sobota, 21 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Testy Peugeot - testy i opinie

Test: nowy Peugeot 208 Allure 100 KM – pierwsza jazda. Mistrz komfortu w mieście

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2021-05-12
w Peugeot - testy i opinie, Testy
Czas czytania 10 minut
343 15
11
337
UDOSTĘPNIEŃ
1k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Test: DS 4 E-Tense 225 (PHEV) – luksusowy samochód kompaktowy, kwintesencja francuskości. Audi, BMW i Mercedes mają się czego obawiać.

Dacia Jogger 1.0 TCe 110 KM: spalanie, miejsce na tylnych siedzeniach, bagażnik

Test: Renault Master Furgon 2.3 dCi Quickshift – z rampą załadunkową. Opinie, spalanie, wady

Nowy Peugeot 208 trafił na pierwsze jazdy do naszej redakcji. Pod maską znajduje się 1.2-litrowy 100-konny silnik PureTech, wyposażenie z 3D Cockpit włącznie. Do tego manualna skrzynia biegów. Jak sprawuje się ten samochód? Jest prawie doskonały. Wygląd, zawieszenie, dynamika – bardzo duży plus. 

Miałem wobec niego bardzo duże oczekiwania. To w końcu najnowsza generacja Peugeot, bazująca na rozwiązaniach znanych już z 508. W szczególności to nowa koncepcja kokpitu, z wysokiej jakości materiałami i zupełnie nowym wyświetlaczem dla kierowcy. Po raz pierwszy zastosowano tutaj 3D i-cockpit, który robi ogromne wrażenie. Ale zanim o tym opowiem, chciałem się skupić na stronie zewnętrznej. 

Zanim zaczniemy, jeszcze jeden wniosek. Po tysiącu kilometrów mogę powiedzieć jedno – konkurencja będzie miała bardzo duży orzech do zgryzienia. Trudno uniknąć porównań do takich samochodów jak choćby Volkswagen Polo, który wygląda przy 208 jak ubogi krewny. Peugeot mówi – co powoduje u naszych Czytelników sporo dyskusji – że zmierza w stronę segmentu premium i trzeba przyznać, że wychodzi mu to bardzo dobrze. Wrócę do tego wątku jeszcze później. 

Nowy Peugeot 208 z zewnątrz

Z zewnątrz Peugeot 208 wygląda dojrzale i wydaje się większy niż w rzeczywistości. Co ciekawe, jeżdżąc nim miałem cały czas wrażenie, że jest 2-3 centymetry za wysoki w stosunku do pierwotnego zamysłu projektantów. Ta wizualna masywność środka to wynik pracy projektantów nad miejscem nad głowę. Z przodu mamy aktualny grill, zęby lwa czyli światła do jazdy dziennej oraz reflektory w niewielkich, dynamicznie wyglądających obudowach – w tej wersji jest to full LED. O ile jednak przód wygląda świetnie, to tył jest rewelacyjny. Zresztą sami popatrzcie.

Na tył 208 mógłbym patrzeć naprawdę bez końca. Wąski czarny pas, świetnie zintegrowane z nim lampy tylne w postaci odcisku pazurów, linie, zmniejszająca optycznie ciężar maski – to po prostu robi ogromne wrażenie. I tutaj jedno bardzo praktyczne rozwiązanie , czyli umiejscowienie przycisku do otwierania klapy – w wyjątkowo dogodnym miejscu na wysokości ręki. 

Wrażenia nowości dodawał piękny jasnoniebieski kolor nadwozia. Jest on na tyle jasny, że mylił układ naświetlania naszego redakcyjnego aparatu i wyjątkowo pozytywny. Wyróżniał się w szare dni bardzo mocno. Lakier ten, zwany Vertigo, wymaga dopłaty 2.900 zł.

Nowy Peugeot 208 – wnętrze

O ile z zewnątrz samochód robi bardzo dobre wrażenie, to środek jest obłędny. Moim zdaniem w tej chwili w segmencie B nie ma nic, co można by było porównać z nowym 208. To jest połączenie nowoczesności i sztuki użytkowej. 

W wersji, którą testuje, miałem do dyspozycji wyświetlacz 3D i-cockpit. W największym skrócie polega to na tym, że przed kierowcą wyświetlacze są dwa, nałożone na siebie z pewnym odstępem. Dzięki temu wszystkie wskazania jakby wychodzą do kierowcy.

Tak wyglada wyświetlacz 3D w nowym #Peugeot208.

Gepostet von Francuskie.pl am Mittwoch, 11. Dezember 2019

Ciężko to pokazać na filmie, dlatego zachęcam Was do pójścia do salonu i zobaczenia tego efektu samemu. Wiele osób w komentarzach do naszego materiału na profilu facebookowym powątpiewało w sens takiego wyświetlacza – jakże się mylicie! Przesiadka do zwykłego samochodu uświadomiła mi jak szybko się przyzwyczaiłem do widoku 3D. Zegary można zmieniać, moim ulubionym widokiem jest nawigacja a drugim liczniki. W widoku liczników najbardziej mi się podobają mi się „skrzydła motyla”, które od dołu rozchylają się do góry, gdy samochód przyspiesza. 3D i-cockpit wygląda świetnie, jest zaprojektowany z dużą dbałością o użyteczność i wizualne piękno. Świetna sprawa! 

Drugi element to szeroki wyświetlacz pośrodku. Na nim wybieramy wszystkie funkcje samochodu – radio, nawigacja, temperatura. Steruje się tym dotykowo a pod ekranem jest podwójny rząd przycisków szybkiego dostępu. Wygodne, praktyczne i bardzo łatwe w obsłudze. Pod przyciskami jest jeszcze jedna dobrze przemyślana rzecz – zamykany mały schowek, który po otwarciu zmienia się w półeczkę z miejscem, gdzie można wygodnie odłożyć telefon, tak aby jednak było widać ekran. Pomysłowe – chociaż w tańszych wersjach tego niestety nie ma. 

Na środkowym, dość wąskim tunelu, są dwa nieduże miejsca na napoje, podłokietnik a w środki niewielki schowek. Znalazło się tu nawet miejsce na małą półeczkę na drobiazgi. 

Fotele z przodu są bardzo wygodne – nawet na dłuższej trasie jechało mi się komfortowo. Dostęp do wszystkiego jest bezproblemowy – kierowca ma każdy element sterowania na wyciągnięcie ręki. Dużym plusem jest ilość miejsca na szerokość z przodu – osiągnięto to przez sprytne ukształtowanie boczków drzwi. Siedząc w środku w nowym 208 wydaje się, że jest więcej miejsca niż w konkurencyjnych samochodach. 

Materiały wykończenia wnętrza są bardzo wysokiej klasy, podobnie jak w 508. Warto jednak dodać, że w dolnej części kabiny są miejsca, gdzie użyto bardziej standardowego plastiku i to powoduje pewien miks wrażeń wizualnych.

Żeby nie było samych zachwytów (szczerych!) – są drobne wpadki. Nie potrafię zrozumieć czemu we wnętrzu samochodu z niebieskim lakierem są zielonkawe wstawki na drzwiach. Byłyby odpowiednie w kolorze białym, niebieskim, albo nawet żółtym. Ale ten odcień zielonego mnie po prostu raził. Nie podobały mi się za to szerokie słupki środkowe. Przez to, że są szersze niż w poprzednich modelach, widoczność na boki bywa ograniczona – szczególnie jeśli fotel pasażera jest ustawiony tak, że zasłania widok na tylną prawą szybę.

Jeśli chodzi o miejsce na tylnej kanapie to jest jak w segmencie B – nie spodziewajmy się cudów, ale 4 dorosłych pojedzie 208ką bez problemu. Na wszystkich siedzeniach miejsca nad głową jest aż nadto. 

Wrażenia z jazdy. Zawieszenie wysokiej klasy

Nowy Peugeot 208 oferuje wysoki komfort jazdy. Tak dobrze zawieszonego samochodu już dawno nie testowałem. Zaczynam właśnie od zawieszenia, bo moim zdaniem to najmocniejszy punkt nowej 208-ki. Jest komfortowo, nie za miękko, nie za twardo, bardzo wygodnie – dziury odczuwa się dużo mniej, niż w przypadku innych małych aut. Wcześniej jeździłem przez kilka dni Toyotą Yaris, różnica na korzyść 208-ki jest ogromna. Zawieszenie pracuje też bardzo cicho, niezależnie od tego po czym jedziemy – nierówny asfalt, bruk czy teren.

Drugim plusem przy jeździe jest wyciszenie – nawet przy maksymalnych prędkościach w środku jest po prostu cicho. Dodaje to wrażenia przebywania w nieco innym samochodzie niż typowy miejski maluch klasy B. 

Sześciobiegowa skrzynia manualna pracuje bez zastrzeżeń, włączanie biegów jest bezproblemowe, musiałem tylko chwilę przyzwyczajać się do kształtu drążka zmiany biegów. Pierwsze wrażenie – to automat? 

Dużym plusem są systemy wspomagania jazdy – asystent pasa ruchu pracuje pewnie i nie interweniuje zbyt często. To duży plus, w produktach konkurencji zdarzają się nerwowe reakcje. Kierowca ma też do dyspozycji przełącznik trybów jazdy, w tej wersji Normal i Eco. Po włączeniu trybu ekonomicznego dynamika wyraźnie spada.

Silnik 

Pod maską mojego samochodu testowego znajdował się się najnowszej generacji silnik 1.2 litra PureTech o mocy 100 KM. Jest to jednostka trzycylindrowa, której dźwięk bardzo lubię, bo nasuwa mi wspomnienia z dawnego Citroena XM V6. Jak sprawuje się w 208? 

Dynamika jest bardzo dobra – zużycie paliwa przy bardzo ostrej jeździe nie przekraczało 7,5 litra na 100 kilometrów.  Wyciszenie w środku również dobre, z jednym wyjątkiem – kręcenie silnika do wysokich obrotów powodowało, że w środku pojawiał się już hałas. 

Dane fabryczne pokazują, że nowy 208 z tym silnikiem potrzebuje 9,9 sekundy do setki – ja miałem wrażenie, że jest to nieco mniej. Ale to zapewne złudzenie, wynikające z niewielkiej masy samochodu.

Nie ma za to znanych z innych marek konkurencji np. z Niemiec wibracji czy nieprzyjemnego dźwięku. 

Ile kosztuje nowy Peugeot 208? 

Konfigurator nowego Peugeot 208 pokazuje ceny od 53.900 złotych za wersję LIKE. Wersja Allure, którą testowaliśmy,  to już 73.900 złotych a GT Line już ponad 80.000 złotych. Ceny samochodów będą niestety jeszcze rosnąć, taki najwidoczniej mamy w Polsce klimat.

Podsumowanie. Czy to już segment premium? 

Nowy Peugeot 208 zdecydowanie wyróżnia się na tle konkurencji w tym segmencie. Największe plusy to nowoczesne, bardzo wygodne wnętrze, wyjątkowo komfortowe zawieszenie i wysokiej jakości materiały, użyte do wykończenia auta. Nie ma co ukrywać, że w porównaniu do poprzedniej generacji 208 to bardzo duży postęp. 

Za tym idą wyższe ceny a powinna iść jeszcze także zmiana w procedurach obsługi klienta i podejściu do sprzedaży. 

Więcej zdjęć znajdziecie w galerii poniżej.

Dziękujemy firmie Peugeot Polska za udostępnienie samochodu.

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Originally posted 2019-12-15 10:16:49.

5 2 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 208Peugeot
Udostepnij153Tweet77Udostepnij21
Poprzedni

Renault Clio z nowym silnikiem o mocy 140 KM. Alternatywa dla hybrydy

Następny

Renault Polska uruchamia nowy program dla klientów Renault, Dacia i Alpine

Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Następny
Renault logo

Renault Polska uruchamia nowy program dla klientów Renault, Dacia i Alpine

Rusza sportowa akcja charytatywna. Każdy może pomóc!

António Félix Da Costa, Formuła E, DS Automobiles

Zespół DS Techeetah niepokonany w Monako - da Costa z pole position i zwycięstwem

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
11 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Zebra - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Roman - Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Roman - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Porto - Dacia Jogger i silnik 1.0 TCe 110 KM – jak to jeździ? Spalanie, dynamika, opinie.
  • Krzysztof Gregorczyk - Mazda 3 2.0 Skyactive 165 KM kontra Renault Mégane 1.3 TCe 160 KM. Który lepszy?
  • Krzysztof Gregorczyk - Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Klic - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Krzysztof Gregorczyk - Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Łopel - Stellantis rozpocznie przebudowę sieci dealerskiej w przyszłym roku. Do 5% prowizji za sprzedaż auta
  • R70 - Dacia Jogger 1.0 TCe 110 KM Comfort. Dobrze i tanio? Wnioski z podróży – polemika


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Lancia pokaże nowe modele. Będzie marką premium i zaprezentuje włoską elegancję
  • Citroën 2CV Ghan-1 – lekki samochód rozpoznawczy z działkiem i karabinem maszynowym
  • Siedem salonów luksusowej marki DS Automobiles w Polsce
  • Używany Renault Kangoo I – budżetowy kombivan dla rodziny i do pracy. Duży bagażnik i komfort jazdy
  • Dacia Duster to najtańszy SUV w utrzymaniu według ADAC
  • Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Citroën Xantia 1.8i z niewielkim przebiegiem na sprzedaż na… Florydzie
  • Grupa Renault szkoli polskich strażaków z pomocą nowego Megane E-Tech
  • Renault wzywa do debaty na temat testów bezpieczeństwa: „Chcemy rozsądku, nie kosztów”


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
11
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.