niedziela, 14 sierpnia, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny.
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny.
Brak wyników
temu
Główna Testy DS - testy i opinie

Test: Nowy DS 3 Crossback w wielkim mieście. Jak się spisał?

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2019-07-10
w DS - testy i opinie, Testy
Czas czytania 9 minut
67 2
0
DS 3 Crossback
110
UDOSTĘPNIEŃ
198
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Nowy DS 3 Crossback jest samochodem specyficznym. Nie powstał z myślą ani o przestrzeni, ani funkcjonalnym wnętrzu, a więc po co? Ten model ma przyciągać uwagę, zachwycać materiałami wykończenia wnętrza i zapewniać komfort na pokładzie. Samochód otrzymaliśmy do testów dzięki uprzejmości DS Store w Krakowie. Jak się spisał?

DS 3 Crossback nie jest samochodem dla mas, nie jest pojazdem, który ma bić rekordy sprzedaży na europejskim rynku i nie służy do tego, by wychwalać pod niebiosa „ile to można zmieścić w tak niewielkim wnętrzu”. Został zaprojektowany dla dosyć wymagającego odbiorcy, który ceni oryginalne linie, estetykę wykonania wnętrza oraz komfort na pokładzie. DS 3 Crossback jest nowością na polskim rynku, dlatego w ciągu testu, który miał miejsce głównie w dużym mieście zdołał skutecznie wzbudzić zainteresowanie przechodniów, co ciekawe głównie pań, które zgodnie przyznawały, że zostały zwabione intensywnym, niebieskim kolorem nadwozia. Muszę przyznać, że samochód pod względem wizualnym trafia także w moje gusta, choć ma kilka nietypowych rozwiązań, które zmuszają do zmiany przyzwyczajeń i niekoniecznie poprawiają ergonomię użytkowania pojazdu.DS 3 Crossback

Niewielki francuz zwraca uwagę dużą osłoną chłodnicy zakrzywioną linią świateł LED-owych do jazdy dziennej oraz płetwą rekina po boku. Musimy się liczyć z tym, że podróżując DS 3 Crosbackiem zwrócimy na siebie uwagę, ale przecież o to właśnie chodzi. Model ma konkurować na rynku z modelami Audi Q2 oraz Mini Countryman, ale pod względem wizualnym DS 3 Crossback jest ciekawszy niż powtarzalne nadwozie niemieckiego rywala, a sylwetka jest świeższa niż samochód będący jedną z nowoczesnych interpretacji brytyjskiego klasyka.

Wystarczy, że zbliżymy się do pojazdu z kluczykiem w dłoni i jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki na powitanie wysuwają się klamki. Bez obaw nie będziemy musieli czekać w nieskończoność na otwarcie drzwi, ponieważ system działa szybko i sprawnie. Z zewnątrz model robi wrażenie, ale na szczęście nie rozczarował również po zajęciu miejsca za kierownicą.

Duży ekran, miękkie w dotyku materiały

Nie rozczarował, a wręcz przeciwnie. Wnętrze pod względem wykorzystanych materiałów i poziomu wykończenia odbiega od stanu do jakiego przyzwyczaiło nas większość crossoverów segmentu B. Kierowcę otaczają miękkie w dotyku i przyjemne dla oka materiały, które zostały bardzo dobrze dopasowane i nie wydają niechcianych dźwięków drażniących bardziej wrażliwych użytkowników samochodu. Projektanci DS Automobiles wyszli z założenia, że nowy model musi wyróżniać się nie tylko z zewnątrz i kabina, która w wielu samochodach przyjmuje mało skomplikowaną postać, w DS 3 Crossback jest po prostu inna.DS 3 Crossback

W centralnej części deski rozdzielczej umieszczono 10,3-calowy ekran systemu multimedialnego, który jest łatwy w obsłudze  i czytelny. Z jego pomocą ustawimy klimatyzację, nawigację i dobierzemy odpowiednie brzmienie systemu nagłośnieniowego marki Focal, który nawiasem mówiąc charakteryzuje się przyjemnym, ciepłym brzmieniem i to podczas słuchania różnych gatunków muzycznych. Ikonki podstawowych funkcji znamy wprawdzie z innych modeli Grupy PSA, ale panel ma oryginalny kształt połączonych rombów i nie znajdziemy tego w żadnym innym samochodzie. Aby zobaczyć zmianę na ekranie wystarczy lekkie dotknięcie dedykowanej danej funkcji płytki. Francuska awangarda jest widoczna w wyglądzie głośników czy pokręteł. W DS 3 Crossback nawet przycisk Start Stop nie musi być tylko zwykłym szarym kółkiem.

Ekrany, systemy, technologia

DS 3 Crossback powstał dla kierowców, którzy cenią nowoczesne rozwiązania i którym trudno rozstać się ze swoim smartfonem, choć w dzisiejszych czasach chyba każdemu jest trudno. Kilka kliknięć wystarczy, aby połączyć urządzenie z systemem multimedialnym, co pozwala na korzystanie z zainstalowanych na urządzeniu aplikacji. Pod ręką kierowcy znajduje się podstawka pełniąca funkcję bezprzewodowej ładowarki, na której zmieszczą się nawet większe modele smartfonów.DS 3 Crossback

Fotel kierowcy zapewnia wygodną pozycję kierowcom o różnym wzroście, producent zadbał o duże podparcie boczne i lędźwiowe, a także o szeroki zakres regulacji. Wszystkie funkcje, przyciski, a także ekran systemu multimedialnego znajdują się w zasięgu ręki kierowcy. We wnętrzu DS 3 Crossbacka nie brakuje także schowków na okulary czy inne drobiazgi oraz podświetlanych lusterek w osłonach przeciwsłonecznych. Sporo miejsca do przechowywania przedmiotów znajdziemy w podłokietniku, w schowku po stronie pasażera, a na konsoli środkowej umieszczono dwie podstawki na kubek. Z tyłu wygodnie będą miały dwie osoby średniego wzrostu, wyższym radzimy siadać z przodu.

Pojemność bagażnika DS 3 Crossback wynosi od 350 do 1000 litrów, czyli zmieścimy w nim torby podróżne dla dwojga podczas wyjazdu na weekend lub większe zakupy. Początkowo możemy mieć problem ze znalezieniem przycisku tylnej klapy, ponieważ znajduje się niżej niż sama klapa, tuż nad rejestracją. Otwieranie bagażnika nie jest tutaj zbyt ergonomicznym rozwiązaniem.DS 3 Crossback

Stworzony do miejskiej jazdy

Testowany egzemplarz jest napędzany za pomocą jednostki 1.2 Pure Tech, która generuje 130 KM oraz 230 Nm maksymalnego momentu obrotowego dostępnego przy 1.750 obr/min. Nie możemy odmówić silnikowi elastyczności, crossover potrafi zachowywać się całkiem dynamicznie w większości sytuacji na drodze. Pierwsze 100 km/h ujrzymy na liczniku po upływie 9,2 sekundy, a maksymalna prędkość pojazdu wynosi 196 km/h. Jednostka została sprzężona z 8-biegową automatyczną przekładnią EAT8, która działa płynnie i z łatwością dostosowuje przełożenie do zwiększającej się wartości na prędkościomierzu. Redukcja, gdy mocniej dodamy gazu również odbywa się z zadowalającą szybkością. Bardziej zauważalna reakcja na naciśnięcie prawego pedału pojawi się, gdy wciśniemy przycisk Sport. Z głośników będzie dobiegał wówczas dźwięk imitujący sportową jazdę, choć jeśli o mnie chodzi producent mógłby z niego, tzn. z tego dźwięku zrezygnować.

DS 3 Crossback testowaliśmy głownie w dużym mieście z niewielkim odcinkiem wybiegającym poza aglomerację. Samochód okazał się zwrotny, a zawracanie, czy parkowanie, to w przypadku crossovera DS Automobiles bardzo szybka i przyjemna operacja. Charakterystyczna płetwa rekina znajdująca się po boku pojazdu może odrobinę ograniczać widoczność przy miejskich manewrach, ale w razie czego na pokładzie mamy mnóstwo czujników i kamer, które ułatwią poruszanie się w ciasnych przestrzeniach. Układ kierowniczy został zestrojony miękko, dlatego każdy skręt można wykonać z lekkością i bez użycia większej siły.

Ile pali nowy crossover? Według producenta średnie spalanie wynosi 6,2 l/100 km, ale jak już wspomniałam, jeździliśmy przede wszystkim w dużym mieście i nie udało nam się uniknąć korków oraz częstego stania na światłach i ponownego ruszania z miejsca. Komputer wskazywał w takich warunkach ok. 10 l/100 km. DS 3 został wyposażony w system Start&Stop tak więc przy każdym takim postoju silnik gasł, a następnie się uruchamiał. Systemowi brakuje jednak szybkości i po każdej zmianie światła na zielone czułam na sobie wzrok zniecierpliwionych kierowców, dla których każda sekunda w wielkim mieście jest cenna.

Cena podstawowej wersji Chic modelu DS 3 Crossback w polskich salonach wynosi 94.900 zł. Za tę kwotę otrzymamy samochód napędzany jednostką 1.2 Pure Tech o mocy 100 KM połączoną z 6-biegową manualną skrzynią biegów. Za model w najwyższej wersji wyposażeniowej Grand Chic z testowanym silnikiem benzynowym o mocy 130 KM oraz automatem EAT8 trzeba zapłacić przynajmniej 144.400 zł. Jeśli zależy nam na nowoczesnej technologii wspomagającej jazdę, to konfiguracja zakończy się na ok. 160.000 zł plus. Dużo? Może i tak, ale jak pokazują dane sprzedażowe DS Automobiles i tak najczęściej wybierane są najwyższe wersje wyposażeniowe samochodów marki i co ciekawe, to właśnie Polacy wybierają najdroższe egzemplarze w całej Europie.

Czy warto?

Model DS 3 Crossback to atrakcyjny i wygodny środek transportu, którym z łatwością wyróżnimy się w tłumie nudnych i powtarzalnych aut. Zaletami pojazdu jest wygląd zewnętrzny, wysokiej klasy, eleganckie wnętrze oraz właściwości jezdne silnika PureTech. Samochód ma jednak kilka drobnych wad takich jak ergonomia niektórych elementów, czy ospałe działanie systemu Start&Stop. Francuska awangarda ma też swoją cenę, dlatego nie liczmy, że zakup modelu będzie łaskawy dla naszego portfela.

Bardzo dziękujemy DS Store w Krakowie za udostępnienie samochodu do testu.

 

Tekst, zdjęcia: Małgorzata Kozikowska

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

DS 3 CrossbackDS
0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 3 CrossbackDS AutomobilesDS Store Kraków
Udostepnij75Tweet15Udostepnij4
Poprzedni

Peugeot – sprzedaż w Niemczech w pierwszej połowie 2019

Następny

Renault Arkana: nowy SUV za 60 tysięcy złotych

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny
Renault Arkana

Renault Arkana: nowy SUV za 60 tysięcy złotych

Zespół DS TECHEETAH przed wielkim finałem w Nowym Jorku

Nowy Peugeot 208 z nagrodą Car Design Award 2019

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Adaś - UOKiK: Akcja serwisowa związana z modelami Peugeot 308, 3008, 508 i 5008
  • Jjj - Ten wykres pokazuje, że kolory samochodów w Polsce są coraz nudniejsze
  • Marcin - Renault Laguna Grandtour z silnikiem 3.5 V6: „unikat na skalę europejską”
  • Marcin - Nowa Dacia Duster 2024 – znamy kolejne szczegóły
  • Anonimowo - Dacia: 10 pytań najczęściej zadawanych przez klientów w salonie
  • Darek - UOKiK: Akcja serwisowa związana z modelami Peugeot 308, 3008, 508 i 5008
  • Olaf - Citroën C-Elysee Urban Taxi 2022 odniósł duży sukces sprzedażowy w tym kraju
  • Anonimowo - Dacia: 10 pytań najczęściej zadawanych przez klientów w salonie
  • Polak - Kłopoty fabryki Stellantis w Melfi. Czy grozi jej likwidacja?
  • ZLA-viN - Nowe Renault Clio VI – kiedy zobaczymy następcę obecnego modelu?


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Luksusowy DS 4 225 Cross kontra Audi A3 Sportback 40 TFSI e. Który wygra?
  • Kultowe samochody Citroën 2CV, DS, Rosalie, Peugeot 203 z kolekcji śp. Andrzeja Drewnikowskiego do kupienia
  • Citroën C-Elysee Urban Taxi 2022 odniósł duży sukces sprzedażowy w tym kraju
  • Używany Peugeot Expert I: wszechstronny samochód dostawczy PSA i Fiata
  • Renault Mediallion w reklamie, która dzisiaj by nie przeszła
  • Ile realnie spala hybrydowy DS 9 E-Tense 225 KM?
  • Nowe Renault Clio VI – kiedy zobaczymy następcę obecnego modelu?
  • Jakie przebiegi osiąga Dacia Duster, Dokker i Logan?
  • Fabrycznie nowy Citroën XM za 112 tysięcy zł: Ile kosztowały samochody w Polsce w 1997 roku?
  • Citroën C4 Picasso cabrio – 7-osobowy kabriolet, wersja na lato


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.