Wiadomości

Jeep Avenger najlepszym Samochodem Miejskim w plebiscycie The Best of Moto 2023

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-11-24
Wiadomości

Citroën AMI Charleston – niedługo wersja limitowana?

autor Tomasz Nowicki
2023-11-28
Wiadomości

Stellantis przejmuje dystrybucję samochodów w Malezji. Nowe modele Peugeot w 2024

autor Tomasz Nowicki
2023-11-22
Nowy Citroen C3 Aircross
Wiadomości

Nowy Citroën C3 Aircross – data rynkowej premiery potwierdzona

autor Małgorzata Kozikowska
2023-11-25
Wiadomości

Smutny rekord. Średnia cena sprzedaży nowego samochu osobowego w Polsce to blisko 180 tysięcy zł!

autor Tomasz Nowicki
2023-11-23
Wiadomości

Renault Kangoo E-Tech Electric zwycięzcą Profesjonalnego Testu Flotowego

autor Tomasz Nowicki
2023-11-25
Renault Master OpenR Link
Wiadomości

Nowy Renault Master: system OpenR Link z konwerterem doceniony przez ekspertów

autor Małgorzata Kozikowska
2023-11-22

Najnowsze komentarze

  • We the people - Przejście na samochody elektryczne grozi utratą miejsc pracy w Europie, w tym w Polsce. I wcale nie musi być ekologiczne
  • Stach - Przejście na samochody elektryczne grozi utratą miejsc pracy w Europie, w tym w Polsce. I wcale nie musi być ekologiczne
  • Janusz - Nowa Dacia Duster III na zdjęciach. Wyciek przed premierą! AKTUALIZACJA
  • Anonimowo - Citroën AMI Charleston – niedługo wersja limitowana?
  • Anonimowo - Nowa Dacia Duster III na zdjęciach. Wyciek przed premierą! AKTUALIZACJA
  • Koba - Nowa Dacia Duster III na zdjęciach. Wyciek przed premierą! AKTUALIZACJA
  • Anonimowo - Przejście na samochody elektryczne grozi utratą miejsc pracy w Europie, w tym w Polsce. I wcale nie musi być ekologiczne
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Testy Opel - testy i opinie

Test: Opel Mokka robi duże wrażenie i nie chodzi tylko o wygląd – pierwsza jazda. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2021-02-27
w Opel - testy i opinie, Testy, Wiadomości
Czas czytania 8 minut
1.5k 114
A A
8
Opel Mokka 2021, Mokka-e

Nowy Opel Mokka zmienił się prawie nie do poznania i nie chodzi jedynie o wygląd zewnętrzny. Niemiecka marka proponuje nowe napędy i bardziej multimedialne wnętrze, które sprawiło, że na chwilę wyrzuciłam i-Cockpit Peugeota z pamięci.

W 2018 roku Opel zaprezentował koncepcyjny model GT X Experimenal z zapowiedzią, że właśnie tak będzie wyglądał samochód seryjny. Trudno było uwierzyć, że markę, która przyzwyczaiła nas do klasyki, stać na tak odważny krok a jednak. Opel pokazał wątpiącym co potrafi. Do prototypu nawiązywała już Corsa, ale w roku 2020 zobaczyliśmy prawdziwe urzeczywistnienie marzeń projektantów niemieckiego producenta. Za pomocą Vizora, czyli nowej twarzy modelu nakreślonej prostymi liniami, Mokka przeszła prawdziwą rewolucję stylistyczną. Sylwetkę modelu poprowadzono nisko i zwieńczono niewielkim spoilerem oraz uwypukleniem na klapie bagażnika. Efekt końcowy świetny, zwłaszcza w połączeniu z ciekawą kolorystyką i różnorodnością personalizacji nadwozia oraz felg.

Pure Panel czy i-Cockpit?

Opel zbudował swój model na platformie CMP, z której korzysta m.in. Peugeot 2008, ale trzeba przyznać, że oba samochody to dwa zupełnie różne podejścia do projektowania nadwozia oraz wnętrza. Jedno jest wspólne, w obu przypadkach: pierwsze wejście na pokład sprawia wrażenie, jakbyśmy zajęli miejsce w centrum dowodzenia lotami kosmicznymi a nie w samochodzie. Model spod znaku lwa przekonuje i-Cockpitem z malutką kierownicą, wirtualnymi zegarami i klawiszami zamiast zwykłych przycisków.

Opel Mokka sprawił, że szerzej otwarły mi się oczy z zaciekawienia za sprawą Pure Panelu. „Pure” czyli z angielskiego „czysty”, odnosi się do ograniczenia do minimum fizycznych przycisków. Co w zamian? Wyświetlacz rzecz jasna a właściwie dwa, które połączono w jedną całość, dodając trochę plastiku w fortepianowej czerni. Błyszczących i niestety łatwo przyjmujących kurz i odciski palców powierzchni jest w Mokce znacznie więcej, dlatego przygotujmy się na częste korzystanie ze ściereczki. „Czyszczenie”, czy też „detoksykacja”, jak określa zmiany w kabinie sama marka, nie objęły panelu klimatyzacji, którą wciąż obsłużymy intuicyjnym zestawem pokręteł.

Zupełnie inaczej niż w Peugeocie, zegary widoczne są za wieńcem dużej, regulowanej w dwóch płaszczyznach, kierownicy i to ułożenie na pewno znajdzie wielu zwolenników. Spodziewałam się bardziej sportowej pozycji za kółkiem, ale w Mokce siedzi się dosyć wysoko, prosto a fotel dobrze wspiera boki ciała przy dynamicznej jeździe. Zmęczonym plecom pomoże dodatkowo płatna opcja masażu. Cyfrowe zegary o przekątnej 12 cali nie przytłaczają nadmiarem informacji, jest tylko to, co potrzeba w danej chwili, w dodatku w nowoczesnym a wręcz futurystycznym wydaniu.

Drugi ekran służący do obsługi systemu multimedialnego znajduje się na wysokości wzroku kierowcy, jest ułożony pod kątem, czyli w taki sposób, by droga od oczu kierowcy do wyświetlacza była jak najkrótsza. W dodatku, działa całkiem responsywnie.

Praktyczność na drugim planie

Opel Mokka ma przyciągać uwagę i to udaje się modelowi znakomicie. Niemiecki producent zostawił funkcjonalność w tyle, ale przecież w ofercie jest jeszcze Crossland, który ma pełnić rolę tego rozważnego. Romantyzm to domena Mokki. Model jest mniejszy (4151 mm kontra 4229 mm) i ma skromniejszą przestrzeń bagażową wahającą się w elektrycznej wersji od 310 do maksymalnie 1060 litrów (od 410 do 1255 litrów w Crosslandzie). W poszukiwaniu haczyków trzymających pasy podczas składania tylnej kanapy i otworu do transportu długich przedmiotów musimy zajrzeć do wnętrza Crosslanda.

Schowek po stronie pasażera i w podłokietniku nie należą do największych, ale są, i to wystarczy. Raczej nie będzie to element decydujący przy wyborze auta. Mokka nadrabia pojemnymi kieszeniami po bokach i dużą podstawką na smartfon (w testowanej wersji z opcjonalną ładowarką indukcyjną) oraz płaską, regularną podłogą przestrzeni bagażowej po złożeniu foteli. Przyzwyczajenia może wymagać przycisk otwieranie bagażnika znajdujący się nad tablicą rejestracyjną oraz jak dla mnie, lokalizacja uchwytu do zamykania tylnej klapy ponieważ znajdziemy go tylko po prawej stronie. Czyżby Opel zapomniał o leworęcznych? ;-)

Jeden model różne rodzaje napędu

Nowy Opel Mokka-e dzieli silnik elektryczny o mocy 136 KM i maksymalnym momencie obrotowym 260 Nm z Peugeot ë-2008, Citroenem ë-C4 oraz Oplem Corsą-e. W zależności od tego, czy zależy nam na osiągach, czy zasięgu, Mokka posiada trzy tryby jazdy: Eco, Normalne i Sport regulowane przyciskiem na konsoli środkowej. Gdy odbieraliśmy auto przy 9 stopniach na plusie, wyświetlacz informował, że przejedziemy 300 km na pełnym akumulatorze, ale po zmianie ustawienia, liczba kilometrów dostosowywała się do wybranego stylu jazdy. Według cyklu WLTP crossover przejedzie maksymalnie 324 km.

W Eco zajedziemy dalej, ale moc pojazdu będzie mniejsza a przyspieszenie mniej zadowalające. Po zmianie na tryb Sport przyjemność z jazdy elektryczną Mokką była ogromna. Samochód potrafi dojechać do następnych świateł, jeszcze zanim pozostali kierowcy choćby pomyślą o wrzuceniu jedynki… Mokka rozpędza się od 0 do 100 km/h w czasie 9 sekund przed uzyskaniem maksymalnych 150 km/h.

Nowy Opel ma zupełnie inną charakterystykę jazdy niż Peugeot. Układ kierowniczy jest zestrojony sztywno, precyzyjnie i szybko przenosi ruchy kierowcy na koła. Crossover charakteryzuje się zwinnością, nie przechyla się podczas jazdy a zawieszenie całkiem nieźle radzi sobie z nierównościami na asfalcie, ale nowego Citroena C4 w tej kategorii nie pokona.

Czas ładowania jest różny w zależności od źródła prądu. Jeśli skorzystamy z szybkiej stacji o mocy 100 kW jesteśmy w stanie odzyskać 100 km zasięgu w 12 min. Z ładowarką o mocy 50 i 11 kW czas wydłuży się do odpowiednio 19 i 90 min. W tym ostatnim przypadku napełnienie baterii w 100% potrwa 5 godzin i 15 min. Oprócz silnika elektrycznego w gamie Mokki znajdziemy jeszcze jednostki benzynowe o pojemności 1,2 litra w wersjach o mocy 100 i 130 KM oraz diesla o pojemności 1,5 litra, który generuje 130 KM mocy.

Czy warto?

Opel wycenił nową Mokkę na prąd na 139.900 zł, czyli o 4 tys. zł drożej niż Citroën model ë-C4 i 10 tys. taniej od Peugeot ë-2008. Nowy model spod znaku błyskawicy powalczy na rynku z m.in. Hyundaiem Koną Electric, za którą musimy zapłacić 155.900 zł oraz Volkswagenem ID.3 startującym od 136.890 zł.

Do pierwszych jazd posłużył nam egzemplarz w najwyższej wersji wyposażenia Ultimate wyceniony na polskim rynku na 162.700 zł bez dodatków takich jak: podgrzewany fotel z funkcją masażu i regulacją podparcia lędźwiowego oraz ładowarka indukcyjna.

W ostatnich latach styl bierze górę nad funkcjonalnością, co doskonale pokazuje kurczenie się segmentu minivanów dlatego tak, wróżymy nowej Mokce spory sukces. Opel, podobnie jak pozostałe marki dawnego koncernu PSA, daje klientom dowolny wybór napędu a więc także opcję elektryczną, co jest dodatkowym atutem auta. Samochód wywarł na mnie bardzo dobre wrażenie a przede wszystkim stylistyka, nowoczesne wnętrze i równowaga pomiędzy precyzją prowadzenia a komfortem.

Nowy Opel Mokka-e – dane techniczne:

  • Długość: 4 151 mm
  • Wysokość: : 1 534 mm
  • Szerokość ze złożonymi/rozłożonymi lusterkami: 1 791/ 1 987 mm
  • Rozstaw osi: 2 561 mm
  • Rozstaw kół przód/tył: 1 548/1 545 mm
  • Pojemność bagażnika: 310 litrów
  • Pojemność po złożeniu siedzeń (do dachu): 1 060 litrów
  • Długość podłogi bez składania siedzeń: 667 mm
  • Masa własna: 1 598 kg
  • Dopuszczalna masa całkowita: 2 015 kg
  • Ładowność: 417 kg
  • Średnica zawracania między ścianami: 11,1 m
  • Pojemność energetyczna akumulatorów 50 kWh
  • Moc maksymalna: 100 kW/136 KM przy 3 673 – 10 000 obr./min
  • Maks. moment obrotowy: 260 Nm przy 300 – 3 673 obr./min
  • Prędkość maksymalna: 150 km/h
  • Przyspieszenie, 0-100 km/h: 9 s
  • Zasięg wg cyklu WLTP: 318 – 324 km
  • Zużycie energii: 17,8 – 17,4 kWh/100 km
Czytaj nas w Google News:

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Opel logo, MokkaOpel MokkaOpel Mokka 2021, Mokka-e
4 4 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

Elektryczna rewolucja Renault. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 48/2023

2023-11-28

Materiały wolne od składników pochodzenia zwierzęcego: wegańskie wykończenia wnętrza od Opla

2023-11-27

Używany Citroën C5 dobrze oceniony. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 47/2023

2023-11-23

Stellantis na targach Solutrans 2023: Fiat Professional i Citroën AMI, części i usługi

2023-11-22
Tagi: MokkaOpel
Udostepnij556Tweet348Udostepnij97
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

8 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Nowa Dacia Duster III na zdjęciach. Wyciek przed premierą! AKTUALIZACJA

    6602 udostępnienia
    Udostepnij 2641 Tweet 1651
  • Renault Scenic wśród siedmiu finalistów Car of the Year 2024. Czy nowy rodzinny SUV ma szanse na pierwsze miejsce?

    2103 udostępnienia
    Udostepnij 841 Tweet 526
  • Nowa Lancia Ypsilon Cassina – pierwsze zdjęcie ujawnione

    1111 udostępnienia
    Udostepnij 444 Tweet 278
  • Dacia Duster III z opóźnieniami w produkcji? Narasta konflikt w fabryce w Mioveni

    6838 udostępnienia
    Udostepnij 2735 Tweet 1710

Testy samochodów

DS - testy i opinie

Test: DS4 Crossback 1.2 PureTech 130 KM – wartość dodana. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2016-05-18
Peugeot - testy i opinie

Peugeot 308 1.6 272 330 – sportowy kompakt z lwem na masce. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Krzysztof Gregorczyk
2016-08-11
Renault - testy i opinie

Test: Renault Kadjar 1.7 dCi 150 KM 4×4 – diesel z napędem na wszystkie koła. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2021-06-24
Dacia - testy i opinie

Test: Dacia Duster II 2021 po faceliftingu – raport z jazd nowym wcieleniem popularnego SUV-a. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2021-09-05
Peugeot - testy i opinie

Test: Używany Peugeot 306 XN 1.4 75 KM – opinie, awaryjność, spalanie, wady i zalety.

autor Krzysztof Gregorczyk
2007-10-31

Najnowsze komentarze

  • We the people - Przejście na samochody elektryczne grozi utratą miejsc pracy w Europie, w tym w Polsce. I wcale nie musi być ekologiczne
  • Stach - Przejście na samochody elektryczne grozi utratą miejsc pracy w Europie, w tym w Polsce. I wcale nie musi być ekologiczne
  • Janusz - Nowa Dacia Duster III na zdjęciach. Wyciek przed premierą! AKTUALIZACJA
  • Anonimowo - Citroën AMI Charleston – niedługo wersja limitowana?
  • Anonimowo - Nowa Dacia Duster III na zdjęciach. Wyciek przed premierą! AKTUALIZACJA
  • Koba - Nowa Dacia Duster III na zdjęciach. Wyciek przed premierą! AKTUALIZACJA
  • Anonimowo - Przejście na samochody elektryczne grozi utratą miejsc pracy w Europie, w tym w Polsce. I wcale nie musi być ekologiczne

Zobacz też

C4 Cactus Najlepszym Małym SUV-em w Brazylii

Citroen i tajemnica operacji Dragon. Szpiedzy, samochody, Wielki Mur

Renault Twizy zelektryzowało śnieżne noce Festiwalu Filmów Komediowych w Alpe d’Huez

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
8
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.