citroen ds ds automobiles nr 8 2 Wiadomości
Wiadomości

Czy prezydent Emmanuel Macron przejedzie podczas ceremonii 8 maja nowym luksusowym DS N°8?

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-08
citroen e c3 za 19900 euro promocja we wloszech rabat wynosi 4000 euro Wiadomości
Wiadomości

Citroën ë-C3 za 19.900 euro – promocja we Włoszech. Rabat wynosi 4.000 euro!

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-05-09
Peugeot
Wiadomości

Na czym polega gwarancja Peugeot Care? 8 lat i 160.000 km

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-08
alpine a290 samochod elektryczny moze byc ekscytujacy 44 Wiadomości
Testy

Alpine A290 – samochód elektryczny może być ekscytujący! Pierwsza jazda

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-05-08
renault 4 01 1 Wiadomości
Wiadomości

Nowy Renault 4 E-Tech Electric: wszechstronny kompakt na miarę XXI wieku!

autor Tomasz Nowicki
2025-05-05
ram liderem rynku duzych pick upow brazylia luty 2025 Wiadomości
Wiadomości

Valeo pozywa American Axle o 25 milionów dolarów po anulowaniu elektrycznego Ram-a

autor Tomasz Nowicki
2025-05-05
renault symbioz
Wiadomości

Producenci samochodów wzywają UE do uproszczenia przepisów: „Czas przejść od słów do czynów”

autor Tomasz Nowicki
2025-05-06

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Prezydent Francji Emmanuel Macron w nowym luksusowym DS N°8 podczas obchodów Dnia Zwycięstwa
  • Bartono - Jaguar szuka nowej agencji reklamowej i leczy rany. Fatalna kampania zachwiała wizerunkiem firmy
  • Zbyszek - Leapmotor T03 z rekordem zasięgu. Aż 400 kilometrów na jednym ładowaniu!
  • Inny Anonimowy - Prezydent Francji Emmanuel Macron w nowym luksusowym DS N°8 podczas obchodów Dnia Zwycięstwa
  • Sergiusz - Citroën dba o letni komfort kierowców – w Indiach rusza kampania „Citroën Summer Cruise 2025”
  • Inny Anonimowy - Jaguar szuka nowej agencji reklamowej i leczy rany. Fatalna kampania zachwiała wizerunkiem firmy
  • Inny Anonimowy - Leapmotor C10 REEV w Polsce. Premierowy pokaz na Poznań Motorshow 2025
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Testy Citroen - testy i opinie

Test: Komfortowy Citroën ë-C4 – czy to idealny samochód do jazdy po mieście? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, zużycie prądu.

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2021-03-07
w Citroen - testy i opinie, Wiadomości, Testy
Czas czytania 8 minut
775
A A
7
Citroen e-C4

Mieliśmy już okazję jeździć nowym Citroënem C4, teraz przyszła kolej na wersję elektryczną z „ë” w oznaczeniu modelu. W pierwszym przypadku doceniliśmy komfort jazdy a w drugim, model dokonał niemożliwego a mianowicie sprawił, że jazda po stolicy stała się… przyjemna.

Przyznam szczerze, że nie przepadam za jazdą po Warszawie i do tej pory nikt nie był w stanie przekonać mnie, że da się tu codziennie, szybko i bez stresu podróżować. Wszechobecne korki, remonty, których z niewiadomych przyczyn nie ma w nawigacji i skrzyżowania o milionach odnóg, które zmuszają do burzy mózgów przed zapowiadanym skrętem. Do tego dochodzi cicha modlitwa do Najwyższego, by nie przegapić właściwego i nie zafundować sobie przypadkiem wycieczki dłuższej niż zamierzona. Choć jazda Citroenem ë-C4 nie sprawi, że będziemy nagle lepiej orientować się na mapie, ma wiele zalet, które sprawiają, że podróż w dużym mieście staje się przyjemniejsza i łatwiejsza.Citroen e C4 18 scaled Wiadomości

Jazda zakazanym dla modeli nie będących komunikacją publiczną bus pasem, jest dla elektryka dozwolona i w godzinach szczytu potrafi wiele zmienić pod względem czasu dojazdu na naszą korzyść. Do tego dochodzi darmowe parkowanie, które pozwala na oszczędności i uwalnia od myślenia o czasie, jaki pozostał do wygaśnięcia biletu. Dla osoby, która codziennie dojeżdża do centrum, auto elektryczne wydaje się wynalazkiem idealnym a dlaczego warto wybrać akurat Citroena ë-C4?

Ze względu na komfort

Nowy Citroën komfortowo przejedzie przez większość nierówności, świetnie poradzi sobie z progami zwalniającymi i dziurami powstałymi po zaskakująco mroźnej i śnieżnej zimie, ale zawieszenie to nie wszystko. Model przekonuje miękkim, trzymającym w zakrętach fotelem Advanced Comfort, a także dobrze wyciszoną kabiną (jest lepiej niż w Renault Zoe, który jest testowany w naszej redakcji na długim dystansie).Citroen e C4 2 scaled Wiadomości

Na desce rozdzielczej samochodu znajduje się duży, 10-calowy ekran dotykowy, który dostaniemy już w standardzie. Obraz jest wyraźny a reakcja na dotyk nie wymagała specjalnej cierpliwości. Zamiast analogowych zegarów, Citroën zamontował niewielki ekran o przekątnej 5,5 cala z interfejsem w stylu retro i klimatycznym podświetleniem po bokach. W dwóch najwyższych wersjach wyposażenia jako standard oferowany jest również Head-up display. Ekrany zastępują większość kontrolek, ale miłym odstępstwem od klikania w ekran jest manualna obsługa klimatyzacji.Citroen e C4 wnetrze scaled Wiadomości

Citroën zadbał o mnogość półeczek, zamykanych schowków i dobrze zagospodarował przestrzeń dla pasażera. W miejscu, gdzie zazwyczaj mamy schowek i tylko schowek, znajdziemy jeszcze wysuwaną szufladkę oraz uchwyt do zamocowania tabletu. Przy dalekich trasach jest to przydatny gadżet. Opcjonalnie zamówimy również ładowarkę bezprzewodową do smartfona. Cup-holdery są głębokie i bez problemu zmieszczą dużą kawę. Jeśli jednak preferujemy „małą czarną”, mniejszy kubek będzie opierał się na wieczku, co wymaga ostrożności przy sięganiu po napój. Cały komfort wersji spalinowej, a poprzednio testowaliśmy model z silnikiem PureTech 130, w modelu ë-C4 jest potęgowany tym, co w elektrykach lubię najbardziej: bezgłośną jazdą.DSC 0785 scaled Wiadomości

Jak to jest z tym zasięgiem?

Elektryczna jednostka generuje moc 136 KM i 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego i pozwala na rozpędzenie auta od 0 do 100 km/h w czasie 9,5 sekundy, czyli identycznym jak Citroen C4 napędzany silnikiem 1.5 BlueHDi o mocy 130 KM. To także o 0,6 sekundy wolniej od wariantu PureTech 130, ale przy ruszaniu wydaje się, jakby to elektryczny model miał więcej werwy. Maksymalna prędkość elektryka wynosi 150 km/h.

Gdy odebrałam samochód, bateria była prawie pełna a licznik wskazywał 270 km zasięgu, co w przypadku jazdy z Warszawy do Krakowa uznalibyśmy za mało wystarczające, ale ë-C4 służył nam właściwie wyłącznie do jazdy po mieście z niewielkim odcinkiem drogi ekspresowej. Podczas testowej jazdy staraliśmy się zapomnieć, że jest to auto elektryczne, ale lekkość ruszania i cisza w kabinie od razu nam o tym przypominały, podobnie jak funkcje przepływu energii widoczne na ekranie.

Jeśli wymagała tego sytuacja (włączanie się do ruchu, wyprzedzanie), prawy pedał lądował w podłodze, ale trudno nazwać naszą podróż specjalnie dynamiczną. Po przejechaniu z jednego końca strony stolicy na drugą a następnie do centrum, zasięgu wciąż pozostało przynajmniej na drugą porównywalną podróż, dlatego bez konieczności ładowania korzystaliśmy z pojazdu również w kolejnym dniu.Citroen e C4 scaled Wiadomości

Nowy Citroën ë-C4 posiada kilka trybów jazdy regulowanych za pomocą przycisku na konsoli środkowej: Eco, Normalne oraz Sport. Ostatni tryb charakteryzuje się najlepszą reakcją na naciśnięcie pedału gazu. W każdym ustawieniu zmienia się moc pojazdu oraz zasięg. Przy selektorze skrzyni biegów, który jest nowością w samochodach PSA, znajdziemy jeszcze tryb B nastawiony na maksymalny odzysk energii z hamowania. W większości, korzystaliśmy z trybu Normalne, który równoważy emocje i ekonomiczne podejście do zapasów akumulatora. Podczas dwudniowego testu przejechaliśmy prawie 100 km. Chłodna noc spowodowała stratę 30 km zasięgu a gdy oddawaliśmy pojazd na liczniku widniała wartość 42 km.

Dużych mrozów nie było. Temperatura wahała się od ok. 2 stopni poniżej zera w nocy do nawet 14 w dzień. Citroën e-C4, który według WLTP powinien przejechać do 350 km, nawet po uwzględnieniu zimowego klimatu, zdawał się tracić energię o wiele szybciej niż Renault Zoe. Zasięg był również niższy niż podaje producent. Zgodnie z kalkulatorem na stronie Citroena, przy 0 stopni Celsjusza, normalnej jeździe, włączonej klimatyzacji i średniej prędkości 60 km/h model powinien pokonać 280 km. Sporo brakło do tego wyniku.DSC 0741 scaled Wiadomości

Sylwetka w stylu coupe, a w kabinie…

W kabinie jest wyjątkowo dużo miejsca i nie dotyczy to wyłącznie przednich foteli, ale również tylnej kanapy. Pasażer o wzroście 188 cm był zachwycony przestrzenią na nogi a głowa nie dotykała podsufitki, choć na moje oko wydawało się „pasownie”. Citroën postawił jako priorytet wygodę pasażerów, ale nie zapomniał o bagażniku, który choć nie jest największy w klasie, zmieści mnóstwo naszych bagaży. Pojemność przestrzeni bagażowej wynosi minimum 380 litrów i maksymalnie 1250 litrów, czyli dokładnie tyle samo, ile w wersji spalinowej. Gdy jednak przyjrzymy się przestrzeni pod tylną klapą bliżej, litry przestaną mieć aż tak wielkie znaczenie. Przestrzeń ma regularny kształt, górna podłoga jest ustawiona równo z progiem a po złożeniu oparć uzyskujemy całkowicie płaską podłogę.DSC 0752 scaled Wiadomości

Czy warto?

Citroën e-C4 kosztuje w polskich salonach 134.900 zł. Mimo ostatniej, dosyć sporej podwyżki sięgającej prawie 10 tys. zł, samochód wciąż wydaje się atrakcyjną propozycją na rynku aut na prąd. Za Volkswagena ID.3 musimy zapłacić ok. 2 tys. zł więcej a do Mokki-e dopłacimy 5 tys. zł. Aby wyjechać z salonu nowym Renault Zoe przeznaczymy minimum 137.400 zł. Peugeot e-2008 wyraźnie odstaje w tej stawce z ceną prawie 150 tys. zł.

Choć Polska wciąż nie jest wygodnym domem dla aut elektrycznych, samochody na zielonych tablicach widzimy coraz częściej. Citroën e-C4 jest na pewno jednym z ciekawszych pod względem wizualnym modelem na prąd, który w dodatku nie rozczaruje ilością miejsca w kabinie i bagażniku. Przyjemność z jazdy elektryczną C4-ką jest bardzo duża ze względu na liniowe przyspieszenie, wycieszenie kabiny i komfortowe zawieszenie. Do tego dochodzą korzyści podyktowane przepisami, które sprawiają, że Citroën e-C4 to samochód, który chciałoby się prowadzić przy kolejnej wizycie w Warszawie.

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

DSC 0794 WiadomościDSC 0752 WiadomościDSC 0751 WiadomościDSC 0750 WiadomościDSC 0748 WiadomościDSC 0747 WiadomościDSC 0743 WiadomościDSC 0741 WiadomościDSC 0731 WiadomościDSC 0766 WiadomościDSC 0770 WiadomościDSC 0777 WiadomościDSC 0791 WiadomościDSC 0790 WiadomościDSC 0786 WiadomościDSC 0785 WiadomościDSC 0783 WiadomościDSC 0781 WiadomościDSC 0780 WiadomościDSC 0779 WiadomościCitroen logo 0714 WiadomościCitroenCitroen electric WiadomościCitroen e C4 8 WiadomościCitroen e C4 7 WiadomościCitroen e C4 5 WiadomościCitroen e C4 4 WiadomościCitroen e C4 3 WiadomościCitroen e C4 2 WiadomościCitroen e 11 C4 WiadomościCitroen 6 e C4 WiadomościCitroen e C4 9 WiadomościCitroen e-C4Citroen e C4 12 WiadomościCitroen e C414 WiadomościCitroen C4Citroen e C4 wnetrze WiadomościNowy Citroen e-C4Citroen e C4 17 WiadomościCitroen e C4 16 WiadomościCitroen e C4 15 WiadomościCitroen e C4 13 WiadomościCitro18en e C4 Wiadomości
3.7 3 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

citroen indie Wiadomości

Citroën dba o letni komfort kierowców – w Indiach rusza kampania „Citroën Summer Cruise 2025”

2025-05-11
tesla luca de meo Wiadomości

Szef Renault ostro: „Tesla jest beznamiętna jak lodówka”, Luca De Meo broni samochodów z duszą

2025-05-11

Citroën C15 robi furorę wśród młodych ludzi. Powrót do podstaw i bunt

2025-05-11

Czy mikrosamochody takie jak Citroën AMI zbawią świat motoryzacji?

2025-05-11
Tagi: CitroenZoeC4e-C4Renault
Udostepnij268Tweet168Udostepnij47
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Zastępca redaktora naczelnego. Autorka artykułów, testów, relacji z wydarzeń motoryzacyjnych, poszukiwaczka ciekawostek. Miłośniczka podróży a w szczególności wędrówek górskich.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
7 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • UOKiK Peugeoty 308 3008 508 5008 oraz Partner do serwisu Wiadomości

    Ile kosztuje używany Peugeot 3008 2.0 HDi 180 KM z niewielkim przebiegiem?

    4644 udostępnienia
    Udostepnij 1858 Tweet 1161
  • Jaguar szuka nowej agencji reklamowej i leczy rany. Fatalna kampania zachwiała wizerunkiem firmy

    2696 udostępnienia
    Udostepnij 1078 Tweet 674
  • Citroën C15 robi furorę wśród młodych ludzi. Powrót do podstaw i bunt

    1489 udostępnienia
    Udostepnij 596 Tweet 372
  • Nowy wymóg EuroNCAP: do samochodów wraca fizyczne sterowanie, ekrany w odwrocie.

    1424 udostępnienia
    Udostepnij 570 Tweet 356

Testy samochodów

01. Renault Clio IV Grandtour Wiadomości
Testy

Renault Clio Grandtour GT 1.2 TCe 120 KM – radość i styl. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2015-05-29
16. Peugeot 2008 w teście Francuskie.pl Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 2008. Nowy crossover w gamie lwa. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2013-11-22
Citroën C6 – Frontansicht 1 26. März 2011 Düsseldorf Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C6 2.7 V6 HDi biturbo 208 KM 2008 – najbardziej komfortowa limuzyna świata? Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2008-01-17
Peugeot e-5008
Testy

Test: Nowy Peugeot e-5008 w trasę i do miasta. Jeździłam 7-miejscowym elektrykiem spod znaku lwa

autor Małgorzata Kozikowska
2024-07-17
peugeot 308 mhev 136km 9 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 308 MHEV 1.2 136 KM GT – kompaktowy high-tech. Ile pali w mieście?

autor Tomasz Nowicki
2024-11-24

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Prezydent Francji Emmanuel Macron w nowym luksusowym DS N°8 podczas obchodów Dnia Zwycięstwa
  • Bartono - Jaguar szuka nowej agencji reklamowej i leczy rany. Fatalna kampania zachwiała wizerunkiem firmy
  • Zbyszek - Leapmotor T03 z rekordem zasięgu. Aż 400 kilometrów na jednym ładowaniu!
  • Inny Anonimowy - Prezydent Francji Emmanuel Macron w nowym luksusowym DS N°8 podczas obchodów Dnia Zwycięstwa
  • Sergiusz - Citroën dba o letni komfort kierowców – w Indiach rusza kampania „Citroën Summer Cruise 2025”
  • Inny Anonimowy - Jaguar szuka nowej agencji reklamowej i leczy rany. Fatalna kampania zachwiała wizerunkiem firmy
  • Inny Anonimowy - Leapmotor C10 REEV w Polsce. Premierowy pokaz na Poznań Motorshow 2025

Zobacz też

Jakub Gierszał i Citroën GSA grają w filmie „Doppelgänger. Sobowtór”

Nowy Citroen C5 Aircross oraz C3 Aircross sprzedają się coraz lepiej

Dacia Logan 2.0 o mocy 300 KM. Większość BMW czy Mercedesów nie ma z nią żadnych szans

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
7
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz