Fabrycznie nowy Renault Kadjar w wersji Life pojawił się w redakcji Francuskie.pl w marcu 2019 r. Samochód jeździ na co dzień po mieście a raz – dwa razy w tygodniu w krótsze lub dłuższe trasy. Na liczniku mamy w tej chwili 30 tys. kilometrów, czas więc na kolejny raport z jazd.
Po zakupie zmieniliśmy w nim radio, na takie 10″ z Androidem, samochód dostał też świetne opony całoroczne Michelin CrossClimate Plus. Są cichsze i bardziej miękkie od fabrycznych Bridgestoneów. Auto otrzymało przyciemnienie tylnych szyb i głośniki Focal.
Najmocniejszą stroną Renault Kadjara jest niewątpliwie silnik 1.3 TCe o mocy 140 KM. Mieliśmy okazję sprawdzić go w górach – kilkukrotnie wypady za Chrzanów, w Beskidy i Tatry pokazały jego zaskakującą cechę, niskie spalanie. Mimo górskich warunków średnie spalanie spadło, o czym za moment. Silnik jest cichy, dynamiczny i bardzo dobrze współgra z 6-biegową manualną skrzynią, na autostradzie przy prędkościach rzędu 140 km/h także stosunkowo cichy. Do setki przyspiesza poniżej 10 sekund.
Niedawno pisaliśmy o tym, że Kadjar uzyskał doskonały wynik w teście łosia. Okazał się najlepszy spośród konkurentów. Renault Kadjar ma też bardzo obszerne i wygodne wnętrze. Nawet zapakowanie pięciu osób z bagażem nie jest jakimś problemem.
W zakresie obsługi serwisowej samochód przeszedł przegląd po 30.000 km. W ramach tego olej i filtry, dodatkowo poprosiliśmy o wymianę wycieraczek, które po wielu deszczowych miesiącach (zamiast zimy jesień) były już trochę zużyte. Koszt całości 900 zł. Kolejną wymianę oleju planujemy przy przebiegu 45.000 km.
W konfiguratorze Renault cena nowego Kadjara zaczyna się od 89.900 zł. W cenie otrzymuje się m.in. kartę hands free, 17″ felgi i manualną klimatyzację. Wersja Life, którą jeździmy, jest już niestety niedostępna – była tańsza o 10.000 zł.
Średnie spalanie Kadjara od początku testu spadło. Po wyjazdach w góry i trzech tysiącach kilometrów na autostradach wynosi 7l/100 km. Poprzedni wynik to 7,3 l/100 km.
Więcej na temat tego samochodu?
- Nowy Renault Kadjar w podstawowej wersji. Czy warto?
- Renault Kadjar 1.3 TCE Life po 8000 kilometrów
- Ile pali Kadjar 1.3 TCE 140 KM?
- Nowy Renault Kadjar 1.3 TCE – pierwsze wrażenia ,wyposażenie i dane techniczne
- Radio z Androidem do samochodu – czy warto kupić?
- Jak poprawić dźwięk w samochodzie? Wymiana fabrycznych głośników
Przed nami jeszcze 70.000 km z Kadjarem.
Najnowsze komentarze