fiat rosnie o 121 ponad 40 sprzedazy to elektryki fiat grande panda elektro Stellantis
Stellantis

Fiat i miasto Turyn świętują wspólnie: wielki koncert „Turyn jest fantastyczny” już 24 czerwca

autor Małgorzata Kozikowska
2025-06-11
salon ds automobiles lodz peugeot jaszpol Stellantis
Wiadomości

Czerwiec 2025 z mocnym startem sprzedaży w Polsce! Rejestracje pojazdów rosną w imponującym tempie

autor Tomasz Nowicki
2025-06-12
luca de meo Stellantis
Renault

PILNE: Luca de Meo odchodzi z Renault! Wiemy dokąd, ogromne zaskoczenie

autor Małgorzata Kozikowska
2025-06-16
Peugeot 407
Wiadomości

Pracował przy kultowych modelach Peugeot i Renault. Zdradza tajemnice sukcesu kilku z nich!

autor Tomasz Nowicki
2025-06-11
fiat rosnie o 121 ponad 40 sprzedazy to elektryki fiat grande panda elektro Stellantis
Wiadomości

Fiat rośnie o 12,1%. Ponad 40% sprzedaży, to elektryki

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-06-09
008. John Elkann Chairman of Stellantis i Olivier Francois CEO Fiata i CMO Stellantis Stellantis
Wiadomości

John Elkann: Europa potrzebuje własnych tanich samochodów na wzór japońskich kei-carów

autor Tomasz Nowicki
2025-06-12
ds 8 Stellantis
Wiadomości

Nowe samochody DS Automobiles z ekologiczną zniżką we Francji: Nowe modele z Eco-score i ulgami podatkowymi

autor Tomasz Nowicki
2025-06-13

Najnowsze komentarze

  • adam - Nowy Citroën C3 Aircross 2025: Komfort tak kuszący, że nie oprze mu się nawet niedźwiedź
  • edek - Donald Trump wypowiedział wojnę samochodom elektrycznym. Zmiana prawa w USA
  • Anonimowo - Rozczarowanie w Le Mans: ambitna strategia Peugeot nie wystarczyła, by powalczyć o czołówkę
  • Anonimowo - Nowy Citroën C3 Aircross 2025: Komfort tak kuszący, że nie oprze mu się nawet niedźwiedź
  • Barti - PILNE: Luca de Meo odchodzi z Renault! Wiemy dokąd, ogromne zaskoczenie
  • Andrzej - PILNE: Luca de Meo odchodzi z Renault! Wiemy dokąd, ogromne zaskoczenie
  • Roman - Rozczarowanie w Le Mans: ambitna strategia Peugeot nie wystarczyła, by powalczyć o czołówkę
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Testy

Test: Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi 90 KM 2013 – Budżetowy ale solidny hatchback do miasta z dieslem. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

Tanie materiały ale rekompensują to niskie spalanie i solidne wykonanie. Ten samochód zdobędzie uznanie na rynku.

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2013-01-29
w Testy, Dacia - testy i opinie
Czas czytania 17 minut
1.6k
A A
43
dacia sandero stepway 2 nowe sandero 75 opinie Stellantis

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi to auto oszczędne i solidne. Testuję samochody od 2003 roku. Niektóre robią na mnie większe wrażenie, inne mniejsze. W końcu każdy ma cztery koła i silnik. A jednak Sandero, rocznik 2013, to jest zupełnie inny i jakże ciekawy samochód, będący dużym krokiem naprzód dla Dacii.

Takie było moje pierwsze wrażenie, kiedy zobaczyłem mój testowy egzemplarz Stepwaya. Nowiutkie auto, prosto z fabryki, ze lśniącym lakierem, zachęcało do jazdy. Wrażenie pogłębiło się, gdy wsiadłem do środka. To już nie jest ta dawna Dacia z roku 2005. Nie ma topornych plastików i wszechogarniającej szarzyzny. Jak za dotknięciem czerodziejskiej różdżki z bajki o Kopciuszku, mamy nowy pojazd. Różnica jest taka, że gdy magia przestaje działać, to nadal jest świetny solidny samochód. Ma swoje wady – któż ich nie ma – ale za stosunkowo niewielkie pieniądze klienci mogą kupić ciekawy produkt. Solidny jak skała. I stąd nasz tytuł.

Wygląd zewnętrzny Dacii Sandero Stepway może się podobać. Ten samochód ma niezłe proporcje, zgrane linie a podniesione zwieszenie i relingi na dachu pogłębiają wrażenie wielkości. A przecież w rzeczywistości mamy do czynienia z niedużym autem klasy B, prawda? Jednak na pierwszy rzut oka nowe Sandero Stepway robi niesamowite wrażenie, masywny prawie SUV. Na drugi i na trzeci rzut oka zresztą też :-)

Warto przeczytać!

dacia sandero wnetrze Stellantis

Nowa Dacia Sandero już wkrótce. Duży facelifting, zmiana silników i wyposażenia. LPG 120 KM!

2025-06-15
dacia duster uzywana Stellantis

Dacia Duster: 10 najtańszych ofert używanego SUV-a od pierwszego właściciela w Polsce. Czerwiec 2025

2025-06-15

Nowa Dacia Bigster 2025 odkrywa swoje tajemnice: rozmowa z Caroline Riehl, szefową produktu

2025-06-14

Kto naprawdę winduje ceny nowych samochodów w Europie. Nowy raport wskazuje przyczyny

2025-06-14

dacia-sandero-stepway-2-nowe-sandero-75-opiniePrzebudowany grill z przodu z masywnym pługiem (takie miałem skojarzenie, gdy jeździłem po zalegającym wszędzie śniegu, zgarnianym przez zderzak) z przodu podkreśla solidność samochodu. Chyba nigdzie tak jak właśnie z przodu nie widać tej wielkości. Styliści włożyli sporo pracy w to, aby z auta miejskiego zrobić coś w rodzaju mikro-SUVa. I chyba się udało. Podobne wrażenie ma się bowiem patrząc na Sandero Stepway z boku.

Szczególnie jak stanie przy jakimś zwykłym aucie. Starszy model Skody Octavi wygląda przy Stepwayu wręcz śmiesznie. Z boku dobrze widać powiększony prześwit nadwozia. Tył to chyba najmniej zmian w stosunku do oryginalnej Dacii. Jest po prostu wyżej. I tyle. Z tyłu raził mnie zamek klapy. Rozwiązanie stosowane wiele lat temu, mogło by z Dacii zniknąć. Jakoś mi nie pasuje do tego samochodu. Pierwszy minus na liście.

Z zewnątrz jest dobrze, chociaż wygląd to nie wszystko. Co czeka nas w środku? Wnętrze nowej Dacii Sandero Stepway to zaskoczenie. Wielkie zaskoczenie na plus, z pewnymi wyjątkami. Nowoczesna deska rozdzielcza przykuwa wzrok. Pierwsze co rzuca się w oczy, to zegary, podkreślone wypolerowanymi obwódkami. Takich zegarów nie powstydzi się samochód klasy nieco wyższej, naprawdę. Po prawej stronie mamy nawiewy , pośrodku przycisk zamykania drzwi i włącznik świateł awaryjnych. A poniżej jeden z najmocniejszych punktów nowego Stepwaya, zestaw MediaNav. To urządzenie, które powinno znaleźć się na liście wyposażenia u każdego z Was, kto planuje zakupić nową Dacię. O tym będzie jeszcze za chwilę. Poniżej nawigacji mamy jeszcze sterowanie ogrzewaniem (klimatyzacja, nawiew, temperatura, obieg zamknięty/otwarty) i sterowanie szyb. Oprócz tego … tempomat i ogranicznik prędkości. A z lewej strony do tego włącznik Eco – ograniczający obroty. Z wyposażenia są jeszcze elektryczne lusterka, tym razem steruje się nimi po lewej stronie kierownicy i sterowanie radiem. Tyle? Aż tyle! W końcu to Dacia ;-)

dacia-sandero-stepway-2-nowe-sandero-99-wnetrzeZacznę od foteli, bo chwilę trwało, zanim się do nich przystosowałem. Jako, że jestem dość wysoki (188 centymetrów), to obawiałem się, że gdy znajdę wygodną pozycję do jazdy (lubię siedzieć wysoko i daleko od kierownicy) to za mną nikt wysoki nie usiądzie. I rzeczywiście, gdy próbowałem wsiąść z tyłu za fotelem ustawionym pod siebie miałem już kolana na oparciu. Dało się tak jechać, ale nie było by mi zbyt wygodnie. Tutaj wychodzi długość samochodu (4079 mm)  i jego rozstaw osi (2588 mm – ale to znowu tak jak w Fordzie Focusie). Przy czterech rosłych pasażerach może być ciasnawo. Widać to dobrze na zdjęciach.

Fotele z przodu są odpowiednio szerokie, jednak zamontowano je tak, że siedzi się dość płasko. I gdy ustawiałem fotel to zamarzyła mi się taka kołyska, jak kiedyś była montowana w Citroenie BX. Piękny i prostu patent. W Dacii Sandero Stepway regulacji pochylenia całego fotela niestety nie ma (i tak naprawdę rzadko w którym aucie można znaleźć ten patent), za to można regulować fotel na wysokość. Metoda regulacji nie zmieniła się od poprzedniego modelu, mam nadzieję, że zmieniła się na plus trwałość tego rozwiązania. Ale na razie nie wiem – za krótko samochód jest w produkcji. Można więc fotel podwyższyć i dla mnie był to odpowiedni sposób znalezienia wygodnej pozycji. Dla długich nóg fotel ma bowiem nieco krótkie podparcie. Później okazało się, że podparcie boczne jes takie sobie.

dacia-sandero-stepway-2-nowe-sandero-79-awaryjnoscPozycję udało mi się znaleźć dość szybko, mogłem więc ruszać. Pierwsze co rzuciło mi się … nie, nie w oczy, tylko w uszy… to cisza. Nowa Dacia Sandero Stepway jest zdecydowanie lepiej wyciszona od starszego modelu. Mimo, że na pokładzie miałem diesla, to w środku nie słyszałem silnika. Za to dobrze go czułem, drgania przenosiły się na pedał sprzęgła. Tutaj można wiele poprawić. Silnik czuć tylko na pedale sprzęgła, nadwozie nie wpada w żadne wibracje. Ale jeśli chodzi o dźwięk – jest dobrze. Inżynierowie odrobili lekcję. Do 90 kilometrów na godzinę w środku panuje cisza. Dopiero powyżej tej prędkości zaczyna do głosu dochodzić szum wiatru. Z okien i od lusterek a nic od jednostki napędowej. Podkreślam to, bo jeszcze Duster cierpiał na przypadłość słabego wyciszenia i niektórzy sami poprawiali fabrykę, montując wygłuszenie, co nie jest może trudne ani kosztowne (o ile robi się to samemu), ale pracochłonne.

dacia-sandero-stepway-2-nowe-sandero-18-z-goryJeśli chodzi o przyspieszenie to Dacia Sandero Stepway z dieslem nie jest demonem prędkości czy dynamiki. Statecznie przyspiesza w 12 sekund do setki. Samochodu sportowego z fabrycznego Stepwaya nie zrobimy, choćby z uwagi na przechyły nadwozia czy wysoki prześwit. A przeróbki w stronę usportowienia nie miałyby raczej sensu. W mieście Stepway radzi sobie całkiem sprawnie, trudno go podejrzewać o zostawanie z tyłu na światłach. Natomiast na trasie, szczególnie przy wyższych prędkościach, dynamika mogłaby być lepsza. Podczas przejazdu autostradą Warszawa-Inowrocław wyraźnie czułem też boczne podmuchy wiatru w miejscach, w których kończą się ekrany akustyczne.

Byłem ciekaw, jak poradzono sobie z hałasami w zawieszeniu. Wybrałem się więc na przejażdżkę długą, pełną dziur i nierówności drogą. Wnętrze jest wytłumione dobrze. Od kół nie dochodzą żadne niepokojące odgłosy, zresztą w środku tak naprawdę czujemy się jak w przytulnym cichym pomieszczeniu, jest po prostu cicho. Niezależnie od tego czy jest to droga gruntowa, czy zniszczony asfalt. Producent naprawdę się przyłożył do wyciszenia. To chyba największa zmiana jakościowa, oprócz kokpitu i dźwięku z radia.

dacia-sandero-stepway-2-nowe-sandero-94-jaki-modelNa oddzielny akapit zasługuje samo zachowanie zawieszenia. Już poprzednio nie było powodów do narzekań, tutaj jest podobnie. Zawieszenie świetnie się zachowuje na naszych dziurawych drogach. Tłumi, to co ma tłumić, jest dostatecznie miękkie, by nierówności nie docierały specjalnie do pasażerów, a jednocześnie dość twarde, by poczuć pewność prowadzenia. Gdybym miał porównać wrażenia z prowadzenia Sandero w różnych warunkach, to chyba jest mu blisko do doskonałego pod względem zawieszenia wielowahaczowego z Forda Focusa. O takim komfocie jak w Dacii mogą tylko pomarzyć posiadacze takich samochodów jak Kia Ceed czy Hyunday i30 a przypomnę, że są to auta o klasę wyższe i droższe. Kia Ceed skacze na dziurach jak szalona a kierowca ma wrażenie, że zamiast amortyzatorów ma wspawane pręty. Za to Dacia Sandero Stepway prawie płynie. Nadwozie pochyla się na zakrętach przy próbie bardziej dynamicznej jazdy. Z uwagi na warunki pogodowe nie miałem okazji sprawdzić na ile może to stanowić problem w zachowaniu na drodze – wiosną wrócimy do tego modelu i wtedy nasz redakcyjny wielbiciel sportowej jazdy, Krzysiek Gregorczyk, przetestuje to dokładniej.

dacia-sandero-stepway-2-nowe-sandero-46-silnikJeśli chodzi o sprzęgło i skrzynię biegów to wszystko chodzi tak jak trzeba. Przełączanie biegów jest dość płynne. Samochód dobrze sobie radzi z wolną jazdą i płynnym przyspieszaniem przy małych prędkościach. Dla mnie to ważne, bo dużo jeżdżę po mieście i niestety na korki jestem skazany. Codziennie rano i po południu czasem godzinę, czasem dłużej. Pod tym względem zachowanie samochodu może stanowić wzór do naśladowania przez innych producentów. Tylko ten nieszczęsny wibrujący od silnika pedał sprzęgła na wolnych obrotach – tego nie rozumiem.

Zastanawiałem się jak będzie z pracą nawiewu. Także i tutaj pojawiły się zmiany na lepsze. Czterobiegowy wentylator pracuje prawie bezgłośnie na pierwszym i drugim biegu. Na trzecim pojawia się już szum, przy czwartym jest głośno. Ciepłe powietrze, gdy uruchamiałem samochód po całej nocy na wołomińskim -15 stopniowym mrozie, pojawiało się prawie od razu, ale nagrzanie kabiny trwało kilka minut od ruszenia (przy obiegu zamkniętym). Same przełączniki pracują z lekkim oporem i do ich działania trzeba się po prostu przyzwyczaić, to nie jest mój ideał pracy tego typu osprzętu w aucie. Szczególnie przełącznik zamkniętego obiegu powietrza.

dacia-sandero-stepway-2-nowe-sandero-73-przycisk-ecoZ ciekawego wyposażenia miałem w samochodzie przełącznik Eco. Jego uruchomienie powoduje ograniczenie obrotów silnika do 4 tysięcy na minutę. Dzięki temu auto ma mniej palić. Ponieważ testowany przeze mnie samochód to diesel, więc i tak nie przekraczałem takich obrotów, nie zauważając także różnicy w spalaniu. Możliwe, że większy sens tego rozwiązania byłby w wersji benzynowej, albo dla osób, które nie patrzą na obrotomierz, zapominając, że jeżdżą samochodem na ropę. Spalanie deklarowane przez producenta jest tak niskie, że nie miałem prawa w nie wierzyć. W ciężkich zimowych warunkach (za oknem -15) auto spalało w mieście średnio 5,7 litra na 100 kilometrów. Dopiero w trasie spalanie spadło poniżej 5 litrów. Nie udało mi się osiągnąć deklarowanych przez fabrykę wartości. Usprawiedliwiam samochód w tym miejscu – przy tak dużych opadach śniegu i ciągłej jeździe po nim samochód musi zużywać więcej paliwa.

Tempomat i ogranicznik prędkości to w nowej Dacii Sandero Stepway wyposażenie do tej pory niespotykane. Działanie tych funkcji nie odbiega od innych samochodów koncernu Renault. Zastosowanie w Polsce jest niewielkie, ale na autostradę czy drogę szybkiego ruchu jak znalazł. Dla zapominalskich, którzy lubią przycisnąć pedał gazu, funkcja ograniczenia prędkości może mieć znaczenie dla unikania mandatów w rejonach występowania straży biznesowo miejskiej.

dacia-sandero-stepway-2-nowe-sandero-77-tapicerka-stepwayCo jeszcze? Całkiem udana dwukolorowa tapicerka foteli ożywia wnętrze auta. Materiał sprawia solidne wrażenie. Gorzej jest jeśli chodzi o wykończenie boków drzwi. Tutaj producent poszedł wyraźnie na łatwiznę. Aż się prosi skrawek materiału, ożywiający nudną szarość. Jedyne co ożywia boczki to uchwyt, lakierowany i solidny. Tyle, że to za mało. Widzę tu pole do popisu dla firm produkujących akcesoria do samochodów. Jakaś folia albo materiał do wyklejenia byłby na pewno hitem sprzedażowym.

Za to wielkie słowa uznania musze skierować w stronę zestawu MediaNav. Moim zdaniem nie warto kupować samochodu bez niego. W jednym dotykowym urządzeniu mamy do dyspozycji nawigację, radio, bluetooth z zestawem głośnomówiącym i odtwarzacz plików przez USB. Wszystko jest po polsku. Radio posiada świetną czułość i wyłapuje nawet odległe stacje. Wysoko oceniam jakość dźwięku z fabrycznych głośników. To, co było wielką bolączką poprzednich modeli, teraz odeszło w niepamięć. Kupujemy fabryczny zestaw i cieszymy się dźwiękiem jakości doskonałej, dużo lepszym niż w większości samochodów tej klasy i klasy kompaktowej.

Nawigacja działa dobrze, jest funkcjonalna i prosta w obsłudze. Intuicyjna. Jedynym minusem jest brak … połączenia on-line. Może w następnym wydaniu się pojawi taka opcja? Przy dzisiejszych cenach internetu mobilnego takie rozwiązanie wydaje się być ciekawe i coraz więcej producentów je stosuje. Co ciekawe, za 400 złotych więcej można mieć mapy prawie całej Europy. Także połączenie z telefonem komórkowym funkcjonowało intuicyjnie. Mój Galaxy połączył się bez kłopotów. Rozmówcy chwalili jakość dźwięku. MediaNav zczytał moją dość dużą książkę telefoniczną prawidłowo. Jedynie miłośnicy muzyki z płyt CD będą niepocieszeni. Odtwarzacza CD brak. Znak czasów.

dacia-sandero-stepway-2-nowe-sandero-99-wnetrzeJeszcze jeden – dla mnie duży – plus samochodu. Dacia Sandero Stepway posiada wygodny podnóżek dla lewej stopy. Prawie dowolnie duży but można wygodnie tam ulokować i noga odpoczywa, co nie jest oczywiste u innych producentów. Miejsca na drobiazgi jest dużo. Na górze konsoli mamy zagłębienie, w które telefon i parę innych drobiazgów powinno się zmieścić. Niewielki schowek (smartfon tam nie wejdzie, ale zwykły telefon i owszem) znajduje się pod dźwignią hamulca ręcznego. Do tego miejsce na kubki – wreszcie mogłem wygodnie ulokować firmowy kubek KFC ;-)  W przednich drzwiach mamy schowki – mieści się tam butelka dużego napoju (1,5l), jest jeszcze średniej wielkości schowek przed pasażerem. Pomysłowo rozwiązano płytę oddzielającą bagażnik od wnętrza, są tam wytłoczenia, dzięki którym podróżne przedmioty nie przemieszczą się w czasie hamowania. Oczywiście małe :)

W zakresie bezpieczeństwa są boczne poduszki powietrzne z przodu, na pokładzie jest też fabryczny ESP z ASR. Na śniegu włącza się nieustająco, próbując korygować zapędy kierowcy do stawiania auta bokiem. Są także obecne mocowania ISOFIX dla szybkiego montażu fotelików dziecięcych. Podobało mi się jeszcze, że drzwi zarówno z przodu jak i z tyłu otwierają się szeroko, ułatwiając wsiadanie i wysiadanie. Pojemny jak na tak mały samochód bagażnik o regularnym kształcie (320 litrów pojemności) to też spore udogodnienie przy zakupach lub wakacyjnych wyjazdach.

dacia-sandero-stepway-2-nowe-sandero-48-z-tyluCo z minusami? Czy nowa Dacia Sandero Stepway to samochód bez wad? Do tej pory wymieniliśmy niezbyt urodziwy zamek tylnej klapy, mało miejsca z tyłu przy przewożeniu czterech wysokich (188 cm) pasażerów, niskie siedzenia z przodu, wibracje na sprzęgle na wolnych obrotach oraz kiepsko wykończone boczki drzwi. Brak odtwarzacza CD. Dodałbym do tego jeszcze wycieraczki , nie skrzypią co prawda tak jak w pierwszych modelach, ale nadal coś nie tak jest z gumą. Popiskują. Do wymiany! Do tego przednie wycieraczki, zwłaszcza lewa, mogłyby też być odrobinę dłuższe. To chyba tyle jeśli chodzi o wady. W sumie drobiazgi, zapewne do poprawienia w kolejnym modelu a częściowo przez użytkownika. Gdy tylko pierwsze egzemplarze trafią do klientów, będziemy mogli napisać coś więcej o ich wrażeniach. Samochód mimo kilku drobnych minusów mi się podobał – jest spójny stylistycznie, ma dobry stosunek jakości do ceny i z całą pewnością robi wrażenie.

dacia-sandero-stepway-2-nowe-sandero-81-kokpitMuszę też napisać coś na temat ceny. Poziom cenowy Dacii Sandero Stepway Laureate, którą testowaliśmy, z silnikiem 1.5 dCi 90, to blisko 52 tysiące złotych. Sporo, jak na tak mały samochód. Rozmawiamy jednak o klasie B, która co prawda świetnie wygląda, jest oszczędna, ale nadal to niewielkie auto. Namawiałbym producenta do zastanowienia się nad ceną, bo poza tym Sandero Stepway może być rynkowym hitem, czego mu zresztą życzę. Co nie znaczy, że u konkurencji taniej – wręcz przeciwnie, jest drożej. Przy tak małym wyborze jednostek silnikowych optymalizacja ceny Sandero Stepway z dieslem by się przydała. 49,900 wygląda znacznie lepiej niż 51400 zł.

Nowe Sandero Stepway w wersji Laureate w standardzie oferuje dużo – podwyższone nadwozie i relingi, dwukolorowy zderzak przedni, 16 calowe felgi, lakier metalizowany, ozdobne wykończenie konsoli centralnej, kierownicę pokrytą skórą, ABS, ESP, ASR, 4 poduszki powietrzne (dwie boczne), komputer pokładowy – i wreszcie jest termometr! – elektryczne i podgrzewane lusterka (co przydaje się zimą – sprawdziliśmy), doskonałej jakości radio MediaNav i wiele więcej.

Nasza ocena – bardzo dobra.

Testowany samochód:

– nowe Sandero Stepway

– silnik 1.5 dCi 90

– maksymalny moment obrotowy – 220 NM przy 1750 obrotów

– moc – 90 KM

– prędkość maksymalna – 173 km/h (deklarowana przez producenta)

– przyspieszenie – 12,1 sekundy do 100 km/h (deklarowane przez producenta)

– pojemnosć zbiornika paliwa – 50 litrów

– zużycie paliwa cykl miejski – 4,3 (4,6) wg danych producenta

– zużycie paliwa cykl pozamiejski – 3,5 (3,7) wg danych producenta

– pojemność bagażnika – 320 litrów

 

Czytaj nas w Google News:
google news Stellantis

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

dacia sandero stepway 2 nowe sandero 75 opinie 300x200 Stellantisdacia sandero stepway 2 nowe sandero 83 testy Stellantisdacia sandero stepway 2 nowe sandero 81 kokpit Stellantisdacia sandero stepway 2 nowe sandero 79 awaryjnosc Stellantisdacia sandero stepway 2 nowe sandero 77 tapicerka stepway Stellantisdacia sandero stepway 2 nowe sandero 75 opinie Stellantisdacia sandero stepway 2 nowe sandero 73 przycisk eco Stellantisdacia sandero stepway 2 nowe sandero 72 opinie Stellantisdacia sandero stepway 2 nowe sandero 71 akumulator Stellantisdacia sandero stepway 2 nowe sandero 70 z przodu Stellantisdacia sandero stepway 2 nowe sandero 68 media nav Stellantisdacia sandero stepway 2 nowe sandero 85 nawiew Stellantisdacia sandero stepway 2 nowe sandero 87 wasze opinie Stellantisdacia sandero stepway 2 nowe sandero 88 logan Stellantisdacia sandero stepway 2 nowe sandero 99 wnetrze Stellantisdacia sandero stepway 2 nowe sandero 97 wnetrze Stellantisdacia sandero stepway 2 nowe sandero 96 test Stellantisdacia sandero stepway 2 nowe sandero 95 sterowanie radiem Stellantisdacia sandero stepway 2 nowe sandero 94 jaki model Stellantisdacia sandero stepway 2 nowe sandero 93 miejsce na kubki Stellantisdacia sandero stepway 2 nowe sandero 92 porownanie Stellantisdacia sandero stepway 2 nowe sandero 91 schowek pasazera Stellantisdacia sandero stepway 2 nowe sandero 90 espace Stellantisdacia sandero stepway 2 nowe sandero 89 schowek Stellantisdacia sandero stepway 2 nowe sandero 67 miejsce z tylu Stellantisdacia sandero stepway 2 nowe sandero 65 zegary Stellantisdacia sandero stepway 2 nowe sandero 64 z boku Stellantisdacia sandero stepway 2 nowe sandero 30 z boku Stellantisdacia sandero stepway 2 nowe sandero 28 wnetrze Stellantisdacia sandero stepway 2 nowe sandero 26 z boku Stellantisdacia sandero stepway 2 nowe sandero 24 kokpit Stellantisdacia sandero stepway 2 nowe sandero 22 z przodu Stellantisdacia sandero stepway 2 nowe sandero 20 tapicerka Stellantisdacia sandero stepway 2 nowe sandero 18 z gory Stellantisdacia sandero stepway 2 nowe sandero 16 tapicerka Stellantisdacia sandero stepway 2 nowe sandero 14 z gory Stellantisdacia sandero stepway 2 nowe sandero 12 kierownica Stellantisdacia sandero stepway 2 nowe sandero 32 zegary Stellantisdacia sandero stepway 2 nowe sandero 34 z przodu Stellantisdacia sandero stepway 2 nowe sandero 38 wnetrze Stellantisdacia sandero stepway 2 nowe sandero 62 tylna klapa Stellantisdacia sandero stepway 2 nowe sandero 60 testy opinie Stellantisdacia sandero stepway 2 nowe sandero 58 wnetrze Stellantisdacia sandero stepway 2 nowe sandero 54 porownanie z innymi Stellantisdacia sandero stepway 2 nowe sandero 50 boczek drzwi tyl Stellantisdacia sandero stepway 2 nowe sandero 48 z tylu Stellantisdacia sandero stepway 2 nowe sandero 46 silnik Stellantisdacia sandero stepway 2 nowe sandero 44 zderzak Stellantisdacia sandero stepway 2 nowe sandero 43 tapicerka Stellantisdacia sandero stepway 2 nowe sandero 40 reflektory Stellantisdacia sandero stepway 2 nowe sandero 10 z boku Stellantis
0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: DaciaSandero
Udostepnij591Tweet369Udostepnij103
Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości - gdy zacząłem chodzić fascynowały mnie koła samochodów. Citroën, Peugeot i Renault zawsze!

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
43 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • dacia sandero wnetrze Stellantis

    Nowa Dacia Sandero już wkrótce. Duży facelifting, zmiana silników i wyposażenia. LPG 120 KM!

    2901 udostępnienia
    Udostepnij 1160 Tweet 725
  • Uwaga na hamulce! Stellantis ogłasza pilną akcję serwisową dla marek Peugeot, Citroën, DS i Opel

    1639 udostępnienia
    Udostepnij 656 Tweet 410
  • Ile kosztuje nowy Renault Captur 2025? Nowe ceny, wersje, wyposażenie i technologie, LPG

    4037 udostępnienia
    Udostepnij 1615 Tweet 1009
  • Nowy Fiat Multipla 2027. Znienawidzony model w nowej odsłonie jako rywal SUV-a typu Dacia Bigster

    12014 udostępnienia
    Udostepnij 4806 Tweet 3004

Testy samochodów

citroen c5 aircross 1 5 blue hdi shine 33 Stellantis
Testy

Test: Citroën C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 KM z automatem EAT8. Ile pali diesel i jak jeździ?

autor Tomasz Nowicki
2023-11-01
Dacia Logan 1.0 TCe LPG
Wiadomości

Test: Dacia Logan 1.0 TCe LPG – ile przejedzie na dwóch zbiornikach? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2021-05-23
0489 09 Stellantis
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C4 Grand Picasso 1.8 125 KM 2007 – rodzinny SUV. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2007-05-23
01. Doskonały Partner na każdą okazję test kombivana marki Peugeot Stellantis
Testy

Test: Peugeot Partner 1.6 BlueHDi – komtowy i oszczędny diesel, niezawodny kombiwan dla rodziny. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2015-12-02
Peugeot 508 2018
Testy

Test: Peugeot 508 2.0 HDi 180 KM First Edition – pierwsze wrażenia właściciela w Polsce! Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2018-12-16

Najnowsze komentarze

  • adam - Nowy Citroën C3 Aircross 2025: Komfort tak kuszący, że nie oprze mu się nawet niedźwiedź
  • edek - Donald Trump wypowiedział wojnę samochodom elektrycznym. Zmiana prawa w USA
  • Anonimowo - Rozczarowanie w Le Mans: ambitna strategia Peugeot nie wystarczyła, by powalczyć o czołówkę
  • Anonimowo - Nowy Citroën C3 Aircross 2025: Komfort tak kuszący, że nie oprze mu się nawet niedźwiedź
  • Barti - PILNE: Luca de Meo odchodzi z Renault! Wiemy dokąd, ogromne zaskoczenie
  • Andrzej - PILNE: Luca de Meo odchodzi z Renault! Wiemy dokąd, ogromne zaskoczenie
  • Roman - Rozczarowanie w Le Mans: ambitna strategia Peugeot nie wystarczyła, by powalczyć o czołówkę

Zobacz też

Nowa platforma usług Renault dla kolekcjonerów pojazdów marki

Piękne asfalty Korsyki dla Citroëna

Renault Kangoo ustanawia nowy rekord zużycia paliwa z nowymi silnikami „Energy”

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
43
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz