piątek, 27 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Testy Renault - testy i opinie

Test: Nowe Renault Clio 1.0 TCe 100 – czym przekona nas rywal Peugeot 208 i VW Polo?

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2021-05-05
w Renault - testy i opinie, Testy
Czas czytania 9 minut
438 23
13
Renault Clio
438
UDOSTĘPNIEŃ
1.3k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Test: Dacia Jogger z LPG – sposób na wygodne i tanie podróżowanie

Test: DS 4 E-Tense 225 (PHEV) – luksusowy samochód kompaktowy, kwintesencja francuskości. Audi, BMW i Mercedes mają się czego obawiać.

Dacia Jogger 1.0 TCe 110 KM: spalanie, miejsce na tylnych siedzeniach, bagażnik

Renault Clio V generacji konkuruje na rynku z modelami Volkswagen Polo, Ford Fiesta oraz Peugeot 208 i po pierwszych jazdach musimy przyznać, że ma szansę ugryźć spory kawałek segmentu B w nadchodzącym roku. Testujemy egzemplarz z silnikiem benzynowym 1.0 TCe o mocy 100 KM.

Pierwsze spojrzenie na Renault Clio V generacji może spotkać się z lekką krytyką sympatyków modelu, ze względu na zbyt wielkie podobieństwo do poprzednika i nie możemy się z tym nie zgodzić. Mimo wielu wspólnych cech, dostrzeżemy jednak w nowej odsłonie pojazdu zadziorny charakterek przyznajemy, że reflektory pożyczone od większych członków rodziny Renault pasują do twarzy Clio jak ulał. Hatchback Renault znajduje się na rynku od 1990 roku i te prawie 30 lat pozwoliło pojazdowi wypracować dla rodziny Clio pozycję bestsellera. Najnowsza piąta już generacja ma bardzo dużą szansę kontynuować sukces a skromne zmiany na zewnątrz to tylko niewielki pakiet startowy do tego co ma nam do zaoferowania Renault Clio V. Gdy otworzymy drzwi pojazdu z łatwością zapomnimy o poprzedniku. Wnętrze, które zostało zaprojektowane od podstaw zrobiło na mnie duże wrażenie.

Technologia i komfort

Dwubarwne wykończenie zdecydowanie pasują do segmentu B, przyzwyczailiśmy się wprawdzie do bardziej wyrazistych kolorów, ale wykorzystana w testowym modelu czarno-biała deska rozdzielcza podzielona linią nawiewów nadaje pojazdowi klasy a wykończenia są miękkie w dotyku i dobrze spasowane. Wnętrze nowoczesnego pojazdu obecnie prawie nie może istnieć bez sporych rozmiarów wyświetlacza multimedialnego, no więc i w Clio mamy ekran dotykowy o całkiem imponującej przekątnej 9,3 cala. Szybkość jego działania oceniamy na piątkę. Szkoda tylko, że za opcję największego ekranu musimy bardziej nadszarpnąć nasz budżet. Cena wynosi minimum 1.500 zł nawet w najwyższej wersji RS Line. W testowanym przez nas modelu tablet połączono w pakiecie z nagłośnieniem Bose wycenionym na 2.500 zł.

Po zajęciu miejsca za kierownicą smartfon powędrował na bok, ale to nie znaczy, że nie korzystałam z niego podczas jazdy. Bez obaw, wszystko legalnie i bezpiecznie za pośrednictwem systemu multimedialnego Easy Link. Relacja samochód:komórka została zawarta w szybki i przyjazny sposób co umożliwiło korzystanie z zestawu głośnomówiącego do połączeń telefonicznych oraz słuchania muzyki z aplikacji Spotify. System audio Bose zapewnia przyjemne dla ucha brzmienie dlatego warto dodać tę opcję w kolejnych etapach komponowania własnego pojazdu w konfiguratorze a dobra izolacja akustyczna pojazdu sprzyja audiofilom.Renault Clio - wnętrze

Podczas rozmowy telefonicznej głos naszego rozmówcy był czysty i wyraźny. Człowiek po drugiej stronie również słyszał mnie bez zakłóceń a wręcz zdziwił się, że dzwonię z samochodu. Nie mogę tylko zrozumieć dlaczego Renault zdecydowało się na przyciski do regulacji głośności zamiast moich ulubionych łopatek wykorzystanych w Kadjarze, ale widocznie z jakichś nikomu nieznanych względów ktoś uznał, że tak będzie wygodniej. Do wyboru stacji radiowej służy nieco osobliwe, ale ergonomiczne w obsłudze pokrętło umieszczone zaraz za wieńcem kierowniczym.

Renault chyba lekko pozazdrościło Peugeotowi klawiszy do obsługi multimediów. System doceniam za jego łatwość obsługi i wcale nie dziwi mnie, że marka spod znaku rombu również zapragnęła mieć go w swoich samochodach. Na panelu obsługi tuż pod ręką kierowcy znajdziemy klawisz uruchamiania kamerki cofania, pomocnika parkowania, świateł awaryjnych, podgrzewania foteli, jednym z przycisków wejdziemy do ustawień systemu Multisense, który pozwoli wyregulować klimat na pokładzie za pomocą 8 rodzajów kolorystycznych podświetlenia. Jeśli więc barwa dopasowana do nadwozia nie przypadła nam do gustu, jest duże pole do popisu dla innych kombinacji. Multisense dostosuje również tryb jazdy w kierunku większych wrażeń lub oszczędności paliwa i pozwoli na zmianę wyglądu zegarów.

Mały i funkcjonalny? No może z małymi wyjątkami

Odrobina sportowych wrażeń nikomu jeszcze nie zaszkodziła, a w Renault Clio wyszła pojazdowi na dobre. Nie chodzi jednak o emocjonujące osiągi, a przynajmniej nie w tej wersji silnikowej, ale o niską pozycję za kierownicą oraz profil fotela, który z łatwością utrzymuje boki naszego ciała przy wchodzeniu ostrzej w zakręty. Samochód dobrze trzyma się drogi, nie buja się w zakrętach a zawieszenie niweluje głównie drobne nierówności nawierzchni.Renault Clio

Większości przycisków czy schowków znajduje się w pobliżu ręki kierowcy. Inżynierowe Renault zaplanowali przestrzeń tak, aby widoku nie psuły nam drobne przedmioty, które zazwyczaj bierzemy ze sobą w drogę. Kable, gumy do żucia, czy chusteczki ulokujemy w podłokietniku lub w schowku po lewej stronie kierownicy. W trasie nie powinno zabraknąć nam również odpowiedniej ilości płynów. Kieszenie w boczkach drzwi pomieszczą małe butelki z wodą a kubek z kawą umieścimy w jednym dwóch cup-holderów w przedniej części pojazdu. Smartfon może leżeć całkiem płasko bez obaw, że będzie wystawał poza wyznaczone krawędzie i dotyczy to zarówno małych, jak i większych urządzeń, z kolei kartę bezkluczykowego dostępu ulokujemy w niewielkim wyznaczonym do tego celu prostokącie obok przycisku hamulca ręcznego.

W roli kierowcy występowała zarówno osoba o wzroście powyżej: 170, 180, jak i 190 cm i wszystkie niezależnie od siebie, aczkolwiek zgodnie przyznały, że miejsca nie brakuje a szeroki zakres regulacji przedniego fotela wystarcza, by prawidłowo dopasować pozycję do prowadzenia samochodu. Jeśli chodzi o ilość cm nad głową i na nogi na tylnej kanapie, samochód będzie dobry dla dwojga podróżnych o średnim wzroście. Nieco trudności może przysporzyć nam składanie tylnej kanapy, przyciski umieszczono tak głęboko, że dążąc do uzyskania maksymalnej pojemności 1.069 litrów mogą nas rozboleć palce. Z długimi paznokciami raczej nie polecamy. Jeśli już uda nam się pozbyć oparć tylnych foteli, otrzymamy prawie płaską podłogę bagażnika o regularnym kształcie. Standardowa pojemność ładunkowa Clio wynosi 391 litrów. Pozostaje jeszcze jedno pytanie: gdzie otwiera się bagażnik? Renault umieściło przycisk tuż nad tablicą rejestracyjną, czyli podobnie jak w DS 3 Crossback, nie jest to najwygodniejsze rozwiązanie, ale można do niego przywyknąć.

Oszczędny i… dynamiczny?

3-cylindrowej jednostce TCe o pojemności 999 cm³ nie możemy odmówić elastyczności. 100-konny silnik łatwo wchodzi w wyższe partie obrotomierza wydając przy tym specyficznie mruczący odgłos. Samochód łatwo i sprawnie uzyska trzy cyfry na prędkościomierzu, pierwszą setkę zobaczymy na liczniku po upływie 11,8 sekundy natomiast maksymalnie będziemy w stanie rozpędzić pojazd do 187 km/h. Zmiana przełożeń 5-biegowej skrzyni biegów, z którą współpracuje benzyniak odbywała się płynnie bez żadnego haczenia, aczkolwiek krótsze drogi prowadzenia lewarka byłyby w tym samochodzie mile widziane. Nowe Renault Clio służyło w redakcji przez 740 km a na każde 100 km piło średnio 5,6 litrów benzyny. Poza miastem z łatwością można zejść poniżej 5 litrów. Wskaźnik paliwa, choć wygląda niczym przyklejony w ostatniej chwili do głównego wyświetlacza, odzwierciedlał w miarę równomierny upływ paliwa z baku, co było małym zaskoczeniem, ponieważ przyzwyczailiśmy się już niejako, że po pokonaniu magicznej granicy połowy licznika, liczba kresek maleje w mgnieniu oka.

Ile kosztuje Renault Clio?

Bazowa wersja Life nowego Renault Clio wynosi w polskich salonach 46.900 zł. Jeśli zdecydujemy się na model z benzynowym silnikiem 1.0 TCe o mocy 100 KM musimy mieć na koncie przynajmniej 56.400 zł. Za wyższy wariant Intens dopłacimy 6.500 zł więcej a jeśli dołożymy dodatkowe wyposażenie (wyszczególnione poniżej), które znalazło się na pokładzie pojazdu, cena Clio wzroście do 71.300 zł.

Jaki werdykt?

Renault Clio przekonuje nas do siebie wykończeniem i urządzeniem wnętrza oraz komfortem i ergonomią większości funkcji na pokładzie choć od tej reguły istnieją małe wyjątki. Jednostka TCe o mocy 100 KM wypada bardzo dobrze, zapewniając zadowalający poziom dynamiki i nie jest przy tym zbyt spragniona paliwa. Możemy wymienić wprawdzie kilka drobnostek, które można jeszcze w tym modelu poprawić, ale samochód bardzo nam się spodobał i rokujemy Clio kolejny sukces.

Renault Clio – wyposażenie dodatkowe modelu testowego:

  • EASY LINK 9,3″ z nawigacją i systemem nagłośnienia BOSE – 2.500 zł
  • Easy Park Assist+kamera360º+MULTI-SENSE+system kontroli martwego pola – 3.000 zł
  • Automatyczny hamulec postojowy, podłokietnik – 1.000 zł
  • Fotele przednie podgrzewane, podgrzewana kierownica – 1.000 zł
  • Personalizacja wnętrza szara – 500 zł
  • Koło zapasowe – 400 zł

Renault Clio TCe 100 – dane techniczne:

  • Długość: 4.050 mm
  • Szerokość: 1.798 mm
  • Wysokość: 1.440 mm
  • Rozstaw osi: 2.583 mm
  • Promień skrętu 10,4 m
  • Masa własna: 1.178 kg
  • Pojemność bagażnika: 391 l
  • Maksymalna pojemność bagażnika: 1.069 l
  • Pojemność zbiornika paliwa: 42 litry
  • Maksymalny moment obrotowy: 160 Nm przy 2.750 obr/min
  • Moc silnika: 100 KM (74 kW) przy 5.000 obr/min
  • Prędkość maksymalna: 187 km/h
  • Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 11,8 sekundy
  • Spalanie średnie w cyklu mieszanym: 5,1 – 5,3 l/100 km

 

Tekst, zdjęcia: Małgorzata Kozikowska

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Renault ClioRenault ClioRenault Clio

Originally posted 2019-11-04 09:51:01.

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: ClioRenault
Udostepnij201Tweet99Udostepnij28
Poprzedni

Citroën kończy z dieslem. Szef marki: „Nie mam litości dla silników wysokoprężnych”

Następny

Dieslowskie wojny: Citroën, Peugeot i Renault kontra Audi, BMW i Mercedes i Volkswagen

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny

Dieslowskie wojny: Citroën, Peugeot i Renault kontra Audi, BMW i Mercedes i Volkswagen

Dacia Sandero Stepway

Nowa Dacia Sandero w pierwszej piątce we Francji, wzrost rynku o ponad 560%

Renault Megane E-Tech

Nowe Renault Megane E-Tech wchodzi na rynek

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
13 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Anonimowo - Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate
  • Wera - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Duster1 - Dacia Jogger jako tani kamper z podwójnym łóżkiem i kuchenką
  • Teddi - Dacia Spring kontra Audi E-tron GT. Który samochód wygra?
  • PISZ DOBRZE - Jak jeździć taniej? Ile gazu pali Renault Clio 1.0 TCe 100 KM z fabryczną instalacją LPG? Test na autostradzie i w mieście
  • Marysia - Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate
  • Ano - Citroën e-Berlingo – redaktor Spidersweb pojechał w trasę elektrycznym MPV i dziwi się, że miał mały zasięg, ale czy słusznie?
  • Greg - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Adamo - Dacia Jogger jako tani kamper z podwójnym łóżkiem i kuchenką
  • Anonimowo - Produkcja nowego Peugeot 308 zawieszona przez… Radio Zet


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Peugeot wprowadza 3008 GT Black Tone oraz 5008 GT Black Tone
  • Gosia Rdest po 2. turze Alpine Elf Europa Cup
  • Citroën AMI dla Akademii Policyjnej. Tak, tej którą pamiętacie z lat 80-tych
  • Jest oficjalne stanowisko grupy Renault w sprawie sprzedaży marki Dacia
  • Peugeot 207 HDi z przebiegiem blisko siedemset tysięcy kilometrów
  • Dacia Jogger jako tani kamper z podwójnym łóżkiem i kuchenką
  • Citroën zapomniał wykupić w Polsce domenę Citroën.pl?
  • Dacia Spring kontra Audi E-tron GT. Który samochód wygra?
  • Citroën C3 I – używany tani samochód do miasta. Wciąż atrakcyjny
  • Jaki samochód z dostawą do 6 miesięcy? Dacia Duster, Jogger i modele Renault


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
13
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.