Wiadomości

Nowy Opel Corsa za 63.000 zł. Promocja jakiej jeszcze nie było, samochody dostępne od ręki

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-27
Wiadomości

Orlen apeluje o niekupowanie paliwa. To jakaś kompletna aberracja!

autor Tomasz Nowicki
2023-09-27
Wiadomości

Free2Move wchodzi w nową fazę współpracy z Share Now. Kampania „Wszystko jest lepsze, gdy się tym dzielimy”

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-28
Renault Twingo 30-lecie we Francji
Wiadomości

Renault świętuje 30 lat Twingo na wielkim festiwalu motoryzacji we Francji. Kiedy się odbędzie?

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-26
Wiadomości

Używana Dacia Dokker – tani niezawodny samochód do wszystkiego

autor Maciej Mokwiński
2023-09-29
Wiadomości

Citroën C5 Aircross ruszył w podróż po Argentynie. „Nieziemskie krajobrazy, nieziemski komfort”

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-27
Wiadomości

Abarth 595 – sześćdziesiąt lat „małego wariata”

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-09-30

Najnowsze komentarze

  • Dacia - Ile kosztuje i co ma na wyposażeniu najtańsza 7-miejscowa Dacia Jogger z LPG i klimatyzacją?
  • rem - Nowa Dacia 1410 Sport, czyli pomysł na sportowe coupe rumuńskiej produkcji
  • Wojtek - Nowa Dacia 1410 Sport, czyli pomysł na sportowe coupe rumuńskiej produkcji
  • Slawo - Stellantis Polska walczy o III kwartał. Spotkania kierownictwa z dealerami, promocje, duże zniżki na nowe samochody
  • FioleK - Nowa Dacia 1410 Sport, czyli pomysł na sportowe coupe rumuńskiej produkcji
  • JJejdzej - Nowa Dacia 1410 Sport, czyli pomysł na sportowe coupe rumuńskiej produkcji
  • Anonimowo - Stellantis Polska walczy o III kwartał. Spotkania kierownictwa z dealerami, promocje, duże zniżki na nowe samochody
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Testy Dacia - testy i opinie

Test: Dacia Sandero Stepway TCe 90 KM – najtańszy crossover na rynku. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2018-04-20
w Dacia - testy i opinie, Testy
Czas czytania 7 minut
381 4
A A
6
Dacia Sandero Stepway: test opinia

Wyżej zawieszone miejskie pojazdy cały czas w formie i bez względu na to czy nam się to podoba, czy nie, ich popularność nie maleje. Swoją propozycję w segmencie ma również marka Dacia, co oznacza, że bez mocnego nadszarpnięcia domowego budżetu, możemy pozwolić sobie na nowy samochód. Model, o którym mowa to Dacia Sandero Stepway, która trafiła do naszych redakcyjnych testów.

W porównaniu do Sandero bez oznaczenia Stepway, model został położony wyżej nad asfaltem, a nadwozie dostało miły prezent w postaci błyszczącego niebieskiego lakieru (tutaj jako dodatkowa opcja), który dodał nieco kontrastu do wiosennej rzeczywistości, która podczas testu miała jeszcze szaro-bure zabarwienie. Aby charakter crosovera mógł być w pełni zachowany, dodano ochronne nakładki na nadkola, osłony zderzaków oraz relingi dachowe. Dacia może nie kłuje w oczy awangardą, jak niektóre konkurencyjne pojazdy, zwłaszcza ostatnie propozycje od marki Citroen, Hyundai i Kia, ale przecież celem Dacii nie jest szokowanie designem, raczej atrakcyjną ceną. Mimo to na model patrzy się z dużą przyjemnością.

Pod maską umieszczono benzynowy silnik TCe o pojemności 0,9 litra generujący 90 KM mocy oraz 140 Nm maksymalnego momentu obrotowego dostępnego przy 2250 obr/min. Jest to bazowa jednostka dla Sandero Stepway. Być może na papierze dane nie wyglądają specjalnie zachęcająco, ale podczas jazdy tym samochodem niejednokrotnie możemy się zdziwić, ile Sandero ma w sobie pary. Jednostka pozwala na przyzwoitą dynamikę jazdy, a jeśli trzeba gwałtowniej potraktować prawy pedał, możemy liczyć, że spotka się to z właściwą reakcją na drodze. Nawet z trzema dorosłymi osobami na pokładzie pojazd nie miał specjalnych trudności z włączeniem się do ruchu, wyprzedzaniem czy płynnością jazdy. Aby wskazówka prędkościomierza zawiesiła się na 100 km/h potrzeba 11,1 sekundy, a maksymalnie potrafi dotrzeć do wartości 168 km/h.

Silnik został sprzężony z 5-biegową manualną przekładnią, która w czasie testu działała z poprawną precyzją, a kolejne biegi wskakiwały bez zająknięcia i specjalnego angażowania siły mięśni. Jedynie przy dłuższej jeździe z prędkościami autostradowymi brakowało wyższego przełożenia. Po przejechaniu 713 km komputer pokazał średnie spalanie na poziomie 7,3 l/100 km, aczkolwiek nie staraliśmy się jeździć specjalnie eco. Próbowaliśmy raczej wycisnąć z pojazdu jak najwięcej dynamiki. Dane na stronie producenta mówią o 5,1 l/100 km w cyklu mieszanym. W samochodzie znalazł się system Start&Stop dla zmniejszenia apetytu jednostki napędowej. System błyskawicznie aktywował pojazd, by zakończyć postój na światłach.

Samochód służył głównie do jazdy z prędkościami autostradowymi, które nie są ulubionym środowiskiem Sandero Stepway. W okolicach 120-140 km/h odczuwalne staje się lekkie kołysanie nadwozia, zwłaszcza przy zmianie pasa. Bardziej przyjaznym otoczeniem dla rumuńsko-francuskiego crossovera jest miasto i spokojniejsza trasa. Sandero nie boi się za to typowo polskich dróg. Zawieszenie jest całkiem miękkie i dzielnie znosi wymagającą remontu nawierzchnię oraz dziury, które nie powinny specjalnie dokuczać pasażerom znajdującym się na pokładzie.

Prosto i przestronnie

Wnętrze modelu nie należy do skomplikowanych, ani nie grzeszy nadmiarem ozdobników, które właściwie na błyszczącym plastiku wokół ekranu, uchwytach drzwi oraz logo Stepway na oparciach foteli i kierownicy się kończą. Pozycja kierowcy jest wysoka i wygodna, choć przy dłuższych trasach może brakować większego podparcia bocznego i lędźwiowego. Wyciszenie modelu znajduje się na poziomie dobrym. Odgłos silnika nie powinien dawać nam się we znaki, z kolei pęd powietrza może dokuczać przy prędkości od 110 km/h.

Do obsługi multimediów posłużył system Media Nav Evolution z dotykowym ekranem o przekątnej 7 cali. Eksploatacja nie wymaga studiowania ksiąg instrukcji obsługi, system jest nieskomplikowany i działa poprawnie. Od czasu do czasu zdarzało się tylko, że dotykowy wyświetlacz nie reagował z pożądaną szybkością lub trzeba było wznawiać komendy. W zasięgu ręki kierowcy znajdziemy najpotrzebniejsze funkcje, gniazda, a także schowki i podstawki. Nasz Smartfon ulokujemy w „wykrojonej wnęce” pod przednią szybą samochodu.

Miejsc do przechowywania drobnych przedmiotów jest w Sandero Stepway pod dostatkiem, tak jak i przestrzeni. Podczas jazdy wciąż zastanawiało mnie, skąd w tak niewielkim gabarytowo pojeździe wygospodarowano jej aż tyle. Bez obaw o swoje głowy i kolana samochodem odbędą podróż cztery dorosłe osoby, także osobnicy hojniej obdarzeni wzrostem nie będą narzekać. Przestronność to również domena bagażnika. Gdy udamy się do galerii handlowej, nawet wielkie zakupy z łatwością zmieszczą się pod tylną klapą. Pojemność bagażnika wynosi 320 dm3. Jeśli promocje skusiły nas odrobinę za bardzo, możemy powiększyć tę przestrzeń do maksymalnych 1200 dm3 poprzez złożenie oparć tylnych foteli. Klapa podnosi się wysoko, a po prawej i lewej stronie bagażnika znajdziemy haczyki, które zabezpieczą niesforne reklamówki przed przewracaniem.

Najtańszy wśród crossoverów

Fakt, że crossovery stały się modne, skłania producentów do lepszej wyceny swoich samochodów. Są one po prostu droższe od swoich niżej położonych braci. Różnicę widać, gdy porównamy ceny Dacii Sandero wynoszącej 29 900 zł za bazową wersję i Sandero Stepway startującej od 46 300 zł. Crossover ma wprawdzie mocniejszy silnik i jest lepiej wyposażony, ale rozbieżność i tak jest duża. Być może brzmi to odrobinę jak marketingowa gadanina, ale w przypadku Dacii nie musimy się martwić, że przepłacimy. Sandero Stepway wraz ze wszystkimi dodatkami, które otrzymaliśmy na pokładzie testowanego egzemplarza, został wyceniony na 51 250 zł. Wspomniane opcje to: kamera cofania z systemem wspomagania parkowania tyłem (1500 zł), system Media Nav Evolution (950 zł), mapa Europy Wschodniej – wersja rozszerzona (300 zł), koło zapasowe/dojazdowe 15” (400 zł) oraz lakier metalizowany, za który trzeba zapłacić 1800 zł.

Jak w kwestii ceny prezentuje się konkurencja? Sandero Stepway o długości 4089 mm jest jedną najmniejszych i zarazem najtańszą propozycją wśród crossoverów obecnych na polskim rynku. Za obecnego dosyć długo w ofercie, ale wciąż wyróżniającego się Nissana Juke, zapłacimy przynajmniej 55 900 zł, ciekawie wyglądająca Kia Stonic to koszt 60 990 zł, natomiast oryginalny Hyundai Kona to już spory wydatek prawie 70 tys. zł. Wszystkie podane kwoty, to ceny bazowe i jeśli zależy nam na przyzwoitym wyposażeniu, musimy do nich dopłacić. Dobrego cenowego konkurenta trudno znaleźć również wśród francuskich producentów. Peugeot 2008 kosztuje 63 400 zł, a cena sprytnego Renault Captura startuje od 58 500 zł. Najbardziej zbliżony cenowo wydaje się Citroen C3 Aircross, który w polskich salonach został wyceniony na 52 900 zł.

Wady, zalety

Jeśli szukamy samochodu należącego do modnej grupy miejskich crossoverów, który przetransportuje nas z miejsca z na miejsce i nie przyprawi o ból głowy ceną, to Sandero Stepway wydaje się być wyborem idealnym. Do zalet tego miejskiego pojazdu możemy zaliczyć niezwykle przestronne wnętrze, które ociera się o wyższy segment, prostą obsługę oraz jednostkę napędową dostarczającą płynnej jazdy. Jest to również najtańszy pojazd w swojej klasie na polskim rynku. Minusem jest mało nowoczesne wnętrze, momentami zbyt powolne działanie systemu multimedialnego oraz niestabilności nadwozia przy wyższych prędkościach.

 

Tekst, zdjęcia: Małgorzata Kozikowska

Czytaj nas w Google News:

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Dacia Sandero Stepway: test opiniaDacia Sandero
0 0 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

Zdj: Theodor Ioan Tănase

Nowa Dacia 1410 Sport, czyli pomysł na sportowe coupe rumuńskiej produkcji

2023-10-01

Ile kosztuje i co ma na wyposażeniu najtańsza 7-miejscowa Dacia Jogger z LPG i klimatyzacją?

2023-10-01

Wywiad: Dacia to wielka przygoda, świetni ludzie i znakomita zabawa. Rozmawiamy z Markiem Mielczarkiem z Dacia Klub Polska

2023-09-30

Dacia na drugim, Peugeot na czwartym miejscu. Lista TOP 15 najchętniej kupowanych aut elektrycznych we Francji – pierwsza połowa 2023

2023-09-30
Tagi: Dacia
Udostepnij132Tweet83Udostepnij23
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

6 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Ile kosztuje i co ma na wyposażeniu najtańsza 7-miejscowa Dacia Jogger z LPG i klimatyzacją?

    3093 udostępnienia
    Udostepnij 1237 Tweet 773
  • Nowa Dacia C-Neo to krok w segment C. Nadchodzi tańszy konkurent Peugeot 408

    8429 udostępnienia
    Udostepnij 3372 Tweet 2107
  • Peugeot i Citroën zapłacą za problem z AdBlue. Zwycięstwo konsumentów we Włoszech

    3569 udostępnienia
    Udostepnij 1428 Tweet 892
  • Nowa Dacia 1410 Sport, czyli pomysł na sportowe coupe rumuńskiej produkcji

    919 udostępnienia
    Udostepnij 368 Tweet 230

Testy samochodów

Citroen

Test: Citroën C3 1.2 PureTech EAT6 110 KM do miasta i w dalszą trasę. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Małgorzata Kozikowska
2017-10-18
Testy

Test: Renault Kadjar 1.3 TCe 140 KM po niemal 73.000 km. Długodystansowa ocena używania tego modelu

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-08-13
Renault Laguna
Renault

Test: Używane Renault Laguna II – czy taki diabeł straszny jak go malują? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2020-10-03
Citroen - testy i opinie

Test: Używany Citroën Evasion 2.0 HDi 109 KM 2000 – sześć pełnowymiarowych miejsc i mnóstwo przestrzeni. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2007-04-16
Renault - testy i opinie

Test: Renault Clio R.S.Trophy 1.6 220 KM – hothatch, który zadziwi niejednego. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Krzysztof Gregorczyk
2016-01-04

Najnowsze komentarze

  • Dacia - Ile kosztuje i co ma na wyposażeniu najtańsza 7-miejscowa Dacia Jogger z LPG i klimatyzacją?
  • rem - Nowa Dacia 1410 Sport, czyli pomysł na sportowe coupe rumuńskiej produkcji
  • Wojtek - Nowa Dacia 1410 Sport, czyli pomysł na sportowe coupe rumuńskiej produkcji
  • Slawo - Stellantis Polska walczy o III kwartał. Spotkania kierownictwa z dealerami, promocje, duże zniżki na nowe samochody
  • FioleK - Nowa Dacia 1410 Sport, czyli pomysł na sportowe coupe rumuńskiej produkcji
  • JJejdzej - Nowa Dacia 1410 Sport, czyli pomysł na sportowe coupe rumuńskiej produkcji
  • Anonimowo - Stellantis Polska walczy o III kwartał. Spotkania kierownictwa z dealerami, promocje, duże zniżki na nowe samochody

Zobacz też

Stronniczy przegląd prasy: CLASSICAUTO nr 01/2010

Nowa organizacja sprzyjająca ofensywie handlowej Citroëna

Ministerstwo Spraw Wewnętrznych ostrzega przed policją w Alpine A110

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
6
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.