Wiadomości

Citroën AMI Charleston z parasolką – jak powstawał? Projektant zdradza kulisy inspiracji

autor Tomasz Nowicki
2023-12-08
Testy

Test: Peugeot 5008 1.2 136 KM mHEV Active Pack. Hybrydowy samochód dla większej rodziny

autor Tomasz Nowicki
2023-12-05
Wiadomości

Jeep Avenger „Miejskim Elektrycznym Samochodem Roku” w ramach Electrifying.com Awards 2024

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-12-06
Wiadomości

Kolejna nagroda dla Peugeota 208

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-12-08
Wiadomości

Dacia Sandero rozbiła bank. To najchętniej kupowany model w Europie – październik 2023

autor Tomasz Nowicki
2023-12-04
Wiadomości

Już ponad 1.000 salonów Dacii z nowym wizerunkiem marki

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-12-08
Wiadomości

Dacia Sandero liderem w Hiszpanii, lepsza niż Toyota. Wyniki sprzedaży listopad 2023 r.

autor Tomasz Nowicki
2023-12-06

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Nowy Citroën C3 Aircross po pierwszych jazdach próbnych. Kiedy w Polsce?
  • kuba - Debiut: nowy Opel Corsa po raz pierwszy z napędem hybrydowym 48V
  • kuba - Nowy Opel Corsa za 63.000 zł. Promocja jakiej jeszcze nie było, samochody dostępne od ręki
  • JJejdzej - Nowy Citroën C3 Aircross po pierwszych jazdach próbnych. Kiedy w Polsce?
  • Rumcajs - W Europie maleje produkcja samochodów. Dlaczego tak się dzieje?
  • Anonimowo - Używany samochód jak nowy. Renault buduje centra odnawiania aut w Polsce!
  • Anonimowo - Ostatni Chrysler 300 zjechał z linii montażowych Stellantis w USA. To koniec epoki HEMI
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Testy Renault - testy i opinie

Test: Ile pali i jak jeździ nowe Renault Clio E-tech w hybrydzie?

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2021-01-26
w Renault - testy i opinie, Testy
Czas czytania 8 minut
1.5k 81
A A
19

Nowe Renault Clio E-tech to godna uwagi propozycja na rynku miejskich samochodów hybrydowych. Wygodne, przestronne auto, które – według producenta – do 80% jeździ w trybie elektrycznym. Jak to jest w praktyce? Ile pali takie Clio w realnym ruchu mieszanym w dużym mieście? Sprawdziliśmy to na dystansie kilkuset kilometrów w Warszawie.

Renault Clio V to konstrukcja dopracowana i sprawdzona. Auto wygląda bardzo dobrze, ma przyjemne wnętrze, które mimo miejskich wymiarów jest dość obszerne, wyjątkowo wygodne fotele z przodu, ładną i solidną deskę rozdzielczą (nasza wersja była z jasnymi elementami i czerwonymi dodatkami, co dodatkowo poprawiało estetykę). Wszystko jest bardzo dobrej jakości, dokładnie zmontowane. Przyjemnie tu wsiąść.

Umów się na bezpłatne jazdy testowe Renault Clio Hybrid

Clio V jest też autem dobrze wyciszonym i jak na swoją klasę, wyjątkowo komfortowym. Nic dziwnego, że w wielu krajach znajduje się w czołówce sprzedaży segmentu B.

Samochód otrzymaliśmy w bardzo ładnym i oryginalnym kolorze niebieskim Celadon. Wymaga on dopłaty 2000 zł w czasie zamawiania. Taki sam kolor ma nasze testowe elektryczne Renault Zoe, którym będziemy jeździć pół roku a w ciągu trzech tygodni stycznia zdążyliśmy przejechać już ponad dwa tysiące kilometrów.

Z wyposażenia na pokładzie znajdował się m.in. wysokiej klasy system audio Bose, sterowany 9,3″ ekranem. Wymaga on dopłaty 3000 zł. Był też system Auto-Hold, który można dokupić w pakiecie Komfort razem z podłokietnikiem i dodatkowym schowkiem czy system kontroli martwego pola. Tak wyposażone Clio kosztuje katalogowo ponad 110 tys. zł.

Zobacz wyprzedaż 2020 w Renault

Hybrydowa wersja Clio V wyposażona jest w automatyczną skrzynię biegów. Ma ona klasyczną dźiwignię, różnica ze zwykłymi skrzyniami polega na tym, że tutaj mamy jeszcze tryb B, czyli mocnego odzyskiwania energii podczas hamowania i w tym trybie najlepiej się jeździ po mieście. Po nabraniu wprawy hamulca używa się bardzo mało, za to akumulator ładowany jest szybko i skutecznie.

Jak jeździ Renault Clio Hybrid E-Tech?

Według danych technicznych, samochód wyposażony jest w zespół napędowy składający się z silnika spalinowego o pojemności 1.6 litra i mocy 91 KM, którego wspiera silnik elektryczny. Łączna moc – 140 KM. To połączenie działa bardzo dobrze w niższym zakresie prędkości a samochód przyspiesza w 9,9 sekundy do setki (dane producenta). I w mieście taki napęd sprawdza się znakomicie. Auto rusza w trybie elektrycznym a jeśli trzeba, przełącza się na hybrydowy, wspierany elektrykiem. Dopiero gdy zużyjemy baterię, działa wyłącznie układ spalinowy.

Wszystko działa sprawnie przy prędkościach miejskich i na drogach krajowych, natomiast kiedy pojedziemy na autostradę główną rolę przejmuje silnik spalinowy, który nie ma turbodoładowania i potrafi zaskoczyć wysokimi obrotami. W takich warunkach w samochodzie jest już nieco głośno z uwagi na silnik. Dlatego tego typu hybrydę polecamy jako auto miejskie, jeśli miałoby często jeździć w długich trasach, lepiej wybrać w Renault turbodoładowaną benzynę. Tutaj widzę w hybrydowym Clio pewne pole do poprawy.

Skrzynia biegów E-Tech pracuje wyjątkowo cicho – i to jest jej duży plus w porównaniu do aut konkurencji.

Wracając do samego miasta, nieduży akumulator o pojemności 1,2 kWh szybko się rozładowuje, ale też szybko naładowuje z odzyskiwania energii a przełączanie się między napędami odbywa się wyjątkowo sprawnie. Skrzynia biegów pracuje prawie niezauważalnie, dobrze sobie radzi w gęstym miejskim ruchu, Clio V hybrid może być tu szybkim i zwinnym zawodnikiem. Takie jest jego główne przeznaczenie.

Układy wspomagania kierowcy nie przeszkadzają, nie ma – jak w kilku innych markach – „wyrywania” z rąk kierownicy, kiedy zjedziemy z pasa, tutaj jest subtelne przypomnienie. Ingerencja w sposób jazdy jest przewidywalna i kontrolowana. Procentuje duże doświadczenie producenta.

Ile pali Renault Clio V Hybrid?

Nasza trasa testowa, tym razem z konieczności nieco krótsza, bo mająca niecałe 500 kilometrów, składała się głównie z przejazdów po mieście (70%) oraz krótkiego testu na drodze szybkiego ruchu Warszawa – Białystok. Średnie spalanie, według komputera samochodu, wyniosło w tym czasie 6,7 litra na 100 kilometrów. Tryb jazdy – dynamiczny, z wykorzystaniem możliwości samochodu. Przejazd na trasie szybkiego z maksymalną dozwoloną prędkością. Przy takim spalaniu 39-litrowy zbiornik Clio pozwoli na przejechanie 580 kilometrów.

Według producenta Clio pali w cyklu WLPT 4,4 litra na 100 a taki wynik w okolicach 5 litrów jest zapewne możliwy do osiągnięcia przy delikatnym operowaniu pedałem gazu.

Ile kosztuje hybrydowe Renault Clio?

Cena Clio w wersji Zen E-Tech Hybrid zaczyna się od 89.900 zł. Renault Clio Intens to wydatek co najmniej 93.400 zł a R.S.Line E-Tech Hybrid to 100.400 zł.

Przydatne linki:

  • Strona z informacjami Clio E-Tech na Renault.pl
  • Polski konfigurator Renault Clio Hybrid

Seryjne wyposażenie testowanej wersji:

WYGLĄD

słupki drzwi w kolorze lśniącej czerni
ozdobne elementy zewnętrzne R.S. Line
oznakowanie R.S. Line

MULTIMEDIA
system MULTI-SENSE
zespół wskaźników i zegarów z wyświetlaczem cyfrowym 7″
mapa Europy wersja standardowa
ładowarka indukcyjna

KOMFORT I WNĘTRZE
czujnik deszczu
system mocowania fotelików Isofix
szyby tylne regulowane elektrycznie z włącznikiem impulsowym
szyby przednie regulowane elektrycznie z włącznikiem impulsowym
podświetlane lusterka w osłonach przeciwsłonecznych
kamera cofania
tylna kanapa dzielona w układzie 1/3-2/3
karta Renault Hands Free
kierownica skórzana
szyby tylne przyciemniane

WIDOCZNOŚĆ I OŚWIETLENIE
światła do jazdy dziennej LED
lusterko wewnętrzne dzień/noc
światła Full LED Pure Vision w kształcie litery C z pojedynczym światłem cofania

PROWADZENIE POJAZDU
system utrzymywania pasa ruchu
system kontroli bezpiecznej odległości
system wspomagania parkowania przód/tył
regulator-ogranicznik prędkości

OGRZEWANIE I WENTYLACJA
klimatyzacja automatyczna

BEZPIECZEŃSTWO
system ABS
system wspomagania nagłego hamowania
poduszki powietrzne przednie
możliwość dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera
aktywny system wspomagania nagłego hamowania z wykrywaniem pieszych i rowerzystów
poduszki powietrzne boczne i kurtynowe
sygnał informujący o niezapięciu pasów bezpieczeństwa
funkcja połączenia alarmowego eCall (112)
system ostrzegania o nadmiernej prędkości z funkcją rozpoznawania znaków drogowych

WYGLĄD ZEWNĘTRZNY
zewnętrzne klamki drzwi w kolorze nadwozia
obręcze kół ze stopu metali lekkich 17″
wzór felgi R.S. Line szary 17″
obudowa lusterek w kolorze nadwozia
lusterka zewnętrzne regulowane i składane elektrycznie
antena w kształcie płetwy rekina

WYGLĄD WEWNĘTRZNY
deska rozdzielcza z miękkiego tworzywa (z nagłośnieniem Bose jasna)
elementy ozdobne wnętrza R.S. Line
ozdobne elementy wnętrza R.S. Line

Dane techniczne Renault Clio V

Pojemność zbiornika paliwa (l): 39
Zużycie paliwa cykl mieszany WLTP (l/100 km): 4.4
Prędkość maksymalna (km/h): 180
Przyspieszenie 0-100 km/h (s): 9,9
Średnica zawracania (m): 10,4
Opony standardowe: 205/45 R17 88 H XL
Długość całkowita: 4050
Szerokość całkowita: 1798/1988 (z lusterkami)
Rozstaw osi: 2583
Prześwit: 135
Rodzaj skrzyni biegów: automatyczna Multi-mode
Pojemność bagażnika (dm3): 254
Pojemność przestrzeni bagażowej maks. po złożeniu kanapy (dm3): 1006

Podsumowanie: plusy i minusy

+ dopracowany, komfortowy samochód miejski
+ wygodne wnętrze i wysokiej jakości materiały
+ cichy i oszczędny w mieście

– wysokie obroty na autostradzie
– cena wersji hybrydowej znacznie wyższa od benzynowej

Renault Clio V to ładny, komfortowy samochód miejski o dojrzałej konstrukcji, solidnie zbudowany a przy tym dający sporo przyjemności z jazdy. Wersja hybrydowa świetnie sprawdzi się w mieście i do takiego środowiska została zaprojektowana. Dużym plusem jest wyciszenie, dynamika i ogólne wrażenie obcowania z dopracowanym autem.

Dziękujemy firmie Renault Polska za udostępnienie samochodu do testu.

Czytaj nas w Google News:

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

1 2 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

Salon Renault

Używany samochód jak nowy. Renault buduje centra odnawiania aut w Polsce!

2023-12-11

Renault Trucks Polska rozszerza własną sieć serwisową przez przejęcie punktów serwisowych SJS Józef Skrzypa

2023-12-11

Rozpoczęcie produkcji seryjnej modeli Renault Trucks T i C E-Tech w Bourg-en-Bresse

2023-12-10

Jaki samochód dla osoby niepełnosprawnej kupić z dofinansowaniem? Renault Kangoo w pytaniach i odpowiedziach

2023-12-10
Tagi: ClioE-TechRenault
Udostepnij559Tweet349Udostepnij98
Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

19 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Ostatni Chrysler 300 zjechał z linii montażowych Stellantis w USA. To koniec epoki HEMI

    3411 udostępnienia
    Udostepnij 1364 Tweet 853
  • Używana Dacia Duster 1.6 LPG 4×4 z polskiego salonu i ponad pół miliona kilometrów na liczniku

    3584 udostępnienia
    Udostepnij 1434 Tweet 896
  • Akcja serwisowa Citroën, Peugeot, DS Automobiles, Fiat i Opel z silnikami diesla. Milion aut z BlueHDi wezwanych do serwisu

    4963 udostępnienia
    Udostepnij 1985 Tweet 1241
  • W Europie maleje produkcja samochodów. Dlaczego tak się dzieje?

    1516 udostępnienia
    Udostepnij 606 Tweet 379

Testy samochodów

Citroen C3 Elle - test, opinia, cena, wyposażenie
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C3 Elle 1.2 KM – modny i wygodny? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2018-06-26
Renault - testy i opinie

Test: Renault Espace Blue dCi 200 KM EDC po faceliftingu. Zmiany na lepsze. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2020-10-05
Renault - testy i opinie

Test: Hybrydowe Renault Clio E-Tech 145 KM to dobry wybór. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2020-12-20
Renault Espace
Renault - testy i opinie

Test: Renault Espace V 2.0 bluedCi 200 KM – spieszmy się kochać minivany. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2019-09-12
Peugeot - testy i opinie

Test: Peugeot 3008 2.0 HDi 150 KM – wzór do naśladowania. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Tomasz Nowicki
2013-10-09

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Nowy Citroën C3 Aircross po pierwszych jazdach próbnych. Kiedy w Polsce?
  • kuba - Debiut: nowy Opel Corsa po raz pierwszy z napędem hybrydowym 48V
  • kuba - Nowy Opel Corsa za 63.000 zł. Promocja jakiej jeszcze nie było, samochody dostępne od ręki
  • JJejdzej - Nowy Citroën C3 Aircross po pierwszych jazdach próbnych. Kiedy w Polsce?
  • Rumcajs - W Europie maleje produkcja samochodów. Dlaczego tak się dzieje?
  • Anonimowo - Używany samochód jak nowy. Renault buduje centra odnawiania aut w Polsce!
  • Anonimowo - Ostatni Chrysler 300 zjechał z linii montażowych Stellantis w USA. To koniec epoki HEMI

Zobacz też

Dacia: Kolejny rekordowy miesiąc w Odlewni Aluminium

Citroen e-Jumpy – cena elektrycznego modelu w Polsce

WRC: Co się dzieje z Sebastienem Loebem?

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
19
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.