czwartek, 26 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Testy Renault - testy i opinie

Test: Ile pali i jak jeździ nowe Renault Clio E-tech w hybrydzie?

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2021-01-26
w Renault - testy i opinie, Testy
Czas czytania 8 minut
910 48
14
821
UDOSTĘPNIEŃ
2.7k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Test: Dacia Jogger z LPG – sposób na wygodne i tanie podróżowanie

Test: DS 4 E-Tense 225 (PHEV) – luksusowy samochód kompaktowy, kwintesencja francuskości. Audi, BMW i Mercedes mają się czego obawiać.

Dacia Jogger 1.0 TCe 110 KM: spalanie, miejsce na tylnych siedzeniach, bagażnik

Nowe Renault Clio E-tech to godna uwagi propozycja na rynku miejskich samochodów hybrydowych. Wygodne, przestronne auto, które – według producenta – do 80% jeździ w trybie elektrycznym. Jak to jest w praktyce? Ile pali takie Clio w realnym ruchu mieszanym w dużym mieście? Sprawdziliśmy to na dystansie kilkuset kilometrów w Warszawie.

Renault Clio V to konstrukcja dopracowana i sprawdzona. Auto wygląda bardzo dobrze, ma przyjemne wnętrze, które mimo miejskich wymiarów jest dość obszerne, wyjątkowo wygodne fotele z przodu, ładną i solidną deskę rozdzielczą (nasza wersja była z jasnymi elementami i czerwonymi dodatkami, co dodatkowo poprawiało estetykę). Wszystko jest bardzo dobrej jakości, dokładnie zmontowane. Przyjemnie tu wsiąść.

Umów się na bezpłatne jazdy testowe Renault Clio Hybrid

Clio V jest też autem dobrze wyciszonym i jak na swoją klasę, wyjątkowo komfortowym. Nic dziwnego, że w wielu krajach znajduje się w czołówce sprzedaży segmentu B.

Samochód otrzymaliśmy w bardzo ładnym i oryginalnym kolorze niebieskim Celadon. Wymaga on dopłaty 2000 zł w czasie zamawiania. Taki sam kolor ma nasze testowe elektryczne Renault Zoe, którym będziemy jeździć pół roku a w ciągu trzech tygodni stycznia zdążyliśmy przejechać już ponad dwa tysiące kilometrów.

Z wyposażenia na pokładzie znajdował się m.in. wysokiej klasy system audio Bose, sterowany 9,3″ ekranem. Wymaga on dopłaty 3000 zł. Był też system Auto-Hold, który można dokupić w pakiecie Komfort razem z podłokietnikiem i dodatkowym schowkiem czy system kontroli martwego pola. Tak wyposażone Clio kosztuje katalogowo ponad 110 tys. zł.

Zobacz wyprzedaż 2020 w Renault

Hybrydowa wersja Clio V wyposażona jest w automatyczną skrzynię biegów. Ma ona klasyczną dźiwignię, różnica ze zwykłymi skrzyniami polega na tym, że tutaj mamy jeszcze tryb B, czyli mocnego odzyskiwania energii podczas hamowania i w tym trybie najlepiej się jeździ po mieście. Po nabraniu wprawy hamulca używa się bardzo mało, za to akumulator ładowany jest szybko i skutecznie.

Jak jeździ Renault Clio Hybrid E-Tech?

Według danych technicznych, samochód wyposażony jest w zespół napędowy składający się z silnika spalinowego o pojemności 1.6 litra i mocy 91 KM, którego wspiera silnik elektryczny. Łączna moc – 140 KM. To połączenie działa bardzo dobrze w niższym zakresie prędkości a samochód przyspiesza w 9,9 sekundy do setki (dane producenta). I w mieście taki napęd sprawdza się znakomicie. Auto rusza w trybie elektrycznym a jeśli trzeba, przełącza się na hybrydowy, wspierany elektrykiem. Dopiero gdy zużyjemy baterię, działa wyłącznie układ spalinowy.

Wszystko działa sprawnie przy prędkościach miejskich i na drogach krajowych, natomiast kiedy pojedziemy na autostradę główną rolę przejmuje silnik spalinowy, który nie ma turbodoładowania i potrafi zaskoczyć wysokimi obrotami. W takich warunkach w samochodzie jest już nieco głośno z uwagi na silnik. Dlatego tego typu hybrydę polecamy jako auto miejskie, jeśli miałoby często jeździć w długich trasach, lepiej wybrać w Renault turbodoładowaną benzynę. Tutaj widzę w hybrydowym Clio pewne pole do poprawy.

Skrzynia biegów E-Tech pracuje wyjątkowo cicho – i to jest jej duży plus w porównaniu do aut konkurencji.

Wracając do samego miasta, nieduży akumulator o pojemności 1,2 kWh szybko się rozładowuje, ale też szybko naładowuje z odzyskiwania energii a przełączanie się między napędami odbywa się wyjątkowo sprawnie. Skrzynia biegów pracuje prawie niezauważalnie, dobrze sobie radzi w gęstym miejskim ruchu, Clio V hybrid może być tu szybkim i zwinnym zawodnikiem. Takie jest jego główne przeznaczenie.

Układy wspomagania kierowcy nie przeszkadzają, nie ma – jak w kilku innych markach – „wyrywania” z rąk kierownicy, kiedy zjedziemy z pasa, tutaj jest subtelne przypomnienie. Ingerencja w sposób jazdy jest przewidywalna i kontrolowana. Procentuje duże doświadczenie producenta.

Ile pali Renault Clio V Hybrid?

Nasza trasa testowa, tym razem z konieczności nieco krótsza, bo mająca niecałe 500 kilometrów, składała się głównie z przejazdów po mieście (70%) oraz krótkiego testu na drodze szybkiego ruchu Warszawa – Białystok. Średnie spalanie, według komputera samochodu, wyniosło w tym czasie 6,7 litra na 100 kilometrów. Tryb jazdy – dynamiczny, z wykorzystaniem możliwości samochodu. Przejazd na trasie szybkiego z maksymalną dozwoloną prędkością. Przy takim spalaniu 39-litrowy zbiornik Clio pozwoli na przejechanie 580 kilometrów.

Według producenta Clio pali w cyklu WLPT 4,4 litra na 100 a taki wynik w okolicach 5 litrów jest zapewne możliwy do osiągnięcia przy delikatnym operowaniu pedałem gazu.

Ile kosztuje hybrydowe Renault Clio?

Cena Clio w wersji Zen E-Tech Hybrid zaczyna się od 89.900 zł. Renault Clio Intens to wydatek co najmniej 93.400 zł a R.S.Line E-Tech Hybrid to 100.400 zł.

Przydatne linki:

  • Strona z informacjami Clio E-Tech na Renault.pl
  • Polski konfigurator Renault Clio Hybrid

Seryjne wyposażenie testowanej wersji:

WYGLĄD

słupki drzwi w kolorze lśniącej czerni
ozdobne elementy zewnętrzne R.S. Line
oznakowanie R.S. Line

MULTIMEDIA
system MULTI-SENSE
zespół wskaźników i zegarów z wyświetlaczem cyfrowym 7″
mapa Europy wersja standardowa
ładowarka indukcyjna

KOMFORT I WNĘTRZE
czujnik deszczu
system mocowania fotelików Isofix
szyby tylne regulowane elektrycznie z włącznikiem impulsowym
szyby przednie regulowane elektrycznie z włącznikiem impulsowym
podświetlane lusterka w osłonach przeciwsłonecznych
kamera cofania
tylna kanapa dzielona w układzie 1/3-2/3
karta Renault Hands Free
kierownica skórzana
szyby tylne przyciemniane

WIDOCZNOŚĆ I OŚWIETLENIE
światła do jazdy dziennej LED
lusterko wewnętrzne dzień/noc
światła Full LED Pure Vision w kształcie litery C z pojedynczym światłem cofania

PROWADZENIE POJAZDU
system utrzymywania pasa ruchu
system kontroli bezpiecznej odległości
system wspomagania parkowania przód/tył
regulator-ogranicznik prędkości

OGRZEWANIE I WENTYLACJA
klimatyzacja automatyczna

BEZPIECZEŃSTWO
system ABS
system wspomagania nagłego hamowania
poduszki powietrzne przednie
możliwość dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera
aktywny system wspomagania nagłego hamowania z wykrywaniem pieszych i rowerzystów
poduszki powietrzne boczne i kurtynowe
sygnał informujący o niezapięciu pasów bezpieczeństwa
funkcja połączenia alarmowego eCall (112)
system ostrzegania o nadmiernej prędkości z funkcją rozpoznawania znaków drogowych

WYGLĄD ZEWNĘTRZNY
zewnętrzne klamki drzwi w kolorze nadwozia
obręcze kół ze stopu metali lekkich 17″
wzór felgi R.S. Line szary 17″
obudowa lusterek w kolorze nadwozia
lusterka zewnętrzne regulowane i składane elektrycznie
antena w kształcie płetwy rekina

WYGLĄD WEWNĘTRZNY
deska rozdzielcza z miękkiego tworzywa (z nagłośnieniem Bose jasna)
elementy ozdobne wnętrza R.S. Line
ozdobne elementy wnętrza R.S. Line

Dane techniczne Renault Clio V

Pojemność zbiornika paliwa (l): 39
Zużycie paliwa cykl mieszany WLTP (l/100 km): 4.4
Prędkość maksymalna (km/h): 180
Przyspieszenie 0-100 km/h (s): 9,9
Średnica zawracania (m): 10,4
Opony standardowe: 205/45 R17 88 H XL
Długość całkowita: 4050
Szerokość całkowita: 1798/1988 (z lusterkami)
Rozstaw osi: 2583
Prześwit: 135
Rodzaj skrzyni biegów: automatyczna Multi-mode
Pojemność bagażnika (dm3): 254
Pojemność przestrzeni bagażowej maks. po złożeniu kanapy (dm3): 1006

Podsumowanie: plusy i minusy

+ dopracowany, komfortowy samochód miejski
+ wygodne wnętrze i wysokiej jakości materiały
+ cichy i oszczędny w mieście

– wysokie obroty na autostradzie
– cena wersji hybrydowej znacznie wyższa od benzynowej

Renault Clio V to ładny, komfortowy samochód miejski o dojrzałej konstrukcji, solidnie zbudowany a przy tym dający sporo przyjemności z jazdy. Wersja hybrydowa świetnie sprawdzi się w mieście i do takiego środowiska została zaprojektowana. Dużym plusem jest wyciszenie, dynamika i ogólne wrażenie obcowania z dopracowanym autem.

Dziękujemy firmie Renault Polska za udostępnienie samochodu do testu.

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

1 2 głosy
Ocena artykułu
Tagi: ClioE-TechRenault
Udostepnij328Tweet205Udostepnij57
Poprzedni

Grupa Renault buduje Zieloną Ostoję w Otwocku

Następny

Samochód elektryczny. Stellantis łączy siły z Engie: powstaną magazyny energii dla elektromobilności

Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Następny

Samochód elektryczny. Stellantis łączy siły z Engie: powstaną magazyny energii dla elektromobilności

peugeot e-Boxer

Nowy Peugeot e-Boxer - ile kosztuje na polskim rynku?

DS 9

Nowy DS 9 – cena modelu w Polsce. Ruszyły zamówienia

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
14 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Damian - Citroën e-Berlingo – redaktor Spidersweb pojechał w trasę elektrycznym MPV i dziwi się, że miał mały zasięg, ale czy słusznie?
  • Chip - Nowy Peugeot 308 i Opel Astra po crash-testach Euro NCAP. Dlaczego nie dostały 5 gwiazdek?
  • Cycu - Koniec popularnego modelu. Renault Grand Scenic znika z oferty marki w Wielkiej Brytanii
  • Piotr - Citroën e-Berlingo – redaktor Spidersweb pojechał w trasę elektrycznym MPV i dziwi się, że miał mały zasięg, ale czy słusznie?
  • Tomasz O - Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate
  • adam - Citroën AMI cieszy się dużym powodzeniem. Skąd ten sukces?
  • Dikej - Citroën e-Berlingo – redaktor Spidersweb pojechał w trasę elektrycznym MPV i dziwi się, że miał mały zasięg, ale czy słusznie?
  • Grzech - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Norbert - Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate
  • Tomasz O - Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate
  • Salon samochodowy w Paryżu 1930: Citroën sensacją z zaskakującego powodu
  • Dacia na sprzedaż? Renault otrzymało propozycję stworzenia nowego podmiotu
  • Citroën AMI cieszy się dużym powodzeniem. Skąd ten sukces?
  • Dacia wprowadzi hybrydowy napęd w modelu Jogger. I tylko w nim, przynajmniej na razie
  • Renault wprowadza usługę samochodu na abonament dla firm czyli Mobilize. Ruszają pierwsze testy dla korporacji taksówek
  • Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Ruszają zamówienia na gamę nowego Jeepa® Grand Cherokee 4xe Plug in Hybrid
  • UOKiK: Opel Crossland X do serwisu
  • Nowy Peugeot 308 i Opel Astra po crash-testach Euro NCAP. Dlaczego nie dostały 5 gwiazdek?


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
14
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.