sobota, 28 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Testy Citroen - testy i opinie

Test: Nowy Citroen C5 Aircross 1.6 PureTech EAT8 180 KM – miejski test ultrakomfortowego SUVa

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2019-04-29
w Citroen - testy i opinie, Testy
Czas czytania 8 minut
487 21
64
438
UDOSTĘPNIEŃ
1.5k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Test: Dacia Jogger z LPG – sposób na wygodne i tanie podróżowanie

Test: DS 4 E-Tense 225 (PHEV) – luksusowy samochód kompaktowy, kwintesencja francuskości. Audi, BMW i Mercedes mają się czego obawiać.

Dacia Jogger 1.0 TCe 110 KM: spalanie, miejsce na tylnych siedzeniach, bagażnik

Nowy Citroen C5 Aircross trafił do salonów i narobił sporo zamieszania. Samochód przyciąga uwagę swoją oryginalną stylistyką, wyróżnia się z tłumu i robi to, czego oczekuję od Citroena. Zapewnia bardzo wysoki komfort. W końcu mamy auto, które rzeczywiście wraca do tradycji marki. I chociaż do testu otrzymaliśmy topową wersję z najmocniejszym silnikiem, to komfortowa jazda dostępna jest od najtańszej odmiany – różnice będą dotyczyć wyposażenia i silnika, ale nie tego, jak odczuwa się, lub raczej nie odczuwa, nierówności. Duży plus!

Nowy Citroen C5 Aircross – wygląd zewnętrzny

Nowy Citroen C5 Aircross to kompaktowy SUV, który bez problemu przewiezie pięć osób. Z zewnątrz wyróżnia się charakterystycznym projektem przedniego pasa oraz stylistycznymi dodatkami, w wersji, którą dostałem do testowania, dwukolorowymi. I trzeba przyznać, że robi to dobrze. Dodatkowo na drzwiach zamontowano panele, które chronią je przed drobnymi uszkodzeniami. One również są dwukolorowe. Czerwień i czerń świetnie kontrastują z bielą nadwozia. Piszecie niekiedy w komentarzach, że nowe projekty nadwozia Citroena Wam się nie podobają – być może to kwestia gustu, ale na żywo samochód wygląda dobrze a co najważniejsze wyróżnia się z tłumu i przyciąga spojrzenia! Na nudę narzekać nie będziecie.

Mój samochód testowy dostarczono na 19” felgach z oponami 205/55 i trzeba przyznać, że takie koła dobrze pasują do nadwozia. Co ciekawe, nie zauważyłem, by miały jakiś wpływ na komfort jazdy.

Nowy Citroen C5 Aircross – wnętrze, wyposażenie

Topowa wersja Shine, skórzana dwukolorowa tapicerka, dwukolorowe wnętrze – to wszystko wygląda świetnie i trochę jednak kosztuje. Automatyczna skrzynia biegów, wybór trybów jazdy (droga, śnieg, piasek…), aluminiowe nakładki na pedały, duży wyświetlacz, nawigacja, dwustrefowa klimatyzacja, otwierany szyberdach, fotele z genialnym masażem – jest tego bardzo dużo! Dla mnie osobiście najbardziej przydatny był system wspomagania jazdy autonomicznej – wystarczy ustawić prędkość a samochód zajmie się resztą. Działa to świetnie nawet w mieście. I tutaj dla Citroena duży plus.

Ale kluczowym elementem wnętrza są bardzo wygodne fotele. Zapewniają one komfort i bardzo dobre trzymanie boczne (z przodu) a z tyłu przyzwoity komfort jazdy, dużo wyższy niż u większości konkurencyjnych marek. Dlaczego tak jest? Citroen zbudował fotele tak, że składają się one z kilku warstw pianki i różnej twardości. W efekcie w dotyku są miękkie i bardzo przyjemne, za to kiedy się na nie usiądzie, zapewniają odpowiednie podparcie dla ciała, człowiek nie zapada się jak w kanapę a nadal ma miękko. Fotele są drugą najmocniejszą stroną samochodu.

Z tyłu miałem trzy oddzielne fotele. Można je oddzielnie składać i zmieniać kąt oparcia. Citroen reklamuje samochód jako modułowy i rzeczywiście, bardzo łatwo można zmieniać konfigurację wnętrza. Wygodna rzecz.

System multimedialny C5 Aircrossa działa sprawnie i jest bardzo łatwy w obsłudze. To jeden z elementów wspólnych z Peugeot i DS. W mieście przydaje się m.in. nawigacja z korkami. Współpraca z telefonem bezproblemowa poza jednym – nie udało mi się ani razu zmusić aplikacji My Citroen do pobrania danych z samochodu. Nie było z tym problemu w testowanych przeze mnie Peugeot 508 czy DS 7.

Za to bardzo podobał mi się wyświetlacz przed kierowcą – jego grafika przywodzi na myśl rozwiązania projektowe sprzętu audio z lat osiemdziesiątych – taka nostalgia bardzo mi odpowiada.

Nowy Citroen C5 Aircross – jak jeździ? Zawieszenie

Komfort jazdy to najmocniejsza strona tego samochodu. Sam Citroen pisze o nim jako o najbardziej komfortowym SUVie w segmencie. W tym momencie muszę stwierdzić jedno – nie ma w tym ani odrobinę przesady.

Traf chciał, że wsiadałem do niego tuż po jazdach SUVem klasy wyższej, znacznie droższym i… C5 Aircross okazał się o wiele bardziej komfortowy. W czym przejawia się ten komfort? Zawieszenie C5 Aircross ma w mojej ocenie trzy cechy, które powodują, że powinien być w czołówce Waszych list wyboru nowego samochodu.

Zawieszenie doskonale amortyzuje nierówności w polskich miastach – z pełną odpowiedzialnością twierdzę, że nie ma w tej chwili SUVa w tej klasie z takim zawieszeniem. Większość dziur i nierówności jest albo zupełnie niwelowana albo znacznie złagodzona w porównaniu do wielu innych samochodów. C5 Aircross stanowi tu po prostu wzór. Jakość amortyzacji jest bliska ideałowi. Jednak uwaga – to nie jest zawieszenie hydropneumatyczne!

Zachowanie w zakrętach – chociaż zawieszenie jest komfortowe, auto nie pochyla się w zakrętach a szybsza dynamiczna jazda jest jak najbardziej możliwa.
Cisza – zawieszenie jest tak ciche, że go nie słychać. Z podwozia nie dobiegają żadne dźwięki. W ogóle C5 Aircross jest bardzo dobrze wyciszony a zawieszenie zasługuje na szczególne wyróżnienie.

W jednym z angielskich testów przeczytałem, że komfort jazdy C5 Aircross rozczarowuje. Anglik, który to pisał, musiał być chyba niespełna rozumu. Komfort jazdy to najmocniejsza strona tego samochodu.

Nowy Citroen C5 Aircross – jak jeździ? Silnik, spalanie

Do testu otrzymałem C5 Aircrossa w topowej wersji z silnikiem 1.6 PureTech o mocy 180 KM. Pierwszy kontakt z tą wersją pozostawił we mnie wrażenie lekkości i dynamiki. Nie wiedziałem jeszcze wtedy, że pod maską zamontowano tak mocną jednostkę napędową.
Według danych fabrycznych przyspiesza do setki w 8,1 sekundy. I rzeczywiście, przyspieszenie jest bardzo dobre, chociaż dynamiczna jazda skutkuje wysokim zużyciem paliwa w mieście. A tym razem jeździłem wyjątkowo tylko w warunkach miejskich. Dynamiczna jazda w trybie Sport zaowocowała średnią powyżej 11 litrów benzyny na 100 kilometrów. Silnik jest cichy i łatwo wkręca się na obroty. Skrzynia działa ultrapłynnie – w czasie tygodnia jazd ani razu nie było szarpnięcia czy jakichś nerwowych zachowań. EAT8 to bardzo udany model.

Nowy Citroen C5 Aircross – ceny

Cena dobrze wyposażonej wersji Shine zaczyna się od 109 tysięcy złotych za wersję z 1.2 PureTech 130 KM i manualną skrzynią biegów. Automat dostępny jest tylko z dwoma silnikami: 1.5 BlueHDi oraz 1.6 PureTech. Cena tej ostatniej wersji zaczyna się od 131.400 złotych, ale ja dostałem auto z dodatkowym wyposażeniem:

Kompozycja wnętrza Hype Brown, którą widzicie na zdjęciach, wymaga dopłaty 8.500 złotych. Felgi dwukolorowe 19” kosztowały 1.700 złotych. Connected CAM, czyli zintegrowana kamera z przodu to dopłata 1.300 zł. Panoramiczny dach daje nam dodatkowe 4.500 złotych. Zapasowe koło dojazdowe to 500 złotych a Grip Control z systemem kontroli zjazdu z górki to 1.100 złotych. Po dodaniu tego wszystkiego finalna cena samochodu rośnie do 148.000 złotych.

Test w mieście

Tak się złożyło, że test C5 Aircrossa przeprowadzałem w mieście – na drogi pozamiejskie i autostradę wyjechałem tylko po to, by sprawdzić poziom hałasu, możliwość poruszania się w terenie oraz zachowanie przy wyższych prędkościach. Trzeba przyznać, że auto bardzo dobrze do roli miejskiego SUVa się nadaje. Wśród największych zalet widzę komfort zawieszenia, wygodę siedzeń i wyciszenie. Wśród wad tej konkretnej wersji wysokie zużycie paliwa (na własne życzenie – dynamiczna jazda) oraz problemy z połączeniem się z aplikacją. Gdybym miał dzisiaj wybrać SUVa to C5 Aircross znajduje się w TOP 3 modeli, które biorę pod uwagę. Na pewno w automacie, ale raczej z innym silnikiem – w tym przypadku byłby to raczej 1.5 HDi, który w wersji Shine kosztuje 119 tysięcy.

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: C5 AircrossCitroen
Udostepnij177Tweet109Udostepnij30
Poprzedni

Stylowy i funkcjonalny crossover: Citroen C3 Aircross czy Kia Stonic?

Następny

Nowe fotoradary już wkrótce pojawią się na polskich drogach

Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Następny

Nowe fotoradary już wkrótce pojawią się na polskich drogach

DS 7 Crossback oficjalnym samochodem Off Camera

DS 7 Crossback oficjalnym samochodem festiwalu Off Camera

Opel rezygnuje z trzech modeli samochodów

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
64 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Piotr - Citroën Ami Produktem Roku wg magazynu „Exame Informática”
  • kamil - Citroën zapomniał wykupić w Polsce domenę Citroën.pl?
  • Jolka - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Jolka - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Anonimowo - Peugeot 208 Style – wersja limitowana z silnikiem Firefly z Fiata
  • Grzech - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • FioleK - Peugeot 208 Style – wersja limitowana z silnikiem Firefly z Fiata
  • Anonimowo - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • FSO - Peugeot 208 Style – wersja limitowana z silnikiem Firefly z Fiata
  • mmm - Peugeot 208 Style – wersja limitowana z silnikiem Firefly z Fiata


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Nowa Dacia Duster trzeciej generacji trafi do Australii. Kiedy to nastąpi?
  • Peugeot 208 Style – wersja limitowana z silnikiem Firefly z Fiata
  • DS 4 1.6 E-Tense 225 KM. Tylko nie dla snobów! – polemika
  • Citroën Ami Produktem Roku wg magazynu „Exame Informática”
  • Alfa Romeo wprowadza Giulię i Stelvio w wersji Estrema na rynek brytyjski. W jakich cenach?
  • Jakie nowości Grupy Renault na Paris Motor Show 2022?
  • DS Automobiles, Peugeot i Jeep. Tylko trzy marki Stellantis na Paryskim Salonie Samochodowym 2022
  • Peugeot wprowadza 3008 GT Black Tone oraz 5008 GT Black Tone
  • Gosia Rdest po 2. turze Alpine Elf Europa Cup
  • Citroën AMI dla Akademii Policyjnej. Tak, tej którą pamiętacie z lat 80-tych


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
64
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.