• Najnowsze
DS 3 Crossback

Test: Nowy DS 3 Crossback w wielkim mieście. Jak się spisał?

2019-07-10

Używany Peugeot J7 – zabytkowy kamper z 1975 roku

2021-02-28

Auto na prąd za grosze. Najtańszy elektryczny konkurent Dacii Spring kosztuje zaledwie 17.000 zł. Niestety nie kupisz go w Polsce

2021-02-28

Nowy Citroën C4 popularny wśród klientów. Fabryka zwiększa produkcję

2021-02-28

Test: nowy Renault Koleos 2019 FL Blue dCi 190 X-Tronic 4×4 – duży komfortowy SUV klasy biznes

2021-02-28

Nowe Renault Espace F1: odrodzenie szalonego minivana!

2021-02-28

Dacia Duster 1.5 dCi 4×4 kontra Audi Q7 3.0 TDi Quattro. Kto wygrał?

2021-02-27

DS 7 Crossback Louvre: SUV klasy premium w limitowanej wersji Louvre z silnikiem diesla z rabatem 37.000 zł! Konkurent Audi, BMW i Mercedesa

2021-02-27

Nowy Citroën C4 cieszy się dużym zainteresowaniem klientów. Ładniejszy niż Toyota C-HR, wygodniejszy niż Volkswagen Golf

2021-02-27

Nowy Peugeot 308 2021 – mamy zdjęcia prezentujące konkurenta Golfa i Corolli!

2021-02-27
Opel Mokka 2021, Mokka-e

Test: Nowy Opel Mokka robi duże wrażenie i nie chodzi tylko o wygląd (pierwsza jazda)

2021-02-27
niedziela, 28 lutego, 2021
  • Reklama
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • TOP 100 Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
  • Testy
    • TOP 100 – testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Katalog samochodów
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Przeglądy Prasy
  • Artykuły
  • Wydarzenia
  • Dane techniczne
Brak wyników
temu
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Testy DS - testy i opinie

Test: Nowy DS 3 Crossback w wielkim mieście. Jak się spisał?

Małgorzata Kozikowska Małgorzata Kozikowska
2019-07-10
w DS - testy i opinie, Wiadomości, Wyróżnione
Czas czytania9min
22 1
0
DS 3 Crossback
71
UDOSTĘPNIEŃ
66
ODSŁON
UdostępnijTwitter

Zobacz również

Używany Peugeot J7 – zabytkowy kamper z 1975 roku

Auto na prąd za grosze. Najtańszy elektryczny konkurent Dacii Spring kosztuje zaledwie 17.000 zł. Niestety nie kupisz go w Polsce

Nowy Citroën C4 popularny wśród klientów. Fabryka zwiększa produkcję

Nowy DS 3 Crossback jest samochodem specyficznym. Nie powstał z myślą ani o przestrzeni, ani funkcjonalnym wnętrzu, a więc po co? Ten model ma przyciągać uwagę, zachwycać materiałami wykończenia wnętrza i zapewniać komfort na pokładzie. Samochód otrzymaliśmy do testów dzięki uprzejmości DS Store w Krakowie. Jak się spisał?

DS 3 Crossback nie jest samochodem dla mas, nie jest pojazdem, który ma bić rekordy sprzedaży na europejskim rynku i nie służy do tego, by wychwalać pod niebiosa „ile to można zmieścić w tak niewielkim wnętrzu”. Został zaprojektowany dla dosyć wymagającego odbiorcy, który ceni oryginalne linie, estetykę wykonania wnętrza oraz komfort na pokładzie. DS 3 Crossback jest nowością na polskim rynku, dlatego w ciągu testu, który miał miejsce głównie w dużym mieście zdołał skutecznie wzbudzić zainteresowanie przechodniów, co ciekawe głównie pań, które zgodnie przyznawały, że zostały zwabione intensywnym, niebieskim kolorem nadwozia. Muszę przyznać, że samochód pod względem wizualnym trafia także w moje gusta, choć ma kilka nietypowych rozwiązań, które zmuszają do zmiany przyzwyczajeń i niekoniecznie poprawiają ergonomię użytkowania pojazdu.DS 3 Crossback

Niewielki francuz zwraca uwagę dużą osłoną chłodnicy zakrzywioną linią świateł LED-owych do jazdy dziennej oraz płetwą rekina po boku. Musimy się liczyć z tym, że podróżując DS 3 Crosbackiem zwrócimy na siebie uwagę, ale przecież o to właśnie chodzi. Model ma konkurować na rynku z modelami Audi Q2 oraz Mini Countryman, ale pod względem wizualnym DS 3 Crossback jest ciekawszy niż powtarzalne nadwozie niemieckiego rywala, a sylwetka jest świeższa niż samochód będący jedną z nowoczesnych interpretacji brytyjskiego klasyka.

Wystarczy, że zbliżymy się do pojazdu z kluczykiem w dłoni i jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki na powitanie wysuwają się klamki. Bez obaw nie będziemy musieli czekać w nieskończoność na otwarcie drzwi, ponieważ system działa szybko i sprawnie. Z zewnątrz model robi wrażenie, ale na szczęście nie rozczarował również po zajęciu miejsca za kierownicą.

Duży ekran, miękkie w dotyku materiały

Nie rozczarował, a wręcz przeciwnie. Wnętrze pod względem wykorzystanych materiałów i poziomu wykończenia odbiega od stanu do jakiego przyzwyczaiło nas większość crossoverów segmentu B. Kierowcę otaczają miękkie w dotyku i przyjemne dla oka materiały, które zostały bardzo dobrze dopasowane i nie wydają niechcianych dźwięków drażniących bardziej wrażliwych użytkowników samochodu. Projektanci DS Automobiles wyszli z założenia, że nowy model musi wyróżniać się nie tylko z zewnątrz i kabina, która w wielu samochodach przyjmuje mało skomplikowaną postać, w DS 3 Crossback jest po prostu inna.DS 3 Crossback

W centralnej części deski rozdzielczej umieszczono 10,3-calowy ekran systemu multimedialnego, który jest łatwy w obsłudze  i czytelny. Z jego pomocą ustawimy klimatyzację, nawigację i dobierzemy odpowiednie brzmienie systemu nagłośnieniowego marki Focal, który nawiasem mówiąc charakteryzuje się przyjemnym, ciepłym brzmieniem i to podczas słuchania różnych gatunków muzycznych. Ikonki podstawowych funkcji znamy wprawdzie z innych modeli Grupy PSA, ale panel ma oryginalny kształt połączonych rombów i nie znajdziemy tego w żadnym innym samochodzie. Aby zobaczyć zmianę na ekranie wystarczy lekkie dotknięcie dedykowanej danej funkcji płytki. Francuska awangarda jest widoczna w wyglądzie głośników czy pokręteł. W DS 3 Crossback nawet przycisk Start Stop nie musi być tylko zwykłym szarym kółkiem.

Ekrany, systemy, technologia

DS 3 Crossback powstał dla kierowców, którzy cenią nowoczesne rozwiązania i którym trudno rozstać się ze swoim smartfonem, choć w dzisiejszych czasach chyba każdemu jest trudno. Kilka kliknięć wystarczy, aby połączyć urządzenie z systemem multimedialnym, co pozwala na korzystanie z zainstalowanych na urządzeniu aplikacji. Pod ręką kierowcy znajduje się podstawka pełniąca funkcję bezprzewodowej ładowarki, na której zmieszczą się nawet większe modele smartfonów.DS 3 Crossback

Fotel kierowcy zapewnia wygodną pozycję kierowcom o różnym wzroście, producent zadbał o duże podparcie boczne i lędźwiowe, a także o szeroki zakres regulacji. Wszystkie funkcje, przyciski, a także ekran systemu multimedialnego znajdują się w zasięgu ręki kierowcy. We wnętrzu DS 3 Crossbacka nie brakuje także schowków na okulary czy inne drobiazgi oraz podświetlanych lusterek w osłonach przeciwsłonecznych. Sporo miejsca do przechowywania przedmiotów znajdziemy w podłokietniku, w schowku po stronie pasażera, a na konsoli środkowej umieszczono dwie podstawki na kubek. Z tyłu wygodnie będą miały dwie osoby średniego wzrostu, wyższym radzimy siadać z przodu.

Pojemność bagażnika DS 3 Crossback wynosi od 350 do 1000 litrów, czyli zmieścimy w nim torby podróżne dla dwojga podczas wyjazdu na weekend lub większe zakupy. Początkowo możemy mieć problem ze znalezieniem przycisku tylnej klapy, ponieważ znajduje się niżej niż sama klapa, tuż nad rejestracją. Otwieranie bagażnika nie jest tutaj zbyt ergonomicznym rozwiązaniem.DS 3 Crossback

Stworzony do miejskiej jazdy

Testowany egzemplarz jest napędzany za pomocą jednostki 1.2 Pure Tech, która generuje 130 KM oraz 230 Nm maksymalnego momentu obrotowego dostępnego przy 1.750 obr/min. Nie możemy odmówić silnikowi elastyczności, crossover potrafi zachowywać się całkiem dynamicznie w większości sytuacji na drodze. Pierwsze 100 km/h ujrzymy na liczniku po upływie 9,2 sekundy, a maksymalna prędkość pojazdu wynosi 196 km/h. Jednostka została sprzężona z 8-biegową automatyczną przekładnią EAT8, która działa płynnie i z łatwością dostosowuje przełożenie do zwiększającej się wartości na prędkościomierzu. Redukcja, gdy mocniej dodamy gazu również odbywa się z zadowalającą szybkością. Bardziej zauważalna reakcja na naciśnięcie prawego pedału pojawi się, gdy wciśniemy przycisk Sport. Z głośników będzie dobiegał wówczas dźwięk imitujący sportową jazdę, choć jeśli o mnie chodzi producent mógłby z niego, tzn. z tego dźwięku zrezygnować.

DS 3 Crossback testowaliśmy głownie w dużym mieście z niewielkim odcinkiem wybiegającym poza aglomerację. Samochód okazał się zwrotny, a zawracanie, czy parkowanie, to w przypadku crossovera DS Automobiles bardzo szybka i przyjemna operacja. Charakterystyczna płetwa rekina znajdująca się po boku pojazdu może odrobinę ograniczać widoczność przy miejskich manewrach, ale w razie czego na pokładzie mamy mnóstwo czujników i kamer, które ułatwią poruszanie się w ciasnych przestrzeniach. Układ kierowniczy został zestrojony miękko, dlatego każdy skręt można wykonać z lekkością i bez użycia większej siły.

Ile pali nowy crossover? Według producenta średnie spalanie wynosi 6,2 l/100 km, ale jak już wspomniałam, jeździliśmy przede wszystkim w dużym mieście i nie udało nam się uniknąć korków oraz częstego stania na światłach i ponownego ruszania z miejsca. Komputer wskazywał w takich warunkach ok. 10 l/100 km. DS 3 został wyposażony w system Start&Stop tak więc przy każdym takim postoju silnik gasł, a następnie się uruchamiał. Systemowi brakuje jednak szybkości i po każdej zmianie światła na zielone czułam na sobie wzrok zniecierpliwionych kierowców, dla których każda sekunda w wielkim mieście jest cenna.

Cena podstawowej wersji Chic modelu DS 3 Crossback w polskich salonach wynosi 94.900 zł. Za tę kwotę otrzymamy samochód napędzany jednostką 1.2 Pure Tech o mocy 100 KM połączoną z 6-biegową manualną skrzynią biegów. Za model w najwyższej wersji wyposażeniowej Grand Chic z testowanym silnikiem benzynowym o mocy 130 KM oraz automatem EAT8 trzeba zapłacić przynajmniej 144.400 zł. Jeśli zależy nam na nowoczesnej technologii wspomagającej jazdę, to konfiguracja zakończy się na ok. 160.000 zł plus. Dużo? Może i tak, ale jak pokazują dane sprzedażowe DS Automobiles i tak najczęściej wybierane są najwyższe wersje wyposażeniowe samochodów marki i co ciekawe, to właśnie Polacy wybierają najdroższe egzemplarze w całej Europie.

Czy warto?

Model DS 3 Crossback to atrakcyjny i wygodny środek transportu, którym z łatwością wyróżnimy się w tłumie nudnych i powtarzalnych aut. Zaletami pojazdu jest wygląd zewnętrzny, wysokiej klasy, eleganckie wnętrze oraz właściwości jezdne silnika PureTech. Samochód ma jednak kilka drobnych wad takich jak ergonomia niektórych elementów, czy ospałe działanie systemu Start&Stop. Francuska awangarda ma też swoją cenę, dlatego nie liczmy, że zakup modelu będzie łaskawy dla naszego portfela.

Bardzo dziękujemy DS Store w Krakowie za udostępnienie samochodu do testu.

 

Tekst, zdjęcia: Małgorzata Kozikowska

Galeria

DS 3 CrossbackDS

Newsletter

0 0 głos
Ocena artykułu
Tagi: 3 CrossbackDS AutomobilesDS Store Kraków
Udostepnij59Tweet5Udostepnij1
Poprzedni

Peugeot – sprzedaż w Niemczech w pierwszej połowie 2019

Następny

Renault Arkana: nowy SUV za 60 tysięcy złotych

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Prywatnie posiadaczka Citroena C4. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny
Renault Arkana

Renault Arkana: nowy SUV za 60 tysięcy złotych

Zespół DS TECHEETAH przed wielkim finałem w Nowym Jorku

Nowy Peugeot 208 z nagrodą Car Design Award 2019

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Kalendarium

Czerwiec 2021
Cze 04 - 06 2021

Amicale Citroën Pologne: zlot i parada klasyków nad morzem

Koszalin
Lipiec 2021
Lip 09 - 10 2021

Piknik Rodzinny Miłośników Pojazdów Zabytkowych w Tucholi

Tuchola
Lip 11 2021

XIX Wystawa Pojazdów Zabytkowych w Tucholi

Tuchola
Lip 15 - 18 2021

XIII Zlot Citroen Oldtimer Club Polska

Sierpień 2021
Sie 26 - 29 2021

VII Ogólnopolski Zlot Dacii

Sierpień 2022
17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)
Sie 03 - 07 2022

17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)

Toruń
Nie odnaleziono wydarzeń!

Reklama

Polecamy

  • serwis mechaniczny Renault Warszawa
  • serwis blacharsko-lakierniczy Renault Warszawa
  • Facebook Twitter

    Komentarze

    • Anonimowo o Auto na prąd za grosze. Najtańszy elektryczny konkurent Dacii Spring kosztuje zaledwie 17.000 zł. Niestety nie kupisz go w Polsce
    • Piotrek DACIAKLUB o Dacia Duster 1.5 dCi 4×4 kontra Audi Q7 3.0 TDi Quattro. Kto wygrał?
    • Adam o Test: nowy Renault Koleos 2019 FL Blue dCi 190 X-Tronic 4×4 – duży komfortowy SUV klasy biznes
    • Daniel o Dacia Duster 1.5 dCi 4×4 kontra Audi Q7 3.0 TDi Quattro. Kto wygrał?
    • Nobody o Dacia Duster 1.5 dCi 4×4 kontra Audi Q7 3.0 TDi Quattro. Kto wygrał?
    • Jacek o Nowe Renault Espace F1: odrodzenie szalonego minivana!
    • Jacek o Auto na prąd za grosze. Najtańszy elektryczny konkurent Dacii Spring kosztuje zaledwie 17.000 zł. Niestety nie kupisz go w Polsce
    • pawel27 o Nowy Citroën C4 popularny wśród klientów. Fabryka zwiększa produkcję
    • Mario o Dacia Duster 1.5 dCi 4×4 kontra Audi Q7 3.0 TDi Quattro. Kto wygrał?
    • Anonimowo o Auto na prąd za grosze. Najtańszy elektryczny konkurent Dacii Spring kosztuje zaledwie 17.000 zł. Niestety nie kupisz go w Polsce


    Aktualności ze świata motoryzacji

    • Używany Peugeot J7 – zabytkowy kamper z 1975 roku
    • Auto na prąd za grosze. Najtańszy elektryczny konkurent Dacii Spring kosztuje zaledwie 17.000 zł. Niestety nie kupisz go w Polsce
    • Nowy Citroën C4 popularny wśród klientów. Fabryka zwiększa produkcję
    • Test: nowy Renault Koleos 2019 FL Blue dCi 190 X-Tronic 4×4 – duży komfortowy SUV klasy biznes
    • Nowe Renault Espace F1: odrodzenie szalonego minivana!
    • Dacia Duster 1.5 dCi 4×4 kontra Audi Q7 3.0 TDi Quattro. Kto wygrał?
    • DS 7 Crossback Louvre: SUV klasy premium w limitowanej wersji Louvre z silnikiem diesla z rabatem 37.000 zł! Konkurent Audi, BMW i Mercedesa
    • Nowy Citroën C4 cieszy się dużym zainteresowaniem klientów. Ładniejszy niż Toyota C-HR, wygodniejszy niż Volkswagen Golf
    • Nowy Peugeot 308 2021 – mamy zdjęcia prezentujące konkurenta Golfa i Corolli!
    • Test: Nowy Opel Mokka robi duże wrażenie i nie chodzi tylko o wygląd (pierwsza jazda)


    Redakcja

    Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
    e-mail: [email protected]
    00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

    redaktor naczelny
    Krzysztof Gregorczyk
    [email protected]

    Kontakt w sprawie reklamy
    [email protected]



    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Brak wyników
    temu
    • Reklama
    • Wiadomości
    • Testy
    • Historia
    • Wyprawy
    • Przegląd Prasy
    • Artykuły
    • Dane techniczne

    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Witam ponownie!

    Zaloguj się

    Zapomniane hasło?

    Utwór®z nowe konto

    Wypełnij, aby się zarejestrować

    Wszystkie pola wymagane Zaloguj się

    Odzyskaj hasło

    Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

    Zaloguj się
    wpDiscuz
    0
    0
    Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
    ()
    x
    | Reply
    Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.