Renault 4 Savane 4x4
Wiadomości

Znamy polski cennik nowego Renault 4. Producent wszystkich zaskoczył!

autor Małgorzata Kozikowska
2025-06-10
ds 4 automobiles Wiadomości
Wiadomości

Jak powstaje luksusowy DS 4 w Niemczech? 580 robotów i czujne oko człowieka – produkcja premium od kuchni

autor Tomasz Nowicki
2025-06-09
fiat 600 multipla Wiadomości
Wiadomości

Fiat 600 obchodzi swoje 70.lecie – wielkie święto włoskiej motoryzacji w Neive

autor Tomasz Nowicki
2025-06-14
dni z alfa romeo startuja 16 czerwca w czechach 1 Wiadomości
Wiadomości

„Dni z Alfą Romeo” startują 16. czerwca w Czechach

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-06-13
Leapmotor T03
Wiadomości

Leapmotor przyspiesza ekspansję w Europie. Nowe rynki i rozwój sieci dilerskiej

autor Małgorzata Kozikowska
2025-06-09
produktywny dzien testowy dla alpine w le mans 2025 3 Wiadomości
Wiadomości

Produktywny dzień testowy dla Alpine w Le Mans 2025

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-06-10
dacia sandero wnetrze Wiadomości
Wiadomości

Nowa Dacia Sandero już wkrótce. Duży facelifting, zmiana silników i wyposażenia. LPG 120 KM!

autor Tomasz Nowicki
2025-06-15

Najnowsze komentarze

  • Barti - Donald Trump wypowiedział wojnę samochodom elektrycznym. Zmiana prawa w USA
  • Michał508 - Donald Trump wypowiedział wojnę samochodom elektrycznym. Zmiana prawa w USA
  • Barti - Efekt wow w sercu Stellantis: Sony Crystal LED zmienia legendarną salę Dome w cyfrowe arcydzieło
  • Anonimowo - Nowa Dacia Sandero już wkrótce. Duży facelifting, zmiana silników i wyposażenia. LPG 120 KM!
  • Anonimowo - Donald Trump wypowiedział wojnę samochodom elektrycznym. Zmiana prawa w USA
  • Lancia_sie_odrodzi - Nowy luksusowy DS N°8 przetestowany. Zachwycający komfort, wyróżniający się design – pierwsze opinie
  • Krzysztof Gregorczyk - Ile kosztuje nowy Renault Captur 2025? Nowe ceny, wersje, wyposażenie i technologie, LPG
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Testy

Test: DS 7 Crossback 1.6 PureTech 225 KM – jak jeździ luksusowy SUV? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2019-03-12
w Testy, DS - testy i opinie
Czas czytania 9 minut
744
A A
6
DS 7 Crossback

Pojawienie się DS 7 Crossback na drodze i na parkingu w moich rodzinnych okolicach budziło cztery zasadnicze pytania: co to za samochód, jaki ma napęd, ile taki samochód kosztuje i co ciekawe: czy posiada silnik elektryczny. Postaram się odpowiedzieć na wszystkie te pytania w niniejszym materiale i opowiedzieć, jak jeździ się francuskim SUV-em premium.

DS 7 Crossback ku mej nieskrywanej uciesze ponownie trafił w moje ręce i w końcu miałam okazję cieszyć się tym pojazdem odrobinę dłużej. Samochód wywarł na mnie znakomite pierwsze wrażenie, ale czy przy kolejnym kontakcie z francuskim SUV-em również będzie tak zachwycał? Pojawienie się w DS 7 Crossback w mieście czy na stacji benzynowej, budziło częste pytanie „a co to za samochód?” i na hasło „DS” moim rozmówcom wciąż na myśl przychodził Citroen, aczkolwiek marka zamierza się od swoich korzeni odseparować, jak to tylko możliwe: osobnymi salonami, charakterem obsługi i w końcu najważniejsze: samochodami, które od premiery DS 7 Crossback mają być produkowane w całości przez DS Automobiles. Francuska marka nie jest jeszcze aż tak rozpoznawalna, jak niemieccy rywale, ale pod względem wizualnym, przynajmniej moim skromnym zdaniem, samochód jest o wiele ciekawszy i potrafi skutecznie wyróżnić się spośród nudnych, powtarzalnych aut na naszych drogach.kjygo Wiadomości

Geometryczne wnętrze do jazdy i… odpoczynku

Pudełkowate nadwozie, prostokątne przyciski, okrągłe zegary – słowo geometria raczej nie kojarzy się z niczym ciekawym, ale wykorzystane w odpowiedni sposób figury, potrafią nadać unikatowego, awangardowego wręcz charakteru. Trzeba przyznać, że projektanci DS Automobiles posłużyli się nimi bardzo umiejętnie. Możemy dostrzec motywy rombów, trapezów i trójkątów, które zdobią różne, nawet najmniej spodziewane elementy nadwozia oraz wnętrza pojazdu. Przyciski i pokrętła mają spójny charakter i do tego przyjemną w dotyku fakturę. Do kanciastego schematu dopasowano nawet taki drobiazg jak wygląd głośników. Początkowo może wydawać się, że coś jest z nimi nie tak, jakby posiadały lekkie wgniecenie lub rysę, ale gdy przyjrzymy się bliżej, okaże się, że wszystko jest w porządku, a my zaczniemy doceniać odmienność komponentów DS. Po uruchomieniu pojazdu w centralnej części deski rozdzielczej wyłania się elegancki zegar, który dba o punktualność oraz zachowanie symetrii. Wnętrze zachwyciło właściwie wszystkich pasażerów, którzy mieli okazję jeździć tym pojazdem, tak więc moja pozytywna opinia na ten temat, nie jest tutaj odosobniona ;-)20181126 091944 Wiadomości

Zarówno wygląd, jak i jakość materiałów wykorzystanych znajduje się w DS 7 Crossback na wysokim poziomie, podobnie zresztą jak ich spasowanie. Wewnątrz DS 7 Crossback można się poczuć niczym w biurze prezesa dużej firmy. Zresztą DS 7 Crossback sam mógłby pełnić rolę takiego biura. Nawet chwila spędzona z laptopem na fotelu z masażem (jest kilka rodzajów masowania), w otoczeniu o klimatycznym podświetleniu i w towarzystwie czystego, selektywnego dźwięku dochodzącego z systemu nagłośnieniowego Focal wystarczy, by praca od razu stała się przyjemniejsza i chęć na powrót za biurko kurczy się z każdą kolejną minutą przebywania we francuskim SUV-ie. Jazda, praca, odpoczynek – w DS 7 Crossback można spędzać czas na wiele sposobów ;-)IMG 3868 Wiadomości

Warto przeczytać!

ds n 8 luksusoswy 4 Wiadomości

Nowy luksusowy DS N°8 przetestowany. Zachwycający komfort, wyróżniający się design – pierwsze opinie

2025-06-16
ds n 8 luksusoswy 12 Wiadomości

Ujawniono ceny luksusowego DS N°8 w Szwajcarii – francuski elektryczny haute couture na kołach

2025-06-15

Uwaga na hamulce! Stellantis ogłasza pilną akcję serwisową dla marek Peugeot, Citroën, DS i Opel

2025-06-15

Nowe samochody DS Automobiles z ekologiczną zniżką we Francji: Nowe modele z Eco-score i ulgami podatkowymi

2025-06-13

DS 7 Crossback zapewnia dobrą widoczność podczas manewrów i wygodną pozycję nawet, gdy pokonujemy setki kilometrów. Fotel kierowcy jest regulowany elektrycznie na wiele sposobów, dzięki czemu dokładnie dopasujemy jego ustawienie do własnych potrzeb. Moje plecy doceniły prostą, naturalną pozycję za kierownicą oraz duże podparcie boczne i lędźwiowe DS-a. SUV jest komfortowy, choć to słowo, w przypadku francuskiego SUV-a wydaje się wręcz lekkim niedopowiedzeniem. DS 7 Crossback miękko pokonuje nierówności, jazda po dziurach nie będzie dawała się we znaki, a wnętrze zostało nieźle wytłumione. Podczas jazdy z niższymi prędkościami, a także po drodze ekspresowej jest cicho, dopiero gdy wjedziemy na autostradę mogą odzywać się odgłosy pędu powietrza. Pojazdem wygodnie mogą podróżować osoby niskie, średnie i wysokie, a ci ostatni nie muszą obawiać się o zniszczenie swojej fryzury podczas podróży DS-em bez względu na to, czy zajmują miejsce z przodu, czy też z tyłu.

Duży 12-calowy ekran systemu multimedialnego dostarcza kierowcy czytelnych informacji. Z jego pomocą ustawimy własny profil klimatu wnętrza (dostępne są profile dla kilku osób) i dostosujemy ustawienia m.in. podświetlenia, dźwięku, czy masażu fotela, które najbardziej trafiają w nasze gusta. Nie wszystkie funkcje pojazdu łatwo znaleźć w menu przy pierwszym kontakcie z pojazdem, ale po pewnym czasie łatwo się przyzwyczaić do ergonomii systemu multimedialnego DS 7 Crossback i obsługa staje się intuicyjna. Zresztą do jednej opcji można dostać się na wiele sposobów.20181126 091848 Wiadomości

DS 7 Crossback nie posiada wprawdzie silnika elektrycznego, ale pytanie, o którym wspomniałam na początku, wcale nie było zupełnie bezzasadne. Marka DS Automobiles chce utożsamiać się z pojazdami na baterie, które wkrótce pojawią się w ofercie. Wystarczy wspomnieć deklarację marki, która zakłada, że do roku 2025 wszystkie samochody francuskiego producenta będą wyposażone w silnik elektryczny. Nie będzie wprawdzie elektrycznego DS 7 Crossback, ale pojawi się wersja hybrydowa o nazwie E-Tense 4×4. Samochód będzie dysponował mocą 300 KM. Zanim jednak będziemy jeździć hybrydą, w nasze ręce trafił egzemplarz, którego sercem jest benzynowa turbodoładowana jednostka PureTech o pojemności 1,6 litra, generująca 225 KM mocy oraz 300 Nm maksymalnego momentu obrotowego dostępnego przy 1.900 obr/min. SUV potrzebuje 8,3 sekundy do pierwszych 100 km/h, a jego maksymalne możliwości na papierze wynoszą 232 km/h.

Pojazdowi nie brakuje werwy już od samego startu. Do wyboru mamy cztery tryby jazdy: Normal, Eco, Komfort i Sport. Ten ostatni dostarcza efekty brzmieniowe imitujące rasowe silniki, lepszą reakcję na naciśnięcie pedału gazu oraz szybszą redukcję automatycznej skrzyni biegów. W trybie komfortowym i normalnym, przekładnia EAT8 zdawała się myśleć jak dla mnie o ułamki sekund zbyt długo, ale już po zmianie na sportowy tryb, można było cieszyć się dynamiczną jazdą i niezłym przyspieszeniem. Po pokonaniu 900 km, komputer pokazał spalanie na poziomie 8,6 l/100 km, czyli tylko 0,6 l  więcej niż mówią dane producenta oparte na normie WLTP.

Jazda DS 7 Crossback w nocy to przyjemność

Podczas skrętów i miejskich manewrów widoczność pojazdu znajduje się na całkiem dobrym poziomie. Niedobór pola widzenia może być odczuwalny podczas spoglądania przesz niewielką tylną szybę, aczkolwiek, jak przystało na nowoczesnego SUV-a, w parkowaniu pomogą obecne na pokładzie systemy bezpieczeństwa. Z rozdzielczością kamerki cofania nie jest najgorzej, dostarcza dokładnego widoku obszaru znajdującego się za pojazdem, aczkolwiek przy zimowej chlapie na ulicach często ulegała zabrudzeniu.IMG 3830 Wiadomości

Efekty świetlne mają w DS 7 Crossback duże znaczenie zarówno estetyczne (reflektory DS ACTIVE LED VISION urzekają płynnym ruchem soczewek), jak i praktyczne. Dają jasne światło, duże pole widzenia i doświetlają zakręty. W trybie automatycznym z łatwością dostosowują się do warunków jazdy, a zmiana świateł z drogowych na mijania następuje błyskawicznie. W nocy przydatną funkcją okaże się system Night Vision, który za pomocą kamery na podczerwień wykrywa przechodniów, rowerzystów oraz zwierzęta znajdujące się przed pojazdem. Po zmroku nie zawsze są widoczni dla oka kierowcy. Funkcja okazała się bardzo przydatna na nieoświetlonej drodze, gdy przed pojazdem jakby znikąd zmaterializowała się sylwetka człowieka, który nie posiadał ani jednego odblasku. System wykrywa także żywe obiekty znajdujące się na poboczu, a gdy niebezpiecznie się do nich zbliżmy, zostają zaznaczeni czerwoną ramką na ekranie pojazdu.

DS 7 Crossback został wyposażony w system Connected Pilot, który ma za zadanie m.in. utrzymać samochód w wyznaczonych liniach jezdni i zapewnić namiastkę autonomicznej jazdy. DS 7 Crossback doskonale radził sobie z białą granicą wyznaczoną na asfalcie. Po zdjęciu rąk z kierownicy system skłaniał komunikatem na ekranie oraz alarmem dźwiękowym, by ponownie przejąć stery. Wydawałoby się, że skoro nasze dłonie nie spoczęły z powrotem na kierownicy, dźwięk będzie narastał lub system powinien w inny sposób wymusić na nas działanie, ale w DS 7 Crossback, nic takiego się nie zdarzyło. Alarm nie został wznowiony, a system po prostu się wyłączył. Przestał działać także asystent pasa ruchu i samochód zaczął zjeżdżać w bok.IMG 3851 Wiadomości

Ile kosztuje DS 7 Crossback?

To już kwestia wyboru wersji silnikowej i wyposażenia. Samochód można zamówić od 124.900 zł, ale musimy się liczyć z tym, że jest to wariant podstawowy, który pod maską kryje silnik 1.2 PureTech o mocy 130 KM. Za egzemplarz w topowej wersji Grand Chic z jednostką benzynową 1.6 PureTech 225, którą otrzymaliśmy do testów trzeba zapłacić prawie 200 tys. zł.

DS 7 Crossback to samochód, który wygląda ciekawie, inaczej niż inne SUV-y na rynku i ze względu na fakt, że marka DS jest jeszcze młoda i wciąż niewiele egzemplarzy jeździ po naszych drogach, francuski SUV będzie zwracał na siebie uwagę. Model jest nastawiony na komfort jazdy i faktycznie ten komfort się czuje, gdy zajmiemy miejsce w znakomicie wyprofilowanym fotelu, a zawieszenie zniweluje niewygody dziurawych dróg. Wśród zalet pojazdu możemy wymienić piękne, oryginalne wnętrze, jakość materiałów wykończeniowych oraz całkiem dynamiczną jednostkę napędową. Minusem jest niedopracowane działanie systemu Connected Pilot, a wyciszenie wnętrza przy jeździe autostradą powinno być jak na SUV-a premium na nieco wyższym poziomie.

 

Małgorzata Kozikowska

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

20181126 091726 WiadomościIMG 3868 WiadomościIMG 3873 WiadomościIMG 3875 WiadomościIMG 3887 WiadomościIMG 3888 WiadomościIMG 3899 WiadomościIMG 3900 WiadomościIMG 3902 WiadomościIMG 3911 WiadomościDS 7 CrossbackIMG 3853 WiadomościIMG 3852 Wiadomości20181126 091830 Wiadomości20181126 091848 Wiadomości20181126 091944 WiadomościIMG 3830 WiadomościIMG 3836 WiadomościIMG 3840 WiadomościIMG 3846 WiadomościIMG 3847 WiadomościIMG 3851 Wiadomościkjygo Wiadomości
1 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: DS Automobiles
Udostepnij311Tweet161Udostepnij45
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Zastępca redaktora naczelnego. Autorka artykułów, testów, relacji z wydarzeń motoryzacyjnych, poszukiwaczka ciekawostek. Miłośniczka podróży a w szczególności wędrówek górskich.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
6 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • dacia sandero wnetrze Wiadomości

    Nowa Dacia Sandero już wkrótce. Duży facelifting, zmiana silników i wyposażenia. LPG 120 KM!

    2687 udostępnienia
    Udostepnij 1075 Tweet 672
  • Ile kosztuje nowy Renault Captur 2025? Nowe ceny, wersje, wyposażenie i technologie, LPG

    3939 udostępnienia
    Udostepnij 1576 Tweet 985
  • Uwaga na hamulce! Stellantis ogłasza pilną akcję serwisową dla marek Peugeot, Citroën, DS i Opel

    1526 udostępnienia
    Udostepnij 610 Tweet 382
  • Nowy Fiat Multipla 2027. Znienawidzony model w nowej odsłonie jako rywal SUV-a typu Dacia Bigster

    11942 udostępnienia
    Udostepnij 4777 Tweet 2986

Testy samochodów

001. Peugeot 5008 – przyjazny SUVan o drapieznym wygladzie Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 5008 1.6 180 KM EAT8 po faceliftingu – przyjazny SUVan o drapieżnym wyglądzie. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2021-04-05
001. Renault Captur II TCe 100 – dojrzalszy i jeszcze bardziej atrakcyjny Wiadomości
Testy

Test: Renault Captur II TCe 100 KM Intens – dojrzalszy i jeszcze bardziej atrakcyjny. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2020-02-04
019. Peugeot 5008 Allure 2.0 BlueHDi 150 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 5008 Allure 2.0 BlueHDi 150 KM – modny duży SUV. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2018-04-26
renault arkana 2021 5 Wiadomości
Testy

Test: Renault Arkana 1.3 TCe 140 KM – 10 rzeczy, które podobają mi się w tym SUVie coupé. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2021-06-11
dacia logan mcv 21 Wiadomości
Testy

Test: Dacia Logan MCV 1.5 dCi – mała cena wielkie możliwości. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Tomasz Nowicki
2013-10-18

Najnowsze komentarze

  • Barti - Donald Trump wypowiedział wojnę samochodom elektrycznym. Zmiana prawa w USA
  • Michał508 - Donald Trump wypowiedział wojnę samochodom elektrycznym. Zmiana prawa w USA
  • Barti - Efekt wow w sercu Stellantis: Sony Crystal LED zmienia legendarną salę Dome w cyfrowe arcydzieło
  • Anonimowo - Nowa Dacia Sandero już wkrótce. Duży facelifting, zmiana silników i wyposażenia. LPG 120 KM!
  • Anonimowo - Donald Trump wypowiedział wojnę samochodom elektrycznym. Zmiana prawa w USA
  • Lancia_sie_odrodzi - Nowy luksusowy DS N°8 przetestowany. Zachwycający komfort, wyróżniający się design – pierwsze opinie
  • Krzysztof Gregorczyk - Ile kosztuje nowy Renault Captur 2025? Nowe ceny, wersje, wyposażenie i technologie, LPG

Zobacz też

Mistrzowski cykl i nowy pilot

Peugeot ulubioną marką samochodową Francuzów w 2023 r. Renault drugie, zaskakująca zmiana na trzecim miejscu!

Jasmine Paolini nową ambasadorką marki Alfa Romeo

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
6
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz