• Najnowsze

Test: nowy Peugeot 208 Allure 100 KM – pierwsza jazda. Mistrz komfortu w mieście

2019-12-15
Renault Megane Scenic

Renault Megane Scenic będzie szkolił młodych mechaników w Gdańsku

2021-01-25
Duster Off Road Team Poland WOŚP

Duster Off Road Team Poland dla WOŚP – hałdy i górki GOP

2021-01-25
Renault Alcar

Renault Alcar z tytułem Dealer of the Year 2020

2021-01-25
DS 9

DS 9 E-Tense 225 – pierwsza jazda flagowym modelem DS Automobiles

2021-01-25

Peugeot nie nadąża z produkcją 208, zwłaszcza najwyższych wersji GT i GT Pack

2021-01-25
Renault Megane-e

Renault Megane-e przechodzi testy. Debiut w 2021 roku

2021-01-25

Elektrycznym Renault Zoe przejechaliśmy zimą już ponad dwa tysiące kilometrów

2021-01-25

Nowy Citroën C4 1.5 BlueHDi EAT8: pierwsza jazda w Polsce. ZDJĘCIA + FILM

2021-01-24

Renault Trucks skorzysta z w pełni elektrycznych autobusów przy przewozie swoich pracowników we Francji

2021-01-24

Citroen XM i Peugeot 605. Te niezwykłe klasyki skończą w tym roku 32 lata!

2021-01-24
poniedziałek, 25 stycznia, 2021
  • Reklama
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • TOP 100 Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
  • Testy
    • TOP 100 – testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Katalog samochodów
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Przeglądy Prasy
  • Artykuły
  • Wydarzenia
  • Dane techniczne
Brak wyników
temu
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Testy Peugeot - testy i opinie

Test: nowy Peugeot 208 Allure 100 KM – pierwsza jazda. Mistrz komfortu w mieście

Tomasz Nowicki Tomasz Nowicki
2019-12-15
w Peugeot - testy i opinie, Testy
Czas czytania10min czytania
137 5
11
152
UDOSTĘPNIEŃ
407
ODSŁON
UdostępnijTwitter

Zobacz również

Test: Nowa Dacia Sandero Stepway TCe 90 2021. Dopracowana w (prawie) każdym calu

Test: Czy nowy Opel Vivaro-e to przyszłość dostaw w mieście? Pierwsza jazda

Używana Dacia Sandero Stepway i 100.000 km z silnikiem 0.9 TCe

Nowy Peugeot 208 trafił na pierwsze jazdy do naszej redakcji. Pod maską znajduje się 1.2-litrowy 100-konny silnik PureTech, wyposażenie z 3D Cockpit włącznie. Do tego manualna skrzynia biegów. Jak sprawuje się ten samochód? Jest prawie doskonały. Wygląd, zawieszenie, dynamika – bardzo duży plus. 

Miałem wobec niego bardzo duże oczekiwania. To w końcu najnowsza generacja Peugeot, bazująca na rozwiązaniach znanych już z 508. W szczególności to nowa koncepcja kokpitu, z wysokiej jakości materiałami i zupełnie nowym wyświetlaczem dla kierowcy. Po raz pierwszy zastosowano tutaj 3D i-cockpit, który robi ogromne wrażenie. Ale zanim o tym opowiem, chciałem się skupić na stronie zewnętrznej. 

Zanim zaczniemy, jeszcze jeden wniosek. Po tysiącu kilometrów mogę powiedzieć jedno – konkurencja będzie miała bardzo duży orzech do zgryzienia. Trudno uniknąć porównań do takich samochodów jak choćby Volkswagen Polo, który wygląda przy 208 jak ubogi krewny. Peugeot mówi – co powoduje u naszych Czytelników sporo dyskusji – że zmierza w stronę segmentu premium i trzeba przyznać, że wychodzi mu to bardzo dobrze. Wrócę do tego wątku jeszcze później. 

Nowy Peugeot 208 z zewnątrz

Z zewnątrz Peugeot 208 wygląda dojrzale i wydaje się większy niż w rzeczywistości. Co ciekawe, jeżdżąc nim miałem cały czas wrażenie, że jest 2-3 centymetry za wysoki w stosunku do pierwotnego zamysłu projektantów. Ta wizualna masywność środka to wynik pracy projektantów nad miejscem nad głowę. Z przodu mamy aktualny grill, zęby lwa czyli światła do jazdy dziennej oraz reflektory w niewielkich, dynamicznie wyglądających obudowach – w tej wersji jest to full LED. O ile jednak przód wygląda świetnie, to tył jest rewelacyjny. Zresztą sami popatrzcie.

Na tył 208 mógłbym patrzeć naprawdę bez końca. Wąski czarny pas, świetnie zintegrowane z nim lampy tylne w postaci odcisku pazurów, linie, zmniejszająca optycznie ciężar maski – to po prostu robi ogromne wrażenie. I tutaj jedno bardzo praktyczne rozwiązanie , czyli umiejscowienie przycisku do otwierania klapy – w wyjątkowo dogodnym miejscu na wysokości ręki. 

Wrażenia nowości dodawał piękny jasnoniebieski kolor nadwozia. Jest on na tyle jasny, że mylił układ naświetlania naszego redakcyjnego aparatu i wyjątkowo pozytywny. Wyróżniał się w szare dni bardzo mocno. Lakier ten, zwany Vertigo, wymaga dopłaty 2.900 zł.

Nowy Peugeot 208 – wnętrze

O ile z zewnątrz samochód robi bardzo dobre wrażenie, to środek jest obłędny. Moim zdaniem w tej chwili w segmencie B nie ma nic, co można by było porównać z nowym 208. To jest połączenie nowoczesności i sztuki użytkowej. 

W wersji, którą testuje, miałem do dyspozycji wyświetlacz 3D i-cockpit. W największym skrócie polega to na tym, że przed kierowcą wyświetlacze są dwa, nałożone na siebie z pewnym odstępem. Dzięki temu wszystkie wskazania jakby wychodzą do kierowcy.

Tak wyglada wyświetlacz 3D w nowym #Peugeot208.

Gepostet von Francuskie.pl am Mittwoch, 11. Dezember 2019

Ciężko to pokazać na filmie, dlatego zachęcam Was do pójścia do salonu i zobaczenia tego efektu samemu. Wiele osób w komentarzach do naszego materiału na profilu facebookowym powątpiewało w sens takiego wyświetlacza – jakże się mylicie! Przesiadka do zwykłego samochodu uświadomiła mi jak szybko się przyzwyczaiłem do widoku 3D. Zegary można zmieniać, moim ulubionym widokiem jest nawigacja a drugim liczniki. W widoku liczników najbardziej mi się podobają mi się „skrzydła motyla”, które od dołu rozchylają się do góry, gdy samochód przyspiesza. 3D i-cockpit wygląda świetnie, jest zaprojektowany z dużą dbałością o użyteczność i wizualne piękno. Świetna sprawa! 

Drugi element to szeroki wyświetlacz pośrodku. Na nim wybieramy wszystkie funkcje samochodu – radio, nawigacja, temperatura. Steruje się tym dotykowo a pod ekranem jest podwójny rząd przycisków szybkiego dostępu. Wygodne, praktyczne i bardzo łatwe w obsłudze. Pod przyciskami jest jeszcze jedna dobrze przemyślana rzecz – zamykany mały schowek, który po otwarciu zmienia się w półeczkę z miejscem, gdzie można wygodnie odłożyć telefon, tak aby jednak było widać ekran. Pomysłowe – chociaż w tańszych wersjach tego niestety nie ma. 

Na środkowym, dość wąskim tunelu, są dwa nieduże miejsca na napoje, podłokietnik a w środki niewielki schowek. Znalazło się tu nawet miejsce na małą półeczkę na drobiazgi. 

Fotele z przodu są bardzo wygodne – nawet na dłuższej trasie jechało mi się komfortowo. Dostęp do wszystkiego jest bezproblemowy – kierowca ma każdy element sterowania na wyciągnięcie ręki. Dużym plusem jest ilość miejsca na szerokość z przodu – osiągnięto to przez sprytne ukształtowanie boczków drzwi. Siedząc w środku w nowym 208 wydaje się, że jest więcej miejsca niż w konkurencyjnych samochodach. 

Materiały wykończenia wnętrza są bardzo wysokiej klasy, podobnie jak w 508. Warto jednak dodać, że w dolnej części kabiny są miejsca, gdzie użyto bardziej standardowego plastiku i to powoduje pewien miks wrażeń wizualnych.

Żeby nie było samych zachwytów (szczerych!) – są drobne wpadki. Nie potrafię zrozumieć czemu we wnętrzu samochodu z niebieskim lakierem są zielonkawe wstawki na drzwiach. Byłyby odpowiednie w kolorze białym, niebieskim, albo nawet żółtym. Ale ten odcień zielonego mnie po prostu raził. Nie podobały mi się za to szerokie słupki środkowe. Przez to, że są szersze niż w poprzednich modelach, widoczność na boki bywa ograniczona – szczególnie jeśli fotel pasażera jest ustawiony tak, że zasłania widok na tylną prawą szybę.

Jeśli chodzi o miejsce na tylnej kanapie to jest jak w segmencie B – nie spodziewajmy się cudów, ale 4 dorosłych pojedzie 208ką bez problemu. Na wszystkich siedzeniach miejsca nad głową jest aż nadto. 

Wrażenia z jazdy. Zawieszenie wysokiej klasy

Nowy Peugeot 208 oferuje wysoki komfort jazdy. Tak dobrze zawieszonego samochodu już dawno nie testowałem. Zaczynam właśnie od zawieszenia, bo moim zdaniem to najmocniejszy punkt nowej 208-ki. Jest komfortowo, nie za miękko, nie za twardo, bardzo wygodnie – dziury odczuwa się dużo mniej, niż w przypadku innych małych aut. Wcześniej jeździłem przez kilka dni Toyotą Yaris, różnica na korzyść 208-ki jest ogromna. Zawieszenie pracuje też bardzo cicho, niezależnie od tego po czym jedziemy – nierówny asfalt, bruk czy teren.

Drugim plusem przy jeździe jest wyciszenie – nawet przy maksymalnych prędkościach w środku jest po prostu cicho. Dodaje to wrażenia przebywania w nieco innym samochodzie niż typowy miejski maluch klasy B. 

Sześciobiegowa skrzynia manualna pracuje bez zastrzeżeń, włączanie biegów jest bezproblemowe, musiałem tylko chwilę przyzwyczajać się do kształtu drążka zmiany biegów. Pierwsze wrażenie – to automat? 

Dużym plusem są systemy wspomagania jazdy – asystent pasa ruchu pracuje pewnie i nie interweniuje zbyt często. To duży plus, w produktach konkurencji zdarzają się nerwowe reakcje. Kierowca ma też do dyspozycji przełącznik trybów jazdy, w tej wersji Normal i Eco. Po włączeniu trybu ekonomicznego dynamika wyraźnie spada.

Silnik 

Pod maską mojego samochodu testowego znajdował się się najnowszej generacji silnik 1.2 litra PureTech o mocy 100 KM. Jest to jednostka trzycylindrowa, której dźwięk bardzo lubię, bo nasuwa mi wspomnienia z dawnego Citroena XM V6. Jak sprawuje się w 208? 

Dynamika jest bardzo dobra – zużycie paliwa przy bardzo ostrej jeździe nie przekraczało 7,5 litra na 100 kilometrów.  Wyciszenie w środku również dobre, z jednym wyjątkiem – kręcenie silnika do wysokich obrotów powodowało, że w środku pojawiał się już hałas. 

Dane fabryczne pokazują, że nowy 208 z tym silnikiem potrzebuje 9,9 sekundy do setki – ja miałem wrażenie, że jest to nieco mniej. Ale to zapewne złudzenie, wynikające z niewielkiej masy samochodu.

Nie ma za to znanych z innych marek konkurencji np. z Niemiec wibracji czy nieprzyjemnego dźwięku. 

Ile kosztuje nowy Peugeot 208? 

Konfigurator nowego Peugeot 208 pokazuje ceny od 53.900 złotych za wersję LIKE. Wersja Allure, którą testowaliśmy,  to już 73.900 złotych a GT Line już ponad 80.000 złotych. Ceny samochodów będą niestety jeszcze rosnąć, taki najwidoczniej mamy w Polsce klimat.

Podsumowanie. Czy to już segment premium? 

Nowy Peugeot 208 zdecydowanie wyróżnia się na tle konkurencji w tym segmencie. Największe plusy to nowoczesne, bardzo wygodne wnętrze, wyjątkowo komfortowe zawieszenie i wysokiej jakości materiały, użyte do wykończenia auta. Nie ma co ukrywać, że w porównaniu do poprzedniej generacji 208 to bardzo duży postęp. 

Za tym idą wyższe ceny a powinna iść jeszcze także zmiana w procedurach obsługi klienta i podejściu do sprzedaży. 

Więcej zdjęć znajdziecie w galerii poniżej.

Dziękujemy firmie Peugeot Polska za udostępnienie samochodu.

Galeria

Newsletter

5 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: 208Peugeot
Udostepnij79Tweet31Udostepnij9
Poprzedni

Ekaterina Stratieva nagrodzona podczas Peugeot Sport Awards w Paryżu

Następny

Sprzedał Renault 4 Top Gear. Samochód zostanie zniszczony

Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Następny
Sprzedał Renault 4 Top Gear. Samochód zostanie zniszczony

Sprzedał Renault 4 Top Gear. Samochód zostanie zniszczony

Renault Megane Concept czysty luksus z V6 pod maską

Renault Megane Concept - czysty luksus z V6 pod maską

Fiat

Fuzja Grupy PSA z koncernem Fiat ma poparcie rządu francuskiego

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
11 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Kalendarium

Maj 2021
Maj 29 - 30 2021

I Zlot Citroena BX

Maj 29 - 30 2021

I Zlot Citroena BX

Sierpień 2022
17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)
Sie 03 - 07 2022

17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)

Toruń
17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)
Sie 03 - 07 2022

17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)

Toruń
Nie odnaleziono wydarzeń!

Reklama

Polecamy

  • serwis mechaniczny Renault Warszawa
  • serwis blacharsko-lakierniczy Renault Warszawa
  • Facebook Twitter

    Komentarze

    • Anonimowo o Renault Megane-e przechodzi testy. Debiut w 2021 roku
    • adam o Renault Megane-e przechodzi testy. Debiut w 2021 roku
    • Anonimowo o Renault Megane-e przechodzi testy. Debiut w 2021 roku
    • Anonimowo o Renault Megane-e przechodzi testy. Debiut w 2021 roku
    • adam o Peugeot nie nadąża z produkcją 208, zwłaszcza najwyższych wersji GT i GT Pack
    • adam o Renault Megane-e przechodzi testy. Debiut w 2021 roku
    • Roman o Renault Megane-e przechodzi testy. Debiut w 2021 roku
    • Ron o Stellantis: czołowi dyrektorzy w firmie. Kto rządzi poszczególnymi markami?
    • Marcin o Citroen XM i Peugeot 605. Te niezwykłe klasyki skończą w tym roku 32 lata!
    • elektryk o Renault Zoe: jakie aplikacje mobilne dla samochodu elektrycznego?


    Aktualności ze świata motoryzacji

    • Renault Megane Scenic będzie szkolił młodych mechaników w Gdańsku
    • Duster Off Road Team Poland dla WOŚP – hałdy i górki GOP
    • Renault Alcar z tytułem Dealer of the Year 2020
    • DS 9 E-Tense 225 – pierwsza jazda flagowym modelem DS Automobiles
    • Peugeot nie nadąża z produkcją 208, zwłaszcza najwyższych wersji GT i GT Pack
    • Renault Megane-e przechodzi testy. Debiut w 2021 roku
    • Elektrycznym Renault Zoe przejechaliśmy zimą już ponad dwa tysiące kilometrów
    • Nowy Citroën C4 1.5 BlueHDi EAT8: pierwsza jazda w Polsce. ZDJĘCIA + FILM
    • Renault Trucks skorzysta z w pełni elektrycznych autobusów przy przewozie swoich pracowników we Francji
    • Citroen XM i Peugeot 605. Te niezwykłe klasyki skończą w tym roku 32 lata!


    Redakcja

    Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
    e-mail: [email protected]
    00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

    redaktor naczelny
    Krzysztof Gregorczyk
    [email protected]

    Kontakt w sprawie reklamy
    [email protected]



    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Brak wyników
    temu
    • Reklama
    • Wiadomości
    • Testy
    • Historia
    • Wyprawy
    • Przegląd Prasy
    • Artykuły
    • Dane techniczne

    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Witam ponownie!

    Zaloguj się

    Zapomniane hasło?

    Utwór®z nowe konto

    Wypełnij, aby się zarejestrować

    Wszystkie pola wymagane Zaloguj się

    Odzyskaj hasło

    Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

    Zaloguj się
    wpDiscuz
    11
    0
    Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
    ()
    x
    | Reply
    Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.