peugeot 208 style trafia na rynek 1 Wiadomości
Wiadomości

Peugeot 208 Style trafia na rynek

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-05-15
citroen renault volkswagen Wiadomości
Wiadomości

Niemcy byli w szoku. Renault 19 16V prawie pokonał Volkswagena Golfa GTI w teście

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
ds n4 11 Wiadomości
Wiadomości

Nowy luksusowy DS N°4 zaprezentowany! Nowy rozdział francuskiej elegancji i zaawansowanej technologii

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-14
dacia bigster Wiadomości
Wiadomości

Nowa Dacia Bigster dostępna z silnikiem diesla 1.5 dCi 115 KM, ale nie w Europie

autor Tomasz Nowicki
2025-05-15
dacia bigster 2025 1 Wiadomości
Wiadomości

7 najtańszych nowych samochodów Dacia i Renault z fabryczną instalacją LPG. Cennik maj 2025

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
tesla y Wiadomości
Wiadomości

Dramat właściciela. Tesla się zaktualizowała i przestała działać

autor Tomasz Nowicki
2025-05-14
citroen c3 cargo jednak trafia takze na polski rynek 2 Wiadomości
Testy

Citroën e-C3 – opinie po jeździe: „Jego styl, komfort czynią z niego ciekawego gracza w miejskim segmencie”

autor Grzegorz Traczewski
2025-05-17

Najnowsze komentarze

  • Juras - Emmanuel Macron bije na alarm: „Unia Europejska zabiła konkurencyjność naszej motoryzacji, czas na zmiany”
  • Edek - Nowe Renault Clio TCe 90 z automatem. Ile kosztuje i co ma w wyposażeniu?
  • Slawo - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie
  • C5x7 - Citroën CX GTi Turbo – francuska definicja prędkości i komfortu kontra BMW M535i i Rover Vitesse
  • Edek - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie
  • Edek - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie
  • Anonimowo - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Testy Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C3 Aircross Origins 1.2 PureTech EAT6 – oryginał z przestronnym wnętrzem. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2019-11-16
w Citroen - testy i opinie, Testy
Czas czytania 9 minut
614
A A
4
Citroen C3 Aircross Oriigns

Citroen w tym roku zrobił sobie ciekawy prezent urodzinowy w postaci specjalnej wersji Origins swoich pojazdów. Rocznicowa edycja modelu C3 Aircross z silnikiem PureTech 110 i automatyczną skrzynią EAT6 trafił do naszych redakcyjnych testów dzięki uprzejmości salonu Citroen Zdunek w Gdańsku. 

Sportowo? W żadnym wypadku

Niektórzy wychodzą z założenia, że prawie każdy samochód, który istnieje na rynku musi mieć w sobie choć odrobinę sportowego ducha: a to wygląd zderzaka, świateł, profil fotela czy też ozdobne akcenty wewnątrz pojazdu. Citroen, jak wiemy lubi robić wszystko po swojemu dlatego w 2017 roku marka wprowadziła na rynek model C3 Aircross, który jest przeciwieństwem wszystkiego co kojarzy nam się ze sportem, bo przecież nie każdy musi i nie każdy ma ochotę zajmować prawie leżąca pozycję za kierownicą i przy każdym kilometrze odczuwać nawet niewielkie szczeliny, na które nieopatrznie natkną się koła naszego samochodu. Sylwetka C3 Aircrossa ma sporo zaokrąglonych krawędzi, jest zwarta i wysoko położona nad ziemią. Nie zobaczymy w tym pojeździe żadnych budzących grozę atrybutów nadwozia kojarzonych z pojazdami o mocniejszych silnikach i dobrze. Crossover Citroena ma swój styl. Wygląd modelu prezentuje się przyjaźnie a mimo to atrakcyjnie. Egzemplarz, który otrzymaliśmy do testów jest także na swój sposób wyjątkowy ponieważ powstał, aby uczcić 100-lecie francuskiej marki. Citroen C3 Aircross w specjalnej wersji Origins otrzymał brązowo złote emblematy, które mają kojarzyć się z historią producenta spod znaku szewronów i nawiązują do oryginalnego logo z 1919 roku. Dodatkowe elementy stylistyczne być może dla większości klientów będą po prostu naklejką na nadwoziu, ale dla sympatyków Citroena mogą mieć znaczenie sentymentalne.Citroen C3 Aircross Origins

Spokój, przestrzeń i komfort

Po miejskim crossoverze o długości 4154 mm raczej nie spodziewamy się superprzestrzeni,  ale gdy zajrzymy do wnętrza C3 Aircrossa możemy odnieść wrażenie, że znaleźliśmy się na pokładzie samochodu o większych gabarytach. Ustawienie wygodnej pozycji za kierownicą nie będzie stanowiło żadnej trudności, nawet jeśli należymy do grona osób o wzroście XXL. Fotele są miękkie o lekko kanapowym charakterze, ale bez obaw, nie będziemy się w nich zapadać i mimo braku ciasno okalających ciało boków, pozwolą na wygodną jazdę w wyprostowanej pozycji. W dłoniach kierowcy spocznie duża obszyta skórą kierownica, która pracuje z lekkością ułatwiającą manewrowanie pojazdem w mieście.IMG 5578 Wiadomości

W kabinie C3 Aircrossa prostota łączy się ze świeżym podejściem do designu, który wykorzystuje oryginalne elementy o charakterze retro. Crossover jest starannie wykończony z przyjemną w dotyku tapicerką w dwóch odcieniach szarości zestawionych z białym pasem w górnej części foteli. Materiał przeszyto złotą nicią, którą styliści dopasowali kolorystycznie do środkowej części nawiewów i obramowania dywaników. Elementy w barwie złotej zostały zarezerwowane wyłącznie dla urodzinowej edycji pojazdu, podobnie jak oryginalny drobiazg w postaci logo Origins po bokach przednich foteli.

Warto przeczytać!

PureTech 130

Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika

2025-05-19
Xavier Chardon CEO Citroen

Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon

2025-05-19

La Croisière Verte: elektryczna podróż przez Afrykę w duchu marki Citroën

2025-05-18

Citroën C6 – samochód, którego nie sposób nie kochać, bo nigdy już taki nie powstanie

2025-05-18

Citroen wygospodarował sporo miejsca nie tylko dla pasażerów, ale również dla przedmiotów, które ci pasażerowie ze sobą zabierają. W boczkach drzwi umieszczono duże kieszenie na butelki z wodą, w przedniej części pojazdu znajdziemy także dwie półeczki na smartfon lub inne drobiazgi oraz dwa cup-holdery. 20191004 143624 Wiadomości

7-calowy ekran systemu multimedialnego posiada przyjemny, prosty w obsłudze interfejs. Nie jest wprawdzie najszybszym wyświetlaczem, jaki znajdziemy w nowoczesnych samochodach, ale podczas jazdy testowej nie mieliśmy z nim żadnych problemów i zawsze reagował na polecenia wskazującego palca. Liczba elektronicznych pomocników kierowcy na pewno nie przyprawi nas o ból głowy. W samochodzie zainstalowano zestaw składający się z alarmu niezamierzonego przekroczenia linii, systemu rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości, systemu wspomagania hamowania awaryjnego oraz czujników parkowania.

Jeśli pakujemy C3 Aircrossa na długi wyjazd, raczej nie potrzebujemy skrupulatnej listy niezbędnego minimum rzeczy, które zabierzemy na wakacje. Pojemność pod tylną klapą waha się bowiem od 410 do aż 1289 dm3. Uzyskanie maksymalnej pojemności nie wymaga specjalnego nakładu siły dlatego łatwo skonfigurujemy ustawienia foteli do naszych potrzeb. Zanim jednak ułożymy wszystkie walizki na równomiernej przestrzeni z tyłu musimy przebrnąć przez wysoki próg załadunku. Do listy bagaży możemy dopisać dłuższe przedmioty, które w razie potrzeby wysuniemy przez otwór w środkowej części tylnych foteli.20191004 143755 Wiadomości

Citroen C3 Aircross w trasie

110-konny silnik 1.2 Pure Tech, który generuje 205 Nm maksymalnego momentu obrotowego pracuje równo i kulturalnie, ale jak już wspomniałam, C3 Aircross ze sportem ma niezbyt wiele wspólnego i zauważymy to również podczas rozpędzania auta do wyższych wartości prędkościomierza. Przy wyprzedzaniu przygotujmy się na mocniejsze angażowanie pedału gazu. Połączenie 3-cylindrowej jednostki z przekładnią EAT6 zapewni przede wszystkim płynny, spokojny charakter jazdy. Aby rozpędzić się od 0 do 100 km/h crossover potrzebuje 10,6 sekundy a maksymalnie na liczniku ujrzymy wartość 183 km/h. 6-biegowy automat płynnie zmienia przełożenia podczas nabierania prędkości, ale przy zrzucaniu biegu na niższy możemy odczuć lekkie przeskoki i dodatkowe wytracenie prędkości pojazdu. Bardziej dynamicznym duetem będzie jednostka PureTech 110 KM z 6-biegową manualną przekładnią, która w wyścigu do setki jest o 0,6 sekundy szybsza. Aktualnie w ofercie Citroena 6-biegowy automat możemy zamówić wyłącznie z mocniejszą 130-konną jednostką wersją silnika lub dieslem o mocy 120 KM.Citroen C3 Aircross Origins

Średnie spalanie pojazdu według standardów WLTP kształtuje się na poziomie 6,9 l/100 km. Po zakończeniu testu komputer wskazywał o 0,7 l/100 km więcej niż dane producenta. Dynamika nie jest najmocniejszą stroną C3 Aircrossa, ale z pewnością nie będziemy narzekać na poziom komfortu. Kabina jest nieźle wyciszona, fotele wygodne a zawieszenie dobrze izoluje od mniejszych i większych nierówności nawierzchni.

Citroen C3 Aircross w wersji 1.2 Pure Tech EAT6 Origins w katalogowej wersji kosztował 79.350 zł. Model w ofercie znajduje się pomiędzy wersjami Feel i najwyższym Shine. Jako dodatkowe wyposażenie zamówiono do testowego egzemplarza podgrzewane fotele za 800 zł co podniosło ostateczną cenę pojazdu do 80.150 zł. Podstawowy Citroen C3 Aircross kosztuje w polskich salonach 63.550 zł.Citroen C3 Aircross Origins

Jaki werdykt?

Citroen C3 Aircross jest znakomity w swojej prostocie, ma dużo miejsca w kabinie, sporo przewieziemy również w bagażniku a w kabinie z pewnością nie zabraknie nam praktycznych przestrzeni do przechowywania przedmiotów. Wnętrze łatwo możemy dostosować do transportu większej ilości bagaży lub z powrotem do konfiguracji pięcioosobowej. Citroen C3 Aircross być może daleko ma do pojęć „dynamiczny” i sportowy, ale na pewno jest to wybór komfortowy zarówno do miasta, jak i na trasę.

Citroen C3 Aircross 1.2 PureTech Origins – wyposażenie standardowe:

  • 2 gniazda 12V w konsoli centralnej
  • ABS
  • Alarm niezamierzonego przekroczenia linii
  • Automatyczne blokowanie zamków po ruszeniu
  • Automatyczne włączanie świateł awaryjnych w przypadku nagłego hamowania
  • Blokada zabezpieczająca otwarcie drzwi tylnych (manualna)
  • Citroën Connect Radio: system audio z Bluetooth, dźwięk przestrzenny, 6 głośników, ekran dotykowy 7″ , Mirror Screen, USB
  • Czujnik ciśnienia w ogumieniu pośredni (DSGi)
  • Dach bi-ton
  • Elektroniczny rozdział siły hamowania (REF)
  • ISOFIX w II rzędzie
  • Kanapa tylna dzielona 1/3 – 2/3
  • Kierownica obszyta skóra z elementami lakierowanymi + sterowanie radia
  • Klimatyzacja automatyczna z filtrem z węgla aktywnego
  • Kolumna kierownicy regulowana na wysokość i głębokość
  • Komputer pokładowy wielofunkcyjny
  • Lusterka boczne regulowane elektrycznie i podgrzewane
  • Lusterko wsteczne z funkcja dzień/noc (manualne)
  • Nakładki ochronne zderzaków lakierowane – Gris Anthra
  • Obręcze aluminiowe 16’’ Matrix Black ZH8M, opony 205/60 R16
  • Obudowy lusterek zewnętrznych lakierowane w kolorze czarnym Perla Nera
  • Osłona przestrzeni bagażowej ruchoma
  • Pakiet Miejski 1: czujniki parkowania + szyby tylne sterowane elektrycznie
  • Pakiet Style Origins
  • Pasy bezpieczeństwa trzypunktowe w II rzędzie
  • Pasy bezpieczeństwa z napinaczami pirotechnicznymi i ogranicznikami napięcia
  • Poduszka bezpieczeństwa kierowcy
  • Poduszka bezpieczeństwa pasażera z możliwością odłączenia
  • Poduszki bezpieczeństwa boczne w I rzędzie
  • Poduszki bezpieczeństwa kurtynowe boczne z przodu i z tyłu
  • Reflektory halogenowe H7 / H7 z reflektorami przeciwmgłowymi z doświetlaniem zakrętów
  • Regulacja foteli wzdłużna i kata oparcia ręczna
  • Relingi dachowe wzdłużne Noir Onyx brillant
  • Schowek na rękawiczki w konsoli centralnej. Zamykany, podświetlany i chłodzony
  • Schowki w przednich drzwiach
  • System rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości
  • System stabilizacji toru jazdy (ESP)
  • System wspomagania hamowania awaryjnego (AFU)
  • Szyby boczne barwione
  • Szyby przednie sterowane elektrycznie
  • Szyby tylne sterowane manualnie
  • Światła do jazdy dziennej DRL LED
  • Tapicerka 5AFC
  • Tempomat z ogranicznikiem prędkości
  • Uchwyt na napoje w panelu środkowym
  • Wspomaganie kierownicy
  • Zamek centralny sterowany pilotem
  • Zestaw naprawczy

 

Małgorzata Kozikowska

 

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

20191004 142816 WiadomościIMG 5569 WiadomościIMG 5572 WiadomościIMG 5573 WiadomościIMG 5577 WiadomościIMG 5578 WiadomościCitroen C3 Aircross OriignsIMG 5653 WiadomościIMG 5654 WiadomościIMG 5658 WiadomościIMG 5661 WiadomościIMG 5560 WiadomościIMG 5559 WiadomościIMG 5556 Wiadomości20191004 143209 Wiadomości20191004 143624 Wiadomości20191004 143649 Wiadomości20191004 143706 Wiadomości20191004 143715 Wiadomości20191004 143755 Wiadomości20191004 143820 WiadomościIMG 5548 WiadomościIMG 5550 WiadomościIMG 5551 WiadomościIMG 5663 Wiadomości
0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: C3 AircrossCitroen ZdunekCitroen
Udostepnij239Tweet136Udostepnij38
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Zastępca redaktora naczelnego. Autorka artykułów, testów, relacji z wydarzeń motoryzacyjnych, poszukiwaczka ciekawostek. Miłośniczka podróży a w szczególności wędrówek górskich.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
4 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • renault scenic Wiadomości

    Nowy Renault Scenic za 42.900 zł? Tak, to oryginalna promocja marki w Polsce

    3113 udostępnienia
    Udostepnij 1245 Tweet 778
  • Używany Peugeot 508 II SW 2.0 BlueHDi od pierwszego właściciela. Przegląd krajowych ogłoszeń

    1410 udostępnienia
    Udostepnij 564 Tweet 353
  • Ile kosztuje najdroższa nowa Dacia Bigster z fabryczną instalacją LPG? Dwukolorowe nadwozie oraz szyberdach, maj 2025

    4471 udostępnienia
    Udostepnij 1788 Tweet 1118
  • Nowa Dacia Duster Journey+ 2025 Full Hybrid. Co ma na wyposażeniu i ile kosztuje?

    617 udostępnienia
    Udostepnij 247 Tweet 154

Testy samochodów

22. Nowy Peugeot 408 – pierwsza jazda Wiadomości
Testy

Test: Nowy Peugeot 408 – pierwsza jazda

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-04-27
Opel Vivaro-e
Testy

Test: Czy nowy Opel Vivaro-e to przyszłość dostaw w mieście? Pierwsza jazda

autor Małgorzata Kozikowska
2021-01-19
renault kadjar 1 3 tce 140 automat 101 Wiadomości
Testy

Test: Nowy Renault Kadjar 1.3 TCe 140 KM z automatem i dwa tygodnie w gorącym mieście. SUV po francusku. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2020-12-09
1. Best Cars 2018 dla Peugeotów 3008 i 308 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 308 – tysiąc kilometrów wrażeń z jazdy. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Tomasz Nowicki
2014-02-16
Peugeot 3008
Testy

Test: Peugeot 3008 1.6 180 KM – moda na SUV-y nie jest wcale taka zła. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2019-06-01

Najnowsze komentarze

  • Juras - Emmanuel Macron bije na alarm: „Unia Europejska zabiła konkurencyjność naszej motoryzacji, czas na zmiany”
  • Edek - Nowe Renault Clio TCe 90 z automatem. Ile kosztuje i co ma w wyposażeniu?
  • Slawo - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie
  • C5x7 - Citroën CX GTi Turbo – francuska definicja prędkości i komfortu kontra BMW M535i i Rover Vitesse
  • Edek - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie
  • Edek - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie
  • Anonimowo - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon

Zobacz też

Komunikat cenowy Polskiej Izby Paliw Płynnych z 31 lipca 2015 r

Henri Dargent nie żyje. Projektant pracował m.in. z Flaminio Bertonim i Robertem Opronem.

C6 w warszawskiej galerii

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
4
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz