piątek, 27 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Testy Citroen - testy i opinie

Test: Nowy Citroen C3 Aircross Origins 1.2 PureTech EAT6 – oryginał z przestronnym wnętrzem

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2019-11-16
w Citroen - testy i opinie, Testy
Czas czytania 9 minut
214 11
3
Citroen C3 Aircross Oriigns
215
UDOSTĘPNIEŃ
644
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Test: Dacia Jogger z LPG – sposób na wygodne i tanie podróżowanie

Test: DS 4 E-Tense 225 (PHEV) – luksusowy samochód kompaktowy, kwintesencja francuskości. Audi, BMW i Mercedes mają się czego obawiać.

Dacia Jogger 1.0 TCe 110 KM: spalanie, miejsce na tylnych siedzeniach, bagażnik

Citroen w tym roku zrobił sobie ciekawy prezent urodzinowy w postaci specjalnej wersji Origins swoich pojazdów. Rocznicowa edycja modelu C3 Aircross z silnikiem PureTech 110 i automatyczną skrzynią EAT6 trafił do naszych redakcyjnych testów dzięki uprzejmości salonu Citroen Zdunek w Gdańsku. 

Sportowo? W żadnym wypadku

Niektórzy wychodzą z założenia, że prawie każdy samochód, który istnieje na rynku musi mieć w sobie choć odrobinę sportowego ducha: a to wygląd zderzaka, świateł, profil fotela czy też ozdobne akcenty wewnątrz pojazdu. Citroen, jak wiemy lubi robić wszystko po swojemu dlatego w 2017 roku marka wprowadziła na rynek model C3 Aircross, który jest przeciwieństwem wszystkiego co kojarzy nam się ze sportem, bo przecież nie każdy musi i nie każdy ma ochotę zajmować prawie leżąca pozycję za kierownicą i przy każdym kilometrze odczuwać nawet niewielkie szczeliny, na które nieopatrznie natkną się koła naszego samochodu. Sylwetka C3 Aircrossa ma sporo zaokrąglonych krawędzi, jest zwarta i wysoko położona nad ziemią. Nie zobaczymy w tym pojeździe żadnych budzących grozę atrybutów nadwozia kojarzonych z pojazdami o mocniejszych silnikach i dobrze. Crossover Citroena ma swój styl. Wygląd modelu prezentuje się przyjaźnie a mimo to atrakcyjnie. Egzemplarz, który otrzymaliśmy do testów jest także na swój sposób wyjątkowy ponieważ powstał, aby uczcić 100-lecie francuskiej marki. Citroen C3 Aircross w specjalnej wersji Origins otrzymał brązowo złote emblematy, które mają kojarzyć się z historią producenta spod znaku szewronów i nawiązują do oryginalnego logo z 1919 roku. Dodatkowe elementy stylistyczne być może dla większości klientów będą po prostu naklejką na nadwoziu, ale dla sympatyków Citroena mogą mieć znaczenie sentymentalne.Citroen C3 Aircross Origins

Spokój, przestrzeń i komfort

Po miejskim crossoverze o długości 4154 mm raczej nie spodziewamy się superprzestrzeni,  ale gdy zajrzymy do wnętrza C3 Aircrossa możemy odnieść wrażenie, że znaleźliśmy się na pokładzie samochodu o większych gabarytach. Ustawienie wygodnej pozycji za kierownicą nie będzie stanowiło żadnej trudności, nawet jeśli należymy do grona osób o wzroście XXL. Fotele są miękkie o lekko kanapowym charakterze, ale bez obaw, nie będziemy się w nich zapadać i mimo braku ciasno okalających ciało boków, pozwolą na wygodną jazdę w wyprostowanej pozycji. W dłoniach kierowcy spocznie duża obszyta skórą kierownica, która pracuje z lekkością ułatwiającą manewrowanie pojazdem w mieście.

W kabinie C3 Aircrossa prostota łączy się ze świeżym podejściem do designu, który wykorzystuje oryginalne elementy o charakterze retro. Crossover jest starannie wykończony z przyjemną w dotyku tapicerką w dwóch odcieniach szarości zestawionych z białym pasem w górnej części foteli. Materiał przeszyto złotą nicią, którą styliści dopasowali kolorystycznie do środkowej części nawiewów i obramowania dywaników. Elementy w barwie złotej zostały zarezerwowane wyłącznie dla urodzinowej edycji pojazdu, podobnie jak oryginalny drobiazg w postaci logo Origins po bokach przednich foteli.

Citroen wygospodarował sporo miejsca nie tylko dla pasażerów, ale również dla przedmiotów, które ci pasażerowie ze sobą zabierają. W boczkach drzwi umieszczono duże kieszenie na butelki z wodą, w przedniej części pojazdu znajdziemy także dwie półeczki na smartfon lub inne drobiazgi oraz dwa cup-holdery.

7-calowy ekran systemu multimedialnego posiada przyjemny, prosty w obsłudze interfejs. Nie jest wprawdzie najszybszym wyświetlaczem, jaki znajdziemy w nowoczesnych samochodach, ale podczas jazdy testowej nie mieliśmy z nim żadnych problemów i zawsze reagował na polecenia wskazującego palca. Liczba elektronicznych pomocników kierowcy na pewno nie przyprawi nas o ból głowy. W samochodzie zainstalowano zestaw składający się z alarmu niezamierzonego przekroczenia linii, systemu rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości, systemu wspomagania hamowania awaryjnego oraz czujników parkowania.

Jeśli pakujemy C3 Aircrossa na długi wyjazd, raczej nie potrzebujemy skrupulatnej listy niezbędnego minimum rzeczy, które zabierzemy na wakacje. Pojemność pod tylną klapą waha się bowiem od 410 do aż 1289 dm3. Uzyskanie maksymalnej pojemności nie wymaga specjalnego nakładu siły dlatego łatwo skonfigurujemy ustawienia foteli do naszych potrzeb. Zanim jednak ułożymy wszystkie walizki na równomiernej przestrzeni z tyłu musimy przebrnąć przez wysoki próg załadunku. Do listy bagaży możemy dopisać dłuższe przedmioty, które w razie potrzeby wysuniemy przez otwór w środkowej części tylnych foteli.

Citroen C3 Aircross w trasie

110-konny silnik 1.2 Pure Tech, który generuje 205 Nm maksymalnego momentu obrotowego pracuje równo i kulturalnie, ale jak już wspomniałam, C3 Aircross ze sportem ma niezbyt wiele wspólnego i zauważymy to również podczas rozpędzania auta do wyższych wartości prędkościomierza. Przy wyprzedzaniu przygotujmy się na mocniejsze angażowanie pedału gazu. Połączenie 3-cylindrowej jednostki z przekładnią EAT6 zapewni przede wszystkim płynny, spokojny charakter jazdy. Aby rozpędzić się od 0 do 100 km/h crossover potrzebuje 10,6 sekundy a maksymalnie na liczniku ujrzymy wartość 183 km/h. 6-biegowy automat płynnie zmienia przełożenia podczas nabierania prędkości, ale przy zrzucaniu biegu na niższy możemy odczuć lekkie przeskoki i dodatkowe wytracenie prędkości pojazdu. Bardziej dynamicznym duetem będzie jednostka PureTech 110 KM z 6-biegową manualną przekładnią, która w wyścigu do setki jest o 0,6 sekundy szybsza. Aktualnie w ofercie Citroena 6-biegowy automat możemy zamówić wyłącznie z mocniejszą 130-konną jednostką wersją silnika lub dieslem o mocy 120 KM.Citroen C3 Aircross Origins

Średnie spalanie pojazdu według standardów WLTP kształtuje się na poziomie 6,9 l/100 km. Po zakończeniu testu komputer wskazywał o 0,7 l/100 km więcej niż dane producenta. Dynamika nie jest najmocniejszą stroną C3 Aircrossa, ale z pewnością nie będziemy narzekać na poziom komfortu. Kabina jest nieźle wyciszona, fotele wygodne a zawieszenie dobrze izoluje od mniejszych i większych nierówności nawierzchni.

Citroen C3 Aircross w wersji 1.2 Pure Tech EAT6 Origins w katalogowej wersji kosztował 79.350 zł. Model w ofercie znajduje się pomiędzy wersjami Feel i najwyższym Shine. Jako dodatkowe wyposażenie zamówiono do testowego egzemplarza podgrzewane fotele za 800 zł co podniosło ostateczną cenę pojazdu do 80.150 zł. Podstawowy Citroen C3 Aircross kosztuje w polskich salonach 63.550 zł.Citroen C3 Aircross Origins

Jaki werdykt?

Citroen C3 Aircross jest znakomity w swojej prostocie, ma dużo miejsca w kabinie, sporo przewieziemy również w bagażniku a w kabinie z pewnością nie zabraknie nam praktycznych przestrzeni do przechowywania przedmiotów. Wnętrze łatwo możemy dostosować do transportu większej ilości bagaży lub z powrotem do konfiguracji pięcioosobowej. Citroen C3 Aircross być może daleko ma do pojęć „dynamiczny” i sportowy, ale na pewno jest to wybór komfortowy zarówno do miasta, jak i na trasę.

Citroen C3 Aircross 1.2 PureTech Origins – wyposażenie standardowe:

  • 2 gniazda 12V w konsoli centralnej
  • ABS
  • Alarm niezamierzonego przekroczenia linii
  • Automatyczne blokowanie zamków po ruszeniu
  • Automatyczne włączanie świateł awaryjnych w przypadku nagłego hamowania
  • Blokada zabezpieczająca otwarcie drzwi tylnych (manualna)
  • Citroën Connect Radio: system audio z Bluetooth, dźwięk przestrzenny, 6 głośników, ekran dotykowy 7″ , Mirror Screen, USB
  • Czujnik ciśnienia w ogumieniu pośredni (DSGi)
  • Dach bi-ton
  • Elektroniczny rozdział siły hamowania (REF)
  • ISOFIX w II rzędzie
  • Kanapa tylna dzielona 1/3 – 2/3
  • Kierownica obszyta skóra z elementami lakierowanymi + sterowanie radia
  • Klimatyzacja automatyczna z filtrem z węgla aktywnego
  • Kolumna kierownicy regulowana na wysokość i głębokość
  • Komputer pokładowy wielofunkcyjny
  • Lusterka boczne regulowane elektrycznie i podgrzewane
  • Lusterko wsteczne z funkcja dzień/noc (manualne)
  • Nakładki ochronne zderzaków lakierowane – Gris Anthra
  • Obręcze aluminiowe 16’’ Matrix Black ZH8M, opony 205/60 R16
  • Obudowy lusterek zewnętrznych lakierowane w kolorze czarnym Perla Nera
  • Osłona przestrzeni bagażowej ruchoma
  • Pakiet Miejski 1: czujniki parkowania + szyby tylne sterowane elektrycznie
  • Pakiet Style Origins
  • Pasy bezpieczeństwa trzypunktowe w II rzędzie
  • Pasy bezpieczeństwa z napinaczami pirotechnicznymi i ogranicznikami napięcia
  • Poduszka bezpieczeństwa kierowcy
  • Poduszka bezpieczeństwa pasażera z możliwością odłączenia
  • Poduszki bezpieczeństwa boczne w I rzędzie
  • Poduszki bezpieczeństwa kurtynowe boczne z przodu i z tyłu
  • Reflektory halogenowe H7 / H7 z reflektorami przeciwmgłowymi z doświetlaniem zakrętów
  • Regulacja foteli wzdłużna i kata oparcia ręczna
  • Relingi dachowe wzdłużne Noir Onyx brillant
  • Schowek na rękawiczki w konsoli centralnej. Zamykany, podświetlany i chłodzony
  • Schowki w przednich drzwiach
  • System rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości
  • System stabilizacji toru jazdy (ESP)
  • System wspomagania hamowania awaryjnego (AFU)
  • Szyby boczne barwione
  • Szyby przednie sterowane elektrycznie
  • Szyby tylne sterowane manualnie
  • Światła do jazdy dziennej DRL LED
  • Tapicerka 5AFC
  • Tempomat z ogranicznikiem prędkości
  • Uchwyt na napoje w panelu środkowym
  • Wspomaganie kierownicy
  • Zamek centralny sterowany pilotem
  • Zestaw naprawczy

 

Małgorzata Kozikowska

 

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Citroen C3 Aircross Oriigns
0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: C3 AircrossCitroenCitroen Zdunek
Udostepnij99Tweet48Udostepnij14
Poprzedni

Alpine lepsze od BMW i Porsche! Stronniczy przegląd prasy: CAR nr 04/2019

Następny

Nissan e-NV200 będzie służył Poczcie Polskiej. Krok w elektromobilność

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny
Nissan e-NV200

Nissan e-NV200 będzie służył Poczcie Polskiej. Krok w elektromobilność

Peugeot i0n. Używany samochód elektryczny na dojazdy do pracy w praktyce

Mieszkaniec Grajewa wygrał nowego Peugeot 3008 na Orlenie

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
3 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Anonimowo - Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate
  • Wera - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Duster1 - Dacia Jogger jako tani kamper z podwójnym łóżkiem i kuchenką
  • Teddi - Dacia Spring kontra Audi E-tron GT. Który samochód wygra?
  • PISZ DOBRZE - Jak jeździć taniej? Ile gazu pali Renault Clio 1.0 TCe 100 KM z fabryczną instalacją LPG? Test na autostradzie i w mieście
  • Marysia - Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate
  • Ano - Citroën e-Berlingo – redaktor Spidersweb pojechał w trasę elektrycznym MPV i dziwi się, że miał mały zasięg, ale czy słusznie?
  • Greg - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Adamo - Dacia Jogger jako tani kamper z podwójnym łóżkiem i kuchenką
  • Anonimowo - Produkcja nowego Peugeot 308 zawieszona przez… Radio Zet


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Gosia Rdest po 2. turze Alpine Elf Europa Cup
  • Citroën AMI dla Akademii Policyjnej. Tak, tej którą pamiętacie z lat 80-tych
  • Jest oficjalne stanowisko grupy Renault w sprawie sprzedaży marki Dacia
  • Peugeot 207 HDi z przebiegiem blisko siedemset tysięcy kilometrów
  • Dacia Jogger jako tani kamper z podwójnym łóżkiem i kuchenką
  • Citroën zapomniał wykupić w Polsce domenę Citroën.pl?
  • Dacia Spring kontra Audi E-tron GT. Który samochód wygra?
  • Citroën C3 I – używany tani samochód do miasta. Wciąż atrakcyjny
  • Jaki samochód z dostawą do 6 miesięcy? Dacia Duster, Jogger i modele Renault
  • Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
3
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.