Peugeot 508
Wiadomości

Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-22
Nissan Ariya Nismo
Wiadomości

Nissan Ariya Nismo na EV Experience 2025. Jazdy testowe najmocniejszej wersji modelu

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-22
Peugeot 3008
Wiadomości

Peugeot 3008 i 5008 w testach zderzeniowych EuroNCAP. Ile gwiazdek zdobyły francuskie SUV-y?

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-23
citroen c3 aircross 9 Wiadomości
Wiadomości

Stellantis zwiększa swój udział w rynku i zbiera ponad 1 mln zamówień

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-22
vigoroux citroen Wiadomości
Wiadomości

La Croisière Verte: elektryczna podróż przez Afrykę w duchu marki Citroën

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-18
lionel jaillet Wiadomości
Wiadomości

Lionel Jaillet nowym szefem Renault Group w Turcji

autor Tomasz Nowicki
2025-05-22
PureTech 130
Wiadomości

Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-19

Najnowsze komentarze

  • Lukasz - Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?
  • Anonimowo - Nowy Opel Frontera z namiotem dachowym już w sprzedaży. Sposób na prosty kamper
  • Marco - Stellantis rośnie szybciej niż konkurencja. Luca Napolitano: „To jasny sygnał, że jesteśmy na właściwej drodze”
  • Krzysztof Gregorczyk - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Anon - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Bodzio - Rynek samochodów elektrycznych w Polsce rozwija się bardzo wolno – najnowszy raport kwiecień 2025
  • Bodzio - Rynek samochodów elektrycznych w Polsce rozwija się bardzo wolno – najnowszy raport kwiecień 2025
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Testy

Test: Dacia Duster 4×4 1.3 TCe 150 KM – najmocniejszy SUV z napędem na cztery koła w gamie. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2019-12-20
w Testy, Dacia - testy i opinie
Czas czytania 11 minut
4.3k
A A
15
nowa dacia duster 1 3 tce 150 km 4x4 1 Wiadomości

Przez ponad tydzień miałem okazję jeździć nową Dacią Duster 4×4 z silnikiem o mocy 150 KM. Samochód jeździł po mieście i w trasie. Testowałem go zarówno na asfalcie jak i na błotnistych drogach i w terenie. 

Dacia Duster, SUV, który zmienia oblicze polskiej motoryzacji? 

Nowa Dacia Duster zmienia oblicze polskich dróg szybciej, niż ktokolwiek się spodziewał. Druga odsłona tego samochodu zastąpiła chyba klientom indywidualnym wybierane wcześniej auta klasy B a nawet niektóre kompakty. Wyśmiewana niegdyś marka – Dacia – stała się synonimem taniego, solidnego samochodu, taniego w eksploatacji i rozsądnego cenowo w zakupie. 

Zobacz testy Dacii Duster oraz innych modeli marki.

Duster dokonał pewnego przełomu i przekonuje też Polaków do SUVów. Ten typ nadwozia ma swoje plusy i chociaż wielu z Was pisze w swoich komentarzach, że wolą klasycznego hatchbacka czy sedana, to jednak wygoda wyższego auta ma swoich zwolenników. Chodzi przede wszystkim o wsiadanie i wysiadanie oraz wyżej położoną podłogę bagażnika. Jest to wygodne. 

nowa dacia duster 1 3 tce 150 km 4x4 19 scaled Wiadomości

Dlaczego Duster tak dobrze wygląda? Dwa triki, które zastosował projektant. 

Tak, wygląd to może kwestia gustu, ale Duster od samego początku mi się podobał. Masywne nadwozie, ze zgrabnymi proporcjami, wszystko wydaje się być na miejscu. W najnowszej odmianie nieco dopracowano niektóre detale, m. in. pochylono bardziej przednią szybę. To dało naprawdę dobry wizualnie efekt.

Samochód skrywa też swojego rodzaju tajemnicę, o której warto napisać. Otóż nadwozie wygląda na masywne i duże, ponieważ producent zastosował pewien trik projektując go. Nadmuchał mocno błotniki, przód auta umieścił wysoko, mamy do tego prawie poziomą maskę i wyjątkowo agresywny przód. Kiedy spojrzymy na Dustera z tyłu, dopiero wtedy dobrze widać, że kabina jest dużo węższa niż nadwozie. To czuć w środku. 

Jest jeszcze druga sztuczka – relingi dachowe, które są nienaturalnie wręcz wysokie, kiedy przyglądamy im się z bliska. Z daleka podnoszą wizualnie samochód o blisko 10 centymetrów – to bardzo dużo! 

nowa dacia duster 1 3 tce 150 km 4x4 26 scaled Wiadomości

Dobre zawieszenie

Jedną z najmocniejszych stron Dustera jest w moich oczach zawieszenie. Zostało ono skonstruowane jakby wprost na nasze (często jeszcze kiepskie) drogi. Zapewnia niezły poziom komfortu, szczególnie jeśli dokonamy bezpośredniego porównania z jakimś innym autem. Miałem okazje  przesiadać się do Dustera prosto ze Skody Octavii (jeden z wyższych modeli z automatyczną skrzynią biegów) i różnica w komforcie zawieszenia a i odczuwalnego komfortu foteli na korzyść rumuńskiego samochodu była spora. 

Oczywiście kiedy jedziemy po równym asfalcie to tego się nie odczuwa. Ale wystarczy zjechać na gorsze drogi, by natychmiast polubić zawieszenie w Dusterze. Jest bardziej miękkie, lepiej wybiera nierówności i separuje kierowcę od tego, co wymyślili drogowcy. Sesje zdjęciową tego samochodu robiliśmy w miejscach, gdzie dojazd był bardzo kiepski – m.in. na wyjątkowo nierównej drodze z płyt i Dacia poradziła sobie z dojazdem bardzo dobrze. Tam, gdzie Kia czy Volkswagen tłukłyby się niemiłosiernie męcząc pasażerów, Duster przejeżdża bardzo płynnie. Przy czym miękkie nie oznacza kołyszące się – zakręty pokonywane są dość stabilnie. 

Dużym plusem Dustera jest prześwit. To w końcu 21 centymetrów nad ziemią. Żaden krawężnik nie jest wtedy problemem. W połączeniu z napędem 4×4 dostajemy możliwość wjechania w większość miejsc, gdzie zwykłym samochodem nikt nie będzie nawet próbował. Zdarzyło mi się wjeżdżać na krawężniki prawie dwukrotnie wyższe od standardowych. 

nowa dacia duster 1 3 tce 150 km 4x4 21 scaled Wiadomości

Tanie wnętrze, ale co tak naprawdę znaczy? 

W wielu recenzjach Dustera powtarza się sformułowanie, że wnętrze wykonane jest z tanich materiałów. Ale co to tak naprawdę oznacza? Po pierwsze deska rozdzielcza jest twarda – nie ma tutaj miękkiej okładziny, jak w innych samochodach. To żaden problem, jeśli jej nie dotykasz, ale warty odnotowania fakt. Po drugie jest kilka elementów wykonanych z mniejszą dbałością o detale. W fabrycznie nowym aucie znajdziesz niekiedy włoski plastiku, wystające z niektórych elementów – na przykład z klapek otworów nawiewu. Łatwo je usunąć, ale to są właśnie obniżone koszty produkcji. Przy czym warto zaznaczyć, że wnętrze Dustera jest mimo wszystko wszystko wyjątkowo solidne. Nic tu nie trzeszczy, nie jest luźne. 

Zobacz wiadomości o Dacii Duster oraz innych modelach marki.

nowa dacia duster 1 3 tce 150 km 4x4 18 scaled Wiadomości

Tanie wnętrze to także oszczędności w niektórych elementach. Na przykład podłokietnik kierowcy jest stosunkowo wąski, ale podparcie daje. Mechanizm podnoszenia fotela wyjątkowo uproszczony i w niektórych egzemplarzach występuje lekkie kołysanie się stelaża. Plastiki w Dusterze są dość trwałe, le też monotonne, jednokolorowe. Nawet w najwyższej wersji wnętrze nie jest przesadnie ożywione – są co prawda srebrne ramki wokół nawiewów, wstawki na kierownicy czy obwódki sterowania klimatyzacją, ale to trochę mało. Tu z pomocą przyjdą pewnie firmy oferujące akcesoria tuningowe a ich oferta stale rośnie. Oszczędności widać też w fotelach – co prawda są wygodne i nawet w długiej trasie jedzie się dobrze, ale ich rozmiar mógłby być nieco większy. Hamulec ręczny jest naprawdę ręczny. Podsufitka z kolei wykonana została z cienkiego materiału i przenosi hałas od góry, co słychać jadąc w tunelu. 

nowa dacia duster 1 3 tce 150 km 4x4 5 scaled Wiadomości

To drobne oszczędności, jednak ich suma tworzy już spore kwoty, które przekładają się na stosunkowo niską cenę samochodu. Warto też pamiętać, że Duster to w środku (poza bagażnikiem) auto na pograniczu segmentów. Jest nieco mniejszy w bezpośrednim porównaniu niż na przykład Kia Sportage. 

nowa dacia duster 1 3 tce 150 km 4x4 6 scaled Wiadomości

Najmocniejszy silnik, dynamika dobra, chociaż nie jest to wyścigówka

Zacznę nietypowo, od zapotrzebowania na paliwo. Średnie zużycie w czasie całego testu, na który tym razem składały się głównie miasto i podmiejskie błotniste leśne ścieżki oraz trasy piaszczystymi drogami nad rzekami i jeziorami wokół Zalewu Zegrzyńskiego i Bugu, wyniosło 10,6 litra na 100 kilometrów. Czy to dużo? 150-konny silnik, napęd 4×4 – myślę, że jest to wartość całkowicie akceptowalna. 

Dużym plusem tego najmocniejszego w gamie silnika jest jego elastyczność i pewność wyprzedzania. To dodaje poczucia bezpieczeństwa kierowcy i pasażerom, chociaż Duster na pewno nie jest rajdówką czy samochodem sportowym. Zresztą przyspieszenie do setki powyżej 10 sekund sporo mówi o właściwościach aerodynamicznych. Duży opór z przodu, wynikający z kanciastej sylwetki, powoduje, że ciężko tu mówić o sportowych odczuciach. 

Duster jest wyciszony lepiej w stosunku do pierwszej generacji, ale silnik w środku słychać. Ja go odczuwałem gdzieś powyżej 3-4,5 tysiąca obrotów. Normalnie tak się nie jeździ, chyba, że trzeba mocno cisnąć auto i wyrwać każdy ułamek sekundy z czasu przyspieszania. Mój typowy zakres obrotów oscylował wokół 2000-2500 i to wystarczało to sprawnego przemieszczania się wszędzie. Ważna rzecz, można a nawet trzeba ruszyć z dwójki. 

Połączenie 4×4 i 150-konnego silnika to dobra kombinacja. I w zasadzie pozostało mi żałować, że nie spadł śnieg, bo wtedy mógłbym sprawdzić jak Duster radzi sobie w typowych warunkach zimowych, szczególnie, że miał założone odpowiednie do tego opony. Ale na razie śniegu jak na lekarstwo. Być może kolejną wersją 4×4 pojedziemy po prostu w jakieś góry, żeby dokładniej przetestować właściwości terenowe.

nowa dacia duster 1 3 tce 150 km 4x4 27 scaled Wiadomości

Napęd 4×4 – znany i sprawdzony punkt programu

Dacia Duster korzysta z napędu 4×4 znanego z Nissana. To sprawdzone rozwiązanie, które może działać w trybie automatycznym, wymuszonym 4×4 oraz wymuszonym 4×2. Duster może być też wyposażony w system wspomagania zjazdu ze wzniesienia (Hill Descent Control) a na wyświetlaczu można włączyć wyświetlanie informacji wspomagających, takich jak kąt pod jakim jedzie pojazd i jego przechył oraz kompas. Mój testowy Duster jeździł po błocie, rozmiękłej glinie i na torze, do napędu, kątów natarcia czy sprawności auta w terenie trudno się przyczepić.

nowa dacia duster 1 3 tce 150 km 4x4 15 scaled Wiadomości

Wyposażenie, które ułatwia życie, do szczęścia jednak trochę brakuje

Bezkluczykowy dostęp, automatyczna klimatyzacja, dotykowa nawigacja, przycisk stop-start – można by zapytać czegóż tu chcieć więcej? I rzeczywiście, typowo wyposażony Duster ma w zasadzie wszystko to, czego by chciał kierowca. W najnowszej odmianie jest nawet kamera wysokiej rozdzielczości z przodu i z tyłu, która daje bardzo czysty obraz także w nocy. Ale jak już mam trochę ponarzekać…

nowa dacia duster 1 3 tce 150 km 4x4 13 scaled Wiadomości

Ekran zestawu multimedialnego mógłby już dzisiaj być większy. 9-10” byłoby idealne. Sam interfejs systemu też odstaje od współczesnych standardów, chociaż jego dużym plusem jest łatwość obsługi – nawet laik poradzi sobie stosunkowo szybko. Dla mnie istotne było to, że zestaw obsługuje już połączenie ze smartfonem. Dość dokładnie przetestowałem Apple Car Play i działa to sprawnie. Można korzystać z funkcji smartfona, wiadomości wyświetlają się gdy przychodzą, telefon reaguje na sterowanie z ekranu. Ładowarka USB w Dusterze ma wydajność 1A, tutaj ju dzisiaj przydałoby się więcej.  Dodałbym też nieco więcej podświetlenia wnętrza. No i chociaż jako opcję światła LED z przodu.

nowa dacia duster 1 3 tce 150 km 4x4 17 scaled Wiadomości

Od strony konstrukcji samochodu przydałyby się podwójne uszczelki w drzwiach i lepsza izolacja akustyczna szyb. Jak widać nie ma tego dużo, bo jak na swoją cenę Duster oferuje naprawdę sporo. 

Podsumowanie – czy warto kupić Dacię Duster? 

Dacia Duster to Renault w nieco uproszczonym wydaniu i o wielu przydatnych cechach użytkowych. Samochód może z powodzeniem pełnić auta rodzinnego, oferując dość komfortowe zawieszenie, rozsądne wnętrze i bardzo duży bagażnik. 

nowa dacia duster 1 3 tce 150 km 4x4 3 scaled Wiadomości

Dwie cechy pragnę podkreślić szczególnie – komfort zawieszenia i zdolność do pokonywania przeszkód. Duster świetnie poradzi sobie zarówno w mieście, pełnym wysokich krawężników i nierównych zapomnianych dróg, jak i w terenie. A zawieszenie jest dużo przyjemniejsze niż np. w tak popularnych do niedawna wśród nabywców indywidualnych Skodach typu Octavia. Niska cena oznacza kompromisy – m.in. twardy plastik czy nieco uproszczone funkcje samochodu, ale na Dustera zwykło się mówić, że jest to wybór typu smart – czyli w pełni świadoma decyzja. 

Więcej zdjęć znajdziecie w galerii poniżej.

https://www.youtube.com/watch?v=E2dfSGwhjuk

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

nowa dacia duster 1 3 tce 150 km 4x4 29 Wiadomościnowa dacia duster 1 3 tce 150 km 4x4 12 Wiadomościnowa dacia duster 1 3 tce 150 km 4x4 13 Wiadomościnowa dacia duster 1 3 tce 150 km 4x4 11 Wiadomościnowa dacia duster 1 3 tce 150 km 4x4 10 Wiadomościnowa dacia duster 1 3 tce 150 km 4x4 8 Wiadomościnowa dacia duster 1 3 tce 150 km 4x4 9 Wiadomościnowa dacia duster 1 3 tce 150 km 4x4 7 Wiadomościnowa dacia duster 1 3 tce 150 km 4x4 6 Wiadomościnowa dacia duster 1 3 tce 150 km 4x4 4 Wiadomościnowa dacia duster 1 3 tce 150 km 4x4 5 Wiadomościnowa dacia duster 1 3 tce 150 km 4x4 3 Wiadomościnowa dacia duster 1 3 tce 150 km 4x4 1 Wiadomościnowa dacia duster 1 3 tce 150 km 4x4 14 Wiadomościnowa dacia duster 1 3 tce 150 km 4x4 15 Wiadomościnowa dacia duster 1 3 tce 150 km 4x4 16 Wiadomościnowa dacia duster 1 3 tce 150 km 4x4 28 Wiadomościnowa dacia duster 1 3 tce 150 km 4x4 27 Wiadomościnowa dacia duster 1 3 tce 150 km 4x4 26 Wiadomościnowa dacia duster 1 3 tce 150 km 4x4 25 Wiadomościnowa dacia duster 1 3 tce 150 km 4x4 24 Wiadomościnowa dacia duster 1 3 tce 150 km 4x4 23 Wiadomościnowa dacia duster 1 3 tce 150 km 4x4 22 Wiadomościnowa dacia duster 1 3 tce 150 km 4x4 21 Wiadomościnowa dacia duster 1 3 tce 150 km 4x4 20 Wiadomościnowa dacia duster 1 3 tce 150 km 4x4 19 Wiadomościnowa dacia duster 1 3 tce 150 km 4x4 18 Wiadomościnowa dacia duster 1 3 tce 150 km 4x4 17 Wiadomościnowa dacia duster 1 3 tce 150 km 4x4 2 Wiadomości
4.7 6 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

Dacia Bigster

Rynek motoryzacyjny w Polsce – pierwsze 20 dni maja 2025 r.

2025-05-23
nowy Peugeot 5008 1.6 THP 165 KM EAT6

Citroën, Peugeot, Renault i Dacia: jak globalne są nasze ulubione marki?

2025-05-23

Renault 4 E-Tech zdobywa 4 gwiazdki w testach EuroNCAP

2025-05-23

Żaden chińczyk, tylko nowa Dacia Sandero 2025 króluje w Hiszpanii. Rekordowa sprzedaż

2025-05-23
Tagi: DaciaDuster
Udostepnij1726Tweet982Udostepnij275
Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości - gdy zacząłem chodzić fascynowały mnie koła samochodów. Citroën, Peugeot i Renault zawsze!

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
15 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Peugeot 508

    Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora

    3467 udostępnienia
    Udostepnij 1387 Tweet 867
  • Dacia jest tańsza od najtańszych chińczyków. Europejska marka bije je ceną na głowę

    1762 udostępnienia
    Udostepnij 705 Tweet 441
  • Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?

    1380 udostępnienia
    Udostepnij 552 Tweet 345
  • Fiat Pulse 2026 zaprezentowany. Nowy wygląd i wyposażenie z panoramicznym dachem jako opcja

    3269 udostępnienia
    Udostepnij 1308 Tweet 817

Testy samochodów

Opel Frontera 2025
Testy

Test: Opel Frontera Hybrid 1.2 Turbo 145 KM zaskoczył jeszcze zanim ruszyliśmy z miejsca. Czy warto wybrać nowego SUV-a?

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-09
Citroen C3, C4, DS 3, DS 4 i DS 5 – problem z poduszką powietrzną Takata
Citroen - testy i opinie

Test: używany Citroen C4 II generacja 1.6 HDi 92 KM – solidny kompakt dla każdego. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2020-11-30
Peugeot 308 SW
Testy

Test: Peugeot 308 SW 1.5 BlueHDi 130. Nie ma to, jak wygodne kombi z oszczędnym dieslem. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2020-12-12
01. Peugeot 308 SW Active EAT6 1.6 BlueHDi 120 KM SS Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 308 SW Active EAT6 1.6 BlueHDi 120 KM S&S. Pali 4 litry na setkę a w 2016 nowy kosztował 90 tysięcy. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Krzysztof Gregorczyk
2016-12-30
renault megane phev 2021 10 Wiadomości
Testy

Test: Renault Mégane Grandtour R.S. Line E-Tech 160 KM – rodzinne kombi z napędem hybrydowym. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2021-07-11

Najnowsze komentarze

  • Lukasz - Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?
  • Anonimowo - Nowy Opel Frontera z namiotem dachowym już w sprzedaży. Sposób na prosty kamper
  • Marco - Stellantis rośnie szybciej niż konkurencja. Luca Napolitano: „To jasny sygnał, że jesteśmy na właściwej drodze”
  • Krzysztof Gregorczyk - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Anon - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Bodzio - Rynek samochodów elektrycznych w Polsce rozwija się bardzo wolno – najnowszy raport kwiecień 2025
  • Bodzio - Rynek samochodów elektrycznych w Polsce rozwija się bardzo wolno – najnowszy raport kwiecień 2025

Zobacz też

Roberto Matteucci odchodzi ze stanowiska dyrektora generalnego Stellantis Polska. Kto go zastąpi?

Kolejna nagroda za bezpieczeństwo dla Citroena

Nowy Peugeot 308 SW chwalony przez Szwajcarów: „Solidny samochód, wysoka jakość”

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
15
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz