Citroën – sprawdź ofertę
Alfa Romeo – sprawdź ofertę
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia motoryzacji
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Kontakt
    • Redakcja
    • REKLAMA
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Testy

Test: Peugeot 308 GTi 260 KM i blondynka na pokładzie. Adam i He-Man w jednym? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2019-06-13
w Testy, Peugeot - testy i opinie
Czas czytania 8 minut
876
A A
5
peugeot 308 gti 270 117 Testy

Nowy Peugeot 308 GTi ma silnik o mocy 260 KM i jeździ niesamowicie. Ochrzciłam ten samochód potworkiem, bo z zewnątrz jest raczej niepozorny ale w środku drzemie prawdziwa bestia. Zacznijmy jednak od początku.

peugeot 308 gti 270 114 Testy

 

Niespodzianka z Peugeot

Pewnego wieczoru na wyświetlaczu mojego telefonu pojawił się numer długo wyczekiwanego rozmówcy – to chyba najbardziej zajęty człowiek na świecie jakiego znam. Dzwoni redaktor prowadzący, a to musi o po prostu zapowiadać super zabawę z jakimś ciekawym autem – pomyślałam. I nie wiedzieć czemu mój szósty zmysł podpowiedział mi, że będzie to Peugeot.

Peugeot 408 – reklama

Nie pomyliłam się. Krótka i zwięzła rozmowa nie dawała miejsca na wylewność. Peugeot 308 GTi jest Twój – usłyszałam. Jeździj, pisz i porównaj do zwykłego 308. Bo musicie wiedzieć, że przez lata ujeżdżałam ten model tyle, że z silnikiem diesla – zrobiłam nim 100.000 kilometrów, więc dość, by wiedzieć o nim więcej niż wszystko . Odbiór Peugeota wypadał rano a ja nie mogłam się doczekać. Kocham sportowe samochody. Nie tracąc czasu popędziłam do szafy odkurzyć moje pomarańczowe buciki Sparco i nazajutrz byłam gotowa, by  z samego rana odebrać kluczyki do tego małego potworka.

peugeot 308 gti 270 100 Testy

308 GTi od rana do wieczora. Lew kontra lew. 

O 8 rano zameldowałam się w redakcji Francuskie.pl z  z uśmiechem od ucha do ucha, żeby bez zbędnych procedur i gadania otrzymać kluczyk, a stópki wbite już miałam w butki do prowadzenia – chcąc uniknąć karcącego wzroku i grymasu na twarzy redaktora, gdybym znowu przybyła w szpilkach.

Byłam niecierpliwa, bo spotkanie z 308 GTi było powrotem do moich przygód z lwem, tylko o ile ten poprzedni był raczej spokojnym i ułożonym samcem z łagodnym temperamentem, to ten zapowiadał się ekscytująco – rasowy lew z charakterem. Albo inaczej – pamiętacie taki serial He-Man? Tam Adam, władca Eterni, zmieniał się w super-wojownika, jeżdżącego na tygrysie. Tutaj efekt jest bardzo podobny!

 

Wygląd zewnętrzny Peugeot 308 GTi, różnice ze zwykłym 308

Peugeot potrafi robić nadwozia tak, że jeśli chce, to się wyróżnia bardzo mocno, ale nie ostentacyjnie. Tak jest z nowym Peugeot 508. Nowy Peugeot 308 GTi również nie jest ostentacyjny. Dopiero bliższy rzut oka na detale pokazuje jak powinien wyglądać rasowy sportowy samochód. Poza kształtem nadwozia, wyraźnie widziałam obniżenie zderzaka wraz z agresywnymi wlotami powietrza, a monogramy w kontrastowym, czerwonym kolorze oraz fantastyczne dwukolorowe malowanie – białe i czarne są zapowiedzią czegoś niezwykłego. Poza tym naprawdę trudno dopatrzeć się jakichś różnic.

Całe auto postawione jest na pięknych felgach otulonych prawie naleśnikową warstwą opony i ukazujący czerwone zaciski – gdybym wiedziała, to użyłabym czerwonej szminki, żebyśmy z autkiem lepiej do siebie pasowali. Może następnym razem?

 W porównaniu do Peugeot 308 SW, którą jeździłam, nie ma tutaj listewek ze światłami do jazdy dziennej umiejscowionymi pod lampami, LEDowe kropeczki są po prostu wbudowane w klosze, co wspólnie
z ogromnymi wlotami powietrzna nadaję autu agresywny wygląd. Osobiście uwielbiam takie mocne przody, to jak pazur dzikiego kota lub hybryda na formie – tutaj panowie musicie wybaczyć, ale dziewczyny będą wiedzieć o czym piszę.

peugeot 308 gti 270 112 Testy

Wnętrze Peugeot 308 GTi

Dziewczyny często mówią, że wnętrze jest najważniejsze. Mam na ten temat swoje zdanie, ale nie zawsze się z nim zgadzam. Ale sprawdźmy… :) Wsiadam do środka i czuje się się jakbym odwiedziła dobrze znanego kolegę. Wnętrze wygląda prawie jak zwykła trzysta ósemka z tym jej eleganckim minimalizmem i stonowaną estetyką. Witaj w domu!

Ekran dotykowy, czyli minicentrum dowodzenia  jest umieszczony pomiędzy nawiewami i tu nic się nie zmieniło, praktycznie tak samo wygląda cała konsola, chociaż zauważalna jest wyższa jakość użytych materiałów np. skóra jest gruboziarnista i kontrastowymi czerwonymi przeszyciami (tutaj trochę wzdycham i znów żałuje, iż nie pomalowałam pazurków na czerwono). Ta wersja jest też bardziej zautomatyzowana w porównaniu do SW, mamy tu system bez kluczykowy, elektroniczny ręczny i kuszący guziczek SPORT, który w połączeniu z czerwonym napisem GTI na kierownicy brzmi jak obietnica dobrej zabawy!

Są jeszcze ekstremalnie wygodne fotele ze świetnym podparciem, jest przytulnie. Wszystko steruje się łatwo, wszystko jest w zasięgu ręki – ergonomia wzorowa. Jako rasowa blondynka gubię się w Volkswagenie i Volvo, niedobrze mi się robi na system sterowania w BMW a tutaj czuje się jak w domu. I ta mała sportowa kierownica – teraz wiem, że jest stworzona do szaleństw! Gdy jeździłam 1.6 HDi, szaleństwa było mniej. Ten lew ma zew sportu we krwi. Pardon, benzynie. Bo najważniejsze jest w nim serce.

peugeot 308 gti 270 117 Testy

Silnik: serce lwa jest jak dzwon, chociaż dźwięk z głośników

Pewnie wiecie już, że kocham duże silniki i ryk z rury wydechowej. Nowego Peugeot 308 GTi napędza jednak mniejsza, 1,6 litra turbo. To dzieło Peugeot Sport – mocny zawodnik. Musicie wiedzieć, że budzi mój szacunek – ma kute w aluminium tłoki i korbowody, że jest wzmocniona skrzynia biegów i inne fajne, mało zrozumiałe dla mnie rzeczy a wszystko po to, by osiągnąć lepsze przyspieszenie, a to jest to co takie blondynki jak ja lubią najbardziej. Peugeot zna się na rzeczy! 340 Nm przy 2100 obrotów – to robi dobrą robotę!

Warto wiedzieć, że poprzednia wersja Peugeot 308 GTi miała 270 KM, teraz pojawiło się 10 KM mniej. To wynik nowych wymagań w zakresie ochrony środowiska. Samochód można jednak zamawiać .

I teraz tak na marginesie. Nie wyobrażam sobie jednak elektrycznych samochodów sportowych. A pisząc ten tekst dla Was wyczytałam właśnie na Francuskie.pl, że Peugeot zaproponuje elektrycznego e-208 GTi. Hej, inżynierowie – a coś dla takich dziewczyn jak ja? Jak wy chcecie mnie namówić na jazdę bez dźwięku? Na brak wibracji? Nie… to nie to. A przecież nowy Peugeot 308 GTi już zmierza w tym kierunku. Jeszcze jest silnik, jeszcze jest 260 KM mocy ale… wyciszonych. W środku słychać go bardzo, ale to bardzo mało! Za to po włączeniu trybu sport mamy głośnikowe brzmienie. No nie, to jest słabe.

Naciskam guzik Start. W trybie standardowym w środku jest cicho jak makiem zasiał. Dopiero po przełączeniu na Sport zaczyna się zabawa. Zegary błyskają krwistą czerwienią, wszystko zaczyna działać nieco ostrzej i dynamicznej. Bieg za biegiem zaczyna się zabawa. Muszę wyjechać za miasto, bo ulice za bardzo kuszą. Diabelska natura bierze mnie we władanie, szczególnie gdy na horyzoncie pojawia się sportowy japoński konkurent Peugeota 308 GTi. Zaczyna się zabawa. On przyspiesza, ja przyspieszam. On zdziwiony, bo w lusterku widzi białego 308, który mógłby należeć do przedstawiciela handlowego. Prędkość rośnie błyskawicznie. Nie będę pisać, ile jechałam, ale ujmę to tak: 308 GTi 250 km/h osiąga bez żadnego wysiłku. Więcej chyba bym nie próbowała.

peugeot 308 gti 270 124 Testy

Spalanie? A kogo to obchodzi

Nowy Peugeot 308 GTi jest zadziwiająco oszczędny. Na tyle, że nawet sportowa jazda nie powodowała jakiegoś zbytniego wiru w baku. Wyjątkowo ten jeden jedyny raz nawet nie próbowałam sprawdzać, ile to jest, ale zatankowanie auta pod korek wystarczyło mi na wyjątkowo długą zabawę.

Czy warto kupić Peugeot 308 GTi? 

308 GTi kontynuuje tradycję dobrych hot hatchy Peugeot, która sięga gdzieś lat 80-tych. Mocny silnik, świetny wygląd, chociaż bez ostentacyjnych dodatków, doskonałe i praktyczne wnętrze oraz sprawna sześciobiegowa manualna skrzynia dostarczyły mi mnóstwo zabawy. W trybie normalnym to takie auto na co dzień, może nieco sztywne zawieszeniowo, ale jak najbardziej nadaje się do jazdy. Po naciśnięciu przycisku Sport zaczyna się szaleństwo, budzi się prawdziwy lew.

Samochód testowała dla Was: Joanna.

Zdjęcia: Jędrzej.

 

 


google news Testy
google preferowane Testy

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

peugeot 308 gti 270 100 Testypeugeot 308 gti 270 112 Testypeugeot 308 gti 270 114 Testypeugeot 308 gti 270 117 Testypeugeot 308 gti 270 124 Testy
0 0 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

Peugeot 2008 Vigo, Stellantis,

Stellantis Vigo czeka na odbicie rynku aut elektrycznych. Fabryka wykorzystuje 1/3 swoich mocy produkcyjnych

2025-11-16
ds 7 crossback

Citroën C5 Aircross, Peugeot 3008 i DS 7 Crossback: wycofanie 2.0 HDi było poważnym błędem Stellantis

2025-11-16

Citroën Xsara HDi kontra Peugeot 306 HDi, Renault Megane dTi oraz Ford Focus Ghia TDi

2025-11-16

TOP 10 marek samochodowych z największą ilością ofert na Otomoto

2025-11-16
Tagi: 308GTiPeugeot
Udostepnij356Tweet196Udostepnij55
Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości - gdy zacząłem chodzić fascynowały mnie koła samochodów. Citroën, Peugeot i Renault zawsze!

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
5 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • peugeot 407 2004 1280 80589c0441359c4e80589a8d30d444fa8f Testy

    Te modele Peugeot z silnikiem HDi są długowieczne. Duże przebiegi to żaden problem

    3463 udostępnienia
    Udostepnij 1385 Tweet 866
  • To najtańsza fabrycznie nowa Dacia Duster w Polsce. Ma LPG i można ją mieć od ręki! Listopad 2025

    3483 udostępnienia
    Udostepnij 1393 Tweet 871
  • Zamknijcie w cholerę to całe Electromobility Poland!

    2336 udostępnienia
    Udostepnij 934 Tweet 584
  • To najtańszy fabrycznie nowy Fiat Pandina w Polsce. Cena kusi a co z wyposażeniem?

    5194 udostępnienia
    Udostepnij 2078 Tweet 1299

Testy samochodów

03. Nowy Renault Talisman dCi 200 EDC Initiale Paris – elegancja i technologia 1 Testy
Testy

Test: Renault Talisman dCi 200 KM EDC Initiale Paris – elegancja i technologia. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2020-12-31
001. Renault Scenic IV – warty poznania Testy
Testy

Test: Renault Scenic IV dCi 130 KM – komfortowe auto rodzinne. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Krzysztof Gregorczyk
2017-03-02
ds9 kontra mercedes e Testy
DS - testy i opinie

Test: luksusowy DS 9 kontra Mercedes E 220d. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2020-10-23
mitsubishi outlander 1 Testy
Testy

Test: Mitsubishi Outlander PHEV 2.4 AT 4WD 306 KM Instyle Plus – klasyka z nowoczesną duszą

autor Grzegorz Traczewski
2025-10-11
leapmotor c10 bev test 2025 1 Testy
Testy

Test: Leapmotor C10 BEV „Miziany” 2025. Opinie, zalety, wady chińskiego elektryka

autor Grzegorz Traczewski
2025-07-23

Najnowsze komentarze

  • RRR - Test: Nowy Renault Austral Full Hybrid 200 KM oraz Espace Full Hybrid 200 KM. Aż 1100 km zasięgu
  • Rafał - Czy nowe Renault Twingo 2026 naprawdę przekona klientów? Pułapki mody retro
  • Anonim - To najtańsza fabrycznie nowa Dacia Duster w Polsce. Ma LPG i można ją mieć od ręki! Listopad 2025
  • Kulson - Francuscy dziennikarze przetestowali DS N°8 na autostradzie. Czy naprawdę przejedzie ponad 500 km?
  • Bodzio - Nowy komfortowy elektryczny SUV Citroën C5 Aircross Comfort Range już w polskich salonach
  • Roman - Czarne chmury nad salonami wielomarkowymi? Domy Stellantis mogą być przyczyną spadków sprzedaży koncernu
  • Anonimowo - Czarne chmury nad salonami wielomarkowymi? Domy Stellantis mogą być przyczyną spadków sprzedaży koncernu

Zobacz też

Po pierwszym dniu Rajdu Nowej Zelandii

Test: Citroën C3 1.4 VTi 75 KM 2010 – oszczędny benzynowy silnik i doskonała widoczność. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

Arval Pro – oferta wynajmu elektrycznych samochodów dostawczych dla firm

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
5
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz