sobota, 28 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Testy Renault - testy i opinie

Renault Arkana 1.3 TCe 140 KM 2021: bo zwykły SUV jest już passe

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2021-06-08
w Renault - testy i opinie, Testy
Czas czytania 7 minut
8.9k 276
31
Renault Arkana
7.9k
UDOSTĘPNIEŃ
26.3k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Test: Dacia Jogger z LPG – sposób na wygodne i tanie podróżowanie

Test: DS 4 E-Tense 225 (PHEV) – luksusowy samochód kompaktowy, kwintesencja francuskości. Audi, BMW i Mercedes mają się czego obawiać.

Dacia Jogger 1.0 TCe 110 KM: spalanie, miejsce na tylnych siedzeniach, bagażnik

W polskich salonach dealerskich rozpoczęły się jazdy próbne nowym Renault Arkana dlatego skorzystaliśmy z okazji, aby zasiąść za kierownicą modelu, który wnosi do klasy SUV-ów świeży trend. Dlaczego warto wybrać właśnie nowe Renault?

Od kilku lat na rynku motoryzacyjnym sukcesywnie przybywa samochodów o nadwoziu SUV i wydawałoby się, że nie da się wymyślić tego segmentu na nowo, ale producenci potrafią wykazać się nie lada kreatywnością. Trend, który zapoczątkowała klasa premium przenika do marek popularnych. Jednym z pierwszych SUV-ów z linią inspirowaną nadwoziem coupe jest nowe Renault Arkana. Gdyby przed debiutem modelu ktoś powiedział mi, że Renault Megane Grandcoupe o podniesionym zawieszeniu to dobry pomysł, pewnie tylko uśmiechnęłabym się z politowaniem, ale zarówno wygląd, jak i komfort jazdy sprawiły, że Arkana bardzo dobrze wypadła w moich oczach.

SUV w sportowym stylu

Profil auta możemy kojarzyć z BMW X6, albo Mercedesem GLC Coupe, ale przód pojazdu ze światłami w kształcie litery C oraz rombem na grillu nie pozostawia żadnych wątpliwości, z jaką marką mamy do czynienia. Egzemplarz, który testowaliśmy dzięki uprzejmości salonu dealerskiego Renault i Dacia Auto Spektrum Kraków Bielany to wersja R.S. Line. Znajdujący się na szczycie cennika poziom wyposażenia dodaje nutkę sportowych emocji do strzelistej sylwetki pojazdu m.in. za pomocą 18-calowych felg o wzorze „Silverstone”. Oznaczenie nawiązuje do słynnego toru wyścigowego. Na kołach zwracają uwagę czerwone akcenty, które dodatkowo kojarzą się ze sportem. Francuska marka proponuje żywe wersje kolorystyczne Arkany, które pomogą urozmaicić polskie ulice. W wykończeniu R.S Line standardem jest „Pomarańczowy Valencia”.

Emblematy nawiązujące do Renault Sport znajdują się zarówno na nadwoziu, jak i w kabinie pojazdu, ale dodatków inspirowanych motorsportem jest w Arkanie R.S. Line znacznie więcej. Wystarczy spojrzeć na deskę rozdzielczą i boczki drzwi wykończone imitacją włókna węglowego. Motyw wygląda znacznie ciekawiej niż w wersji Intens, którą testowaliśmy wcześniej. Tapicerka powstała z połączenia czarnej skóry i alkantary, które przeszyto czerwoną nicią. Schemat znamy z innych modeli Renault m.in. z Clio R.S. Line, ale do Arkany pasuje jeszcze lepiej. Czerwone wstawki znajdziemy prawie wszędzie – na pasach bezpieczeństwa, nawiewach, fotelach, drążku zmiany biegów oraz tuż przy logo Renault na kierownicy.

Duży wyświetlacz i mnóstwo możliwości personalizacji

Multimediami nowego Renault Arkana zarządza system Easy Link z 9,3-calowym ekranem dotykowym ustawionym w orientacji pionowej. Wyświetlacz dostarcza czytelnych informacji, szybko wykonuje polecenia i nie ma skłonności do opóźnień, a kierowca ma spore pole do popisu przy konfiguracji menu. Na ekranie startowym możemy umieścić widżety, na których najbardziej nam zależy, na przykład: nawigację, ustawienia systemu My Sense, telefon, radio, a nawet aktualną pogodę. Indywidualnie dopasujemy również klimat panujący na pokładzie za pomocą koloru podświetlenia lub zmiany wyglądu 10,2-calowych zegarów.

System Multi Sense umożliwia również zmianę ustawienia układu kierowniczego oraz reakcji na naciśnięcie pedału gazu w kierunku większego komfortu lub dynamiki, ale sportowych emocji w Arkanie raczej nie doświadczymy, a przynajmniej nie w tej wersji silnikowej. Podczas prac nad SUV-em, Renault skupiło uwagę głównie na wygodzie pasażerów, o czym świadczy miękka charakterystyka zawieszenia i dobre wyciszenie wnętrza. Przy miejskich manewrach i na parkingach supermarketów podziękujemy za lekko działający układ kierowniczy i zwrotność auta.

Między Kadjarem a Koleosem

Marka Renault umieściła Arkanę w katalogu pomiędzy dwoma innymi SUV-ami: Kadjarem i Koleosem. Pojazdowi nie brakuje przestrzeni nawet na tylnej kanapie a producentowi udało się uzyskać duży, 513-litrowy bagażnik. Jeśli zakupy przed długim weekendem, czy wakacjami okażą się większe niż początkowo planowaliśmy, powiększymy bagażnik przesuwając górny poziom nieco niżej. Nie wymaga to ani żadnego wysiłku, ani wyciągania podłogi bagażnika. Przy dwóch osobach podróżujących, maksymalnie uzyskamy 1296 litrów przestrzeni na bagaże.

Pod maską Renault Arkana pracuje jednostka 1.3 TCe o mocy 140 KM, która przekazuje napęd na przednie koła za pośrednictwem automatycznej 7-biegowej przekładni EDC. Dzięki pomocy rozrusznika alternatora, który pracuje w układzie mikrohybrydowym z silnikiem benzynowym, ruszanie z miejsca i rozpędzanie auta odbywa się z dużą płynnością. Technologia dała nam nawet szansę na polubienie systemu Start&Stop Renault. 140-konna wersja nie jest nastawiona na wysokie osiągi, to raczej przepis na dobrą dynamikę przy niezbyt wysokim apetycie na paliwo. Katalogowo spalanie wynosi ok. 6 l/100 km. W ofercie znalazła się również wersja hybrydowa E-Tech o mocy 145 KM i nieco niższym poziomie zużycia benzyny, a jesienią zadebiutuje mocniejsza 160-konna wersja Arkany.

Ile kosztuje wersja R.S Line?

Podstawowa cena francuskiego SUV-a coupe wynosi na naszym rynku 111.900 zł. Arkana w wykończeniu R.S. Line, którą mieliśmy okazję testować to wydatek 134.900 zł. Na liście wyposażenia znajduje się m.in. automatyczna klimatyzacja, 9,3-calowy ekran, ładowarka indukcyjna, podgrzewane przednie fotele i ambientowe oświetlenie wnętrza. W ofercie Arkany zabrakło niestety dwustrefowej klimatyzacji. Dopłacimy za inny niż pomarańczowy kolor nadwozia, asystent jazdy w korku i na autostradzie Easy Pilot oraz system nagłośnieniowy marki Bose.

Ruszyły jazdy testowe nowym Renault Arkana!

8 czerwca ruszyły jazdy próbne nowym Renault Arkana w polskich salonach dealerskich. Zachęcamy do skorzystania z możliwości przetestowania nowego SUV-a. W salonach Renault i Dacia Auto Spektrum znajduje się kilka demonstracyjnych egzemplarzy, wszystkie w wersji R.S. Line. Na jazdę możecie się umówić dzwoniąc pod numer: 12 38 48 413. Zapraszamy!

 

Materiał powstał przy współpracy z salonem dealerskim Renault i Dacia Auto Spektrum Kraków Bielany

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Renault Arkana
3.8 10 głosy
Ocena artykułu
Tagi: ArkanaAuto SpektrumRenault
Udostepnij3152Tweet1970Udostepnij552
Poprzedni

Peugeot 208 Rally4: 15-latek walczy jak równy z równym. Świetny start mistrzostw Litwy

Następny

Nowe Renault Magane E-Tech Electric wyjeżdża na publiczne drogi

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny
Renault Megane E-Tech Electric

Nowe Renault Magane E-Tech Electric wyjeżdża na publiczne drogi

Der neue 2021 Opel Astra

Nowy Opel Astra - mamy pierwsze oficjalne zdjęcia!

Dacia Dokker Camperiz - tani sposób na kampera?

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
31 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Slawo - Citroën zapomniał wykupić w Polsce domenę Citroën.pl?
  • Teddi - DS 4 1.6 E-Tense 225 KM. Tylko nie dla snobów! – polemika
  • Olek - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Ralf - Dacia Jogger jako tani kamper z podwójnym łóżkiem i kuchenką
  • Anonimowo - Dacia Jogger jako tani kamper z podwójnym łóżkiem i kuchenką
  • Piotr - Citroën Ami Produktem Roku wg magazynu „Exame Informática”
  • kamil - Citroën zapomniał wykupić w Polsce domenę Citroën.pl?
  • Jolka - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Jolka - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Anonimowo - Peugeot 208 Style – wersja limitowana z silnikiem Firefly z Fiata


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Dacia Logan zniknęła z polskiej oferty marki. Nie kupicie już tego modelu
  • Nowa Dacia Duster trzeciej generacji trafi do Australii. Kiedy to nastąpi?
  • Peugeot 208 Style – wersja limitowana z silnikiem Firefly z Fiata
  • DS 4 1.6 E-Tense 225 KM. Tylko nie dla snobów! – polemika
  • Citroën Ami Produktem Roku wg magazynu „Exame Informática”
  • Alfa Romeo wprowadza Giulię i Stelvio w wersji Estrema na rynek brytyjski. W jakich cenach?
  • Jakie nowości Grupy Renault na Paris Motor Show 2022?
  • DS Automobiles, Peugeot i Jeep. Tylko trzy marki Stellantis na Paryskim Salonie Samochodowym 2022
  • Peugeot wprowadza 3008 GT Black Tone oraz 5008 GT Black Tone
  • Gosia Rdest po 2. turze Alpine Elf Europa Cup


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
31
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.