• Najnowsze

Test: Nowy DS 7 Crossback 1.6 PureTech 225 SO CHIC – luksus z odrobiną szaleństwa

2021-01-03

Kiedy nowy Citroën C5 trafi do Polski?

2021-01-27

Ponad tysiąc dwieście nowych Renault Zoe i Kangoo Z.E trafi do francuskiej żandarmerii

2021-01-26

Europejskie samochody coraz starsze. Średni wiek wynosi prawie 11 lat

2021-01-26
Peugeot 508, Spoticar

Rynek samochodów używanych: jakie trendy w Grupie PSA?

2021-01-26

Nowe Renault Zoe dla Polkowic. Nagroda w konkursie Eco-Miasto

2021-01-26
Renault Kiger

Renault Kiger – znamy datę debiutu nowego crossovera

2021-01-26
Peugeot 208

2030: Zakaz sprzedaży samochodów z silnikiem spalinowym na całym świecie?

2021-01-26
DS 9

Nowy DS 9 – cena modelu w Polsce. Ruszyły zamówienia

2021-01-26
peugeot e-Boxer

Nowy Peugeot e-Boxer – ile kosztuje na polskim rynku?

2021-01-26

Samochód elektryczny. Stellantis łączy siły z Engie: powstaną magazyny energii dla elektromobilności

2021-01-26
środa, 27 stycznia, 2021
  • Reklama
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • TOP 100 Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
  • Testy
    • TOP 100 – testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Katalog samochodów
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Przeglądy Prasy
  • Artykuły
  • Wydarzenia
  • Dane techniczne
Brak wyników
temu
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Testy DS - testy i opinie

Test: Nowy DS 7 Crossback 1.6 PureTech 225 SO CHIC – luksus z odrobiną szaleństwa

Tomasz Nowicki Tomasz Nowicki
2021-01-03
w DS - testy i opinie, Testy
Czas czytania7min czytania
236 10
27
214
UDOSTĘPNIEŃ
702
ODSŁON
UdostępnijTwitter

Zobacz również

Test: Ile pali i jak jeździ nowe Renault Clio E-tech w hybrydzie?

Test: Nowa Dacia Sandero Stepway TCe 90 2021. Dopracowana w (prawie) każdym calu

Test: Czy nowy Opel Vivaro-e to przyszłość dostaw w mieście? Pierwsza jazda

Nowy DS 7 Crossback 1.6 PureTech z silnikiem o mocy 225 KM kosztuje w wersji bazowej 168 tysięcy złotych brutto. Po dołożeniu wszystkich dodatków, które mieliśmy w wersji testowej, cena rośnie do ponad 200 tysięcy. W zamian za to otrzymujemy duży, bardzo komfortowy, wyróżniający się samochód, który zachwyca komfortem i wnętrzem. Dla kogo tak naprawdę jest DS 7? Za kierownicą tego auta spędziliśmy ponad 24h w ciągu tygodnia, przejechaliśmy blisko 1.400 kilometrów. I chciałoby się więcej i więcej. 

Wygląd zewnętrzny

DS 7 Crossback z zewnątrz ma bryłę typową dla aut premium w klasie SUV. Bez problemu konkuruje tu z liderami swojej klasy. Piękno nadwozia uwidacznia się w detalach – reflektory z przodu, tylne światła, delikatnie smaczki stylistyczne – to wszystko sprawia, że samochód po prostu wyróżnia się z tłumu, wyróżnia się na parkingu, wyróżnia się na drodze. Wygląda jak produkt premium i jest produktem premium. Nadwozie jest masywne, duże, drzwi sporych rozmiarów, zarówno z przodu jak i z tyłu wsiada się wysoko i wygodnie. Ludzie, którzy szukają ekstrawagancji nie znajdą jej tu jednak zbyt wiele, jest ukryta w detalach. I to chyba jedyny z zarzutów wobec nadwozia – można by trochę więcej smaku mu dodać. Jest eleganckie, poprawne. Bo cuda skrywa dopiero wnętrze. 

DS 7 Crossback ma napęd na przednie koła. Wyposażono go w doskonałą ośmiobiegową skrzynię EAT8, która jest najbardziej płynnie działającym automatem, z jakim miałem do czynienia w życiu. Zmiany biegów po prostu nie czuć. Auto napędza 225-konny silnik, który jakby stworzono do tego nadwozia. Bo musicie wiedzieć, że DS 7 jest dużym i masywnym autem. Masę po prostu czuć, potrzeba więc mocnej jednostki napędowej. Nic poniżej 225 KM bym nie brał, chyba, że zwracacie uwagę na spalanie i dużo jeździcie po mieście. Bo to połączenie jest dość paliwożerne, o czym dalej. 

Prawdziwy luksus zaczyna się we wnętrzu

O ile nadwozie DS 7 Crossback jest eleganckie ale stonowane, to w środku zaczyna się festiwal luksusu. Prawie wszystkie elementy zaprojektowano specjalnie dla DS, od wielkiego wyświetlacza kierowcy, po oryginalne tapicerki i kolory. I to robi chyba największe wrażenie na podróżujących. Wygoda, przestrzeń i wnętrze przypominające najlepsze francuskie szkoły projektowania.

To tutaj można obserwować posmak francuskiej mody i szyku i po prostu przyjemnie spędzać czas. DS 7 Crossback to ewidentnie samochód dla koneserów stylu. Wnętrze nie jest pozbawione wad, ale to zdecydowanie najmocniejszy punkt DS 7. Przede wszystkim przestrzeń z przodu i z tyłu – nikt tu nie będzie narzekał na niewygodę. Luksusowe siedzenia, elektryczne sterowanie oparć tylnej kanapy czy wreszcie piękna (opcjonalna, 5.000 zł) tapicerka Rivoli Mistral tworzą pękną całość. 

System obsługi, sterowany dotykowo, jest prosty i przyjazny a dostęp do większości funkcji po godzinie jazdy znamy na wylot. 

Kilka drobnych minusów – skóra tapicerki kokpitu i boczki oraz tył foteli są różne. Nawiewu na tył nie da się całkowicie wyłączyć, nawet po wyłączeniu tej opcji w menu lekko z tylnego nawiewu wieje, a dźwignia sterowania biegów jest taka sama jak w Peugeot 3008 czy Citroenie C5 Aircross. Podobny jest też układ menu. Jednak owe minusy nie przesłaniają plusów. 

Na przykład mała rzecz a cieszy – miejsce na smartfona na środkowej konsoli. Wyłożone pluszem. Albo piękna kolorystyka, widoczna w nocy – czerwień i lekkie podświetlenia. Zjawiskowo:

Jazda DS 7 Crossback

Silnik pracuje cicho i miękko i nawet przy pięciu osobach na pokładzie daje radę. Przy dynamicznych wyprzedzaniu silnik wchodzi wyżej na obroty i dopiero wtedy do wnętrza przedostaje się nieco hałasu. 225 KM wystarcza, by bardzo dynamicznie się przemieszczać, chociaż przy tej mocy chciałoby się znowu więcej i więcej. 

Zawieszenie DS 7 Crossback jest nastawione na komfort przy zachowaniu rozsądnych parametrów przyczepności do podłoża. DS 7 Crossback świetnie się czuje w trasie. Miałem okazję zrobić dzień po dniu trasy po 400 kilometrów na jeden przejazd i trzeba przyznać, że auto daje radę. Nadaje się by zapakować rodzinę i w cztery-pięć osób pojechać gdzieś dalej. 

Wnętrze jest dobrze wyciszone i gdzieś do 180 km/h można dość spokojne rozmawiać. 

DS 7 Crossback kontra Xantia 

Przeprowadziłem jednak test porównawczy: redakcyjny Citroen Xantia kontra DS 7 Crossback i… Xantia komfortem wygrywa. Co by producent nie zrobił, to jednak hydropneumatyczne zawieszenie pozostaje pod wieloma względami niepokonane. Oczywiście warto podkreślić, że Xantia jest też znacznie głośniejsza i ciaśniejsza od DS 7… 

DS 7 Crossback – spalanie

Do pomiarów spalania użyłem aplikacji DS, którą warto sobie ściągnąć i używać z samochodem. Zapisuje ona trasy i podaje podstawowe zestawienia kosztów oraz przejechanych kilometrów. Mój wynik? 9,8 litra na 100 kilometrów przy bardzo dynamicznej jeździe. Prawie połowa trasy to autostrady, pozostała część rozłożyła się na miasto i jazdy podmiejskie.

DS7 Crossback – dane techniczne

Długość4.573 mm
Szerokość1.906 mm
Wysokość1.620 mm
Rozstaw osi2.738 mm
Pojemność silnika1.598 cm³
Moc225 KM
Średnie spalanie deklarowane8,1 l/100
Spalanie w teście9,8 l/100
Maksyalny moment obrotowy300 Nm przy 2.750 obr./min.
Przyspieszenie8,3 s do 100 km/h

 

Duża zaleta DS 7 – spory bagażnik, 560 litrów, ustawny, z podwójną podłogą.

Czy warto kupić DS 7 Crossback?

DS 7 Crossback konkuruje w segmencie premium. Cenowo plasuje się w okolicach BMW X3 lub X1 z większym silnikiem, czy Volvo XC 60. Jednak ani w niemieckim, ani w szwedzkim samochodzie – przy ich wszystkich zaletach – nie znajdziecie takiego wyglądu i dbałości o drobne detale. DS 7 Crossback to krok w stronę aut mających wiele wspólnego z wysokiej jakości markowymi produktami – i to krok udany. Jeśli w motoryzacji cenisz wyjątkowość, piękno i komfort, DS 7 spełni te wymogi znakomicie.

 

Galeria

DS 7 CrossbackDS 7 Crossback

Newsletter

Originally posted 2019-04-24 13:47:52.

1 2 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 7 CrossbackDS Automobiles
Udostepnij87Tweet53Udostepnij15
Poprzedni

Citroën, DS i Peugeot: wielka akcja serwisowa silnika 1.2 PureTech

Następny

Przyszłość PSA i FCA pełna wyzwań: mniej marek, modeli i niższa sprzedaż?

Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Następny
Szef Peugeota i Citroena o koronawirusie i fuzji z Fiatem. „Zdrowie jest priorytetem”

Przyszłość PSA i FCA pełna wyzwań: mniej marek, modeli i niższa sprzedaż?

Nowa Dacia Sandero 2021 z automatyczną skrzynią biegów X-Tronic: jak jeździ, ile pali?

Rekordowa sprzedaż samochodów elektrycznych we Francji. Sześciokrotny wzrost w ciągu roku!

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
27 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Kalendarium

Maj 2021
Maj 29 - 30 2021

I Zlot Citroena BX

Maj 29 - 30 2021

I Zlot Citroena BX

Sierpień 2022
17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)
Sie 03 - 07 2022

17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)

Toruń
17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)
Sie 03 - 07 2022

17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)

Toruń
Nie odnaleziono wydarzeń!

Reklama

Polecamy

  • serwis mechaniczny Renault Warszawa
  • serwis blacharsko-lakierniczy Renault Warszawa
  • Facebook Twitter

    Komentarze

    • A o Nowy Citroën C5 2022 sfotografowany! Tym razem w Europie w mniejszym kamuflażu
    • Michał o Alfa Romeo, DS Automobiles i Lancia wśród marek premium Stellantis
    • Michał Z. o Europejskie samochody coraz starsze. Średni wiek wynosi prawie 11 lat
    • Dexfy o Kiedy nowy Citroën C5 trafi do Polski?
    • Jacek o Nowy DS 9 – cena modelu w Polsce. Ruszyły zamówienia
    • Redi o Dacia Duster 4×4 1.2 TCE 125 KM – mocny i modny SUV
    • Anonimowo o Używany Renault Koleos to świetny wybór! Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 04/2021
    • M. o Test: Nowa Dacia Sandero Stepway TCe 90 2021. Dopracowana w (prawie) każdym calu
    • Łukasz o Dacia naśmiewa się z innych reklam samochodów. Nowe Sandero i Sandero Stepway nie są jak pozostałe auta
    • Łukasz o Dacia naśmiewa się z innych reklam samochodów. Nowe Sandero i Sandero Stepway nie są jak pozostałe auta


    Aktualności ze świata motoryzacji

    • Kiedy nowy Citroën C5 trafi do Polski?
    • Ponad tysiąc dwieście nowych Renault Zoe i Kangoo Z.E trafi do francuskiej żandarmerii
    • Europejskie samochody coraz starsze. Średni wiek wynosi prawie 11 lat
    • Rynek samochodów używanych: jakie trendy w Grupie PSA?
    • Nowe Renault Zoe dla Polkowic. Nagroda w konkursie Eco-Miasto
    • Renault Kiger – znamy datę debiutu nowego crossovera
    • 2030: Zakaz sprzedaży samochodów z silnikiem spalinowym na całym świecie?
    • Nowy DS 9 – cena modelu w Polsce. Ruszyły zamówienia
    • Nowy Peugeot e-Boxer – ile kosztuje na polskim rynku?
    • Samochód elektryczny. Stellantis łączy siły z Engie: powstaną magazyny energii dla elektromobilności


    Redakcja

    Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
    e-mail: [email protected]
    00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

    redaktor naczelny
    Krzysztof Gregorczyk
    [email protected]

    Kontakt w sprawie reklamy
    [email protected]



    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Brak wyników
    temu
    • Reklama
    • Wiadomości
    • Testy
    • Historia
    • Wyprawy
    • Przegląd Prasy
    • Artykuły
    • Dane techniczne

    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Witam ponownie!

    Zaloguj się

    Zapomniane hasło?

    Utwór®z nowe konto

    Wypełnij, aby się zarejestrować

    Wszystkie pola wymagane Zaloguj się

    Odzyskaj hasło

    Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

    Zaloguj się
    wpDiscuz
    27
    0
    Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
    ()
    x
    | Reply
    Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.