Citroën – sprawdź ofertę
Alfa Romeo – sprawdź ofertę
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia motoryzacji
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Kontakt
    • Redakcja
    • REKLAMA
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Testy Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C3 Aircross Origins 1.2 PureTech EAT6 – oryginał z przestronnym wnętrzem. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2019-11-16
w Citroen - testy i opinie, Testy
Czas czytania 9 minut
684
A A
4
Citroen C3 Aircross Oriigns

Citroen w tym roku zrobił sobie ciekawy prezent urodzinowy w postaci specjalnej wersji Origins swoich pojazdów. Rocznicowa edycja modelu C3 Aircross z silnikiem PureTech 110 i automatyczną skrzynią EAT6 trafił do naszych redakcyjnych testów dzięki uprzejmości salonu Citroen Zdunek w Gdańsku. 

Sportowo? W żadnym wypadku

Niektórzy wychodzą z założenia, że prawie każdy samochód, który istnieje na rynku musi mieć w sobie choć odrobinę sportowego ducha: a to wygląd zderzaka, świateł, profil fotela czy też ozdobne akcenty wewnątrz pojazdu. Citroen, jak wiemy lubi robić wszystko po swojemu dlatego w 2017 roku marka wprowadziła na rynek model C3 Aircross, który jest przeciwieństwem wszystkiego co kojarzy nam się ze sportem, bo przecież nie każdy musi i nie każdy ma ochotę zajmować prawie leżąca pozycję za kierownicą i przy każdym kilometrze odczuwać nawet niewielkie szczeliny, na które nieopatrznie natkną się koła naszego samochodu. Sylwetka C3 Aircrossa ma sporo zaokrąglonych krawędzi, jest zwarta i wysoko położona nad ziemią. Nie zobaczymy w tym pojeździe żadnych budzących grozę atrybutów nadwozia kojarzonych z pojazdami o mocniejszych silnikach i dobrze. Crossover Citroena ma swój styl. Wygląd modelu prezentuje się przyjaźnie a mimo to atrakcyjnie. Egzemplarz, który otrzymaliśmy do testów jest także na swój sposób wyjątkowy ponieważ powstał, aby uczcić 100-lecie francuskiej marki. Citroen C3 Aircross w specjalnej wersji Origins otrzymał brązowo złote emblematy, które mają kojarzyć się z historią producenta spod znaku szewronów i nawiązują do oryginalnego logo z 1919 roku. Dodatkowe elementy stylistyczne być może dla większości klientów będą po prostu naklejką na nadwoziu, ale dla sympatyków Citroena mogą mieć znaczenie sentymentalne.Citroen C3 Aircross Origins

Peugeot 408 – reklama

Spokój, przestrzeń i komfort

Po miejskim crossoverze o długości 4154 mm raczej nie spodziewamy się superprzestrzeni,  ale gdy zajrzymy do wnętrza C3 Aircrossa możemy odnieść wrażenie, że znaleźliśmy się na pokładzie samochodu o większych gabarytach. Ustawienie wygodnej pozycji za kierownicą nie będzie stanowiło żadnej trudności, nawet jeśli należymy do grona osób o wzroście XXL. Fotele są miękkie o lekko kanapowym charakterze, ale bez obaw, nie będziemy się w nich zapadać i mimo braku ciasno okalających ciało boków, pozwolą na wygodną jazdę w wyprostowanej pozycji. W dłoniach kierowcy spocznie duża obszyta skórą kierownica, która pracuje z lekkością ułatwiającą manewrowanie pojazdem w mieście.IMG 5578 Citroen - testy i opinie

W kabinie C3 Aircrossa prostota łączy się ze świeżym podejściem do designu, który wykorzystuje oryginalne elementy o charakterze retro. Crossover jest starannie wykończony z przyjemną w dotyku tapicerką w dwóch odcieniach szarości zestawionych z białym pasem w górnej części foteli. Materiał przeszyto złotą nicią, którą styliści dopasowali kolorystycznie do środkowej części nawiewów i obramowania dywaników. Elementy w barwie złotej zostały zarezerwowane wyłącznie dla urodzinowej edycji pojazdu, podobnie jak oryginalny drobiazg w postaci logo Origins po bokach przednich foteli.

Citroen wygospodarował sporo miejsca nie tylko dla pasażerów, ale również dla przedmiotów, które ci pasażerowie ze sobą zabierają. W boczkach drzwi umieszczono duże kieszenie na butelki z wodą, w przedniej części pojazdu znajdziemy także dwie półeczki na smartfon lub inne drobiazgi oraz dwa cup-holdery. 20191004 143624 Citroen - testy i opinie

7-calowy ekran systemu multimedialnego posiada przyjemny, prosty w obsłudze interfejs. Nie jest wprawdzie najszybszym wyświetlaczem, jaki znajdziemy w nowoczesnych samochodach, ale podczas jazdy testowej nie mieliśmy z nim żadnych problemów i zawsze reagował na polecenia wskazującego palca. Liczba elektronicznych pomocników kierowcy na pewno nie przyprawi nas o ból głowy. W samochodzie zainstalowano zestaw składający się z alarmu niezamierzonego przekroczenia linii, systemu rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości, systemu wspomagania hamowania awaryjnego oraz czujników parkowania.

Jeśli pakujemy C3 Aircrossa na długi wyjazd, raczej nie potrzebujemy skrupulatnej listy niezbędnego minimum rzeczy, które zabierzemy na wakacje. Pojemność pod tylną klapą waha się bowiem od 410 do aż 1289 dm3. Uzyskanie maksymalnej pojemności nie wymaga specjalnego nakładu siły dlatego łatwo skonfigurujemy ustawienia foteli do naszych potrzeb. Zanim jednak ułożymy wszystkie walizki na równomiernej przestrzeni z tyłu musimy przebrnąć przez wysoki próg załadunku. Do listy bagaży możemy dopisać dłuższe przedmioty, które w razie potrzeby wysuniemy przez otwór w środkowej części tylnych foteli.20191004 143755 Citroen - testy i opinie

Citroen C3 Aircross w trasie

110-konny silnik 1.2 Pure Tech, który generuje 205 Nm maksymalnego momentu obrotowego pracuje równo i kulturalnie, ale jak już wspomniałam, C3 Aircross ze sportem ma niezbyt wiele wspólnego i zauważymy to również podczas rozpędzania auta do wyższych wartości prędkościomierza. Przy wyprzedzaniu przygotujmy się na mocniejsze angażowanie pedału gazu. Połączenie 3-cylindrowej jednostki z przekładnią EAT6 zapewni przede wszystkim płynny, spokojny charakter jazdy. Aby rozpędzić się od 0 do 100 km/h crossover potrzebuje 10,6 sekundy a maksymalnie na liczniku ujrzymy wartość 183 km/h. 6-biegowy automat płynnie zmienia przełożenia podczas nabierania prędkości, ale przy zrzucaniu biegu na niższy możemy odczuć lekkie przeskoki i dodatkowe wytracenie prędkości pojazdu. Bardziej dynamicznym duetem będzie jednostka PureTech 110 KM z 6-biegową manualną przekładnią, która w wyścigu do setki jest o 0,6 sekundy szybsza. Aktualnie w ofercie Citroena 6-biegowy automat możemy zamówić wyłącznie z mocniejszą 130-konną jednostką wersją silnika lub dieslem o mocy 120 KM.Citroen C3 Aircross Origins

Warto przeczytać!

andre citroen Citroen - testy i opinie

André Citroën już mając 17 lat pokazał niezwykłe cechy charakteru. Śmiały, inteligentny i pomysłowy

2025-11-17
citroen ami golf edition Citroen - testy i opinie

Francuski dealer Citroëna chce stworzyć wyjątkowego AMI „Golf Edition”

2025-11-16

Citroën C5 Aircross, Peugeot 3008 i DS 7 Crossback: wycofanie 2.0 HDi było poważnym błędem Stellantis

2025-11-16

Citroën Xsara HDi kontra Peugeot 306 HDi, Renault Megane dTi oraz Ford Focus Ghia TDi

2025-11-16

Średnie spalanie pojazdu według standardów WLTP kształtuje się na poziomie 6,9 l/100 km. Po zakończeniu testu komputer wskazywał o 0,7 l/100 km więcej niż dane producenta. Dynamika nie jest najmocniejszą stroną C3 Aircrossa, ale z pewnością nie będziemy narzekać na poziom komfortu. Kabina jest nieźle wyciszona, fotele wygodne a zawieszenie dobrze izoluje od mniejszych i większych nierówności nawierzchni.

Citroen C3 Aircross w wersji 1.2 Pure Tech EAT6 Origins w katalogowej wersji kosztował 79.350 zł. Model w ofercie znajduje się pomiędzy wersjami Feel i najwyższym Shine. Jako dodatkowe wyposażenie zamówiono do testowego egzemplarza podgrzewane fotele za 800 zł co podniosło ostateczną cenę pojazdu do 80.150 zł. Podstawowy Citroen C3 Aircross kosztuje w polskich salonach 63.550 zł.Citroen C3 Aircross Origins

Jaki werdykt?

Citroen C3 Aircross jest znakomity w swojej prostocie, ma dużo miejsca w kabinie, sporo przewieziemy również w bagażniku a w kabinie z pewnością nie zabraknie nam praktycznych przestrzeni do przechowywania przedmiotów. Wnętrze łatwo możemy dostosować do transportu większej ilości bagaży lub z powrotem do konfiguracji pięcioosobowej. Citroen C3 Aircross być może daleko ma do pojęć „dynamiczny” i sportowy, ale na pewno jest to wybór komfortowy zarówno do miasta, jak i na trasę.

Citroen C3 Aircross 1.2 PureTech Origins – wyposażenie standardowe:

  • 2 gniazda 12V w konsoli centralnej
  • ABS
  • Alarm niezamierzonego przekroczenia linii
  • Automatyczne blokowanie zamków po ruszeniu
  • Automatyczne włączanie świateł awaryjnych w przypadku nagłego hamowania
  • Blokada zabezpieczająca otwarcie drzwi tylnych (manualna)
  • Citroën Connect Radio: system audio z Bluetooth, dźwięk przestrzenny, 6 głośników, ekran dotykowy 7″ , Mirror Screen, USB
  • Czujnik ciśnienia w ogumieniu pośredni (DSGi)
  • Dach bi-ton
  • Elektroniczny rozdział siły hamowania (REF)
  • ISOFIX w II rzędzie
  • Kanapa tylna dzielona 1/3 – 2/3
  • Kierownica obszyta skóra z elementami lakierowanymi + sterowanie radia
  • Klimatyzacja automatyczna z filtrem z węgla aktywnego
  • Kolumna kierownicy regulowana na wysokość i głębokość
  • Komputer pokładowy wielofunkcyjny
  • Lusterka boczne regulowane elektrycznie i podgrzewane
  • Lusterko wsteczne z funkcja dzień/noc (manualne)
  • Nakładki ochronne zderzaków lakierowane – Gris Anthra
  • Obręcze aluminiowe 16’’ Matrix Black ZH8M, opony 205/60 R16
  • Obudowy lusterek zewnętrznych lakierowane w kolorze czarnym Perla Nera
  • Osłona przestrzeni bagażowej ruchoma
  • Pakiet Miejski 1: czujniki parkowania + szyby tylne sterowane elektrycznie
  • Pakiet Style Origins
  • Pasy bezpieczeństwa trzypunktowe w II rzędzie
  • Pasy bezpieczeństwa z napinaczami pirotechnicznymi i ogranicznikami napięcia
  • Poduszka bezpieczeństwa kierowcy
  • Poduszka bezpieczeństwa pasażera z możliwością odłączenia
  • Poduszki bezpieczeństwa boczne w I rzędzie
  • Poduszki bezpieczeństwa kurtynowe boczne z przodu i z tyłu
  • Reflektory halogenowe H7 / H7 z reflektorami przeciwmgłowymi z doświetlaniem zakrętów
  • Regulacja foteli wzdłużna i kata oparcia ręczna
  • Relingi dachowe wzdłużne Noir Onyx brillant
  • Schowek na rękawiczki w konsoli centralnej. Zamykany, podświetlany i chłodzony
  • Schowki w przednich drzwiach
  • System rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości
  • System stabilizacji toru jazdy (ESP)
  • System wspomagania hamowania awaryjnego (AFU)
  • Szyby boczne barwione
  • Szyby przednie sterowane elektrycznie
  • Szyby tylne sterowane manualnie
  • Światła do jazdy dziennej DRL LED
  • Tapicerka 5AFC
  • Tempomat z ogranicznikiem prędkości
  • Uchwyt na napoje w panelu środkowym
  • Wspomaganie kierownicy
  • Zamek centralny sterowany pilotem
  • Zestaw naprawczy

 

Małgorzata Kozikowska

 


google news Citroen - testy i opinie
google preferowane Citroen - testy i opinie

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

20191004 142816 Citroen - testy i opinie20191004 143209 Citroen - testy i opinie20191004 143624 Citroen - testy i opinie20191004 143649 Citroen - testy i opinie20191004 143706 Citroen - testy i opinie20191004 143715 Citroen - testy i opinie20191004 143755 Citroen - testy i opinie20191004 143820 Citroen - testy i opinieIMG 5548 Citroen - testy i opinieIMG 5550 Citroen - testy i opinieIMG 5551 Citroen - testy i opinieIMG 5556 Citroen - testy i opinieIMG 5559 Citroen - testy i opinieIMG 5560 Citroen - testy i opinieIMG 5569 Citroen - testy i opinieIMG 5572 Citroen - testy i opinieIMG 5573 Citroen - testy i opinieIMG 5577 Citroen - testy i opinieIMG 5578 Citroen - testy i opinieCitroen C3 Aircross OriignsIMG 5653 Citroen - testy i opinieIMG 5654 Citroen - testy i opinieIMG 5658 Citroen - testy i opinieIMG 5661 Citroen - testy i opinieIMG 5663 Citroen - testy i opinie
0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: CitroenC3 AircrossCitroen Zdunek
Udostepnij264Tweet151Udostepnij42
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Zastępca redaktora naczelnego. Autorka artykułów, testów, relacji z wydarzeń motoryzacyjnych, poszukiwaczka ciekawostek. Miłośniczka podróży a w szczególności wędrówek górskich.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
4 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • peugeot 407 2004 1280 80589c0441359c4e80589a8d30d444fa8f Citroen - testy i opinie

    Te modele Peugeot z silnikiem HDi są długowieczne. Duże przebiegi to żaden problem

    3587 udostępnienia
    Udostepnij 1435 Tweet 897
  • To najtańsza fabrycznie nowa Dacia Duster w Polsce. Ma LPG i można ją mieć od ręki! Listopad 2025

    3648 udostępnienia
    Udostepnij 1459 Tweet 912
  • Zamknijcie w cholerę to całe Electromobility Poland!

    2495 udostępnienia
    Udostepnij 998 Tweet 624
  • To najtańszy fabrycznie nowy Fiat Pandina w Polsce. Cena kusi a co z wyposażeniem?

    5309 udostępnienia
    Udostepnij 2124 Tweet 1327

Testy samochodów

citroen cactusc 2015 9 Citroen - testy i opinie
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C4 Cactus 1.2 82 KM – samochód, który wyróżni Cię z tłumu. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2014-11-17
Peugeot 508 PSE
Testy

Test: Peugeot 508 SW PSE PHEV 360 KM. Rodzinny samochód sportowy, lepszy niż Alfa Romeo

autor Tomasz Nowicki
2023-12-10
15. Citroen C1 test Citroen - testy i opinie
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C1 1.2 82 KM – NAJlepszy z trojaczków. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2014-10-27
nowy citroen c3 aircross i e c3 aircross pierwsza jazda 034 Citroen - testy i opinie
Testy

Nowy Citroën C3 Aircross i Citroën ë-C3 Aircross 2025 – pierwsza jazda

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-02-06
01. Renault Trafic Passenger test Citroen - testy i opinie
Testy

Test: Renault Trafic Passenger 1.6 dCi Energy 145 KM – jak się jeździ pasażerskim dostawczakiem? Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2015-11-01

Najnowsze komentarze

  • dCi - Czy nowe Renault Twingo 2026 naprawdę przekona klientów? Pułapki mody retro
  • Hmmm - Zamknijcie w cholerę to całe Electromobility Poland!
  • Anonimowo - Śpi w swoim Fiacie 500 w każdy weekend. I mówi, że to najlepsza decyzja w życiu
  • Anonimowo - Spowiedź sprzedawcy marki Fiat: Dałem z siebie wszystko… i nie sprzedałem absolutnie nic
  • RRR - Test: Nowy Renault Austral Full Hybrid 200 KM oraz Espace Full Hybrid 200 KM. Aż 1100 km zasięgu
  • Rafał - Czy nowe Renault Twingo 2026 naprawdę przekona klientów? Pułapki mody retro
  • Anonim - To najtańsza fabrycznie nowa Dacia Duster w Polsce. Ma LPG i można ją mieć od ręki! Listopad 2025

Zobacz też

Czy tak będzie wyglądał nowy Renault Espace?

Czy Renault Zoe jest tańsze w eksploatacji niż Renault Clio?

Nowy Citroen Berlingo – już można zamawiać

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
4
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz