dacia jogger extreme 140 czyli z hybryda pod strzechy 08 Wiadomości
Wiadomości

Dacia Jogger kontra Toyota Proace City Verso i Ford Tourneo Connect. Który samochód wygrał?

autor Tomasz Nowicki
2025-05-15
citroen c3 3 Wiadomości
Wiadomości

Czy motoryzacja to wciąż domena mężczyzn? Citroën pokazuje zaskakujące wyniki badań

autor Tomasz Nowicki
2025-05-14
Leapmotor
Wiadomości

Leapmotor dostarczył już 1000 samochodów elektrycznych we Francji

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-19
Emmanuel Macron 1 Wiadomości
Wiadomości

Emmanuel Macron bije na alarm: „Unia Europejska zabiła konkurencyjność naszej motoryzacji, czas na zmiany”

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
movildad Wiadomości
Wiadomości

Free2move nagrodzone za rewolucję w mobilności miejskiej w Madrycie

autor Tomasz Nowicki
2025-05-14
Renault Clio
Wiadomości

Nowe Renault Clio TCe 90 z automatem. Ile kosztuje i co ma w wyposażeniu?

autor Gabi Rusek
2025-05-17
peugeot 408 Wiadomości
Wiadomości

Peugeot nie będzie producentem taniego elektryka za 20 tys. euro – mówi szef marki

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-17

Najnowsze komentarze

  • Juras - Emmanuel Macron bije na alarm: „Unia Europejska zabiła konkurencyjność naszej motoryzacji, czas na zmiany”
  • Edek - Nowe Renault Clio TCe 90 z automatem. Ile kosztuje i co ma w wyposażeniu?
  • Slawo - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie
  • C5x7 - Citroën CX GTi Turbo – francuska definicja prędkości i komfortu kontra BMW M535i i Rover Vitesse
  • Edek - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie
  • Edek - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie
  • Anonimowo - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

Test: Opel Mokka robi duże wrażenie i nie chodzi tylko o wygląd – pierwsza jazda. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2021-02-27
w Wiadomości, Testy, Opel - testy i opinie
Czas czytania 8 minut
1.8k
A A
8
Opel Mokka 2021, Mokka-e

Nowy Opel Mokka zmienił się prawie nie do poznania i nie chodzi jedynie o wygląd zewnętrzny. Niemiecka marka proponuje nowe napędy i bardziej multimedialne wnętrze, które sprawiło, że na chwilę wyrzuciłam i-Cockpit Peugeota z pamięci.

W 2018 roku Opel zaprezentował koncepcyjny model GT X Experimenal z zapowiedzią, że właśnie tak będzie wyglądał samochód seryjny. Trudno było uwierzyć, że markę, która przyzwyczaiła nas do klasyki, stać na tak odważny krok a jednak. Opel pokazał wątpiącym co potrafi. Do prototypu nawiązywała już Corsa, ale w roku 2020 zobaczyliśmy prawdziwe urzeczywistnienie marzeń projektantów niemieckiego producenta. Za pomocą Vizora, czyli nowej twarzy modelu nakreślonej prostymi liniami, Mokka przeszła prawdziwą rewolucję stylistyczną. Sylwetkę modelu poprowadzono nisko i zwieńczono niewielkim spoilerem oraz uwypukleniem na klapie bagażnika. Efekt końcowy świetny, zwłaszcza w połączeniu z ciekawą kolorystyką i różnorodnością personalizacji nadwozia oraz felg.Opel Mokka 2021 28 scaled Wiadomości

Pure Panel czy i-Cockpit?

Opel zbudował swój model na platformie CMP, z której korzysta m.in. Peugeot 2008, ale trzeba przyznać, że oba samochody to dwa zupełnie różne podejścia do projektowania nadwozia oraz wnętrza. Jedno jest wspólne, w obu przypadkach: pierwsze wejście na pokład sprawia wrażenie, jakbyśmy zajęli miejsce w centrum dowodzenia lotami kosmicznymi a nie w samochodzie. Model spod znaku lwa przekonuje i-Cockpitem z malutką kierownicą, wirtualnymi zegarami i klawiszami zamiast zwykłych przycisków.Opel Mokka e 15 Wiadomości

Warto przeczytać!

PureTech 130

Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika

2025-05-19
Nowy Peugeot 208

Ile kosztuje nowy Peugeot 208? Polski cennik konkurenta Renault Clio w maju 2025

2025-05-19

Niemcy byli w szoku. Renault 19 16V prawie pokonał Volkswagena Golfa GTI w teście

2025-05-18

Opel Kadett City ma 50 lat – to była wersja dla młodych ludzi

2025-05-16

Opel Mokka sprawił, że szerzej otwarły mi się oczy z zaciekawienia za sprawą Pure Panelu. „Pure” czyli z angielskiego „czysty”, odnosi się do ograniczenia do minimum fizycznych przycisków. Co w zamian? Wyświetlacz rzecz jasna a właściwie dwa, które połączono w jedną całość, dodając trochę plastiku w fortepianowej czerni. Błyszczących i niestety łatwo przyjmujących kurz i odciski palców powierzchni jest w Mokce znacznie więcej, dlatego przygotujmy się na częste korzystanie ze ściereczki. „Czyszczenie”, czy też „detoksykacja”, jak określa zmiany w kabinie sama marka, nie objęły panelu klimatyzacji, którą wciąż obsłużymy intuicyjnym zestawem pokręteł.

Zupełnie inaczej niż w Peugeocie, zegary widoczne są za wieńcem dużej, regulowanej w dwóch płaszczyznach, kierownicy i to ułożenie na pewno znajdzie wielu zwolenników. Spodziewałam się bardziej sportowej pozycji za kółkiem, ale w Mokce siedzi się dosyć wysoko, prosto a fotel dobrze wspiera boki ciała przy dynamicznej jeździe. Zmęczonym plecom pomoże dodatkowo płatna opcja masażu. Cyfrowe zegary o przekątnej 12 cali nie przytłaczają nadmiarem informacji, jest tylko to, co potrzeba w danej chwili, w dodatku w nowoczesnym a wręcz futurystycznym wydaniu.Opel Mokka 2021 35 scaled Wiadomości

Drugi ekran służący do obsługi systemu multimedialnego znajduje się na wysokości wzroku kierowcy, jest ułożony pod kątem, czyli w taki sposób, by droga od oczu kierowcy do wyświetlacza była jak najkrótsza. W dodatku, działa całkiem responsywnie.

Praktyczność na drugim planie

Opel Mokka ma przyciągać uwagę i to udaje się modelowi znakomicie. Niemiecki producent zostawił funkcjonalność w tyle, ale przecież w ofercie jest jeszcze Crossland, który ma pełnić rolę tego rozważnego. Romantyzm to domena Mokki. Model jest mniejszy (4151 mm kontra 4229 mm) i ma skromniejszą przestrzeń bagażową wahającą się w elektrycznej wersji od 310 do maksymalnie 1060 litrów (od 410 do 1255 litrów w Crosslandzie). W poszukiwaniu haczyków trzymających pasy podczas składania tylnej kanapy i otworu do transportu długich przedmiotów musimy zajrzeć do wnętrza Crosslanda.Opel Mokka 2021 14 scaled Wiadomości

Schowek po stronie pasażera i w podłokietniku nie należą do największych, ale są, i to wystarczy. Raczej nie będzie to element decydujący przy wyborze auta. Mokka nadrabia pojemnymi kieszeniami po bokach i dużą podstawką na smartfon (w testowanej wersji z opcjonalną ładowarką indukcyjną) oraz płaską, regularną podłogą przestrzeni bagażowej po złożeniu foteli. Przyzwyczajenia może wymagać przycisk otwieranie bagażnika znajdujący się nad tablicą rejestracyjną oraz jak dla mnie, lokalizacja uchwytu do zamykania tylnej klapy ponieważ znajdziemy go tylko po prawej stronie. Czyżby Opel zapomniał o leworęcznych? ;-)

Jeden model różne rodzaje napędu

Nowy Opel Mokka-e dzieli silnik elektryczny o mocy 136 KM i maksymalnym momencie obrotowym 260 Nm z Peugeot ë-2008, Citroenem ë-C4 oraz Oplem Corsą-e. W zależności od tego, czy zależy nam na osiągach, czy zasięgu, Mokka posiada trzy tryby jazdy: Eco, Normalne i Sport regulowane przyciskiem na konsoli środkowej. Gdy odbieraliśmy auto przy 9 stopniach na plusie, wyświetlacz informował, że przejedziemy 300 km na pełnym akumulatorze, ale po zmianie ustawienia, liczba kilometrów dostosowywała się do wybranego stylu jazdy. Według cyklu WLTP crossover przejedzie maksymalnie 324 km. Opel Mokka 2021 11 scaled Wiadomości

W Eco zajedziemy dalej, ale moc pojazdu będzie mniejsza a przyspieszenie mniej zadowalające. Po zmianie na tryb Sport przyjemność z jazdy elektryczną Mokką była ogromna. Samochód potrafi dojechać do następnych świateł, jeszcze zanim pozostali kierowcy choćby pomyślą o wrzuceniu jedynki… Mokka rozpędza się od 0 do 100 km/h w czasie 9 sekund przed uzyskaniem maksymalnych 150 km/h.

Nowy Opel ma zupełnie inną charakterystykę jazdy niż Peugeot. Układ kierowniczy jest zestrojony sztywno, precyzyjnie i szybko przenosi ruchy kierowcy na koła. Crossover charakteryzuje się zwinnością, nie przechyla się podczas jazdy a zawieszenie całkiem nieźle radzi sobie z nierównościami na asfalcie, ale nowego Citroena C4 w tej kategorii nie pokona.Opel Mokka 2021 32 scaled Wiadomości

Czas ładowania jest różny w zależności od źródła prądu. Jeśli skorzystamy z szybkiej stacji o mocy 100 kW jesteśmy w stanie odzyskać 100 km zasięgu w 12 min. Z ładowarką o mocy 50 i 11 kW czas wydłuży się do odpowiednio 19 i 90 min. W tym ostatnim przypadku napełnienie baterii w 100% potrwa 5 godzin i 15 min. Oprócz silnika elektrycznego w gamie Mokki znajdziemy jeszcze jednostki benzynowe o pojemności 1,2 litra w wersjach o mocy 100 i 130 KM oraz diesla o pojemności 1,5 litra, który generuje 130 KM mocy.

Czy warto?

Opel wycenił nową Mokkę na prąd na 139.900 zł, czyli o 4 tys. zł drożej niż Citroën model ë-C4 i 10 tys. taniej od Peugeot ë-2008. Nowy model spod znaku błyskawicy powalczy na rynku z m.in. Hyundaiem Koną Electric, za którą musimy zapłacić 155.900 zł oraz Volkswagenem ID.3 startującym od 136.890 zł.Opel Mokka 2021 01 scaled Wiadomości

Do pierwszych jazd posłużył nam egzemplarz w najwyższej wersji wyposażenia Ultimate wyceniony na polskim rynku na 162.700 zł bez dodatków takich jak: podgrzewany fotel z funkcją masażu i regulacją podparcia lędźwiowego oraz ładowarka indukcyjna.

W ostatnich latach styl bierze górę nad funkcjonalnością, co doskonale pokazuje kurczenie się segmentu minivanów dlatego tak, wróżymy nowej Mokce spory sukces. Opel, podobnie jak pozostałe marki dawnego koncernu PSA, daje klientom dowolny wybór napędu a więc także opcję elektryczną, co jest dodatkowym atutem auta. Samochód wywarł na mnie bardzo dobre wrażenie a przede wszystkim stylistyka, nowoczesne wnętrze i równowaga pomiędzy precyzją prowadzenia a komfortem.

Nowy Opel Mokka-e – dane techniczne:

  • Długość: 4 151 mm
  • Wysokość: : 1 534 mm
  • Szerokość ze złożonymi/rozłożonymi lusterkami: 1 791/ 1 987 mm
  • Rozstaw osi: 2 561 mm
  • Rozstaw kół przód/tył: 1 548/1 545 mm
  • Pojemność bagażnika: 310 litrów
  • Pojemność po złożeniu siedzeń (do dachu): 1 060 litrów
  • Długość podłogi bez składania siedzeń: 667 mm
  • Masa własna: 1 598 kg
  • Dopuszczalna masa całkowita: 2 015 kg
  • Ładowność: 417 kg
  • Średnica zawracania między ścianami: 11,1 m
  • Pojemność energetyczna akumulatorów 50 kWh
  • Moc maksymalna: 100 kW/136 KM przy 3 673 – 10 000 obr./min
  • Maks. moment obrotowy: 260 Nm przy 300 – 3 673 obr./min
  • Prędkość maksymalna: 150 km/h
  • Przyspieszenie, 0-100 km/h: 9 s
  • Zasięg wg cyklu WLTP: 318 – 324 km
  • Zużycie energii: 17,8 – 17,4 kWh/100 km
Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

DSCOpel Mokka 2021 34 0929 WiadomościOpel Mokka 2021 20 WiadomościOpel Mokka 2021 21 WiadomościOpel Mokka 2021 22 WiadomościOpel Mokka 2021 23 WiadomościOpel Mokka 2021 24 WiadomościOpel Mokka 2021 25 WiadomościOpel Mokka 2021 27 WiadomościOpel Mokka 2021 28 WiadomościOpel Mokka 2021 29 WiadomościOpel logo, MokkaOpel Mokka 2021 32 WiadomościOpel MokkaOpel Mokka 2021 35 WiadomościOpel Mokka 2021 01 WiadomościOpel Mokka 2021 07 WiadomościOpel Mokka 2021, Mokka-eOpel Mokka 2021 19 WiadomościOpel Mokka 2021 18 WiadomościDSCOpel Mokka 2021 05 0803 WiadomościDSOpel Mokka 2021 31C 0884 WiadomościOpel Mokka 2021 02 WiadomościOpel Mokka 2021 03 WiadomościOpel Mokka 2021 04 WiadomościOpel Mokka 2021 06 WiadomościOpel Mokka 2021 08 WiadomościOpel Mokka 2021 09 WiadomościOpel Mokka 2021 10 WiadomościOpel Mokka 2021 11 WiadomościOpel Mokka 2021 12 WiadomościOpel Mokka 2021 13 WiadomościOpel Mokka 2021 14 WiadomościOpel Mokka 2021 15 WiadomościOpel Mokka 2021 16 WiadomościOpel Mokka 2021 17 WiadomościOpel Mokka e 15 Wiadomości
4 5 głosy
Ocena artykułu
Tagi: OpelMokka
Udostepnij676Tweet423Udostepnij118
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Zastępca redaktora naczelnego. Autorka artykułów, testów, relacji z wydarzeń motoryzacyjnych, poszukiwaczka ciekawostek. Miłośniczka podróży a w szczególności wędrówek górskich.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
8 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • renault scenic Wiadomości

    Nowy Renault Scenic za 42.900 zł? Tak, to oryginalna promocja marki w Polsce

    3113 udostępnienia
    Udostepnij 1245 Tweet 778
  • Używany Peugeot 508 II SW 2.0 BlueHDi od pierwszego właściciela. Przegląd krajowych ogłoszeń

    1410 udostępnienia
    Udostepnij 564 Tweet 353
  • Ile kosztuje najdroższa nowa Dacia Bigster z fabryczną instalacją LPG? Dwukolorowe nadwozie oraz szyberdach, maj 2025

    4471 udostępnienia
    Udostepnij 1788 Tweet 1118
  • Nowa Dacia Duster Journey+ 2025 Full Hybrid. Co ma na wyposażeniu i ile kosztuje?

    617 udostępnienia
    Udostepnij 247 Tweet 154

Testy samochodów

big Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën DS4 1.6 THP 200 – sposób na dobry humor. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2011-11-30
Nowa Dacia Spring 2024
Testy

Test: Dacia Spring już na polskich drogach. Jeździliśmy II generacją po Krakowie. Ale zmiana!

autor Małgorzata Kozikowska
2024-09-19
Citroën C6 – Frontansicht 1 26. März 2011 Düsseldorf Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C6 2.7 V6 HDi biturbo 208 KM 2008 – najbardziej komfortowa limuzyna świata? Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2008-01-17
ds 7 performance line francuskie pl 103 Wiadomości
Testy

Test: DS 7 Crossback 2.0 BlueHDi 180 KM – luksusowa awangarda w klasie premium. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2018-05-23
06. test używanego Peugeota 307 Pio307 Wiadomości
Testy

Test: używany Peugeot 307 SW 2.0 16V 2004 – obszerny test i opinie użytkownika. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2018-11-15

Najnowsze komentarze

  • Juras - Emmanuel Macron bije na alarm: „Unia Europejska zabiła konkurencyjność naszej motoryzacji, czas na zmiany”
  • Edek - Nowe Renault Clio TCe 90 z automatem. Ile kosztuje i co ma w wyposażeniu?
  • Slawo - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie
  • C5x7 - Citroën CX GTi Turbo – francuska definicja prędkości i komfortu kontra BMW M535i i Rover Vitesse
  • Edek - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie
  • Edek - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie
  • Anonimowo - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon

Zobacz też

Nowy Opel Grandland zaprezentowany: “Greenovation” Made by Opel

Stellantis Design Studio świętuje trzy lata kreatywności

Nowe serie specjalne PEUGEOT: 208 Active Pack, 3008 Style i 5008 Style

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
8
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz