemy mieć na widoku.citroen c4 x hybrid 136 14 Wiadomości

Sporo miejsca zajmuje obramowanie ekranu multimediów i aż chciałoby się, aby powierzchnia wyświetlanych informacji była po prostu większa. Czarne pola pomniejszają wizualnie ekran, ale kafelki poprawnie reagują na polecenia bez żadnych opóźnień. W testowej wersji Max znalazł się również wyświetlacz przezierny oraz cyfrowy zestaw wskaźników o przekątnej 5,5 cali, który dostarcza podstawowych informacji na temat jazdy i apetytu na paliwo. Podświetlenie po bokach sprawia, że ekran wydaje się większy i bardziej czytelny.

Siedząc za kierownica C4 X-a możemy odnieść wrażenie, że pojazd ma małą przednią i tylną szybę. Podczas cofania pomoże kamera, ale widoczność do przodu i na boki jest ograniczona, zwłaszcza dla wysokiego kierowcy.

C4 X służył głównie w trasie, z niewielkim odcinkiem miejskim i muszę przyznać, że program Advance Comfort, którym tak chwali się marka, doskonale sprawdza się w praktyce i dotyczy zarówno fotela, praktycznych rozwiązań pokładowych, wyciszenia wnętrza, jak i zawieszenia, które doskonale izoluje pasażerów od nierówności na drodze, podobnie jak w C4. W wersji hybrydowej dochodzi do tego wszystkiego bezgłośne ruszanie z miejsca i płynne wspomaganie silnika elektrycznego.

Napęd Hybrid 136 w praktyce

Pod maską znajduje się układ Hybrid 136 ëDCT6, który korzysta z 3-cylindrowego turbodoładowanego silnika benzynowego z łańcuchem rozrządu, rozrusznika pasowego oraz dwusprzęgłowej zelektryfikowanej przekładni ë-DCS6. Silnik elektryczny generuje moc 21 kW i wspomaga jednostkę spalinową podczas ruszania, niskich prędkości lub przy mocniejszym naciśnięciu pedału gazu. Dodatkową funkcją jednostki elektrycznej jest regeneracja akumulatora o napięciu 48 V, kiedy zmniejszamy prędkość.citroen c4 x hybrid 136 15 Wiadomości

Rozpędzanie auta daje dużo przyjemności, przyspieszenie do 70 km/h jest stabilne i dynamiczne a zmiana biegów dokonuje się niemal niezauważalnie. 100 km/h zobaczymy po upływie 8,1 sekundy.

Nowy układ napędowy znajduje się już w wielu samochodach koncernu Stellantis, mieliśmy okazję sprawdzić go także w Peugeot 3008, o czym możecie przeczytać tutaj. Jak spisał się w C4 X-ie?

Konstrukcja powstała, aby obniżyć emisję CO2 i przy okazji zużycie paliwa. Samochód pokonał w naszej redakcji dystans 1200 km. Wystartowaliśmy z Warszawy, dotarliśmy do Torunia a następnie udaliśmy się w okolice Katowic, by zakończyć przygodę z C4 X-em w punkcie wyjścia. Średni apetyt na paliwo w Trybie Normal (z niewielkimi odcinkami Eco – głównie w mieście) wyniósł według komputera pokładowego 5,7 l/100 km, co biorąc pod uwagę jazdę głównie ekspresówkami i autostradami, z maksymalną dozwoloną prędkością jest zadowalającym a wręcz świetnym wynikiem.citroen c4 x hybrid 136 23 Wiadomości

Układ Hybrid 136 pozwala zmniejszyć ten rezultat poniżej 5 l/100 km jeśli poruszamy się po mieście. Jazda autostradą a więc z prędkością 140 km/h zwiększa spalanie do 6,5-7 l/100 km. Citroën C4 X potrafi być wyjątkowo oszczędny jeśli się postaramy, a jeśli nie to również nie powinien nas zawieźć w tym aspekcie. 50-litrowy zbiornik paliwa w tym modelu powinien wystarczyć na długą trasę.

Podsumowanie

Citroën to marka, która kojarzy się z komfortem i jeśli właśnie tego oczekujecie w pierwszej kolejności udając się do salonu po nowy samochód, to na C4 X-ie nie powinniście się zawieźć. Samochód ma przyjemnie wykończoną kabinę z wygodnym fotelem i praktycznym zestawem schowków. Multimedia działają poprawnie a jazdę uprzyjemnia nowy układ hybrydowy, który dodatkowo dba o to, by rachunki za paliwo nie były przesadnie wysokie.

Ile kosztuje Citroën C4 X? Cena testowej wersji Max z układem Hybrid 136 ëDCT6 wynosi 146.300 zł, ale wraz z końcem roku można uzyskać w salonach marki atrakcyjne rabaty na pojazdy dostępne od ręki. W ofercie pojawiła się również wersja po face liftingu, o której możecie przeczytać tutaj.

Citroën – oferta nowych samochodów. C3, C4 X, C5 Aircross

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Citroen C4 X Hybrid 136citroen c4 x hybrid 136 6 Wiadomościcitroen c4 x hybrid 136 7 Wiadomościcitroen c4 x hybrid 136 8 Wiadomościcitroen c4 x hybrid 136 9 Wiadomościcitroen c4 x hybrid 136 10 Wiadomościcitroen c4 x hybrid 136 1 Wiadomościcitroen c4 x hybrid 136 2 Wiadomościcitroen c4 x hybrid 136 3 Wiadomościcitroen c4 x hybrid 136 4 Wiadomościcitroen c4 x hybrid 136 16 Wiadomościcitroen c4 x hybrid 136 15 Wiadomościcitroen c4 x hybrid 136 14 Wiadomościcitroen c4 x hybrid 136 23 Wiadomościcitroen c4 x hybrid 136 17 Wiadomościcitroen c4 x hybrid 136 18 Wiadomościcitroen c4 x hybrid 136 19 Wiadomościcitroen c4 x hybrid 136 20 Wiadomościcitroen c4 x hybrid 136 21 Wiadomościcitroen c4 x hybrid 136 11 Wiadomościcitroen c4 x hybrid 136 12 Wiadomościcitroen c4 x hybrid 136 13 Wiadomościcitroen c4 x hybrid 136 5 Wiadomości
2.4 8 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

luca de meo Wiadomości

Luca de Meo: Europa potrzebuje takiego rozwiązania jak „Airbus auta elektrycznego”

2025-05-23
Dacia Bigster

Rynek motoryzacyjny w Polsce – pierwsze 20 dni maja 2025 r.

2025-05-23

Citroën, Peugeot, Renault i Dacia: jak globalne są nasze ulubione marki?

2025-05-23

Renault 4 E-Tech zdobywa 4 gwiazdki w testach EuroNCAP

2025-05-23
Tagi: RenaultCitroenArkanaC4 X
Udostepnij496Tweet310Udostepnij87
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Zastępca redaktora naczelnego. Autorka artykułów, testów, relacji z wydarzeń motoryzacyjnych, poszukiwaczka ciekawostek. Miłośniczka podróży a w szczególności wędrówek górskich.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
13 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Peugeot 508

    Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora

    3540 udostępnienia
    Udostepnij 1416 Tweet 885
  • Dacia jest tańsza od najtańszych chińczyków. Europejska marka bije je ceną na głowę

    1832 udostępnienia
    Udostepnij 733 Tweet 458
  • Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?

    1427 udostępnienia
    Udostepnij 571 Tweet 357
  • Fiat Pulse 2026 zaprezentowany. Nowy wygląd i wyposażenie z panoramicznym dachem jako opcja

    3320 udostępnienia
    Udostepnij 1328 Tweet 830

Testy samochodów

renault express van 2022 13 Wiadomości
Testy

Test: Renault Express Van dCi i TCe – najtańszy samochód dostawczy? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2022-09-23
01. Citroen C5 X PHEV 225 Shine Pack – jazda majestatyczna Wiadomości
Testy

Test: Citroën C5 X PHEV 225 KM Shine Pack – jazda majestatyczna. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2022-12-31
citroen ds5 2013 100 4 Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Citroen DS5 Hybrid4 200 KM – czy to już statek kosmiczny, czy tylko samochód? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2013-08-04
peugeot 308 1 2 110 km active 14 Wiadomości
Testy

Test Peugeot 308 1.2 110 Active – klasa premium w Peugeot. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Tomasz Nowicki
2014-12-29
Dacia Sandero Stepway: test opinia
Testy

Test: Dacia Sandero Stepway TCe 90 KM – najtańszy crossover na rynku. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2018-04-20

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Citroën, Peugeot, Renault i Dacia: jak globalne są nasze ulubione marki?
  • Anonimowo - Nowy Jeep Renegade Willys MY 2025
  • Lukasz - Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?
  • Anonimowo - Nowy Opel Frontera z namiotem dachowym już w sprzedaży. Sposób na prosty kamper
  • Marco - Stellantis rośnie szybciej niż konkurencja. Luca Napolitano: „To jasny sygnał, że jesteśmy na właściwej drodze”
  • Krzysztof Gregorczyk - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Anon - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora

Zobacz też

Kolejna nagroda dla Peugeota 308

Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 26/2014

200.000 samochodów Renault wyprodukowano w Algierii

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
13
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz