Citroën – sprawdź ofertę
Alfa Romeo Stelvio – sprawdź ofertę
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia motoryzacji
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Kontakt
    • Redakcja
    • REKLAMA
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Testy

Test: Peugeot Partner Furgon Long 1.5 BlueHDi 130 KM – transport komfortowy. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2019-05-27
w Testy, Peugeot - testy i opinie
Czas czytania 8 minut
1.2k
A A
2
peugeot partner 2019 107 Testy

Czy nowy Peugeot Partner 1.5 BlueHDi z silnikiem o mocy 130 KM sprawdzi się w roli samochodu dostawczego? Wydaje się, że jego przedłużona wersja, którą mieliśmy okazję testować, nadaje się do tej roli znakomicie. Ale czy tak jest w rzeczywistości?

peugeot partner 2019 111 Testy

Partner z zewnątrz

Samochód dostawczy trudno chyba skonstruować inaczej, niż jako prostokątne pudełko z nieco ściętym przodem. Partner nie jest tu wyjątkiem, ale projektanci postanowili trochę złagodzić to wrażenie przetłoczeniami i dodatkami stylistycznymi. W efekcie powstał całkiem ładny projekt. Otrzymana przez nas do testów wersja miała dwoje przesuwanych drzwi po bokach i asymetryczne drzwi z tyłu. Umożliwia to bardzo wygodny dostęp i załadowanie różnego rodzaju przedmiotów czy paczek do środka.

Peugeot 408 – reklama

Samochód wygląda jednak bardzo nowocześnie i przyjemnie na niego popatrzeć. Raziły mnie jedynie zwykłe żarówki w lampach z tyłu i pozycyjne z przodu. Mamy XXI wiek, LED to nie jest aż tak wiele, by go nie montować.

Kabina kierowcy, wyposażenie i wyciszenie

Pierwsze wrażenie po wejściu do kabiny kierowcy to przestrzeń, przestrzeń i jeszcze raz przestrzeń. Nad głową i na boki jest jej bardzo dużo. Peugeot był bardzo hojny jeśli chodzi o to, co daje do dyspozycji kierowcy i pasażerom. A pasażerów może być aż dwóch, bo do dyspozycji mają coś w rodzaju podwójnego siedzenia. Jest ono stosunkowo wygodne, chociaż trzy dorosłe osoby już wygodnie mieć nie będą – a to z powodu szerokiej konsoli pośrodku auta i drążka zmiany skrzyni biegów.

Warto przeczytać!

peugeot 407 2004 1280 80589c0441359c4e80589a8d30d444fa8f Testy

Te modele Peugeot z silnikiem HDi są długowieczne. Duże przebiegi to żaden problem

2025-11-15
peugeot 204 cargo Testy

Peugeot 204 Fourgonnette i pół tony ładowności: mały dostawczak, który wyprzedził swoje czasy

2025-11-15

Stellantis wycofuje z rynku trzy modele dostawczaków na wodór. Ryzyko wycieków i pożarów

2025-11-14

Peugeot e-208 GTi o mocy 280 KM po raz pierwszy z Brazylii. Debiut na targach w Sao Paulo

2025-11-14

peugeot partner 2019 117 Testy

Wyposażenie tej wersji jest bardzo bogate – dwustrefowa klimatyzacja, czujniki parkowania, szerokokątna kamera, system ostrzegania przed zjazdem z pasa ruchu, korygujący kierowcę, analogowe i cyfrowe radio z nawigacją i pokazywaniem ruchu na żywo oraz Car Play / Android Auto do podłączenia smartfona. W prawej dolnej części ekranu jest złącze USB, które umożliwia ładowanie i przesyłanie danych. Materiały są niezłej jakości, utrzymane w szarej kolorystyce. Wnętrze ożywiają czerwone akcenty zegarów i podświetlenie. To wszystko sprawia, że jest tutaj prawie jak w osobówce. Prawie, bo są dwie istotne różnice.

peugeot partner 2019 124 Testy

Środkowe siedzenie pasażera można złożyć, tworząc coś w rodzaju blatu roboczego, na którym świetnie mieszczą się dokumenty lub komputer. W wersji, którą dostałem do testów miałem jeszcze coś w rodzaju przesuwanego i obracanego stolika. Nadawał się w sam raz do postawienia komputera i pisania niniejszego testu – co właśnie siedząc w kabinie Partnera czynię. Rozwiązanie to nazywa się Multiflex a producent życzy sobie za to dopłaty – około tysiąc złotych netto.

peugeot partner 2019 133 Testy

Zaraz za siedzeniami znajduje się ścianka działowa z okratowaną szybką, co powoduje, iż ma się wrażenie prowadzenia samochodu do przewozu niebezpiecznych osób. Ścianka jest metalu i nie posiada żadnego wygłuszenia, więc wszelkie dźwięki z tylnej części ładunkowej dochodzą dość wyraźnie. Na pewno głośno słychać strzał centralnego zamka, który dobiega przy ruszaniu niczym stuk iglicy. Wszelkie przedmioty, które obijają się o ściany kabiny, również słychać.

peugeot partner 2019 122 Testy

Samo wyciszenie samochodu jeśli chodzi o silnik i szum powietrza jest bardzo dobre. Gdzieś do 130 km/h w kabinie jest stosunkowo cicho ale nawet jazda z maksymalną prędkością nie powoduje jakiegoś nadmiernego dyskomfortu.

Imponująca przestrzeń ładunkowa – prawie 4m3

Przestrzeń ładunkowa ma imponujące 4 m3 bez kilku centymetrów. To naprawdę dużo! Można tu sporo przewieźć a załadowanie tego niewielkimi przedmiotami potrwa dość długo. Dlatego dobrze, że Partner ma dużo możliwości dostępu do tego wnętrza. W wersji, którą testowaliśmy były to przesuwane drzwi po bokach oraz asymetryczne drzwi tylne.

peugeot partner 2019 119 Testy

Jedne i drugie otwierają się stosunkowo szeroko, dzięki czemu dostęp jest bezproblemowy. W ramach testu przewiozłem Partnerem pralkę o klasycznych wymiarach – w środku zostało jeszcze bardzo dużo miejsca na inne przedmioty.

peugeot partner 2019 120 TestyCo ważne, producent zamontował w środku bardzo silne źródło światła, co znacząco ułatwiało wszelkie operacje wieczorem lub nocą. Przewożąc rzeczy trzeba jednak pamiętać o dwóch sprawach: po pierwsze, ściany nie są niczym osłonięte i łatwo je będzie zarysować, dlatego przydałoby się coś na nich zamontować dla ochrony, po drugie podłoga (opcjonalnie!) jest pokryta specyficznym antypoślizgowym tworzywem, które również warto jakoś zabezpieczyć, bo jednak jest podatne na zarysowania. Brak izolacji dźwiękowej powoduje, że jeśli cokolwiek będzie nam się obijać w środku o ścianki, usłyszymy to w kabinie kierowcy. Warto by wykleić wnętrze matami wygłuszającymi, które przy okazji zabezpieczą ściany. peugeot partner 2019 125 Testy

 

Peugeot Partner 1.5 BlueHDi 130 KM Furgon – ile kosztuje?

Wersja z testowanym silnikiem zaczyna się w cenniku Peugeot Polska od 78.000 złotych netto. Za 9 tysięcy więcej można kupić automat. Dopłacić jeszcze trzeba za wykładzinę antypoślizgową (500 zł), radio (cyfrowe z nawigacją kosztuje 3000 zł) czy pakiet czujników (1500 zł), dwustrefową klimatyzację (1310 zł) .

peugeot partner 2019 131 Testy

Najtańszy Partner w cenniku to wydatek 56 tysięcy złotych netto (wszystkie ceny na maj 2019). Konfigurator Peugeot znajduje się tutaj.

Peugeot Partner Long – wymiary i ładowność

  • Wymiary 1820 x 4753 mm
  • Wysokość użytkowa : 1200 mm
  • Długość użytkowa: 2167 mm
  • Objętość użytkowa : 3,9 m3
  • Ładowność : 950 kg

peugeot partner 2019 112 Testy

Jak jeździ oraz ile pali Peugeot Partner 1.5 BluehDi 130 KM Long?

Byłem zaskoczony, jak dynamiczny i szybki jest Peugeot Partner z tym silnikiem. Bez trudu można dynamicznie nim jeździć w mieście i na autostradzie. Bardzo szybko dochodzi do maksymalnej dozwolonej w Polsce prędkości a prędkość maksymalna wynosi ponad 180 km/h.

Sama jednostka napędowa jest nieduża i pod maską znajduje się jeszcze sporo miejsca. To zasługa wysokiego i stosunkowo szerokiego nadwozia.

peugeot partner 2019 126 Testy

Powyżej 130 km/h do głosu dochodzi opór powietrza i samochód zaczyna palić średnio powyżej 10 litrów na 100 kilometrów. Ale wystarczy tylko trochę zredukować prędkość, by bez problemu osiągnąć wartości zbliżone do nieco ponad pięciu litrów na 100 kilometrów. Moja trasa testowa wiodła z Warszawy za Berlin, później do Bydgoszczy a do stolicy wracałem malowniczymi drogami bocznymi nad Wisłą, przez Ciechocinek, Nieszawę i potem dalej mało uczęszczanymi asfaltami cały czas wzdłuż rzeki. Na tym ostatnim odcinku spalanie spadło do 4,7 litra na 100 kilometrów. Bardzo oszczędne auto.

peugeot partner 2019 115 Testy

Zachowując rozsądek można więc na stację benzynową zajeżdżać dość rzadko. I na koniec zachęta do podróżowania wzdłuż Wisły. Jak już wspomniałem, trasa testowa wiodła między innymi przez Ciechocinek i Nieszawę. Samo miasteczko należy do bardzo urokliwych a jest tam także przeprawa.

peugeot partner 2019 131 TestyNieszawę polecam każdemu – przepłynięcie Wisły promem przy wezbranej wodzie to ciekawe przeżycie. Na zdjęciu poniżej widzicie jak prom odbija by przewieźć samochody pasażerów z powrotem do Nieszawy a Peugeot Partner czeka na dalszy ciąg podróży. To wielka atrakcja turystyczna tych okolic, bo jednostka o napędzie boczno-kołowym jest jedyną taką w Polsce.

peugeot partner 2019 130 Testy

Podsumowując, Peugeot Partner Furgon w przedłużonej wersji okazał się zaskakująco wygodnym autem, które mało ma cech typowego dostawczaka a dużo wygodnej osobówki i kierowca takiego auta będzie na pewno zadowolony, mając takie narzędzie w pracy.

Dziękuję Peugeot Polska za udostępnienie samochodu do testów.

 


google news Testy
google preferowane Testy

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

peugeot partner 2019 121 Testypeugeot partner 2019 120 Testypeugeot partner 2019 119 Testypeugeot partner 2019 118 Testypeugeot partner 2019 117 Testypeugeot partner 2019 116 Testypeugeot partner 2019 115 Testypeugeot partner 2019 113 Testypeugeot partner 2019 114 Testypeugeot partner 2019 112 Testypeugeot partner 2019 111 Testypeugeot partner 2019 108 Testypeugeot partner 2019 110 Testypeugeot partner 2019 109 Testypeugeot partner 2019 107 Testypeugeot partner 2019 106 Testypeugeot partner 2019 104 Testypeugeot partner 2019 105 Testypeugeot partner 2019 103 Testypeugeot partner 2019 102 Testypeugeot partner 2019 100 Testypeugeot partner 2019 101 Testypeugeot partner 2019 135 Testypeugeot partner 2019 134 Testypeugeot partner 2019 133 Testypeugeot partner 2019 131 Testypeugeot partner 2019 132 Testypeugeot partner 2019 130 Testypeugeot partner 2019 129 Testypeugeot partner 2019 128 Testypeugeot partner 2019 127 Testypeugeot partner 2019 124 Testypeugeot partner 2019 126 Testypeugeot partner 2019 125 Testypeugeot partner 2019 122 Testypeugeot partner 2019 123 Testy
0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: PeugeotPartner
Udostepnij573Tweet286Udostepnij80
Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości - gdy zacząłem chodzić fascynowały mnie koła samochodów. Citroën, Peugeot i Renault zawsze!

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
2 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Fiat Pandina

    To najtańszy fabrycznie nowy Fiat Pandina w Polsce. Cena kusi a co z wyposażeniem?

    3076 udostępnienia
    Udostepnij 1230 Tweet 769
  • Nowy Renault Boreal doceniony przez dziennikarzy. Najlepszy kompaktowy SUV

    2070 udostępnienia
    Udostepnij 828 Tweet 518
  • 3-4 l/100 km? Weekend z Dacią Bigster 1.8 Full Hybrid

    1113 udostępnienia
    Udostepnij 445 Tweet 278
  • To najdroższa Dacia Bigster oferowana od ręki w Polsce, ale nadal tańsza niż podstawowa Toyota RAV4

    6459 udostępnienia
    Udostepnij 2584 Tweet 1615

Testy samochodów

01. Test Citroën C4 1.2 PureTech 130 MoreLife Testy
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C4 1.2 PureTech 130 KM MoreLife. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Krzysztof Gregorczyk
2016-03-18
IMG 0680 Testy
Testy

Test: Peugeot 5008 BlueHDi 1.6 120 KM – większy, lepszy i tak samo piękny. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Małgorzata Kozikowska
2017-09-14
01. Renault Laguna Grandtour w teście Francuskie.pl Testy
Testy

Renault Laguna Grandtour Limited 2.0 dCi 150 KM – Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2015-02-04
renault master 2025 8 scaled Testy
Testy

Test: Nowy Renault Master 2.0 dCi 170 KM. Zalety, wady, polski cennik, opinie, jazda i spalanie

autor Małgorzata Kozikowska
2025-04-12
renault megane grandtour 1 2 tce automat 2014 1 1024x6821 Testy
Testy

Test: Renault Megane Grandtour Bose 1.2 130 KM EDC – z automatem wygodniej. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Tomasz Nowicki
2014-11-01

Najnowsze komentarze

  • Arczi_NH - To najtańsza fabrycznie nowa Dacia Duster w Polsce. Ma LPG i można ją mieć od ręki! Listopad 2025
  • Anonimowo - Europa chce ratować swoją motoryzację. Oto szczegóły planu, ale czy on zadziała?
  • Inny Anonimowy - Nowy DS 3 ÉDITION FRANCE 2025 gwiazdą w Pałacu Elizejskim
  • Krzysztof - Te modele Peugeot z silnikiem HDi są długowieczne. Duże przebiegi to żaden problem
  • Anonimowo - Europa chce ratować swoją motoryzację. Oto szczegóły planu, ale czy on zadziała?
  • seb - Europa chce ratować swoją motoryzację. Oto szczegóły planu, ale czy on zadziała?
  • Roman - Producenci wracają do silników spalinowych V6 i V8. Co na to Europa?

Zobacz też

Polski rynek nowych aut po I kwartale 2023 – jak radziły sobie Citroën, Peugeot i Renault?

Test: Peugeot 5008 1.6 THP 165 KM z automatem: dwa tysiące kilometrów po górach Nowej Zelandii. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

Peugeot 807 – lekko odświeżona elegancja

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
2
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz