Citroën – sprawdź ofertę
Alfa Romeo – sprawdź ofertę
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia motoryzacji
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Kontakt
    • Redakcja
    • REKLAMA
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Testy

Test: Używana Dacia Lodgy 1.6 SCe LPG – supertania jazda dla 7 osób. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2018-12-17
w Testy, Dacia - testy i opinie
Czas czytania 9 minut
1.8k
A A
24
Dacia Lodgy

Wybór samochodu dla dużej rodziny może być trudny, zwłaszcza jeśli zależy nam na wygodnym transporcie dla 7 osób, a nasz budżet jest mocno ograniczony. Ciekawą propozycją na rynku zarówno nowych, jak i używanych jest Dacia Lodgy z silnikiem 1.6 SCe oraz instalacją LPG. Model jest tani w zakupie i eksploatacji, ale czy bezproblemowy?

Dacia Lodgy trafiła na rynek w roku 2012 i od tamtej pory znajduje się na rynku w prawie niezmienionej formie. Samochód należy do klasy minivanów, a to oznacza prosty, pudełkowaty kształt i niezwykle funkcjonalne wnętrze. W 2017 roku model przeszedł delikatny face lifting aczkolwiek Lodgy jest pojazdem, który ma marne szanse w motoryzacyjnych konkursach piękności. Nie oznacza to jednak, że brakuje mu zalet. Podczas podróży Lodgy doceniliśmy przede wszystkim praktyczność i przestrzeń porównywalną z minibusem.IMG 3755 Testy

Peugeot 408 – reklama

Prostota i przestrzeń

Pozycja za kierownicą jest wysoka, wygodna i nawet osoba o ponadprzeciętnym wzroście nie zahaczy czubkiem swojej głowy o podsufitkę. Wnętrze, jak zresztą większość Dacii należy do mało skomplikowanych, z niewielką ilością funkcji i gadżetów i łatwo utrzymać je w czystości. Za pomocą niewielkiego ekranu dotykowego ustawimy ulubione radio, funkcje nagłośnienia, telefonu oraz nawigację, która podczas testu przydała się w zatłoczonej Warszawie i do tego bezbłędnie doprowadziła nas do wyznaczonego celu. Interfejs jest prosty i czytelny, nie doświadczyliśmy żadnych problemów z jego obsługą. Jeśli jednak chodzi o zestaw głośnomówiący, pozostawia on nieco do życzenia. Rozmówcy skarżyli się na jakość dźwięku, trzaski i szybko kończyli rozmowę, a głos dochodzący z głośników w pojeździe również nie był najlepszej jakości. Za temperaturę na pokładzie odpowiedzialne są zlokalizowane poniżej wyświetlacza pokrętła. Panel klimatyzacji znajduje się w zasięgu ręki i jest łatwy w użyciu. W mroźny poranek wnętrze bardzo szybko nagrzało się do przyjemnej pokojowej temperatury. W Lodgy nie brakuje przestrzeni do przechowywania. Niewielkie przedmioty ulokujemy w skrytce pod przednią szybą lub w pojemnym schowku po stronie pasażera. Butelka z wodą bez problemu zmieściła się w obszernej wnęce w drzwiach.

Samochód pokonał ponad 820 km i służył zarówno do transportu jednej, jak i kilku osób. Żaden z pasażerów nie narzekał na niewygody, a miejsca było pod dostatkiem – no może z jednym małym wyjątkiem. Osobnik o wzroście 192 cm siedzący obok kierowcy skarżył się na brak miejsca na nogi na prawym fotelu. Żałował, że można odsunąć siedzenia do samego końca. Dacia Lodgy może służyć do transportu maksymalnie 7 dorosłych osób, a dwa fotele w trzecim rzędzie pomieszczą pasażerów średniego wzrostu. Moje 172 cm bez problemu zasiadło na jednym z nich i muszę przyznać, że ciasno nie było. Podczas podróży na ostatnich fotelach nie musimy rezygnować z kawy, producent przewidział podstawkę pod kubek po każdej stronie. Pasażerowie drugiego rzędu mają do dyspozycji trzy cup-holdery, w tym dwa w rozkładanych stolikach na oparciach przednich foteli.

20181118 093148 Testy

Ogromny bagażnik z płaską podłogą

Zaletą Lodgy jest możliwość komponowania wnętrza według własnych upodobań. Pojazd jest wszechstronny, możemy zapakować do niego zarówno nową szafę ze sklepu meblowego, jak i paczkę przyjaciół lub rodzinę na weekendowy wypad w góry. Bagażnik ma równomierny kształt, niczym odrysowany od linijki. Taka forma ułatwia pakowanie plecaków i toreb. Kombivan Dacii pomieści w bagażniku od 207 dm³ w konfiguracji 7-miejscowej do maksymalnie 2.617 dm³ po pozbyciu się dwóch ostatnich foteli. Jeśli chcemy zrezygnować z ostatniego rzędu, wystarczy odczepić mocowania i wyjąć siedzenia, co nie stanowiło większego problemu, nawet dla mojej niezbyt silnej osoby. Fotele są poręczne, lekkie, a ich ponowne ulokowanie w samochodzie jest równie łatwe, jak wyjmowanie.20181118 092304 Testy

Tania jazda

Pod maską testowej Dacii Lodgy pracuje 100-konna jednostka benzynowa SCe o pojemności 1,6 litra, która generuje 156 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 4.000 obr./min. Jazda jest płynna, spokojna i dla wyciśnięcia większej dynamiki trzeba częściej zmieniać przełożenia skrzyni biegów. Przygotujmy się na spokojne osiąganie prędkości autostradowych. Aby 100 km/h pojawiło się na liczniku, musi upłynąć 11,7 sekundy, a maksymalnie pojedziemy Dacią Lodgy 172 km/h. Podczas szybszej jazdy, Lodgy może lekko kołysać nadwoziem, model jest też wrażliwy na mocniejsze podmuchy wiatru. Wyższe wartości prędkościomierza nie są też łaskawe dla naszych uszu, na drodze ekspresowej w samochodzie robi się głośno, a dłuższa jazda autostradą może być męcząca. Benzynowy silnik współpracuje z 5-biegową manualną skrzynią biegów, która podczas naszego testu działała poprawnie i precyzyjnie.

Minivan Dacii jest samochodem, który dobrze znosi nierówności, polskie drogi raczej nie będą dla Lodgy wielkim wyzwaniem. Pojazd miękko pokonuje małe i średnie dziury w drodze, a śpiący policjanci nie będą specjalnie niepokoić pasażerów.20181118 091050 Testy

Samochód świetnie sprawdzi się podczas pokonywania długich dystansów, dzięki obecność dwóch zbiorników paliwa. Podczas jednej wizyty na stacji napełnimy zarówno 50-litrowy bak benzyny, jak i drugi, mieszczący 33 litry gazu, co pozwoli na jazdę bez zatrzymywania się praktycznie bez końca ;-) Wlew LPG znajduje się tuż obok korka benzyny, dzięki czemu samo uzupełnianie paliwa jest szybkie i sprawne. Tankowanie nie będzie wielkim bólem dla naszego portfela ponieważ możemy jeździć na wciąż ponad dwa razy tańszym od benzyny gazie. Podczas testu Lodgy pracował głównie na benzynie, a dlaczego, o tym za chwilę. Spalanie wynosi niecałe 8 l/100 km. Jazda z wyższymi prędkościami będzie wpływała na szybsze ubywanie kresek poziomu paliwa na wyświetlaczu. Aby ograniczyć pozbywanie się cennych kropel, model wyposażono w system Start/Stop, który w Lodgy działał nienagannie. Dane katalogowe mówią o spalaniu 6,9 l/100 km benzyny oraz 7,1 l/100 km – gazu.

Dacia Lodgy LPG – usterki, problemy

Do przełączenia pojazdu na LPG służy niewielki przycisk zlokalizowany obok drążka zmiany biegów. Nie udało nam się sprawdzić spalania gazu, ale według właścicieli apetyt na paliwo wynosi ok. 10-11 l/100 km, a może macie inne doświadczenia w tej kwestii? Piszcie w komentarzach. Przy pierwszych próbach jazdy na gazie napotkaliśmy pewne problemy. Pierwszym z nich było ciągnące się w nieskończoność pikanie zaraz po przełączeniu na LPG. W zbiorniku znajdował się gaz, a dźwięk nie ustawał. Rada, którą znaleźliśmy na forum Dacii, czyli wyłączenie zapłonu, wyciągnięcie kluczyka i ponowne uruchomienie pojazdu początkowo nie pomogła, udało się dopiero następnego dnia. Przyczyną usterki najprawdopodobniej były elektrozawory, które są częstym mankamentem wersji z fabrycznym LPG. Użytkownicy skarżą się również na reakcję ASO na opisany problem. Serwisy często jako przyczynę podają jakość tankowanego gazu. Podczas testu Lodgy miał również inny problem. Przy próbie przełączenia na gaz, samochód nie reagował. Przez chwilę świeciła się lampka pracy na LPG, a po chwili znów pojazd przełączał się na benzynę.IMG 3751 Testy

Jak większość używanych samochodów, Dacia Lodgy z LPG ma swoje humory. Użytkownicy najczęściej narzekają na problem ze wspomnianymi elektrozaworami, wtryskiwaczami, szarpnięciem po przełączeniu na gaz oraz słabszą pracą na LPG. W Lodgy często zdarza się również korozja na brzegach karoserii, problemy z elektryką, przeciekające uszczelki w drzwiach oraz niedomykanie się drzwi.

Dacia Lodgy przyjemna dla portfela

Jeśli zależy nam na samochodzie nowym, Lodgy jest dostępny w salonach Dacii w cenie rozpoczynającej się od 37.900 zł, aczkolwiek jest ona raczej marketingową przynętą. Oprócz czterech kółek nie dostaniemy w takim pojeździe praktycznie nic, ale nawet przyzwoicie wyposażony pojazd będzie tańszy niż u konkurencji. Wersje z LPG dostępne są od poziomu Laureate i kosztują odpowiednio: 50.400 zł za wersje 5-miejscową oraz 52.800 zł w wersji 7-osobowej. W tej kwocie otrzymamy pojazd z niezbędnym wyposażeniem, jakim jest klimatyzacja manualna i elektryczne otwieranie szyb. Za system Media Nav Evolution z 7-calowym ekranem dotykowym dopłacimy 950 zł. Na rynku wtórnym pojazd kosztuje mniej niż połowę tego, co nowy. Za Lodgy z początku produkcji zapłacimy nawet poniżej 25.000 zł. Wersje z LPG, to koszt zazwyczaj powyżej 30.000 zł za pojazd z rocznika 2015 i wyższego.

Warto przeczytać!

dacia duster 2025 nazaruk Testy

To najtańsza fabrycznie nowa Dacia Duster w Polsce. Ma LPG i można ją mieć od ręki! Listopad 2025

2025-11-15
dacia szczyt Testy

Dacia: Akke Rahman zdobywa Manaslu w rekordowym tempie

2025-11-15

Nowe Renault 5 zdobywa tytuł Irlandzkiego Samochodu Roku 2026

2025-11-15

Nowy Citroën C5 Aircross, Opel Grandland i Dacia Bigster walczą o litewski tytuł „Samochodu roku”

2025-11-15

Oprócz wersji z LPG, na rynku wtórnym znajdziemy pojazdy z turbodoładowaną jednostką benzynową 1.2 TCe o mocy 115 KM oraz 1.6-litrowymi benzyniakami o mocy 84 i 102 KM. Używany model oferowany jest również z 1.5-litrowym dieslem o mocy 90 lub 110 KM.

Zalety, wady

Dacia Lodgdy jest przestronnym samochodem, który zarówno nowy, jak i używany może skusić swoją atrakcyjną ceną. Czy warto? Za niewygórowaną kwotę, dostaniemy przyzwoicie wyposażony samochód z dobrym rocznikiem, który jest niezwykle funkcjonalny. Lodgy w razie potrzeby przewiezie 7 dorosłych osób lub mnóstwo bagażu. Na plus zasługuje również prosta obsługa i łatwe dopasowanie konfiguracji wnętrza do potrzeb. Minusami pojazdu są: słabe wyciszenie wnętrza, jakość systemu głośnomówiącego i kapryśna instalacja LPG.

Jesteś właścicielem Dacii Lodgy? Podziel się w komentarzu opinią o swoim samochodzie.

Małgorzata Kozikowska


google news Testy
google preferowane Testy

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

20181118 093148 Testy20181118 093352 Testy20181118 093415 Testy20181118 093553 Testy20181118 093609 Testy20181118 093618 Testy20181118 093716 Testy20181118 093739 Testy20181118 093835 Testy20181118 094018 Testy20181118 094024 TestyDacia LodgyIMG 3751 TestyIMG 3755 TestyIMG 3762 TestyIMG 3771 TestyDacia LodgyIMG 3793 TestyIMG 3794 TestyIMG 3800 TestyIMG 3802 TestyIMG 3803 TestyIMG 3804 Testy20181118 090935 Testy20181118 091013 Testy20181118 091039 Testy20181118 091050 Testy20181118 091131 Testy20181118 091232 Testy20181118 091417 Testy20181118 091550 Testy20181118 091619 Testy20181118 092304 Testy20181118 092655 Testy20181118 092916 Testy
0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: DaciaLodgy
Udostepnij676Tweet398Udostepnij111
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Zastępca redaktora naczelnego. Autorka artykułów, testów, relacji z wydarzeń motoryzacyjnych, poszukiwaczka ciekawostek. Miłośniczka podróży a w szczególności wędrówek górskich.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
24 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Fiat Pandina

    To najtańszy fabrycznie nowy Fiat Pandina w Polsce. Cena kusi a co z wyposażeniem?

    2949 udostępnienia
    Udostepnij 1180 Tweet 737
  • Nowy Renault Boreal doceniony przez dziennikarzy. Najlepszy kompaktowy SUV

    2025 udostępnienia
    Udostepnij 810 Tweet 506
  • 3-4 l/100 km? Weekend z Dacią Bigster 1.8 Full Hybrid

    1095 udostępnienia
    Udostepnij 438 Tweet 274
  • To najdroższa Dacia Bigster oferowana od ręki w Polsce, ale nadal tańsza niż podstawowa Toyota RAV4

    6430 udostępnienia
    Udostepnij 2572 Tweet 1608

Testy samochodów

Opel Insignia face lifting
Testy

Test: Opel Insignia 2.0 174 KM – zupełnie inny, ale czy lepszy niż Peugeot 508? Pierwsza jazda

autor Małgorzata Kozikowska
2020-11-28
308 sw francuskie pl 30 300x2001 Testy
Testy

Test: Peugeot 308 SW – rodzinny mistrz klasy kompaktowej. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Tomasz Nowicki
2014-04-30
citroen c4 picasso
Wiadomości

Citroën C4 Picasso: rozpoczynamy test

autor Krzysztof Gregorczyk
2007-04-10
0557 04 Testy
Citroen - testy i opinie

Citroën C4 Picasso 2.0 HDi 136 KM 2007 – wygodny rodzinny samochód z oszczędnym dieslem i automatem MCP. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2007-10-15
Renault Clio 1.0 TCe
Renault

Test: Renault Clio 1.0 TCe 100 – miejski komfort i dynamika. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2019-10-09

Najnowsze komentarze

  • Krzysztof - Te modele Peugeot z silnikiem HDi są długowieczne. Duże przebiegi to żaden problem
  • Anonimowo - Europa chce ratować swoją motoryzację. Oto szczegóły planu, ale czy on zadziała?
  • seb - Europa chce ratować swoją motoryzację. Oto szczegóły planu, ale czy on zadziała?
  • Roman - Producenci wracają do silników spalinowych V6 i V8. Co na to Europa?
  • E D - Producenci wracają do silników spalinowych V6 i V8. Co na to Europa?
  • Roman - DS N°7 – nowy rozdział francuskiej elegancji. Nadchodzi najważniejszy model DS Automobiles w 2026 roku
  • Maciej - To najtańszy fabrycznie nowy Fiat Pandina w Polsce. Cena kusi a co z wyposażeniem?

Zobacz też

Renault zmniejsza zużycie energii o 40%. Hiszpańskie fabryki koncernu stają się wzorem efektywności

PSA Peugeot Citroën wdraża europejską akcję serwisową

Nowa gama Alpine A110 – trzy warianty i mnóstwo emocji

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
24
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz