• Najnowsze

Test: Nowy hybrydowy Renault Megane 1.6 160 KM – pierwsza jazda

2020-09-17
Peugeot 508 PSE

Nowy 360-konny Peugeot 508 Sport Engineered debiutuje na rynku niemieckim

2021-01-22

Peugeot planuje gamę samochodów o sportowym zacięciu

2021-01-22
Dacia Logan

Nowa Dacia Logan III po raz pierwszy w Polsce! Jak zmienił się budżetowy sedan?

2021-01-22

Nowy Citroën C4 1.5 HDi EAT8 już w Polsce. Można go obejrzeć w salonie w Toruniu!

2021-01-21
Dacia Sandero

Trudny początek roku. Większość marek notuje bardzo duże spadki sprzedaży

2021-01-21

Nowe zdjęcia szpiegowskie Citroëna C5. Premiera już w tym roku

2021-01-21
Renault 5 Turbo

Powrót Renault 5 Turbo? Legenda w nowoczesnej wersji

2021-01-21

Kiedy nowy Peugeot 308 pojawi się w Polsce? Nadjeżdża konkurent Volkswagena Golfa

2021-01-21

Linda Jackson na czele Peugeot to duże zaskoczenie dla branży

2021-01-21

Test Renault Megane 1.5 dCi – w krainie kangurów

2021-01-21
piątek, 22 stycznia, 2021
  • Reklama
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • TOP 100 Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
  • Testy
    • TOP 100 – testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Katalog samochodów
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Przeglądy Prasy
  • Artykuły
  • Wydarzenia
  • Dane techniczne
Brak wyników
temu
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Testy Renault - testy i opinie

Test: Nowy hybrydowy Renault Megane 1.6 160 KM – pierwsza jazda

Tomasz Nowicki Tomasz Nowicki
2020-09-17
w Renault - testy i opinie, Testy
Czas czytania4min czytania
1.2k 13
19
1.1k
UDOSTĘPNIEŃ
3.5k
ODSŁON
UdostępnijTwitter

Zobacz również

Test: Czy nowy Opel Vivaro-e to przyszłość dostaw w mieście? Pierwsza jazda

Używana Dacia Sandero Stepway i 100.000 km z silnikiem 0.9 TCe

Test: Renault Talisman Grandtour Intens – elegancki, praktyczny i dobrze wyceniony

Nowy hybrydowy kompakt? W końcu mamy ciekawy wybór, na rynku zadebiutowało Renault Megane z silnikiem 1.6 i napędem hybrydowym o mocy 160 KM. Samochód posiada mnóstwo ciekawych rozwiązań technicznych, ale dzisiaj skupimy się na tym jak jeździ.

Renault Megane Hybrid to hybryda typu plugin, co oznacza, że można ten samochód ładować ze zwykłego gniazdka elektrycznego w ciągu pięciu godzin. Pozwala to na przejechanie ponad 60 kilometrów w trybie czysto elektrycznym. Testowaliśmy Megane w gęstym ruchu miejskim Sopotu, Gdyni i Gdańska i rzeczywiście zasięg, jak na 11 kWh ma spory.

Pomimo, że jest to hybryda, to wnętrze wygląda w zasadzie identycznie jak w klasycznym Renault. Cyfrowe zegary, duży tablet pośrodku, jest wygodnie i obszernie. W wersji kombi nawet bardzo wysoki pasażer (190 cm) wygodnie usiądzie z tyłu.  Akumulatory umiejscowiono tak, aby nie zmniejszały ilości miejsca a bak paliwa mieści zaledwie 5 litrów mniej. To bardz duży plus.Hybrydę poznamy tylko po znaczkach na nadwoziu i przycisku EV w środku pojazdu. No i dwóch ikonach baku paliwa na wyświetlaczu.

Sama jazda zawsze zaczyna się w trybie elektrycznym. Można go wymusić, tak, żeby nigdy się nie włączał napęd spalinowy, używając wspomnianego już przycisku EV. Wtedy mamy do wyboru tryb Pure, który zmienia Megane w samochód elektryczny. Przy zasięgu 60 km można spokojnie jeździć jak elektrykiem. Mimo niedużego akumulatora i niedużego silnika, Megane porusza się wyjątkowo sprawnie w mieście a na światłach będziecie raczej pierwsi niż ostatni. Jazda w trybie elektrycznym jest bardzo cicha, w środku elektryka nie słychać. Na zewnątrz owszem, producent zadbał bowiem o to, żeby piesi jednak wiedzieli, że nadjeżdża samochód. Dźwięk nie przypomina silnika spalinowego, to raczej coś w rodzaju pracy turbiny na niższych obrotach.

Jazda hybrydową Meganką wygląda praktycznie tak samo jak zwykłym automatem. Różnica polega na tym, że biegi są zmieniane w zasadzie bez odczuwania tego przez kierowcę. Samochód bardzo przyjemnie wybiera nierówności, zawieszenie nastawione jest na komfort. Cisza na pokładzie jest niesamowita. Przesiadka do zwykłego Renault po jazdach była szokiem – skąd tu tyle hałasu i wibracji (a nasz redakcyjny Kadjar jest na tle innych spalinowych aut jednak dość cichy).

Kiedy nie chce się jeździć w trybie elektrycznym, można popróbować użycia mocy – w końcu producent obiecuje 160 KM. Silnik spalinowy jest wolnossący, zamiast turbiny jest właśnie elektryk. I działa to całkiem nieźle przy niższych obrotach. Dopiero kręcąc auto wysoko można odczuć, że mamy do czynienia z hybrydą. Nie przeszkadza to jednak w sportowych wrażeniach. W Trójmieście nie było jednak okazji dłużej pojechać na drodze szybkiego ruchu, trafiliśmy na bardzo duży ruch, dlatego do testu autostradowego musicie jeszcze chwilę poczekać.

Ile pali taka hybryda Megane? Przy bardzo dynamicznej jeździe nie udało mi się przekroczyć w mieście litra na 100 kilometrów. Akumulatora również nie udało mi się rozładować, mimo upartych prób, bo Megane ma wyjątkowo skuteczny układ odzyskiwania energii z hamulców, którego maksymalna moc wynosi bodajże 24 kW, więc każdorazowe puszczenie nogi z gazu doładowywało baterie i zasięg nie zmniejszał się prawie wcale.

Pierwsze wrażenia z hybrydowego Renault Megane są więc bardzo pozytywne. Auto jest bardzo komfortowe, w czasie jazdy nie czuć dodatkowego ładunku baterii oraz napędu, sprawia wrażenie lekkiego i dynamicznego. Akumulatory nie wpływają w żaden sposób na komfort jazdy i amortyzację nadwozia, co zdarza się w innych markach. Napęd działa bardzo cicho i płynnie, spalanie jest minimalne. Dzięki dużym rozmiarom wnętrza Megane jest wręcz wymarzonym samochodem rodzinnym do jazdy w mieście na co dzień, zmieszczą się i foteliki dla dzieci i spore zakupy.

Szczegółowy test hybrydowych wersji Renault Clio, Renault Megane i Renault Captur przygotowuje już dla Was Krzysiek Gregorczyk, który spędził z samochodami dwa dni.

Galeria

Renault Megane Grandtour E-Tech

Newsletter

2.8 14 głosy
Ocena artykułu
Tagi: E-TechMeganeRenault
Udostepnij421Tweet263Udostepnij74
Poprzedni

Doświadczenie za kierownicą to nie wszystko

Następny

Renault Arkana będzie produkowany na Ukrainie

Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Następny

Renault Arkana będzie produkowany na Ukrainie

Nowa Dacia Sandero Stepway wygląda świetnie. Mamy kolejne zdjęcia

Fabryka w Maroku przygotowuje się do produkcji nowych Sandero, Sandero Stepway i Logana

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
19 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Kalendarium

Maj 2021
Maj 29 - 30 2021

I Zlot Citroena BX

Maj 29 - 30 2021

I Zlot Citroena BX

Sierpień 2022
17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)
Sie 03 - 07 2022

17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)

Toruń
17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)
Sie 03 - 07 2022

17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)

Toruń
Nie odnaleziono wydarzeń!

Reklama

Polecamy

  • serwis mechaniczny Renault Warszawa
  • serwis blacharsko-lakierniczy Renault Warszawa
  • Facebook Twitter

    Komentarze

    • Maciej o Nowa Dacia Sandero – nasza pierwsza jazda w Polsce. Jesteśmy pod wrażeniem!
    • Adam o Używana Dacia Sandero Stepway i 100.000 km z silnikiem 0.9 TCe
    • Jozek o Nowy 360-konny Peugeot 508 Sport Engineered debiutuje na rynku niemieckim
    • gucio o Nowy 360-konny Peugeot 508 Sport Engineered debiutuje na rynku niemieckim
    • Damian o Nowa Dacia Sandero – nasza pierwsza jazda w Polsce. Jesteśmy pod wrażeniem!
    • Hart o Nowa Dacia Logan III po raz pierwszy w Polsce! Jak zmienił się budżetowy sedan?
    • Damian o Stellantis: czołowi dyrektorzy w firmie. Kto rządzi poszczególnymi markami?
    • Damian o Stellantis: czołowi dyrektorzy w firmie. Kto rządzi poszczególnymi markami?
    • Damian o Nowy 360-konny Peugeot 508 Sport Engineered debiutuje na rynku niemieckim
    • Rafal Polak o Nowa Dacia Logan III po raz pierwszy w Polsce! Jak zmienił się budżetowy sedan?


    Aktualności ze świata motoryzacji

    • Nowy 360-konny Peugeot 508 Sport Engineered debiutuje na rynku niemieckim
    • Peugeot planuje gamę samochodów o sportowym zacięciu
    • Nowa Dacia Logan III po raz pierwszy w Polsce! Jak zmienił się budżetowy sedan?
    • Nowy Citroën C4 1.5 HDi EAT8 już w Polsce. Można go obejrzeć w salonie w Toruniu!
    • Trudny początek roku. Większość marek notuje bardzo duże spadki sprzedaży
    • Nowe zdjęcia szpiegowskie Citroëna C5. Premiera już w tym roku
    • Powrót Renault 5 Turbo? Legenda w nowoczesnej wersji
    • Kiedy nowy Peugeot 308 pojawi się w Polsce? Nadjeżdża konkurent Volkswagena Golfa
    • Linda Jackson na czele Peugeot to duże zaskoczenie dla branży
    • Test Renault Megane 1.5 dCi – w krainie kangurów


    Redakcja

    Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
    e-mail: [email protected]
    00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

    redaktor naczelny
    Krzysztof Gregorczyk
    [email protected]

    Kontakt w sprawie reklamy
    [email protected]



    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Brak wyników
    temu
    • Reklama
    • Wiadomości
    • Testy
    • Historia
    • Wyprawy
    • Przegląd Prasy
    • Artykuły
    • Dane techniczne

    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Witam ponownie!

    Zaloguj się

    Zapomniane hasło?

    Utwór®z nowe konto

    Wypełnij, aby się zarejestrować

    Wszystkie pola wymagane Zaloguj się

    Odzyskaj hasło

    Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

    Zaloguj się
    wpDiscuz
    19
    0
    Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
    ()
    x
    | Reply
    Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.