Dacia Jogger Full Hybrid 140 to pierwszy model hybrydowy w gamie rumuńskiej marki, zaprojektowany z myślą o rodzinach i firmach szukających oszczędności paliwowej i przestronności. Jak sprawuje się w codziennym użytkowaniu zimą?
W całym kraju spadł śnieg a my zasiadamy po raz kolejny za kierownicą jednego z najbardziej niezwykłych samochodów w ofercie producentów i sprawdzamy opinie, jakie zbiera wśród kierowców. Dlaczego niezwykły, może ktoś zapytać? Z bardzo prostego powodu – przy swoich niewielkich wymiarach Dacia Jogger zabiera na pokład siedmiu (!) dorosłych. Tak, siedem osób, przy czym dwa ostatnie miejsca też są pełnowymiarowe. To jedyna taka propozycja na rynku w tej klasie i za te pieniądze.
Zacznijmy od ceny – najtańsza Dacia Jogger w wersji 5-osobowej kosztuje 73.300 zł, ale my mamy przecież najdroższą wersję hybrydową i najwyższą wersję wyposażenia. Tutaj cena jest znacznie wyższa, bo 112.850 zł. Za te pieniądze otrzymujemy dobrze wyglądający i przyzwoicie wyposażony samochód, chociaż niektóre elementy – jak multimedia – są już przestarzałe, dlatego Jogger doczeka się wkrótce faceliftingu. Skonfiguruj swoją Dacię Jogger teraz.
A jak jeździ Jogger? Jak się siedzi za jego kierownicą? Czy jest łatwy w prowadzeniu? Jak najbardziej – mimo słusznych rozmiarów można go określić jako auto bezproblemowe a wręcz łatwe i przyjemne w prowadzeniu. Hybrydę obsługuje się jak automat, do wyboru mamy tryb jazdy D i B (ten drugi z mocniejszym odzyskiem energii), naciskamy gaz i w drogę. Łatwiej chyba się nie da.
I ta cisza – o ile trzymamy się limitów prędkości. Łagodnie i cicho, to chyba podstawowe wrażenia jakie ma się jadąc za kierownicą hybrydowego Joggera. Fajnie!
Czy Jogger nadaje się dla rodziny i do firmy?
Jeśli ktoś szuka pojemnego auta do przemieszczania się, bez wodotrysków, Jogger będzie tu dobry. Gwarancja do pięciu lat oznacza święty spokój a hybryda zapewnia bardzo oszczędne traktowanie portfela. Lepszy tu będzie jedynie wariant z fabryczną instalacją LPG, dużo tańszy od hybrydy. Jogger sprawdzi się tez w firmie, bo bez trudu zniesie ostre traktowanie i sporo przewiezie. I wiele przedsiębiorstw takowe auta kupuje.
Warto jednak mieć świadomość, że niska cena zakupu z czegoś wynika – słabsze wyciszenie, twarde plastiki, prostsze materiały do tapicerki czy multimedia i audio trochę nie z tej epoki. Znakomicie za to działa Car Play lub Android Auto, więc smartfon może trochę zastąpić to, czego brakuje. W dziedzinie audio warto by się pokusić o wyciszenie drzwi oraz dołożenie pod fotelem subwoofera i wymianę głośników na trochę lepszy zestaw ze zwrotnicą.
Opinie na temat wyglądu zewnętrznego są jednoznaczne – jest dobrze
Jeśli Dacia Logan MCV, protoplasta testowanego przez nas modelu, wyglądała zwyczajnie a Dacia Lodgy nie podobała się wszystkim, to Dacia Jogger jest świetna. Z przodu wygląda jak Sandero, ale podobieństwa kończą się na środkowym słupku. Potem Jogger rośnie a tył jest wręcz potężny, zbliżając się nieco do najnowszej odsłony Peugeot Partnera czy Berlingo.
A jednym z pierwszych elementów, który rzuca się w oczy, jest prosty i funkcjonalny a jednocześnie mocny design nadwozia. Dacia Jogger Full Hybrid 140 zachowuje charakterystyczne dla marki kształty. Odpowiedni prześwit – 200 mm, sprawia, że dobrze radzi sobie na mniej utwardzonych drogach ale też na miejskich krawężnikach. Wjedzie wszędzie. No i podobieństwo do samochodów marki Volvo z tyłu też chyba nie jest przypadkowe.
Zaletą nadwozia jest jego wszechstronność – długość 4,55 m i wysokość 1,63 m zapewniają sporo miejsca dla pasażerów i bagażu. Dacia Jogger Hybrid 140 oferuje wersje pięcio- i siedmiomiejscowe, a pojemność bagażnika w wersji pięciomiejscowej wynosi od 607 do 1 819 litrów po złożeniu tylnych foteli. Przy siedmiu fotelach do tyłu wejdzie mała walizka lub zakupy, ale na bagaż XXL miejsca zabraknie. Dlatego niektóre rodziny kupują box dachowy. Świetny pomysł.
Wnętrze Joggera – przestronne i praktyczne
Wnętrze Joggera to kolejny mocny punkt tego modelu. Chociaż niektórym może brakować miejsca na szerokość (poniżej 1,8 metra) to jednak pod względem długości jest dobrze. Dacia stworzyła wnętrze, które można określić mianem minimalistycznego, ale jednocześnie funkcjonalnego. Oczywiście zastosowane materiały nie są najwyższej jakości, ale dobrze komponują się z ogólnym charakterem samochodu. Fotele z przodu są wygodne, środkowa kanapa może nieco mniej, zintegrowane stoliki to rozwiązanie raczej dlaczego. Na pochwałę zasługuje ilość schowków oraz praktyczne rozwiązania, takie jak uchwyty na kubki i gniazda USB dostępne dla pasażerów z tyłu. Dzieciaki będą miały gdzie ładować smartfony.

Dla osoby, która lubi klasyczne samochody, plusem okaże się sterowanie – guzikologia jest bardzo standardowa, skrzynia biegów steruje się klasyczną „wajchą”, nie ma tu mikroguzików czy klikania po ekranie w nadmiernych ilościach.
Układy wspomagania nieinwazyjne, opcje ukryte w menu
Układy takie jak utrzymywanie pasa ruchu są w Dacii Jogger dobrze dopasowane do charakteru samochodu. Nic nie wyrywa Ci kierownicy z ręki, ostrzeżenia da się przeżyć, nie wywołują zawału. Do niektórych opcji ustawień ciężko się jednak dobrać – np. głośność czujników parkowania nie jest w logicznym wydawałoby się miejscu, jakim jest „głośność” a zupełnie gdzie indziej. Z logiką bywa więc różnie, ale na szczęście ustawia się to raz, można się też przyzwyczaić!
Silnik i układ napędowy ma dobrą opinię
Pod maską Dacii Jogger Full Hybrid 140 znajdziemy układ hybrydowy, znany z modeli Renault. Składa się on z 1,6-litrowego silnika benzynowego oraz dwóch silników elektrycznych, które razem generują moc 140 KM. Musimy podkreślić, że układ ten to przede wszystkim oszczędność paliwa w mieście, gdzie zużycie w okresie zimowym w dużym mieście wyniosło 6,1 litra na 100 kilometrów przy krótkich odcinkach, latem mieliśmy okazję uzyskać sporo mniej, nawet około 5 litrów.

Silnik równo oddaje moc a cały układ działa płynnie. Sercem tego układu jest 4-cylindrowa jednostka o pojemności 1,6 litra. Wadą może być natomiast głośniejsza praca silnika przy wysokich obrotach i wyższych prędkościach autostradowych oraz ograniczona zdolność holowania przyczepy – tylko do 730 kg.
Hybryda jest cicha. Nie wyje i nie przeciąga
Dużym plusem Dacii Jogger Full Hybrid jest brak zjawiska znanego z Toyoty, czyli upiornego wycia słyszalnego szczególnie z tyłu. Moc oddawana jest tu równomiernie, nie ma przeciągania biegów. Ma się wrażenie bezpośredniego przełożenia silnika na koła. Wszystko działa płynnie i jak na tą cenę to po prostu dobre połączenie.

Oczywiście przed zakupem – jak przed wydaniem pieniędzy na każdy samochód – warto się przejechać samemu i sprawdzić, czy określone zachowanie skrzyni jest akceptowalne. Warto tylko pamiętać, że w przypadku Joggera nie ma w zasadzie alternatywy – siedmiomiejscowego auta za te pieniądze i w tym rozmiarze nie kupi się u żadnego producenta.
Testowe zużycie paliwa w mieście wyniosło jak już wspomnieliśmy 6,1 litra na 100 kilometrów głównie na krótkich dystansach, co jest wynikiem bardzo dobrym.
Trwałość wnętrza
Warto też wspomnieć, że Jogger jest samochodem solidnie zbudowanym – nasz testowy egzemplarz miał w momencie tego testu blisko 14.000 kilometrów na liczniku. Dla typowego samochodu to tyle co nic, ale w parku prasowych może to oznaczać około 30 różnych kierowców i testów. Mimo to nie ma śladów zużycia.
A minusy?
No dobrze, wy kochacie francuskie samochody, lubicie Dacię i nie piszecie o wadach – mógłby napisać któryś z komentujących. Bo do tej pory było raczej pozytywnie, prawda? Owszem, Dacia Jogger ma swoje wady – wynikające głównie z ceny. Jeśli chcielibyśmy jakoś porównywać Dacię do innych marek to ową tańszość (przepraszam za to słowo) widać, słychać. Niekiedy można mieć wrażenie, że przesiedliśmy się do auta sprzed kilku lat. Konkurencja jest na pewno nieco cichsza, ma nieco lepsze materiały, mniej twardego plastiku. Ale… no właśnie -> jest też droższa lub znacznie droższa. I to w zasadzie wystarcza za wszelkie porównania.
Dacia Jogger – opinie, wady i zalety, nasze podsumowanie
Jeżdżąc przez ponad tydzień Joggerem możemy pochwalić przede wszystkim przestronność, oszczędność paliwa oraz przystępną cenę. Dacia Jogger Hybrid 140 wyróżnia się na tle konkurencji swoją prostotą i funkcjonalnością.
Zalety:
- Łatwość obsługi – wszystko jest pod ręką
- Siedem miejsc!
- Niskie zużycie paliwa w warunkach miejskich.
- Przestronne wnętrze z dużą ilością schowków.
- Przystępna cena w porównaniu do konkurencyjnych modeli hybrydowych.
Wady:
- Głośna praca silnika na autostradzie i przy dużych prędkościach obrotowych
- Multimedia mają już swój wiek
- Przeciętna jakość materiałów wykończeniowych we wnętrzu.
- Niska waga holowanej przyczepy.
Podsumowanie
Dacia Jogger Full Hybrid 140 to samochód, który dobrze wpisuje się w potrzeby rodzin i firm szukających przystępnego cenowo auta z nowoczesnym napędem hybrydowym. Oferuje przestronne wnętrze, dobrą oszczędność paliwa i praktyczne rozwiązania. Chociaż nie jest pozbawiony wad, takich jak średnia jakość wykończenia czy ograniczona zdolność holowania, to jego stosunek jakości do ceny jest trudny do przebicia na rynku hybryd.
Jeśli zastanawiacie się, czy Dacia Jogger Hybrid 140 to dobry wybór dla Waszej rodziny czy firmy, mamy nadzieję, że ten artykuł pomógł rozwiać wątpliwości. To auto, które dobrze sprawdzi się zarówno w mieście, jak i podczas dłuższych podróży, o ile nie przeszkadza Wam nieco wyższy hałas przy prędkościach powyżej 130 km/h.
Dacia Jogger Full Hybrid 140 – jakie ma opinie? Jest to model godny uwagi, szczególnie dla tych, którzy szukają niedrogiego, ekonomicznego i rodzinnego auta z nowoczesnym napędem hybrydowym.
Dacia Jogger Full Hybrid 140 – chcesz przeczytać więcej o tym samochodzie?
Test: Dacia Jogger Extreme hybrid 140, czyli z hybrydą pod strzechy
A jeśli jeszcze masz niedosyt – kliknij tutaj, jeszcze więcej artykułów i tekstów na temat Dacii Jogger.
Dacia Jogger Extreme – wyposażenie samochodu testowego
-
3 letnia subskrypcja map, mapa Europy – wersja rozszerzona
-
gniazdo 12V z tyłu
-
zestaw wskaźników TFT 3,5″
-
komunikaty w języku polskim
-
system multimedialny Medi Nav 8″ (replikacja smartfona, radio DAB,6 głośników, Bluetooth, 2xUSB)
-
komputer pokładowy

-
tapicerka materiałowa jasnoszara microcloud
-
środkowa konsola ze schowkiem i podłokietnikiem
-
szyby tylne regulowane elektrycznie
-
przednie fotele podgrzewane
-
szyby przednie regulowane elektrycznie z włącznikiem impulsowym po stronie kierowcy
-
lusterka boczne regulowane elektrycznie, podgrzewane z czujnikiem temperatury
-
fotel kierowcy z regulacją wysokości bez podłokietnika, oparcia przednich foteli ze stolikami lot.
-
tylna kanapa składana i podnoszona w układzie 1/3-2/3
-
światło w drugim rzędzie
-
3 zagłówki w drugim rzędzie
-
klapka wlewu paliwa otwierana ręcznie (wymaga Karty Keyless Entry)
-
kierownica pokryta skórą ekologiczną
-
luterko wsteczne z ustawieniem dzień/noc
-
kierownica z regulacją wysokości i głębokości
-
bezkluczykowy dostęp Keyless Entry
-
światła automatyczne, wycieraczki automatyczne
-
światła LED
-
światła przeciwmgłowe
-
światła do jazdy dziennej LED
-
centralny zamek
-
automatyczne zamykanie drzwi po ruszeniu
-
regulator i ogranicznik prędkości
-
kamera cofania
-
automatyczny hamulec ręczny
-
tryb ECO
-
system wspomagania parkowania przód/tył
-
klimatyzacja automatyczna jednostrefowa
-
ESP z systemem Extended Grip
-
przygotowanie do montażu blokady alkoholowej
-
3 punktowe tylne pasy bezpieczeństwa z napinaczem pirotechnicznym na bocznych fotelach
-
napinacze pirotechniczne pasów bezpieczeństwa przednich foteli
-
system mocowania fotelika dla dziecka ISOFIX na bocznych miejscach z tyłu
-
zestaw do naprawy uszkodzenia opony
-
funkcja połączenia alarmowego e-Call
-
system monitorowania ciśnienia w oponach (pośredni)
-
ABS
-
poduszka powietrzna czołowa kierowcy
-
pas bezpieczeństwa kierowcy bez regulacji wysokości
-
poduszka powietrzna czołowa pasażera z możliwością dezaktywacji
-
system kontroli martwego pola
-
poduszki boczne z przodu + poduszki kurtynowe
-
wspomaganie nagłego hamowania (AFU)
-
system rozpoznawania znaków drogowych oraz ostrzegania o nadmiernej prędkości
-
ostrzeżenie o niezapięciu pasów
-
system utrzymania pasa ruchu (LKA)
-
aktywny system wspomagania nagłego hamowania z funkcją wykrywania pieszych, rowerzystów (AEBS)
-
system kontroli zmęczenia kierowcy (UTA)
Najnowsze komentarze