renault master tgv 1985 Renault
Renault

Renault Master TGV 1985. Tego samochodu nie znałeś!

autor Tomasz Nowicki
2025-06-09
dacia bigster 2 Renault
Wiadomości

Dacia rośnie w siłę. Dobre wyniki finansowe, inwestycje i nowy kurs na przyszłość

autor Tomasz Nowicki
2025-06-13
chrysler hq stellantis Renault
Wiadomości

Stellantis będzie zarządzany ze Stanów Zjednoczonych. Antonio Filosa nie przeniesienie się do Europy

autor Tomasz Nowicki
2025-06-10
warszawa miast ulica 1 Renault
Wiadomości

Francuski parlament zlikwidował Strefy Czystego Transportu. To jednak nie koniec

autor Tomasz Nowicki
2025-06-14
citroen ami 3 Renault
Wiadomości

Citroëny Ami, które przemierzyły Afrykę, gwiazdami jubileuszu 25-lecia salonu marki w Lyonie

autor Tomasz Nowicki
2025-06-14
citroen c4 face lifting 2025 6 Renault
Wiadomości

Nowy hybrydowy Citroën C4 145 KM oczami greckich dziennikarzy. Jak wypadł w teście i ile kosztuje u nas?

autor Tomasz Nowicki
2025-06-11
jeep zwiekszyl sprzedaz w maju 2025 o 594 jeep avenger 4xe Renault
Wiadomości

Jeep zwiększył sprzedaż w maju 2025 o 59,4%

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-06-09

Najnowsze komentarze

  • adam - Nowy Citroën C3 Aircross 2025: Komfort tak kuszący, że nie oprze mu się nawet niedźwiedź
  • edek - Donald Trump wypowiedział wojnę samochodom elektrycznym. Zmiana prawa w USA
  • Anonimowo - Rozczarowanie w Le Mans: ambitna strategia Peugeot nie wystarczyła, by powalczyć o czołówkę
  • Anonimowo - Nowy Citroën C3 Aircross 2025: Komfort tak kuszący, że nie oprze mu się nawet niedźwiedź
  • Barti - PILNE: Luca de Meo odchodzi z Renault! Wiemy dokąd, ogromne zaskoczenie
  • Andrzej - PILNE: Luca de Meo odchodzi z Renault! Wiemy dokąd, ogromne zaskoczenie
  • Roman - Rozczarowanie w Le Mans: ambitna strategia Peugeot nie wystarczyła, by powalczyć o czołówkę
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Testy

Test: Dacia Duster Hybrid 140, czyli oszczędna jazda z automatem. Czy to najlepsza wersja Dustera?

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2024-09-27
w Testy, Dacia - testy i opinie
Czas czytania 9 minut
8.5k
A A
37
Nowa Dacia Duster Hybrid 140 2024

Elektryfikacja w końcu dotarła do oferty Dustera. III generacja modelu jest pierwszą, którą zamówimy z układem napędowym Full Hybrid. Jest to wersja dla tych, którym zależy na niskim apetycie na paliwo, cichej, płynnej jeździe oraz… tak, tak automatycznej skrzyni biegów. Jak spisała się Dacia Duster Full Hybrid 140 w praktyce i czy to najlepsza wersja tego modelu, jaką możemy obecnie zamówić?

Dacia Duster przeszła kompletną metamorfozę i może się powtarzam, ale w przypadku tego samochodu trudno o tym nie wspomnieć. Rumuńska marka poprawiła właściwie każdy element swojego bestsellerowego SUV-a. Jest to nie tylko najlepiej wyglądający Duster od początku istnienia modelu, ale także najwygodniejszy i najbardziej zaawansowany pod względem technologicznym. Duster Hybrid 140 trafił do naszej redakcji na krótki test, ale czy mogliśmy odmówić propozycji jazdy hybrydą? Zdecydowanie nie! Samochód budzi duże zainteresowanie wśród klientów marki, ponieważ jest to pierwszy raz, kiedy możemy zamówić SUV-a Dacii z napędem hybrydowym Full Hybrid. Samochód kusi oszczędną i cichą jazdą w miejskim gąszczu.

Zobacz test: Nowy Peugeot 3008 1.2 136 KM eDCS 6. Zalety i wady SUV-a z lwemDacia Duster Hybrid 140 37 RenaultW czym Duster jest lepszy od poprzednika? Na jednym z pierwszych miejsc wymieniłabym fotele, które mają duży zakres regulacji, dobre trzymanie boczne oraz sprężyste wypełnienie. Dacia zastosowała solidne, ciekawie wyglądające materiały oddające wizerunek marki, który skupia się w wokół podróży i wypoczynku na świeżym powietrzu.

Do wykończenia kabiny w większości służą tworzywa sztuczne, ale rumuńska marka wykonała je w taki sposób, aby znikło wrażenie, że jeździmy budżetowym SUV-em. Czary? Nie, raczej pomysłowość i umiejętne projektowanie. Intuicyjne rozmieszczenie przycisków i pokręteł oraz czytelny układ deski rozdzielczej sprawiły, że wszystkie najważniejsze funkcje są łatwo dostępne, co pozytywnie wpływa na obsługę w trakcie jazdy.Dacia Duster Hybrid 140 22 Renault

Dacia Duster idzie z duchem czasu

Poprawie uległa również sfera multimediów. W samochodzie zastosowano układ informacyjno-rozrywkowy z 10,1-calowym ekranem dotykowym. Wyświetlacz daje pozytywne odczucia zarówno szatą graficzną utrzymaną w różnych odcieniach zieleni, jak i intuicyjną obsługą. Ekran natychmiast reaguje na polecenia, nie trzeba było zachęcać systemu ani do pierwszego połączenia z systemem Android Auto, ani do kolejnego. Przy drugiej podróży Dusterem połączenie następowało automatycznie i jak przystało na obecne standardy – bezprzewodowo.

Testy nowych i używanych samochodów: Renault, Dacia, Peugeot, Citroën, DS Automobiles

Nowością są dostępne od drugiego poziomu wyposażenia cyfrowe zegary z danymi komputera pokładowego, co było niemal nie do pomyślenia w poprzedniej generacji. Czy tęsknimy za analogowymi tarczami? Niekoniecznie, choć poprzednie wyposażenie było pewnie tańsze i prostsze, cyfrowy wyświetlacz jest jednym z elementów, który pokazuje, że Duster idzie z duchem czasu.Dacia Duster Hybrid 140 7 Renault

Wnętrze wersji Full Hybrid różni się od pozostałych Dusterów jedynie obecnością selektora zmiany biegów o niewielkich wymiarach i ergonomicznym kształcie. Nie zajmuje zbyt wiele miejsca w kabinie w dodatku bezbłędnie wykonuje swoje zadanie. Praca skrzyni Multi-Mode współgra ze spokojnym charakterem jazdy nie wymagającym ciągłego wyprzedzania a w mieście pracuje niemal niezauważalnie. Dacia Duster Hybrid 140 9 Renault

Praktyczne, dobrze wykończone wnętrze

Duster to przestronne auto. Na brak miejsca nie powinni narzekać ani kierowca, ani pasażerowie. Tylna kanapa oferuje sporo miejsca na nogi oraz nad głową. III generacja pozostaje wierna praktycznemu charakterowi i oferuje liczne schowki i przestrzenie na przechowywanie drobnych przedmiotów. Po stronie pasażera znajdziemy pojemny schowek, a w drzwiach duże kieszenie, które pomieszczą butelkę z wodą oraz inne przedmioty codziennego użytku. Dodatkowe miejsce na drobiazgi daje nam schowek w podłokietniku. Dacia zastosowała również mocowania o nazwie You Clip, które możemy wykorzystać do zamontowania uchwytu na smartfon, haczyków lub lampki z gamy akcesoriów marki. Dacia Duster Hybrid 140 28 Renault

Na uwagę zasługuje również bagażnik, który w wersji hybrydowej ma pojemność od 430 litrów. Jest nieznacznie mniejszy od pozostałych wersji napędowych pojazdu ze względu na obecność akumulatora, który magazynuje energię z hamowania. Po złożeniu tylnych siedzeń uzyskamy wartość do 1605 litrów, co sprawia, że Duster jest bardzo wszechstronny w kwestii przewozu bagaży. Konfiguracja przestrzeni w kabinie pozostaje łatwa i intuicyjna. Dacia zapewnia podwójną podłogę, haczyki i lampkę w bagażniku.Dacia Duster Hybrid 140 20 Renault

Topowa wersja

To moje drugie podejście do Dustera III generacji. Poprzednio miałam okazję zasiąść za kierownicą modelu z napędem Mild Hybrid o mocy 130 KM, przyszła kolej na topową wersję Full Hybrid, którą Dacia wprowadziła do oferty w pogoni za obniżeniem emisji CO2. Układ zadebiutował pod maską Joggera a następnie dołączył do katalogu SUV-a, gdzie zajął miejsce silnika TCe o mocy 150 KM, który w poprzedniej generacji był oferowany w parze z przekładnią EDC. Zamówienie hybrydy to obecnie jedyny sposób na zakup Dustera z automatem.Dacia Duster Hybrid 140 6 Renault

Napęd Full Hybrid składa się z 4-cylindrowego silnika benzynowego o pojemności 1,6 litra, który został połączony jednostką elektryczną o mocy 36 kW i elektrycznym rozrusznikiem o mocy 15 kW, dzięki któremu startujemy bez udziału napędu spalinowego. Duster otrzymuje dodatkową dawkę momentu obrotowego zarówno przy ruszaniu z miejsca, jak i przyspieszaniu i jest w stanie przejechać na prądzie 3-5 km.

Test: Dacia Jogger Sleep Pack. Czy model sprawdzi się jako kamper? (wyposażenie, opinia, cena)

Czy hybrydowy Duster jest oszczędny?

Przy niskich prędkościach Dacia Duster Full Hybrid zaskakuje swoją cichą pracą i zdecydowaną reakcją na naciśnięcie prawego pedału. W mieście auto sunie od świateł do świateł niemal bezgłośnie a przy szybszej jeździe elektryczny motor wyzwala z Dustera znakomity poziom dynamiki. Duster rozpędza się od 0 do 100 km/h w czasie 10,1 sekundy i radzi sobie z tym zadaniem o 0,2 sekundy wolniej niż Duster TCe 130 4×2.

Jeśli pomiar odczuć podczas jazdy byłby możliwy w liczbach hybryda znalazłaby się w tabelce powyżej wersji TCe. Prowadzenie jest stabilne a układ kierowniczy choć pracuje lekko, sprawnie kontaktuje się z kołami na asfalcie. Mimo podniesionego zawieszenia, jazda jest pewna a jednocześnie komfortowa, z jedną małą wadą – niedostateczną izolacją akustyczną. Przy wyższych prędkościach we znaki daje się słabe wyciszenie kabiny, które powoduje, że słyszymy szumy pędu powietrza.Dacia Duster Hybrid 140 31 Renault

Dużym atutem wersji hybrydowej jest niskie spalanie porównywalne z oszczędnym dieslem. Producent na podstawie testów WLTP deklaruje zużycie na poziomie 4,9 l/100 km w cyklu mieszanym i jeśli często podróżujemy po mieście mamy szansę uzyskać jeszcze lepszy wynik. Podczas naszego testu, który przebiegał w 2/3 po mieście i w 1/3 na trasie z prędkością do 110 km/h, wynik na podstawie komputera pokładowego wyniósł 4,8 l/100 km. Producent wcale nie przesadza z deklaracjami spalania. Dane katalogowe są realne w codziennej jeździe, ale musimy zachować naszą prawą stopę na wodzy a wyjazd na drogę ekspresową, czy autostradę podwyższy wynik.

Jaką wersję Dustera testowaliśmy?

Dacia Duster, którą otrzymaliśmy do testów to wersja z najwyższej półki, który ma wszystkie opcje, jakie możemy zamówić do tego modelu, ale nawet to nie powoduje, że możemy uznać ten model za drogi. Katalogowa cena wynosi: 117.400 zł, ale trzy dodatkowe opcje podniosły rachunek do 123.700 zł.

Pierwszą z nich jest nowy w ofercie Dacii lakier Sandstone, za który trzeba zapłacić 2.900 zł. W samochodzie znalazł się również wyceniony na 1.200 zł Pakiet Zimowy, który dodaje podgrzewaną kierownicę i przednie fotele, a także regulację odcinka lędźwiowego w fotelu kierowy i regulację wysokości fotela pasażera. Ostatnia opcja to pakiet pomocników parkowania za 2.200 zł, który obejmuje system kontroli martwego pola, czujniki parkowania z przodu, z tyłu i z boku oraz kamerę Multiview.Dacia Duster Hybrid 140 40 Renault

Prostota i oszczędność w jednym

Duster Hybrid 140 zdołał pozostawić pozytywne wrażenie, zarówno ergonomią wnętrza, dynamiką, jak i niskim zużyciem paliwa. Chociaż za hybrydę zapłacimy więcej niż za inne układy napędowe, działanie systemu oraz obecność automatu, który jest zarezerwowany wyłącznie dla wersji Full Hybrid, powoduje, że jest to znakomity wybór dla osób poszukujących prostego, komfortowego i przystępnego środka transportu, który zagwarantuje niskie rachunki za paliwo.

Materiał powstał przy współpracy z Auto Spektrum Bielany autoryzowanym salonem marek Renault i Dacia.

Czytaj nas w Google News:
google news Renault

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Dacia DusterDacia Duster Hybrid 140 15 RenaultDacia Duster Hybrid 140 14 RenaultDacia Duster Hybrid 140 13 RenaultDacia Duster Hybrid 140 12 RenaultDacia Duster Hybrid 140 21 RenaultDacia Duster Hybrid 140 20 RenaultDacia Duster Hybrid 140 19 RenaultDacia Duster Hybrid 140 18 RenaultDacia Duster Hybrid 140 16 RenaultDacia Duster Hybrid 140 6 RenaultDacia Duster Hybrid 140 7 RenaultDacia Duster Hybrid 140 4 RenaultDacia Duster Hybrid 140 3 RenaultDacia Duster Hybrid 140 2 RenaultDacia Duster Hybrid 140 1 RenaultDacia Duster Hybrid 140 11 RenaultDacia Duster Hybrid 140 10 RenaultDacia Duster Hybrid 140 9 RenaultDacia Duster Hybrid 140 8 RenaultDacia Duster Hybrid 140 17 RenaultDacia Duster Hybrid 140 27 RenaultDacia Duster Hybrid 140 26 RenaultNowa Dacia Duster Hybrid 140Dacia Duster Hybrid 140 33 RenaultDacia Duster Hybrid 140 39 RenaultDacia Duster Hybrid 140 38 RenaultDacia Duster Hybrid 140 37 RenaultNowa Dacia DusterNowa Dacia Duster Hybrid 140 2024Dacia Duster Hybrid 140 40 RenaultDacia Duster Hybrid 140 35 RenaultDacia Duster Hybrid 140 36 RenaultDacia Duster Hybrid 140 28 RenaultDacia Duster Hybrid 140 25 RenaultDacia Duster Hybrid 140 24 RenaultDacia Duster Hybrid 140 23 RenaultDacia Duster Hybrid 140 22 RenaultDacia Duster Hybrid 140 32 RenaultDacia Duster Hybrid 140 31 RenaultDacia Duster Hybrid 140 30 RenaultDacia Duster,Dacia Duster Hybrid 140 43 Renault
3.6 21 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

dacia sandero wnetrze Renault

Nowa Dacia Sandero już wkrótce. Duży facelifting, zmiana silników i wyposażenia. LPG 120 KM!

2025-06-15
dacia duster uzywana Renault

Dacia Duster: 10 najtańszych ofert używanego SUV-a od pierwszego właściciela w Polsce. Czerwiec 2025

2025-06-15

Nowa Dacia Bigster 2025 odkrywa swoje tajemnice: rozmowa z Caroline Riehl, szefową produktu

2025-06-14

Kto naprawdę winduje ceny nowych samochodów w Europie. Nowy raport wskazuje przyczyny

2025-06-14
Tagi: DaciaDusterAuto Spektrum
Udostepnij3116Tweet1948Udostepnij545
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Zastępca redaktora naczelnego. Autorka artykułów, testów, relacji z wydarzeń motoryzacyjnych, poszukiwaczka ciekawostek. Miłośniczka podróży a w szczególności wędrówek górskich.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
37 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • dacia sandero wnetrze Renault

    Nowa Dacia Sandero już wkrótce. Duży facelifting, zmiana silników i wyposażenia. LPG 120 KM!

    2901 udostępnienia
    Udostepnij 1160 Tweet 725
  • Uwaga na hamulce! Stellantis ogłasza pilną akcję serwisową dla marek Peugeot, Citroën, DS i Opel

    1639 udostępnienia
    Udostepnij 656 Tweet 410
  • Ile kosztuje nowy Renault Captur 2025? Nowe ceny, wersje, wyposażenie i technologie, LPG

    4037 udostępnienia
    Udostepnij 1615 Tweet 1009
  • Nowy Fiat Multipla 2027. Znienawidzony model w nowej odsłonie jako rywal SUV-a typu Dacia Bigster

    12014 udostępnienia
    Udostepnij 4806 Tweet 3004

Testy samochodów

renault captur esprit alpine 160 km edc 10 Renault
Testy

Test: Renault Captur esprit Alpine mild hybrid TCe 160 automat. Ile pali, jakie ma zalety i wady?

autor Małgorzata Kozikowska
2025-01-05
renault arkana 2024 24 Renault
Testy

Test: Renault Arkana 1.6 E-Tech 145 KM po faceliftingu: czy naprawdę tak mało pali?

autor Tomasz Nowicki
2024-03-05
Dacia Jogger Eco-G 100
Wiadomości

Dacia Jogger Eco-G z przebiegiem ponad 60.000 km. Długodystansowy test cz. 2

autor Małgorzata Kozikowska
2025-01-09
30 Citroen C3 1.6 VTi Renault
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C3 1.6 VTi 120 KM 2013 – miejski samochód z dobrym widokiem na przyszłość. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2013-08-11
Citroen C4 X Hybrid 136
Wiadomości

Test: Citroën C4 X Hybrid 136 ëDCT6 po pokonaniu 1200 km. Komfort i oszczędna jazda

autor Małgorzata Kozikowska
2024-12-03

Najnowsze komentarze

  • adam - Nowy Citroën C3 Aircross 2025: Komfort tak kuszący, że nie oprze mu się nawet niedźwiedź
  • edek - Donald Trump wypowiedział wojnę samochodom elektrycznym. Zmiana prawa w USA
  • Anonimowo - Rozczarowanie w Le Mans: ambitna strategia Peugeot nie wystarczyła, by powalczyć o czołówkę
  • Anonimowo - Nowy Citroën C3 Aircross 2025: Komfort tak kuszący, że nie oprze mu się nawet niedźwiedź
  • Barti - PILNE: Luca de Meo odchodzi z Renault! Wiemy dokąd, ogromne zaskoczenie
  • Andrzej - PILNE: Luca de Meo odchodzi z Renault! Wiemy dokąd, ogromne zaskoczenie
  • Roman - Rozczarowanie w Le Mans: ambitna strategia Peugeot nie wystarczyła, by powalczyć o czołówkę

Zobacz też

Ile kosztuje naprawa samochodu? Ceny idą szybko do góry

Czy Dacia Jogger przegoni popularnością model Duster? 7 miejsc, LPG i dobra cena robią swoje

Kryzys w sieci Stellantis. Francuscy dealerzy gotowi do starcia z koncernem

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
37
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz