Wiadomości

Dacia zmienia plany. Nie będzie modelu Bigster!

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-24
Wiadomości

Pierwsze w Polsce Renault Kangoo przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych wydane

autor Tomasz Nowicki
2023-09-20
Wiadomości

Nowy Dyrektor Generalny Citroën BeLux

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-09-24
Wiadomości

Nowy Peugeot 408 zaimponował czytelnikom Auto Motor und Sport. „Najlepszy projekt 2023”

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-19
Wiadomości

Nowe samochody w sierpniu 2023 r. w Europie: Grupa Renault z ponad 22% wzrostem sprzedaży, Stellantis 4%. Dacia idzie na rekord

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-20
Wiadomości

Marka Jeep na wyjątkowym American Picnic 2023 pod Warszawą. Już w ten weekend!

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-09-21
Wiadomości

Zespół Alfa Romeo F1 po niedzielnym występnie w Singapurze: 12 miejsce i usterka

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-18

Najnowsze komentarze

  • dddf - Nowy Peugeot 208 już w konfiguratorze marki. Jak wygląda polski cennik?
  • Pekka - Dacia zmienia plany. Nie będzie modelu Bigster!
  • Anonimowo - Ale promocja! Nowy, komfortowy i maksymalnie wyposażony SUV z dieslem i automatem za 135 tys zł
  • Były - Stellantis wyśle na przymusowy urlop 2400 pracowników we Włoszech. Cięcia kosztów trwają
  • Pekka - Stellantis zadowolony ze swoich wyników po 8 miesiącach 2023 r.
  • Pekka - Stellantis zadowolony ze swoich wyników po 8 miesiącach 2023 r.
  • Michał508 - Dacia przygotowuje zupełnie nowy model: Minister. Celem jest Jeep Avenger
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Testy DS - testy i opinie

Test: DS 7 Crossback 1.6 PureTech 225 KM – jak jeździ luksusowy SUV? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2019-03-12
w DS - testy i opinie, Testy
Czas czytania 9 minut
491 5
A A
6
DS 7 Crossback

Pojawienie się DS 7 Crossback na drodze i na parkingu w moich rodzinnych okolicach budziło cztery zasadnicze pytania: co to za samochód, jaki ma napęd, ile taki samochód kosztuje i co ciekawe: czy posiada silnik elektryczny. Postaram się odpowiedzieć na wszystkie te pytania w niniejszym materiale i opowiedzieć, jak jeździ się francuskim SUV-em premium.

DS 7 Crossback ku mej nieskrywanej uciesze ponownie trafił w moje ręce i w końcu miałam okazję cieszyć się tym pojazdem odrobinę dłużej. Samochód wywarł na mnie znakomite pierwsze wrażenie, ale czy przy kolejnym kontakcie z francuskim SUV-em również będzie tak zachwycał? Pojawienie się w DS 7 Crossback w mieście czy na stacji benzynowej, budziło częste pytanie „a co to za samochód?” i na hasło „DS” moim rozmówcom wciąż na myśl przychodził Citroen, aczkolwiek marka zamierza się od swoich korzeni odseparować, jak to tylko możliwe: osobnymi salonami, charakterem obsługi i w końcu najważniejsze: samochodami, które od premiery DS 7 Crossback mają być produkowane w całości przez DS Automobiles. Francuska marka nie jest jeszcze aż tak rozpoznawalna, jak niemieccy rywale, ale pod względem wizualnym, przynajmniej moim skromnym zdaniem, samochód jest o wiele ciekawszy i potrafi skutecznie wyróżnić się spośród nudnych, powtarzalnych aut na naszych drogach.

Geometryczne wnętrze do jazdy i… odpoczynku

Pudełkowate nadwozie, prostokątne przyciski, okrągłe zegary – słowo geometria raczej nie kojarzy się z niczym ciekawym, ale wykorzystane w odpowiedni sposób figury, potrafią nadać unikatowego, awangardowego wręcz charakteru. Trzeba przyznać, że projektanci DS Automobiles posłużyli się nimi bardzo umiejętnie. Możemy dostrzec motywy rombów, trapezów i trójkątów, które zdobią różne, nawet najmniej spodziewane elementy nadwozia oraz wnętrza pojazdu. Przyciski i pokrętła mają spójny charakter i do tego przyjemną w dotyku fakturę. Do kanciastego schematu dopasowano nawet taki drobiazg jak wygląd głośników. Początkowo może wydawać się, że coś jest z nimi nie tak, jakby posiadały lekkie wgniecenie lub rysę, ale gdy przyjrzymy się bliżej, okaże się, że wszystko jest w porządku, a my zaczniemy doceniać odmienność komponentów DS. Po uruchomieniu pojazdu w centralnej części deski rozdzielczej wyłania się elegancki zegar, który dba o punktualność oraz zachowanie symetrii. Wnętrze zachwyciło właściwie wszystkich pasażerów, którzy mieli okazję jeździć tym pojazdem, tak więc moja pozytywna opinia na ten temat, nie jest tutaj odosobniona ;-)

Zarówno wygląd, jak i jakość materiałów wykorzystanych znajduje się w DS 7 Crossback na wysokim poziomie, podobnie zresztą jak ich spasowanie. Wewnątrz DS 7 Crossback można się poczuć niczym w biurze prezesa dużej firmy. Zresztą DS 7 Crossback sam mógłby pełnić rolę takiego biura. Nawet chwila spędzona z laptopem na fotelu z masażem (jest kilka rodzajów masowania), w otoczeniu o klimatycznym podświetleniu i w towarzystwie czystego, selektywnego dźwięku dochodzącego z systemu nagłośnieniowego Focal wystarczy, by praca od razu stała się przyjemniejsza i chęć na powrót za biurko kurczy się z każdą kolejną minutą przebywania we francuskim SUV-ie. Jazda, praca, odpoczynek – w DS 7 Crossback można spędzać czas na wiele sposobów ;-)

DS 7 Crossback zapewnia dobrą widoczność podczas manewrów i wygodną pozycję nawet, gdy pokonujemy setki kilometrów. Fotel kierowcy jest regulowany elektrycznie na wiele sposobów, dzięki czemu dokładnie dopasujemy jego ustawienie do własnych potrzeb. Moje plecy doceniły prostą, naturalną pozycję za kierownicą oraz duże podparcie boczne i lędźwiowe DS-a. SUV jest komfortowy, choć to słowo, w przypadku francuskiego SUV-a wydaje się wręcz lekkim niedopowiedzeniem. DS 7 Crossback miękko pokonuje nierówności, jazda po dziurach nie będzie dawała się we znaki, a wnętrze zostało nieźle wytłumione. Podczas jazdy z niższymi prędkościami, a także po drodze ekspresowej jest cicho, dopiero gdy wjedziemy na autostradę mogą odzywać się odgłosy pędu powietrza. Pojazdem wygodnie mogą podróżować osoby niskie, średnie i wysokie, a ci ostatni nie muszą obawiać się o zniszczenie swojej fryzury podczas podróży DS-em bez względu na to, czy zajmują miejsce z przodu, czy też z tyłu.

Duży 12-calowy ekran systemu multimedialnego dostarcza kierowcy czytelnych informacji. Z jego pomocą ustawimy własny profil klimatu wnętrza (dostępne są profile dla kilku osób) i dostosujemy ustawienia m.in. podświetlenia, dźwięku, czy masażu fotela, które najbardziej trafiają w nasze gusta. Nie wszystkie funkcje pojazdu łatwo znaleźć w menu przy pierwszym kontakcie z pojazdem, ale po pewnym czasie łatwo się przyzwyczaić do ergonomii systemu multimedialnego DS 7 Crossback i obsługa staje się intuicyjna. Zresztą do jednej opcji można dostać się na wiele sposobów.

DS 7 Crossback nie posiada wprawdzie silnika elektrycznego, ale pytanie, o którym wspomniałam na początku, wcale nie było zupełnie bezzasadne. Marka DS Automobiles chce utożsamiać się z pojazdami na baterie, które wkrótce pojawią się w ofercie. Wystarczy wspomnieć deklarację marki, która zakłada, że do roku 2025 wszystkie samochody francuskiego producenta będą wyposażone w silnik elektryczny. Nie będzie wprawdzie elektrycznego DS 7 Crossback, ale pojawi się wersja hybrydowa o nazwie E-Tense 4×4. Samochód będzie dysponował mocą 300 KM. Zanim jednak będziemy jeździć hybrydą, w nasze ręce trafił egzemplarz, którego sercem jest benzynowa turbodoładowana jednostka PureTech o pojemności 1,6 litra, generująca 225 KM mocy oraz 300 Nm maksymalnego momentu obrotowego dostępnego przy 1.900 obr/min. SUV potrzebuje 8,3 sekundy do pierwszych 100 km/h, a jego maksymalne możliwości na papierze wynoszą 232 km/h.

Pojazdowi nie brakuje werwy już od samego startu. Do wyboru mamy cztery tryby jazdy: Normal, Eco, Komfort i Sport. Ten ostatni dostarcza efekty brzmieniowe imitujące rasowe silniki, lepszą reakcję na naciśnięcie pedału gazu oraz szybszą redukcję automatycznej skrzyni biegów. W trybie komfortowym i normalnym, przekładnia EAT8 zdawała się myśleć jak dla mnie o ułamki sekund zbyt długo, ale już po zmianie na sportowy tryb, można było cieszyć się dynamiczną jazdą i niezłym przyspieszeniem. Po pokonaniu 900 km, komputer pokazał spalanie na poziomie 8,6 l/100 km, czyli tylko 0,6 l  więcej niż mówią dane producenta oparte na normie WLTP.

Jazda DS 7 Crossback w nocy to przyjemność

Podczas skrętów i miejskich manewrów widoczność pojazdu znajduje się na całkiem dobrym poziomie. Niedobór pola widzenia może być odczuwalny podczas spoglądania przesz niewielką tylną szybę, aczkolwiek, jak przystało na nowoczesnego SUV-a, w parkowaniu pomogą obecne na pokładzie systemy bezpieczeństwa. Z rozdzielczością kamerki cofania nie jest najgorzej, dostarcza dokładnego widoku obszaru znajdującego się za pojazdem, aczkolwiek przy zimowej chlapie na ulicach często ulegała zabrudzeniu.

Efekty świetlne mają w DS 7 Crossback duże znaczenie zarówno estetyczne (reflektory DS ACTIVE LED VISION urzekają płynnym ruchem soczewek), jak i praktyczne. Dają jasne światło, duże pole widzenia i doświetlają zakręty. W trybie automatycznym z łatwością dostosowują się do warunków jazdy, a zmiana świateł z drogowych na mijania następuje błyskawicznie. W nocy przydatną funkcją okaże się system Night Vision, który za pomocą kamery na podczerwień wykrywa przechodniów, rowerzystów oraz zwierzęta znajdujące się przed pojazdem. Po zmroku nie zawsze są widoczni dla oka kierowcy. Funkcja okazała się bardzo przydatna na nieoświetlonej drodze, gdy przed pojazdem jakby znikąd zmaterializowała się sylwetka człowieka, który nie posiadał ani jednego odblasku. System wykrywa także żywe obiekty znajdujące się na poboczu, a gdy niebezpiecznie się do nich zbliżmy, zostają zaznaczeni czerwoną ramką na ekranie pojazdu.

DS 7 Crossback został wyposażony w system Connected Pilot, który ma za zadanie m.in. utrzymać samochód w wyznaczonych liniach jezdni i zapewnić namiastkę autonomicznej jazdy. DS 7 Crossback doskonale radził sobie z białą granicą wyznaczoną na asfalcie. Po zdjęciu rąk z kierownicy system skłaniał komunikatem na ekranie oraz alarmem dźwiękowym, by ponownie przejąć stery. Wydawałoby się, że skoro nasze dłonie nie spoczęły z powrotem na kierownicy, dźwięk będzie narastał lub system powinien w inny sposób wymusić na nas działanie, ale w DS 7 Crossback, nic takiego się nie zdarzyło. Alarm nie został wznowiony, a system po prostu się wyłączył. Przestał działać także asystent pasa ruchu i samochód zaczął zjeżdżać w bok.

Ile kosztuje DS 7 Crossback?

To już kwestia wyboru wersji silnikowej i wyposażenia. Samochód można zamówić od 124.900 zł, ale musimy się liczyć z tym, że jest to wariant podstawowy, który pod maską kryje silnik 1.2 PureTech o mocy 130 KM. Za egzemplarz w topowej wersji Grand Chic z jednostką benzynową 1.6 PureTech 225, którą otrzymaliśmy do testów trzeba zapłacić prawie 200 tys. zł.

DS 7 Crossback to samochód, który wygląda ciekawie, inaczej niż inne SUV-y na rynku i ze względu na fakt, że marka DS jest jeszcze młoda i wciąż niewiele egzemplarzy jeździ po naszych drogach, francuski SUV będzie zwracał na siebie uwagę. Model jest nastawiony na komfort jazdy i faktycznie ten komfort się czuje, gdy zajmiemy miejsce w znakomicie wyprofilowanym fotelu, a zawieszenie zniweluje niewygody dziurawych dróg. Wśród zalet pojazdu możemy wymienić piękne, oryginalne wnętrze, jakość materiałów wykończeniowych oraz całkiem dynamiczną jednostkę napędową. Minusem jest niedopracowane działanie systemu Connected Pilot, a wyciszenie wnętrza przy jeździe autostradą powinno być jak na SUV-a premium na nieco wyższym poziomie.

 

Małgorzata Kozikowska

Czytaj nas w Google News:

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

DS 7 Crossback
1 1 głos
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

Gdzie produkowane są elektryczne samochody Renault i Stellantis?

2023-09-23

Król Karol III w prezydenckim DS 7 w Paryżu. Luksusowa podróż głowy państwa i monarchy

2023-09-20

Luksusowy miejski DS 3 w limitowanej serii Esprit De Voyage. Czym się wyróżnia?

2023-09-19

DS Automobiles wspiera Tour d’Argent

2023-09-18
Tagi: DS Automobiles
Udostepnij223Tweet106Udostepnij30
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

6 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • AdBlue powoduje liczne problemy. Klienci mają tego dość

    5584 udostępnienia
    Udostepnij 2234 Tweet 1396
  • Dacia przygotowuje zupełnie nowy model: Minister. Celem jest Jeep Avenger

    2689 udostępnienia
    Udostepnij 1076 Tweet 672
  • Dacia zmienia plany. Nie będzie modelu Bigster!

    836 udostępnienia
    Udostepnij 334 Tweet 209
  • Renault wierzy w swoich dealerów. „Dla nas jest to model, który działa najlepiej”

    1223 udostępnienia
    Udostepnij 489 Tweet 306

Testy samochodów

Renault

Test: Renault Kadjar S-Edition dCi 130 KM X-Tronic – oszczędny diesel. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2018-06-21
Peugeot 5008 po face liftingu
Peugeot

Test: Peugeot 5008 1.5 BlueHDi 130 KM po face liftingu. 7-miejscowy lew w nowym wydaniu – pierwsza jazda. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2020-12-15
Citroen - testy i opinie

Test : Citroën C3 Aircross 1.2 130 KM PureTech – wszystko mający crossover. Czy warto? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2018-08-28
Peugeot - testy i opinie

Test: Peugeot 208 1.2 110 PureTech z lakierem strukturalnym. Jak jeździ i jak wygląda? Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Krzysztof Gregorczyk
2016-06-10
Renault Clio 1.0 TCe
Renault

Test: Renault Clio 1.0 TCe 100 – miejski komfort i dynamika. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2019-10-09

Najnowsze komentarze

  • dddf - Nowy Peugeot 208 już w konfiguratorze marki. Jak wygląda polski cennik?
  • Pekka - Dacia zmienia plany. Nie będzie modelu Bigster!
  • Anonimowo - Ale promocja! Nowy, komfortowy i maksymalnie wyposażony SUV z dieslem i automatem za 135 tys zł
  • Były - Stellantis wyśle na przymusowy urlop 2400 pracowników we Włoszech. Cięcia kosztów trwają
  • Pekka - Stellantis zadowolony ze swoich wyników po 8 miesiącach 2023 r.
  • Pekka - Stellantis zadowolony ze swoich wyników po 8 miesiącach 2023 r.
  • Michał508 - Dacia przygotowuje zupełnie nowy model: Minister. Celem jest Jeep Avenger

Zobacz też

Dacia Duster zmieniona w postrach dróg. Ale tuning!

Nowa Dacia Logan 1.0 LPG: rozpoczynamy test. Przed nami ponad 1300 km

WRC: Wciąż komfortowa przewaga Citroëna

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
6
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.