Peugeot 504 Break
Wiadomości

Peugeot 504 Break w niezwykłej wersji. Ma gramofon i kierownicę Hypersquare

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-16
denis le vot dacia 1 Wiadomości
Wiadomości

Nowa Dacia Bigster w Londynie: Nowy rozdział marki, bez porzucania korzeni

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-16
Fiat Ducato
Wiadomości

Fiat Ducato jako karetka. 300 nowych samochodów w Hiszpanii

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-14
lancia Wiadomości
Wiadomości

Lancia wraca na szczyt – emocjonujący debiut Ypsilon Rally4 HF na Targa Florio 2025

autor Tomasz Nowicki
2025-05-12
motor 20 2025 Wiadomości
Przeglad Prasy

Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 20/2025. „Dacia Bigster to nie jest większy Duster”

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-05-15
A390 β show car 22 Wiadomości
Wiadomości

Nowy supersamochód Alpine A390 na Wielkim Zlocie w Dieppe z okazji 70-lecia marki

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-16
Jeep Compass
Wiadomości

Nowy Jeep Compass w Polsce na imprezie Camp Jeep PL 2025. Ostatnie wolne miejsca

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-19

Najnowsze komentarze

  • Jan - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Juras - Emmanuel Macron bije na alarm: „Unia Europejska zabiła konkurencyjność naszej motoryzacji, czas na zmiany”
  • Edek - Nowe Renault Clio TCe 90 z automatem. Ile kosztuje i co ma w wyposażeniu?
  • Slawo - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie
  • C5x7 - Citroën CX GTi Turbo – francuska definicja prędkości i komfortu kontra BMW M535i i Rover Vitesse
  • Edek - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie
  • Edek - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Testy

Test: Nowe Renault Clio 1.0 TCe 100 – czym przekona nas rywal Peugeot 208 i VW Polo? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2021-05-05
w Testy, Renault - testy i opinie
Czas czytania 9 minut
939
A A
13
Renault Clio

Renault Clio V generacji konkuruje na rynku z modelami Volkswagen Polo, Ford Fiesta oraz Peugeot 208 i po pierwszych jazdach musimy przyznać, że ma szansę ugryźć spory kawałek segmentu B w nadchodzącym roku. Testujemy egzemplarz z silnikiem benzynowym 1.0 TCe o mocy 100 KM.

Pierwsze spojrzenie na Renault Clio V generacji może spotkać się z lekką krytyką sympatyków modelu, ze względu na zbyt wielkie podobieństwo do poprzednika i nie możemy się z tym nie zgodzić. Mimo wielu wspólnych cech, dostrzeżemy jednak w nowej odsłonie pojazdu zadziorny charakterek przyznajemy, że reflektory pożyczone od większych członków rodziny Renault pasują do twarzy Clio jak ulał. Hatchback Renault znajduje się na rynku od 1990 roku i te prawie 30 lat pozwoliło pojazdowi wypracować dla rodziny Clio pozycję bestsellera. Najnowsza piąta już generacja ma bardzo dużą szansę kontynuować sukces a skromne zmiany na zewnątrz to tylko niewielki pakiet startowy do tego co ma nam do zaoferowania Renault Clio V. Gdy otworzymy drzwi pojazdu z łatwością zapomnimy o poprzedniku. Wnętrze, które zostało zaprojektowane od podstaw zrobiło na mnie duże wrażenie.IMG 5473 Wiadomości

Technologia i komfort

Dwubarwne wykończenie zdecydowanie pasują do segmentu B, przyzwyczailiśmy się wprawdzie do bardziej wyrazistych kolorów, ale wykorzystana w testowym modelu czarno-biała deska rozdzielcza podzielona linią nawiewów nadaje pojazdowi klasy a wykończenia są miękkie w dotyku i dobrze spasowane. Wnętrze nowoczesnego pojazdu obecnie prawie nie może istnieć bez sporych rozmiarów wyświetlacza multimedialnego, no więc i w Clio mamy ekran dotykowy o całkiem imponującej przekątnej 9,3 cala. Szybkość jego działania oceniamy na piątkę. Szkoda tylko, że za opcję największego ekranu musimy bardziej nadszarpnąć nasz budżet. Cena wynosi minimum 1.500 zł nawet w najwyższej wersji RS Line. W testowanym przez nas modelu tablet połączono w pakiecie z nagłośnieniem Bose wycenionym na 2.500 zł.

Po zajęciu miejsca za kierownicą smartfon powędrował na bok, ale to nie znaczy, że nie korzystałam z niego podczas jazdy. Bez obaw, wszystko legalnie i bezpiecznie za pośrednictwem systemu multimedialnego Easy Link. Relacja samochód:komórka została zawarta w szybki i przyjazny sposób co umożliwiło korzystanie z zestawu głośnomówiącego do połączeń telefonicznych oraz słuchania muzyki z aplikacji Spotify. System audio Bose zapewnia przyjemne dla ucha brzmienie dlatego warto dodać tę opcję w kolejnych etapach komponowania własnego pojazdu w konfiguratorze a dobra izolacja akustyczna pojazdu sprzyja audiofilom.Renault Clio - wnętrze

Warto przeczytać!

Nowy Peugeot 208

Ile kosztuje nowy Peugeot 208? Polski cennik konkurenta Renault Clio w maju 2025

2025-05-19
Nissan Juke 1.6 Hybrid 143

Test: Nissan Juke 1.6 Hybrid 143 N-Sport, czyli crossover z pomysłem i na sportowo. 1000 km za nami

2025-05-19

250 sztuk Renault Master do transportu pacjentów. Nowe zamówienie firmy EMED

2025-05-19

Polski cennik Renault z roku 2000. Twingo za 29.900 zł, Espace V6 za 191.950 zł

2025-05-19

Podczas rozmowy telefonicznej głos naszego rozmówcy był czysty i wyraźny. Człowiek po drugiej stronie również słyszał mnie bez zakłóceń a wręcz zdziwił się, że dzwonię z samochodu. Nie mogę tylko zrozumieć dlaczego Renault zdecydowało się na przyciski do regulacji głośności zamiast moich ulubionych łopatek wykorzystanych w Kadjarze, ale widocznie z jakichś nikomu nieznanych względów ktoś uznał, że tak będzie wygodniej. Do wyboru stacji radiowej służy nieco osobliwe, ale ergonomiczne w obsłudze pokrętło umieszczone zaraz za wieńcem kierowniczym.20190926 170903 Wiadomości

Renault chyba lekko pozazdrościło Peugeotowi klawiszy do obsługi multimediów. System doceniam za jego łatwość obsługi i wcale nie dziwi mnie, że marka spod znaku rombu również zapragnęła mieć go w swoich samochodach. Na panelu obsługi tuż pod ręką kierowcy znajdziemy klawisz uruchamiania kamerki cofania, pomocnika parkowania, świateł awaryjnych, podgrzewania foteli, jednym z przycisków wejdziemy do ustawień systemu Multisense, który pozwoli wyregulować klimat na pokładzie za pomocą 8 rodzajów kolorystycznych podświetlenia. Jeśli więc barwa dopasowana do nadwozia nie przypadła nam do gustu, jest duże pole do popisu dla innych kombinacji. Multisense dostosuje również tryb jazdy w kierunku większych wrażeń lub oszczędności paliwa i pozwoli na zmianę wyglądu zegarów.

Mały i funkcjonalny? No może z małymi wyjątkami

Odrobina sportowych wrażeń nikomu jeszcze nie zaszkodziła, a w Renault Clio wyszła pojazdowi na dobre. Nie chodzi jednak o emocjonujące osiągi, a przynajmniej nie w tej wersji silnikowej, ale o niską pozycję za kierownicą oraz profil fotela, który z łatwością utrzymuje boki naszego ciała przy wchodzeniu ostrzej w zakręty. Samochód dobrze trzyma się drogi, nie buja się w zakrętach a zawieszenie niweluje głównie drobne nierówności nawierzchni.Renault Clio

Większości przycisków czy schowków znajduje się w pobliżu ręki kierowcy. Inżynierowe Renault zaplanowali przestrzeń tak, aby widoku nie psuły nam drobne przedmioty, które zazwyczaj bierzemy ze sobą w drogę. Kable, gumy do żucia, czy chusteczki ulokujemy w podłokietniku lub w schowku po lewej stronie kierownicy. W trasie nie powinno zabraknąć nam również odpowiedniej ilości płynów. Kieszenie w boczkach drzwi pomieszczą małe butelki z wodą a kubek z kawą umieścimy w jednym dwóch cup-holderów w przedniej części pojazdu. Smartfon może leżeć całkiem płasko bez obaw, że będzie wystawał poza wyznaczone krawędzie i dotyczy to zarówno małych, jak i większych urządzeń, z kolei kartę bezkluczykowego dostępu ulokujemy w niewielkim wyznaczonym do tego celu prostokącie obok przycisku hamulca ręcznego.20190926 172106 Wiadomości

W roli kierowcy występowała zarówno osoba o wzroście powyżej: 170, 180, jak i 190 cm i wszystkie niezależnie od siebie, aczkolwiek zgodnie przyznały, że miejsca nie brakuje a szeroki zakres regulacji przedniego fotela wystarcza, by prawidłowo dopasować pozycję do prowadzenia samochodu. Jeśli chodzi o ilość cm nad głową i na nogi na tylnej kanapie, samochód będzie dobry dla dwojga podróżnych o średnim wzroście. Nieco trudności może przysporzyć nam składanie tylnej kanapy, przyciski umieszczono tak głęboko, że dążąc do uzyskania maksymalnej pojemności 1.069 litrów mogą nas rozboleć palce. Z długimi paznokciami raczej nie polecamy. Jeśli już uda nam się pozbyć oparć tylnych foteli, otrzymamy prawie płaską podłogę bagażnika o regularnym kształcie. Standardowa pojemność ładunkowa Clio wynosi 391 litrów. Pozostaje jeszcze jedno pytanie: gdzie otwiera się bagażnik? Renault umieściło przycisk tuż nad tablicą rejestracyjną, czyli podobnie jak w DS 3 Crossback, nie jest to najwygodniejsze rozwiązanie, ale można do niego przywyknąć.20190926 163639 Wiadomości

Oszczędny i… dynamiczny?

3-cylindrowej jednostce TCe o pojemności 999 cm³ nie możemy odmówić elastyczności. 100-konny silnik łatwo wchodzi w wyższe partie obrotomierza wydając przy tym specyficznie mruczący odgłos. Samochód łatwo i sprawnie uzyska trzy cyfry na prędkościomierzu, pierwszą setkę zobaczymy na liczniku po upływie 11,8 sekundy natomiast maksymalnie będziemy w stanie rozpędzić pojazd do 187 km/h. Zmiana przełożeń 5-biegowej skrzyni biegów, z którą współpracuje benzyniak odbywała się płynnie bez żadnego haczenia, aczkolwiek krótsze drogi prowadzenia lewarka byłyby w tym samochodzie mile widziane. Nowe Renault Clio służyło w redakcji przez 740 km a na każde 100 km piło średnio 5,6 litrów benzyny. Poza miastem z łatwością można zejść poniżej 5 litrów. Wskaźnik paliwa, choć wygląda niczym przyklejony w ostatniej chwili do głównego wyświetlacza, odzwierciedlał w miarę równomierny upływ paliwa z baku, co było małym zaskoczeniem, ponieważ przyzwyczailiśmy się już niejako, że po pokonaniu magicznej granicy połowy licznika, liczba kresek maleje w mgnieniu oka. 20190926 161952 Wiadomości

Ile kosztuje Renault Clio?

Bazowa wersja Life nowego Renault Clio wynosi w polskich salonach 46.900 zł. Jeśli zdecydujemy się na model z benzynowym silnikiem 1.0 TCe o mocy 100 KM musimy mieć na koncie przynajmniej 56.400 zł. Za wyższy wariant Intens dopłacimy 6.500 zł więcej a jeśli dołożymy dodatkowe wyposażenie (wyszczególnione poniżej), które znalazło się na pokładzie pojazdu, cena Clio wzroście do 71.300 zł.

Jaki werdykt?

Renault Clio przekonuje nas do siebie wykończeniem i urządzeniem wnętrza oraz komfortem i ergonomią większości funkcji na pokładzie choć od tej reguły istnieją małe wyjątki. Jednostka TCe o mocy 100 KM wypada bardzo dobrze, zapewniając zadowalający poziom dynamiki i nie jest przy tym zbyt spragniona paliwa. Możemy wymienić wprawdzie kilka drobnostek, które można jeszcze w tym modelu poprawić, ale samochód bardzo nam się spodobał i rokujemy Clio kolejny sukces.

Renault Clio – wyposażenie dodatkowe modelu testowego:

  • EASY LINK 9,3″ z nawigacją i systemem nagłośnienia BOSE – 2.500 zł
  • Easy Park Assist+kamera360º+MULTI-SENSE+system kontroli martwego pola – 3.000 zł
  • Automatyczny hamulec postojowy, podłokietnik – 1.000 zł
  • Fotele przednie podgrzewane, podgrzewana kierownica – 1.000 zł
  • Personalizacja wnętrza szara – 500 zł
  • Koło zapasowe – 400 zł

Renault Clio TCe 100 – dane techniczne:

  • Długość: 4.050 mm
  • Szerokość: 1.798 mm
  • Wysokość: 1.440 mm
  • Rozstaw osi: 2.583 mm
  • Promień skrętu 10,4 m
  • Masa własna: 1.178 kg
  • Pojemność bagażnika: 391 l
  • Maksymalna pojemność bagażnika: 1.069 l
  • Pojemność zbiornika paliwa: 42 litry
  • Maksymalny moment obrotowy: 160 Nm przy 2.750 obr/min
  • Moc silnika: 100 KM (74 kW) przy 5.000 obr/min
  • Prędkość maksymalna: 187 km/h
  • Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 11,8 sekundy
  • Spalanie średnie w cyklu mieszanym: 5,1 – 5,3 l/100 km

 

Tekst, zdjęcia: Małgorzata Kozikowska

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

20190926 161952 Wiadomości20190926 164342 Wiadomości20190926 170903 Wiadomości20190926 172106 WiadomościIMG 5461 WiadomościRenault ClioIMG 5471 WiadomościIMG 5472 WiadomościRenault ClioIMG 5474 WiadomościIMG 5476 WiadomościIMG 5481 WiadomościIMG 5485 WiadomościRenault Clio20190926 163811 Wiadomości20190926 163639 Wiadomości20190926 162015 Wiadomości20190926 162023 Wiadomości20190926 162051 Wiadomości20190926 162106 Wiadomości20190926 162125 Wiadomości20190926 162142 Wiadomości20190926 162152 Wiadomości20190926 162227 Wiadomości20190926 162320 Wiadomości20190926 162432 Wiadomości20190926 163117 Wiadomości20190926 163303 Wiadomości20190926 163619 WiadomościIMG 5506 Wiadomości

Originally posted 2019-11-04 09:51:01.

5 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: ClioRenault
Udostepnij375Tweet208Udostepnij58
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Zastępca redaktora naczelnego. Autorka artykułów, testów, relacji z wydarzeń motoryzacyjnych, poszukiwaczka ciekawostek. Miłośniczka podróży a w szczególności wędrówek górskich.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
13 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • renault scenic Wiadomości

    Nowy Renault Scenic za 42.900 zł? Tak, to oryginalna promocja marki w Polsce

    3113 udostępnienia
    Udostepnij 1245 Tweet 778
  • Używany Peugeot 508 II SW 2.0 BlueHDi od pierwszego właściciela. Przegląd krajowych ogłoszeń

    1410 udostępnienia
    Udostepnij 564 Tweet 353
  • Ile kosztuje najdroższa nowa Dacia Bigster z fabryczną instalacją LPG? Dwukolorowe nadwozie oraz szyberdach, maj 2025

    4471 udostępnienia
    Udostepnij 1788 Tweet 1118
  • Nowa Dacia Duster Journey+ 2025 Full Hybrid. Co ma na wyposażeniu i ile kosztuje?

    617 udostępnienia
    Udostepnij 247 Tweet 154

Testy samochodów

IMG 6869 Wiadomości
DS - testy i opinie

Test: DS 3 Crossback E-Tense – pierwsza jazda po polskich drogach. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, zużycie prądu.

autor Małgorzata Kozikowska
2020-01-31
50. Nowy Peugeot 308 raport z jazd we Francji Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 308 – kompakt lepszej generacji. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2013-10-05
dacia mcv 1 2 lpg 07 Wiadomości
Testy

Test: Dacia Logan MCV – czy nadaje się dla kobiety? Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Małgorzata Karolina Piekarska
2013-11-06
Nowy Peugeot 3008
Testy

Test: Nowy Peugeot 3008 1.2 136 KM eDCS 6. Zalety i wady SUV-a z lwem

autor Tomasz Nowicki
2024-09-19
0350 03 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 107 1.0 68 KM – mały niezawodny miejski samochód. Opinie, plusy, minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2006-10-06

Najnowsze komentarze

  • Jan - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Juras - Emmanuel Macron bije na alarm: „Unia Europejska zabiła konkurencyjność naszej motoryzacji, czas na zmiany”
  • Edek - Nowe Renault Clio TCe 90 z automatem. Ile kosztuje i co ma w wyposażeniu?
  • Slawo - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie
  • C5x7 - Citroën CX GTi Turbo – francuska definicja prędkości i komfortu kontra BMW M535i i Rover Vitesse
  • Edek - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie
  • Edek - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie

Zobacz też

Citroen C3 Picasso – premiera prasowa w Polsce

Optifuel Lab, samochód-laboratorium Renault Trucks, oszczędniejszy o 13%

Stronniczy przegląd prasy: „Top Gear” nr 07/2013

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
13
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz