sobota, 28 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Testy Citroen - testy i opinie

Test: Nowy Citroën C3 Shine 1.2 110 KM 2020 – bardziej komfortowo się w mieście już chyba nie da

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2020-11-04
w Citroen - testy i opinie, Testy
Czas czytania 9 minut
2.1k 22
39
1.8k
UDOSTĘPNIEŃ
6.1k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Test: Dacia Jogger z LPG – sposób na wygodne i tanie podróżowanie

Test: DS 4 E-Tense 225 (PHEV) – luksusowy samochód kompaktowy, kwintesencja francuskości. Audi, BMW i Mercedes mają się czego obawiać.

Dacia Jogger 1.0 TCe 110 KM: spalanie, miejsce na tylnych siedzeniach, bagażnik

Nowy Citroën C3 z silnikiem 1.2 110 KM to dynamiczny i wygodny samochód, jednocześnie oszczędny. W gamie aut miejskich nie ma chyba bardziej komfortowego auta z taką dużą ilością opcji w zakresie personalizacji. Citroën obiecuje aż 97 wariantów. Pod względem komfortu nie ma w swojej klasie konkurencji. Testowaliśmy model z manualną skrzynią biegów.

Samochody miejskie to bardzo ważny segment dla wszystkich producentów. To tutaj osiąga się duże wolumeny sprzedaży, liczone w setkach tysięcy sztuk a nawet milionach. Facelifting C3, który przeprowadzono niedawno, uczynił to małe auto bardzo atrakcyjną propozycją. Jest tu i modny wygląd i wysoki komfort, z którego marka chce znowu słynąć. I można go naprawdę polubić.

Konkurencja dla C3 to m.in. Toyota Yaris, Volkswagen Polo, Skoda Fabia a także Kia Rio, są to samochody o zupełnie innym charakterze – niektórym będą się podobać, ale to w Citroënie można znaleźć kilka unikalnych cech, które wyróżniają to auto.

C3 trafił do naszej redakcji w najwyższym wyposażeniu Shine, z kilkoma dodatkowymi opcjami, takimi jak perłowy lakier, naklejka personalizująca dach, Citroën Connect Box NAVI i 6 głośników oraz pakietem kolorów blank. Jednak specyfikacja produkcyjna tego modelu była chyba nieco inna, niż dzisiaj obowiązuje, bo z tyłu pojawiły się ręcznie otwierane szyby – gdyby auto zamawiać dzisiaj, to wszystkie są elektryczne. To jednak w sumie drobiazg.

16″ felgi dodają C3 rozmiaru – to sprytny zabieg stylistyczny, który powoduje, że auto wydaje się dużo większe.

Citroën C3 może się podobać

Najmocniejsze strony Citroëna C3

Najmocniejszą stroną nowego C3 jest komfort – komfort jazdy i komfort wnętrza a wielu osobom spodoba się możliwość wyboru spośród 97 kombinacji wyglądu. To naprawdę sporo i może się okazać, że ciężko będzie spotkać takie samo auto na ulicy. Citroën wyróżnia się tym z tłumu podobnych pudełek i dobrze, że producent pomyślał nawet o jedynych w swoim rodzaju ozdobach dachu. Drugi mocny punkt w Citroënie C3 to oczywiście silnik. 110-konna jednostka benzynowa PureTech jest oszczędna, mocna i zmienia małego Citroëna w prawdziwą miejską rakietę, którą jeździ się bardzo przyjemnie, sprawnie i bez problemu. Trzeci to personalizacja, można dopasować auto pod swój gust. Takiej kombinacji tych trzech ważnych elementów nie znajdzie się u konkurencji.

Całe auto nastawione jest na komfort. Nie ma co szukać tu sportowych wrażeń

Jaki samochód do miasta wybrać?

Jeśli szukacie czegoś sportowego, co ma zawiedzenie twarde jak kamień, trzęsie się na każdej dziurze, wymaga mocnej kontroli a w środku słychać ryk silnika, to Citroën C3 nie jest dla was. Po prostu.

Założenie producenta było proste: samochód ma być domem poza domem. Takim zresztą hasłem reklamowany jest Citroën w Anglii. To oznacza duże, wygodne fotele ze specjalnych pianek z przodu i komfortowe zawieszenie, które w magiczny sposób wygładza drogę, zmniejsza jej dokuczliwość i odczuwanie przez kierowcę i pasażerów. Wszystko odbywa się płynnie i łagodnie a w środku jest cicho i przytulnie. Wrażenie komfortu i domu powiększają nietypowe dodatki stylistyczne we wnętrzu, jak choćby wielce oryginalne uchwyty do zamykania drzwi. Żaden inny samochód nie oferuje też tak dużo możliwości personalizacji, chwali się Citroën i rzeczywiście, 97 kombinacji to bardzo dużo. Nie ma co prawda kryształowego wazonika na kwiaty (tak, Citroën montował kiedyś w swoich autach takie wazony), ale jest cała masa drobnych elementów, ożywiających wnętrze. W poprzednim modelu takich opcji było trzy razy mniej. Nadwozie może być dwukolorowe.

Białe akcenty na nadwozia ożywiają je

Zmiany po faceliftingu

Zmiany to przede wszystkim nowy przód. Samochód zyskał m.in. światła LED (bardzo skuteczne!), nowy grill i wygląd moim zdaniem jest zdecydowanie lepszy, niż w poprzednim modelu. Wszystko wygląda znacznie bardziej dojrzale i po prostu ładniej. Stylistyka jest zgodna z aktualną linią marki. Zmienił się nieco wygląd Airbumpów, czyli paneli chroniących drzwi przed sytuacjami na parkingach, świetna sprawa.

Nowy Citroën C3 ma reflektory LED – równomiernie oświetlają drogę

To wszystko sprawia, że C3 wygląda dojrzale a wręcz okazale i przyjemnie spojrzeć na niego na ulicy. Wyróżnia się pozytywnie, przyciąga wzrok i mimo, że to niedrogie autko miejskie, zwyczajnie cieszy oko.

Wnętrze Citroëna C3: komfort, komfort i jeszcze raz komfort

Uchwyt drzwi – piękny, stylowy.

Bardzo mocnym punktem nowego Citroëna C3 jest wygodne, komfortowe wnętrze. Można tu spokojnie pojechać w cztery dorosłe osoby, będzie dla nich dużo miejsca (jak na tą klasę) a silnik nawet pod obciążeniem zachowuje swoją dynamikę. Z przodu kierowca i pasażer mają do dyspozycji bardzo wygodne, szerokie fotele, prawie takie jak w domu. Producent obiecuje, że będzie tu chciało się siedzieć i rzeczywiście tak jest. To zupełnie inne podejście, niż u innych – Citroën zdaje się rozpieszczać posiadacza i pasażera (jak na taką klasę auta).

Duże wygodne fotele i sporo miejsca, także dla osób z tyłu

Projekt wnętrza też jest nieco inny niż u konkurencji. Zegary są analogowe, bo to się zmieni dopiero w kolejnej generacji C3 za kilka lat, pośrodku znajdziemy 7″ ekran z nawigacją on-line. Słowo o niej – to produkt firmy Tom Tom i działa znakomicie, często lepiej niż chętnie wykorzystywane w Polsce Google Mapa ze smartfona. Ale jak ktoś lubi swój telefon, może się podłączyć pod samochód i korzystać z dobrodziejstw większego ekranu.

Na tle komfortu i oryginalności wnętrza dwie rzeczy mnie nieco raziły: to dość duża kierownica i kształt gałki zmiany biegów. Oba te elementy, chociaż stylistycznie dopasowane i pasujące do wszystkiego w środku, po prostu mi się nie podobały. Pewnym minusem są też ostre krawędzie wykończenia plastikowych boczków drzwi przy oknach – tu widać oszczędności w produkcji.

Krawędź tworzywa sztucznego przy szybie – to powinno być poprawione przez producenta. Oszczędności w produkcji.

Dobrym akcentem ożywiającym wnętrze są za to jasne środki kieszeni w drzwiach, chociaż wyobrażam sobie, że po przy używaniu trzeba je będzie często czyścić.

Bagażnik ma 300 litrów, ma regularny kształt

Nowy Citroën C3 – jazda

Citroën C3, który testowaliśmy, był wyposażony w silnik 1.2 PureTech o mocy 110 KM. To bardzo przyjemna w codziennym użytkowaniu jednostka. Chociaż ma trzy cylindry, to w środku się tego raczej nie odczuwa. Jest cicho (do około 3 tys obrotów), dynamicznie i oszczędnie. Do setki auto przyspiesza w 10,5 sekundy, ale wrażenie jest zupełnie inne, że jest lepiej. Automat z tym samym silnikiem zapewnia przyspieszenie na poziomie 11,2 sekundy.

Po włączeniu silnika praktycznie go nie słychać. Nic nie sugeruje też, że mamy do czynienia z silnikiem trzycylindrowym. I nie trzeba używać wysokich obrotów, na codzień wystarczy jazda w zakresie 1700-2500, by sprawnie się przemieszczać. To wpływa na zużycie paliwa, które w całym teście wyszło nam średnio 5,9 litra na 100 kilometrów (w tym autostrada), co wywołało spore zdziwienie i u Czytelników i w redakcji. Bardzo oszczędny samochód.

Największa przyjemność z jazdy C3 to zawieszenie i fotele. Citroën Advanced Comfort to rozwiązanie, które łączy bardzo komfortowe zawieszenie z wyjątkowo wygodnymi fotelami, zbudowanymi ze specjalnych rodzajów pianek o różnej gęstości. Dzięki temu dziury odczuwa się dużo, naprawdę DUŹO mniej, niż w klasycznym samochodzie. Dlatego Citroën C3 będzie bardzo dobrym wyborem dla każdego, kto szuka przyjemności z jazdy rozumianej jako komfortowa i bezstresowa podróż. To nie jest auto dla miłośników sportowych wrażeń. Priorytetem jest po prostu komfort, nic innego. Zawieszenie pracuje przyjemnie, auto płynnie przejeżdża większość nierówności a nadwozie nie pochyla się nadmiernie przy ostrzejszych manewrach.

Co ważne, kabina jest bardzo dobrze wyciszona, izoluje od otoczenia skutecznie. Dopiero przy prędkościach autostradowych jest głośniej i na pewno nie jest to auto na długie, autostradowe przejazdy z wysokimi prędkościami.

Citroën C3 – plusy i minusy

Citroën C3 po faceliftingu to bardzo udane, przyjemne auto miejskie i trudno wskazać jakieś poważniejsze jego wady.  Auto zbiera też dobre opinie u posiadaczy i trudno się dziwić. Dobrze spełnia swoją rolę jako auto do miasta, oferując bardzo wysoki komfort jazdy (w tej klasie nie ma konkurencji) jak i sporo przestrzeni w małym nadwoziu.

Plusy  Minusy
bardzo wysoki komfort jazdy i komfortowe wnętrze ostra krawędź boku drzwi przy oknach
dynamiczny, oszczędny silnik
97 opcji personalizacji

Ile kosztuje nowy Citroën C3?

Zaglądając do konfiguratora Citroëna C3 widzimy, że cena modelu zaczyna się od 50.900 z za wersję Life z silnikiem 1.2 83 KM. Wersja Shine, którą testowaliśmy, zaczyna się od 63.800 zł.

Dziękujemy firmie Citroën Polska za udostępnienie samochodu do testu.

 

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

3 12 głosy
Ocena artykułu
Tagi: C3Citroen
Udostepnij736Tweet460Udostepnij129
Poprzedni

F1: Drugie podium dla zespołu Renault DP World F1

Następny

Dlaczego Peugeot jest drogi i czy to już marka premium?

Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Następny

Dlaczego Peugeot jest drogi i czy to już marka premium?

Renault w pierwszej piątce, Dacia Duster w czołówce aut dla Kowalskiego. Sprzedaż pojazdów w Polsce

Renault Master znów pierwszy! Sprzedaż samochodów dostawczych w Polsce

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
39 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Anonimowo - Dacia Jogger jako tani kamper z podwójnym łóżkiem i kuchenką
  • Piotr - Citroën Ami Produktem Roku wg magazynu „Exame Informática”
  • kamil - Citroën zapomniał wykupić w Polsce domenę Citroën.pl?
  • Jolka - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Jolka - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Anonimowo - Peugeot 208 Style – wersja limitowana z silnikiem Firefly z Fiata
  • Grzech - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • FioleK - Peugeot 208 Style – wersja limitowana z silnikiem Firefly z Fiata
  • Anonimowo - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • FSO - Peugeot 208 Style – wersja limitowana z silnikiem Firefly z Fiata


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Nowa Dacia Duster trzeciej generacji trafi do Australii. Kiedy to nastąpi?
  • Peugeot 208 Style – wersja limitowana z silnikiem Firefly z Fiata
  • DS 4 1.6 E-Tense 225 KM. Tylko nie dla snobów! – polemika
  • Citroën Ami Produktem Roku wg magazynu „Exame Informática”
  • Alfa Romeo wprowadza Giulię i Stelvio w wersji Estrema na rynek brytyjski. W jakich cenach?
  • Jakie nowości Grupy Renault na Paris Motor Show 2022?
  • DS Automobiles, Peugeot i Jeep. Tylko trzy marki Stellantis na Paryskim Salonie Samochodowym 2022
  • Peugeot wprowadza 3008 GT Black Tone oraz 5008 GT Black Tone
  • Gosia Rdest po 2. turze Alpine Elf Europa Cup
  • Citroën AMI dla Akademii Policyjnej. Tak, tej którą pamiętacie z lat 80-tych


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
39
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.