peugeot z napedem phev teraz tanszy o nawet 6450 euro peugeot 408 Wiadomości
Wiadomości

Nowa strategia marki Peugeot: Trzy filary przyszłości – przyjemność z jazdy, francuski styl i trwałość

autor Tomasz Nowicki
2025-05-17
Renault Laguna 2.9 V6
Wiadomości

Używana Renault Laguna 2.9 V6 spędziła u jednego właściciela ponad 25 lat. Przebieg 81 tys. km

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-15
citroen cx athena 2 Wiadomości
Wiadomości

Citroën CX GTi Turbo – francuska definicja prędkości i komfortu kontra BMW M535i i Rover Vitesse

autor Tomasz Nowicki
2025-05-17
citroen c3 3 Wiadomości
Wiadomości

Czy motoryzacja to wciąż domena mężczyzn? Citroën pokazuje zaskakujące wyniki badań

autor Tomasz Nowicki
2025-05-14
movildad Wiadomości
Wiadomości

Free2move nagrodzone za rewolucję w mobilności miejskiej w Madrycie

autor Tomasz Nowicki
2025-05-14
uokik 8 egzemplarzy ds 7 do serwisu 2 Wiadomości
Wiadomości

Wyjeżdżam z salonu samochodem, jaki zawsze chciałem – to niedoścignione marzenie Polaków

autor Tomasz Nowicki
2025-05-14
106. Miedzynarodowy Zlot Citroena w Toruniu ICCCR 2024 parada na Bulwarze Filadelfijskim Citroen C6 Wiadomości
Wiadomości

Citroën C6 – samochód, którego nie sposób nie kochać, bo nigdy już taki nie powstanie

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18

Najnowsze komentarze

  • Jaca - Ile kosztuje nowy Peugeot 208? Polski cennik konkurenta Renault Clio w maju 2025
  • Sergiusz - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Anonimowo - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Damian - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Anonimowo - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • tommo - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Damian - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Testy

Test: Czy nowy Opel Vivaro-e to przyszłość dostaw w mieście? Pierwsza jazda

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2021-01-19
w Testy, Opel - testy i opinie, Opel
Czas czytania 7 minut
491
A A
3
Opel Vivaro-e

Opel Vivaro-e, Citroen e-Jumpy i Peugeot e-Expert to nowe samochody dostawcze Grupy PSA, w których jak pewnie się domyślacie dodatkowe „e” oznacza napęd elektryczny. Jako pierwszy ze wspomnianej trójcy do naszej redakcji przyjechał model spod znaku błyskawicy. Zobaczcie, jakie wrażenie wywarł podczas pierwszej jazdy.

Opel Vivaro-e, Citroen e-Jumpy i Peugeot e-Expert różnią się przede wszystkim logo na grillu, wyglądem zewnętrznym oraz w nieznacznym stopniu stylistyką wnętrza. Do tego dochodzi jeszcze cena, ale o tym powiemy za chwilę. Pod względem mechanicznym mamy do czynienia z tymi samymi pojazdami. Pod maską trojaczków pracuje silnik elektryczny o mocy 136 KM, który znamy m.in. z Peugeot 2008 i Opla Corsy-e. Jednostka czerpie energię z akumulatorów o pojemności 50 lub 75 kWh, które umieszczono pod podłogą. Lokalizacja nie jest przypadkowa. Producentowi zależało na tym, aby przestrzeń ładunkowa pojazdu elektrycznego nie różniła się od wersji spalinowej. W przypadku Furgonu o długości L (4959 mm) jest to: 5,3 m3. Różnice widzimy dopiero porównując ładowność. W wersji spalinowej wynosi: 953 – 1424 kg a w elektrycznym modelu: 925 – 1163 kg. Szybki i łatwy dostęp do transportowanych towarów umożliwiają rozsuwane drzwi boczne.20201228 122030 scaled Wiadomości

Zasięg do 330 km, ale nie zimą

Pierwszą jazdę Oplem Vivaro-e odbyliśmy wersją wyposażoną w większy zestaw akumulatorów o pojemności 75 kWh, który zgodnie z cyklem WLTP umożliwia przejechanie na jednym ładowaniu nawet 330 km. Gdy wsiedliśmy do pojazdu wyświetlacz wskazywał 276 km zasięgu, na co mogła mieć wpływ m.in. niska temperatura powietrza, która w dzień testu wynosiła ok. 5 stopni Celsjusza. Temperatura odczuwalna była o wiele, wiele niższa potęgowana nieprzyjemnym, zimnym wiatrem, ale dzięki mało sprzyjającym warunkom doceniliśmy szybkie nagrzewanie kabiny Vivaro-e. Zasięg pojazdu zmniejszał się adekwatnie do pokonywanego dystansu dlatego 270 km wydaje się dla tego modelu całkiem realnym osiągnięciem.

Warto przeczytać!

PureTech 130

Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika

2025-05-19
Nowy Peugeot 208

Ile kosztuje nowy Peugeot 208? Polski cennik konkurenta Renault Clio w maju 2025

2025-05-19

Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon

2025-05-19

Części samochodu, które kosztują majątek. Naprawa lub wymiana może poważnie nadszarpnąć budżet

2025-05-19

Kilometry widoczne na wyświetlaczu zaczęły uciekać znacznie szybciej po zwiększeniu prędkości na drodze ekspresowej. Po powrocie na zatłoczone warszawskie ulice znów zaczęły pokrywać się z pokonywanym dystansem. Aby rozpędzić Vivaro-e od 0 do 100 km/h potrzebujemy 13,3 sekundy. Możliwości pojazdu kończą się na 130 km/h, ale z maksymalnej prędkości raczej nie będziemy korzystać zbyt często. 20201228 121823 scaled Wiadomości

Niecałe 300 km to z pozoru bardzo mało, ale Vivaro-e nie został wyprodukowany z myślą o jeździe autostradą, ale o mieście, dostawach tzw. „ostatniego kilometra” oraz poruszaniu się po strefach czystego transportu. Zgodnie z planami rządu, ekologiczne obszary mają powstać również w Polsce. Vivaro-e to model stworzony na krótkie odcinki, do niewielkich prędkości dlatego wspomniany zasięg powinien wystarczyć na jeden dzień pracy elektrycznego Opla. Najszybszą opcją odzyskania utraconej energii jest trwające 48 minut ładowanie akumulatora w 80% ze stacji ładowania o mocy 100 kW. Jeśli skorzystamy z 3-fazowego Wallboxa o mocy 11 kW potrzebujemy ok. 7 godzin, aby napełnić baterię w 100%.

Podczas jazdy również mamy możliwość uzupełnienia energii, wystarczy na chwilę zdjąć nogę z gazu. Pomocny okazuje się tryb B, który znajdziemy nie tylko w elektrycznych, ale również hybrydowych modelach PSA na przykład Peugeot 3008 Hybrid4.20201228 120049 scaled Wiadomości

Dynamicznie czy Eco?

Grupa PSA zadbała o to, by odróżnić bezemisyjną wersję pojazdu od spalinowej. Niebieskie i zielone akcenty na analogowych zegarach od pierwszych chwil za kierownicą przypominają nam, że mamy do czynienia z pojazdem elektrycznym i dodatkowo przełamują smutny charakter wnętrza wykończonego w czerni i szarościach. Vivaro-e cały czas śledzi, czy przypadkiem nie naciskamy na pedał gazu zbyt mocno i przesuwa wskazówkę tarczy odpowiedzialnej za zużycie z poziomu od Charge przez Eco aż po Power. Zegary są wyraźne i czytelne dla kierowcy bez mętliku zbędnych danych, które nie będą przydatne podczas pracy. O dokładniejszym zużyciu oraz przepływie energii informuje wyświetlacz pomiędzy zegarami.

Opel Vivaro-e może jeździć w trzech trybach: Power, Eco i Normalne, które regulujemy pożyczonym od Peugeota przyciskiem na konsoli centralnej. Tryb ekologiczny ogranicza reakcję na naciśnięcie pedału gazu, natomiast w ustawieniu Power wyraźnie odczujemy, jak pojazd gwałtownie budzi się do życia. Tak, jakby nagle stracił sporo zbędnych kg. Dynamika i płynny charakter jazdy przy niższych prędkościach są jak dla mnie więcej niż zadowalające. Vivaro-e znacznie przewyższa pod tym względem pojazdy z napędem spalinowym. Ustawienie w tryb Normalne to balans pomiędzy dwoma skrajnymi trybami. Napęd pojazdu jest przenoszony na koła za pomocą automatycznej skrzyni biegów, którą obsługujemy za pomocą niewielkiej zgrabnej dźwigni przeniesionej z nowego Opla Mokki. 20201228 124430 scaled Wiadomości

Bez wibracji i bez dźwięków? No prawie

Opel Vivaro-e bez żadnych wibracji i cichutko rusza z miejsca, ale miałam wrażenie, że brak dźwięku silnika w kabinie powoduje, że wszystkie inne odgłosy (pędu powietrza, czy innych pojazdów na drodze) stają się dla ucha wyraźniejsze. Trudno powiedzieć, czy jest to kwestia wycieszenia, czy po prostu bez silnika spalinowego nie ma czym tych dźwięków zagłuszyć. Zaletą Vivaro- e jest stabilna jazda, bez żadnych szarpnięć, nie tylko w kwestii komfortu dla kierowcy, ale także stabilności przewożonych materiałów.

W przedniej części pojazdu znajdują się siedzenia dla trzech osób. Opel postawił na komfort kierowcy a więc wygodny fotel oraz dostatek podstawek i schowków. Nie zabraknie miejsca nawet na duży smartfon. Pozycja w samochodzie jest prosta i komfortowa. Jedynie podłokietnik mógłby być nieco szerszy. W pojeździe znalazł się dodatkowo płatny system Multimedia Navi z wyświetlaczem o przekątnej 7 cali oraz kamerą cofania, która ułatwi parkowanie w miejskim gąszczu.Opel Vivaro-e

Ile kosztuje Vivaro-e?

Samochody elektryczne to wciąż bardzo duży wydatek jeśli zestawimy je z modelami z dieslem. Opel Vivaro-e w wersji Long, czyli średniej z baterią o pojemności 50 kWh zamówimy w cenie rozpoczynającej się od 141.850 zł netto. Do akumulatora o pojemności 75 kWh dopłacimy jeszcze 21.500 zł. Dla porównania, zajrzeliśmy do cennika wersji spalinowej. Opel Vivaro ze 102-konnym dieslem pod maską kosztuje 98.350 zł a za model napędzany 2-litrowym dieslem o mocy 177 KM wydamy 121.250 zł netto, czyli wciąż mniej niż za wersję elektryczną. Bliźniaczy Peugeot e-Expert w tej samej wersji długości kosztuje na polskim rynku 137.200 zł (akumulator 50 kWh) Citroenem e-Jumperem wyjedziemy z salonu wydając przynajmniej 136.000 zł.

Pierwsze wrażenia z jazdy Oplem Vivaro-e są pozytywne, zarówno jeśli chodzi o komfort panujący w kabinie, jak i właściwości jezdne. Od dołączenia pojazdu elektrycznego do floty może odstraszać przedsiębiorców głównie cena, która jest zauważalnie wyższa od wersji spalinowej. Gdy jednak patrzymy na zmieniający się rynek, możemy dojść do wniosku, że od elektryfikacji nie ma już ucieczki, nie tylko w segmencie pojazdów osobowych, ale również dostawczych. Modele takie jak Vivaro-e stanowią przyszłość dostaw w mieście, ale dopiero stoimy na początku drogi do osiągnięcia tego celu.

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

20201228 115635 Wiadomości20201228 124422 WiadomościOpel Vivaro-e20201228 122628 Wiadomości20201228 122620 WiadomościOpel Vivaro-e20201228 122030 Wiadomości20201228 121823 Wiadomości20201228 121802 Wiadomości20201228 120130 Wiadomości20201228 120123 Wiadomości20201228 120100 Wiadomości20201228 120049 Wiadomości20201228 115814 Wiadomości20201228 124430 Wiadomości
5 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: e-Experte-JumpyVivaro-ePeugeotCitroenOpelMokka
Udostepnij179Tweet112Udostepnij31
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Zastępca redaktora naczelnego. Autorka artykułów, testów, relacji z wydarzeń motoryzacyjnych, poszukiwaczka ciekawostek. Miłośniczka podróży a w szczególności wędrówek górskich.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
3 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • PureTech 130

    Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika

    2126 udostępnienia
    Udostepnij 850 Tweet 532
  • Używany Peugeot 508 II SW 2.0 BlueHDi od pierwszego właściciela. Przegląd krajowych ogłoszeń

    1490 udostępnienia
    Udostepnij 596 Tweet 373
  • Nowy Renault Scenic za 42.900 zł? Tak, to oryginalna promocja marki w Polsce

    3296 udostępnienia
    Udostepnij 1318 Tweet 824
  • Nowy Peugeot 2008 III generacji już w przygotowaniu. Kiedy go zobaczymy w salonach?

    489 udostępnienia
    Udostepnij 196 Tweet 122

Testy samochodów

024. Peugeot 508 – czy lew szablozębny rzeczywiście jest drogi Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 508 1.6 225 KM – czy lew szablozębny rzeczywiście jest drogi? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2019-07-21
dacia logan mcv 21 Wiadomości
Testy

Test: Dacia Logan MCV 1.5 dCi – mała cena wielkie możliwości. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Tomasz Nowicki
2013-10-18
renault laguna 2008 Wiadomości
Testy

Test: Renault Laguna 2.0 dCi GT 150 KM 2008 – oszczędny i dynamiczny diesel a przy tym wygodny samochód klasy średniej. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2008-09-20
nowy peugeot 3008 105 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 3008 1.6 PureTech 180 KM EAT8 – 1000 kilometrów z SUVem, którego warto poznać. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2019-07-07
Renault Captur II E Tech 06 Wiadomości
Testy

Test: Renault Captur II E-Tech 145 KM. Ile hybryda pali na autostradzie? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2022-12-05

Najnowsze komentarze

  • Jaca - Ile kosztuje nowy Peugeot 208? Polski cennik konkurenta Renault Clio w maju 2025
  • Sergiusz - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Anonimowo - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Damian - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Anonimowo - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • tommo - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Damian - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika

Zobacz też

Renault Kwid teraz także w Afryce

Nowy Renault Captur – kiedy w polskich salonach dealerskich?

Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 49/2024

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
3
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz