Wiadomości

Citroën 2CV coraz droższy. Ile kosztuje dzisiaj używana kaczka? Przegląd ofert

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-22
Wiadomości

Andre Citroën uhonorowany przez miasto Paryż

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-24
Wiadomości

8,27 zł za litr. Czy benzyna, ropa i LPG gwałtownie podrożeją za kilka tygodni?

autor Tomasz Nowicki
2023-09-22
Nowy Citroen C3 2024
Wiadomości

Nowy Citroën C3 tuż przed debiutem jeździ po publicznych drogach

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-27
Fabryka Stellantis w Porto Real
Wiadomości

Stellantis inwestuje 2,5 mld w fabrykę w Porto Real i samochody z napędem Bio-Hybrid

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-23
Wiadomości

Co wybrać dla rodziny: używane kombi segmentu C czy D?

autor Maciej Mokwiński
2023-09-26
Wiadomości

Kompromitujące błędy na stronie Peugeot w Polsce. Model, który jest ale go nie ma

autor Tomasz Nowicki
2023-09-29

Najnowsze komentarze

  • Krzysztof - Dacia miażdży konkurencję wszędzie tam, gdzie samochód to artykuł pierwszej potrzeby a nie luksusowy gadżet
  • Anonimowo - Kadrowa karuzela w Stellantis wciąż się kręci
  • Jacek T - Trzy miejskie auta Stellantis za nie więcej niż 130 euro miesięcznie
  • Arnold - Dacia miażdży konkurencję wszędzie tam, gdzie samochód to artykuł pierwszej potrzeby a nie luksusowy gadżet
  • Andrzej - Dacia miażdży konkurencję wszędzie tam, gdzie samochód to artykuł pierwszej potrzeby a nie luksusowy gadżet
  • Arek - Dacia miażdży konkurencję wszędzie tam, gdzie samochód to artykuł pierwszej potrzeby a nie luksusowy gadżet
  • Krzysztof Gregorczyk - Ceny paliw – trzy, a nawet cztery warianty możliwych przyczyn obecnej sytuacji
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Testy Renault - testy i opinie

Test: Hybrydowy Renault Megane 1.6 160 KM – pierwsza jazda. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2020-09-17
w Renault - testy i opinie, Testy
Czas czytania 4 minut
1.5k 81
A A
19

Nowy hybrydowy kompakt? W końcu mamy ciekawy wybór, na rynku zadebiutowało Renault Megane z silnikiem 1.6 i napędem hybrydowym o mocy 160 KM. Samochód posiada mnóstwo ciekawych rozwiązań technicznych, ale dzisiaj skupimy się na tym jak jeździ.

Renault Megane Hybrid to hybryda typu plugin, co oznacza, że można ten samochód ładować ze zwykłego gniazdka elektrycznego w ciągu pięciu godzin. Pozwala to na przejechanie ponad 60 kilometrów w trybie czysto elektrycznym. Testowaliśmy Megane w gęstym ruchu miejskim Sopotu, Gdyni i Gdańska i rzeczywiście zasięg, jak na 11 kWh ma spory.

Pomimo, że jest to hybryda, to wnętrze wygląda w zasadzie identycznie jak w klasycznym Renault. Cyfrowe zegary, duży tablet pośrodku, jest wygodnie i obszernie. W wersji kombi nawet bardzo wysoki pasażer (190 cm) wygodnie usiądzie z tyłu.  Akumulatory umiejscowiono tak, aby nie zmniejszały ilości miejsca a bak paliwa mieści zaledwie 5 litrów mniej. To bardz duży plus.Hybrydę poznamy tylko po znaczkach na nadwoziu i przycisku EV w środku pojazdu. No i dwóch ikonach baku paliwa na wyświetlaczu.

Sama jazda zawsze zaczyna się w trybie elektrycznym. Można go wymusić, tak, żeby nigdy się nie włączał napęd spalinowy, używając wspomnianego już przycisku EV. Wtedy mamy do wyboru tryb Pure, który zmienia Megane w samochód elektryczny. Przy zasięgu 60 km można spokojnie jeździć jak elektrykiem. Mimo niedużego akumulatora i niedużego silnika, Megane porusza się wyjątkowo sprawnie w mieście a na światłach będziecie raczej pierwsi niż ostatni. Jazda w trybie elektrycznym jest bardzo cicha, w środku elektryka nie słychać. Na zewnątrz owszem, producent zadbał bowiem o to, żeby piesi jednak wiedzieli, że nadjeżdża samochód. Dźwięk nie przypomina silnika spalinowego, to raczej coś w rodzaju pracy turbiny na niższych obrotach.

Jazda hybrydową Meganką wygląda praktycznie tak samo jak zwykłym automatem. Różnica polega na tym, że biegi są zmieniane w zasadzie bez odczuwania tego przez kierowcę. Samochód bardzo przyjemnie wybiera nierówności, zawieszenie nastawione jest na komfort. Cisza na pokładzie jest niesamowita. Przesiadka do zwykłego Renault po jazdach była szokiem – skąd tu tyle hałasu i wibracji (a nasz redakcyjny Kadjar jest na tle innych spalinowych aut jednak dość cichy).

Kiedy nie chce się jeździć w trybie elektrycznym, można popróbować użycia mocy – w końcu producent obiecuje 160 KM. Silnik spalinowy jest wolnossący, zamiast turbiny jest właśnie elektryk. I działa to całkiem nieźle przy niższych obrotach. Dopiero kręcąc auto wysoko można odczuć, że mamy do czynienia z hybrydą. Nie przeszkadza to jednak w sportowych wrażeniach. W Trójmieście nie było jednak okazji dłużej pojechać na drodze szybkiego ruchu, trafiliśmy na bardzo duży ruch, dlatego do testu autostradowego musicie jeszcze chwilę poczekać.

Ile pali taka hybryda Megane? Przy bardzo dynamicznej jeździe nie udało mi się przekroczyć w mieście litra na 100 kilometrów. Akumulatora również nie udało mi się rozładować, mimo upartych prób, bo Megane ma wyjątkowo skuteczny układ odzyskiwania energii z hamulców, którego maksymalna moc wynosi bodajże 24 kW, więc każdorazowe puszczenie nogi z gazu doładowywało baterie i zasięg nie zmniejszał się prawie wcale.

Pierwsze wrażenia z hybrydowego Renault Megane są więc bardzo pozytywne. Auto jest bardzo komfortowe, w czasie jazdy nie czuć dodatkowego ładunku baterii oraz napędu, sprawia wrażenie lekkiego i dynamicznego. Akumulatory nie wpływają w żaden sposób na komfort jazdy i amortyzację nadwozia, co zdarza się w innych markach. Napęd działa bardzo cicho i płynnie, spalanie jest minimalne. Dzięki dużym rozmiarom wnętrza Megane jest wręcz wymarzonym samochodem rodzinnym do jazdy w mieście na co dzień, zmieszczą się i foteliki dla dzieci i spore zakupy.

Szczegółowy test hybrydowych wersji Renault Clio, Renault Megane i Renault Captur przygotowuje już dla Was Krzysiek Gregorczyk, który spędził z samochodami dwa dni.

Czytaj nas w Google News:

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Renault Megane Grandtour E-Tech
3.1 16 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

Niezwykły Citroen C6 przecięty na pół i wielki 2-osobowy Mercedesa S na wystawie w Paryżu, rok 1928

2023-09-28

Używany samochód segmentu D za 40 tysięcy zł. Przegląd rynku

2023-09-28

Nowy Mitsubishi Colt już w polskiej ofercie. Jaka cena bliźniaka Clio?

2023-09-27

Gdy policjant kieruje ruchem

2023-09-27
Tagi: E-TechMeganeRenault
Udostepnij552Tweet345Udostepnij97
Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

19 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Dacia miażdży konkurencję wszędzie tam, gdzie samochód to artykuł pierwszej potrzeby a nie luksusowy gadżet

    3253 udostępnienia
    Udostepnij 1301 Tweet 813
  • Używany samochód segmentu D za 40 tysięcy zł. Przegląd rynku

    1472 udostępnienia
    Udostepnij 589 Tweet 368
  • Dacia: Silnik benzynowy 1.6 16V MPI K4M. Opinie, naprawy

    1208 udostępnienia
    Udostepnij 483 Tweet 302
  • Nowy Opel Corsa za 63.000 zł. Promocja jakiej jeszcze nie było, samochody dostępne od ręki

    3724 udostępnienia
    Udostepnij 1490 Tweet 931

Testy samochodów

Citroen - testy i opinie

Test: Citroen DS5 Hybrid4 200 KM (2013) – czy to już statek kosmiczny, czy tylko samochód? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2021-01-27
Renault - testy i opinie

Test: Renault Captur Red Edition 1.3 130 KM TCe – co oferuje specjalna edycja modelu? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2019-07-19
Peugeot - testy i opinie

Test: Peugeot Partner 1.5 HDi 100 KM izoterma – z lodówką po Polsce. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2019-09-23
Citroen C3
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C3 Origins 1.2 110 KM – 1300 km w trasie. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2019-06-09
Peugeot - testy i opinie

Test: Peugeot 3008 1.6 PureTech 180 KM EAT8 – 1000 kilometrów z SUVem, którego warto poznać. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2019-07-07

Najnowsze komentarze

  • Krzysztof - Dacia miażdży konkurencję wszędzie tam, gdzie samochód to artykuł pierwszej potrzeby a nie luksusowy gadżet
  • Anonimowo - Kadrowa karuzela w Stellantis wciąż się kręci
  • Jacek T - Trzy miejskie auta Stellantis za nie więcej niż 130 euro miesięcznie
  • Arnold - Dacia miażdży konkurencję wszędzie tam, gdzie samochód to artykuł pierwszej potrzeby a nie luksusowy gadżet
  • Andrzej - Dacia miażdży konkurencję wszędzie tam, gdzie samochód to artykuł pierwszej potrzeby a nie luksusowy gadżet
  • Arek - Dacia miażdży konkurencję wszędzie tam, gdzie samochód to artykuł pierwszej potrzeby a nie luksusowy gadżet
  • Krzysztof Gregorczyk - Ceny paliw – trzy, a nawet cztery warianty możliwych przyczyn obecnej sytuacji

Zobacz też

Fotorelacja z Rajdu Polski

WRC: Po Rajdzie Wielkiej Brytanii

Stronniczy przegląd prasy: „Motor” nr 11/2009

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
19
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.