Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Testy DS - testy i opinie

Test: Nowy DS 7 Crossback 1.6 PureTech 225 SO CHIC – luksusowy SUV premium po francusku. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2021-01-03
w DS - testy i opinie, Testy
Czas czytania 7 minut
630 13
A A
27

Warto przeczytać!

Test: Renault Austral Iconic Esprit Alpine 160 mild hybrid

Test: Citroën Ami w korkach, na wybojach i pod górkę. Czy to idealny pojazd do miasta? Opinie, zużycie prądu, jazda

Test: Renault Megane E-Tech 218 KM – szybki i komfortowy elektryk. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy i zasięg

Test: Citroën C3 Aircross 1.2 130 KM EAT6 – wielki miejski crossover. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

Nowy DS 7 Crossback 1.6 PureTech z silnikiem o mocy 225 KM kosztuje w wersji bazowej 168 tysięcy złotych brutto. Po dołożeniu wszystkich dodatków, które mieliśmy w wersji testowej, cena rośnie do ponad 200 tysięcy. W zamian za to otrzymujemy duży, bardzo komfortowy, wyróżniający się samochód, który zachwyca komfortem i wnętrzem. Dla kogo tak naprawdę jest DS 7? Za kierownicą tego auta spędziliśmy ponad 24h w ciągu tygodnia, przejechaliśmy blisko 1.400 kilometrów. I chciałoby się więcej i więcej. 

Wygląd zewnętrzny

DS 7 Crossback z zewnątrz ma bryłę typową dla aut premium w klasie SUV. Bez problemu konkuruje tu z liderami swojej klasy. Piękno nadwozia uwidacznia się w detalach – reflektory z przodu, tylne światła, delikatnie smaczki stylistyczne – to wszystko sprawia, że samochód po prostu wyróżnia się z tłumu, wyróżnia się na parkingu, wyróżnia się na drodze. Wygląda jak produkt premium i jest produktem premium. Nadwozie jest masywne, duże, drzwi sporych rozmiarów, zarówno z przodu jak i z tyłu wsiada się wysoko i wygodnie. Ludzie, którzy szukają ekstrawagancji nie znajdą jej tu jednak zbyt wiele, jest ukryta w detalach. I to chyba jedyny z zarzutów wobec nadwozia – można by trochę więcej smaku mu dodać. Jest eleganckie, poprawne. Bo cuda skrywa dopiero wnętrze. 

DS 7 Crossback ma napęd na przednie koła. Wyposażono go w doskonałą ośmiobiegową skrzynię EAT8, która jest najbardziej płynnie działającym automatem, z jakim miałem do czynienia w życiu. Zmiany biegów po prostu nie czuć. Auto napędza 225-konny silnik, który jakby stworzono do tego nadwozia. Bo musicie wiedzieć, że DS 7 jest dużym i masywnym autem. Masę po prostu czuć, potrzeba więc mocnej jednostki napędowej. Nic poniżej 225 KM bym nie brał, chyba, że zwracacie uwagę na spalanie i dużo jeździcie po mieście. Bo to połączenie jest dość paliwożerne, o czym dalej. 

Prawdziwy luksus zaczyna się we wnętrzu

O ile nadwozie DS 7 Crossback jest eleganckie ale stonowane, to w środku zaczyna się festiwal luksusu. Prawie wszystkie elementy zaprojektowano specjalnie dla DS, od wielkiego wyświetlacza kierowcy, po oryginalne tapicerki i kolory. I to robi chyba największe wrażenie na podróżujących. Wygoda, przestrzeń i wnętrze przypominające najlepsze francuskie szkoły projektowania.

To tutaj można obserwować posmak francuskiej mody i szyku i po prostu przyjemnie spędzać czas. DS 7 Crossback to ewidentnie samochód dla koneserów stylu. Wnętrze nie jest pozbawione wad, ale to zdecydowanie najmocniejszy punkt DS 7. Przede wszystkim przestrzeń z przodu i z tyłu – nikt tu nie będzie narzekał na niewygodę. Luksusowe siedzenia, elektryczne sterowanie oparć tylnej kanapy czy wreszcie piękna (opcjonalna, 5.000 zł) tapicerka Rivoli Mistral tworzą pękną całość. 

System obsługi, sterowany dotykowo, jest prosty i przyjazny a dostęp do większości funkcji po godzinie jazdy znamy na wylot. 

Kilka drobnych minusów – skóra tapicerki kokpitu i boczki oraz tył foteli są różne. Nawiewu na tył nie da się całkowicie wyłączyć, nawet po wyłączeniu tej opcji w menu lekko z tylnego nawiewu wieje, a dźwignia sterowania biegów jest taka sama jak w Peugeot 3008 czy Citroenie C5 Aircross. Podobny jest też układ menu. Jednak owe minusy nie przesłaniają plusów. 

Na przykład mała rzecz a cieszy – miejsce na smartfona na środkowej konsoli. Wyłożone pluszem. Albo piękna kolorystyka, widoczna w nocy – czerwień i lekkie podświetlenia. Zjawiskowo:

Jazda DS 7 Crossback

Silnik pracuje cicho i miękko i nawet przy pięciu osobach na pokładzie daje radę. Przy dynamicznych wyprzedzaniu silnik wchodzi wyżej na obroty i dopiero wtedy do wnętrza przedostaje się nieco hałasu. 225 KM wystarcza, by bardzo dynamicznie się przemieszczać, chociaż przy tej mocy chciałoby się znowu więcej i więcej. 

Zawieszenie DS 7 Crossback jest nastawione na komfort przy zachowaniu rozsądnych parametrów przyczepności do podłoża. DS 7 Crossback świetnie się czuje w trasie. Miałem okazję zrobić dzień po dniu trasy po 400 kilometrów na jeden przejazd i trzeba przyznać, że auto daje radę. Nadaje się by zapakować rodzinę i w cztery-pięć osób pojechać gdzieś dalej. 

Wnętrze jest dobrze wyciszone i gdzieś do 180 km/h można dość spokojne rozmawiać. 

DS 7 Crossback kontra Xantia 

Przeprowadziłem jednak test porównawczy: redakcyjny Citroen Xantia kontra DS 7 Crossback i… Xantia komfortem wygrywa. Co by producent nie zrobił, to jednak hydropneumatyczne zawieszenie pozostaje pod wieloma względami niepokonane. Oczywiście warto podkreślić, że Xantia jest też znacznie głośniejsza i ciaśniejsza od DS 7… 

DS 7 Crossback – spalanie

Do pomiarów spalania użyłem aplikacji DS, którą warto sobie ściągnąć i używać z samochodem. Zapisuje ona trasy i podaje podstawowe zestawienia kosztów oraz przejechanych kilometrów. Mój wynik? 9,8 litra na 100 kilometrów przy bardzo dynamicznej jeździe. Prawie połowa trasy to autostrady, pozostała część rozłożyła się na miasto i jazdy podmiejskie.

DS7 Crossback – dane techniczne

Długość
4.573 mm
Szerokość
1.906 mm
Wysokość
1.620 mm
Rozstaw osi
2.738 mm
Pojemność silnika
1.598 cm³
Moc
225 KM
Średnie spalanie deklarowane
8,1 l/100
Spalanie w teście
9,8 l/100
Maksyalny moment obrotowy
300 Nm przy 2.750 obr./min.
Przyspieszenie
8,3 s do 100 km/h

 

Duża zaleta DS 7 – spory bagażnik, 560 litrów, ustawny, z podwójną podłogą.

Czy warto kupić DS 7 Crossback?

DS 7 Crossback konkuruje w segmencie premium. Cenowo plasuje się w okolicach BMW X3 lub X1 z większym silnikiem, czy Volvo XC 60. Jednak ani w niemieckim, ani w szwedzkim samochodzie – przy ich wszystkich zaletach – nie znajdziecie takiego wyglądu i dbałości o drobne detale. DS 7 Crossback to krok w stronę aut mających wiele wspólnego z wysokiej jakości markowymi produktami – i to krok udany. Jeśli w motoryzacji cenisz wyjątkowość, piękno i komfort, DS 7 spełni te wymogi znakomicie.

 


Francuskie samochody

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

DS 7 CrossbackDS 7 Crossback

Originally posted 2019-04-24 13:47:52.

1 2 głosy
Ocena artykułu
Tagi: DS Automobiles
Udostepnij223Tweet138Udostepnij39
Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

27 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
27
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.