ds 7 Wiadomości
Wiadomości

SUV-y podbijają Europę. Dlaczego kierowcy tak chętnie wybierają te auta?

autor Tomasz Nowicki
2025-05-17
Nowy Peugeot 208
Wiadomości

Ile kosztuje nowy Peugeot 208? Polski cennik konkurenta Renault Clio w maju 2025

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-19
dacia bigster 2025 1 Wiadomości
Wiadomości

7 najtańszych nowych samochodów Dacia i Renault z fabryczną instalacją LPG. Cennik maj 2025

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
renault scenic 1 Wiadomości
Renault

Polski cennik Renault z roku 2000. Twingo za 29.900 zł, Espace V6 za 191.950 zł

autor Tomasz Nowicki
2025-05-19
Renault Master
Wiadomości

Renault Master zdobywa uznanie ekspertów i czytelników „Trade Van Driver”

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-16
Alfa Romeo Junior
Wiadomości

Alfa Romeo Junior i Junior Zagato 1600 na zlocie Forza Italia 2025

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-16
peugeot z napedem phev teraz tanszy o nawet 6450 euro peugeot 408 Wiadomości
Wiadomości

Nowa strategia marki Peugeot: Trzy filary przyszłości – przyjemność z jazdy, francuski styl i trwałość

autor Tomasz Nowicki
2025-05-17

Najnowsze komentarze

  • Jaca - Ile kosztuje nowy Peugeot 208? Polski cennik konkurenta Renault Clio w maju 2025
  • Sergiusz - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Anonimowo - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Damian - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Anonimowo - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • tommo - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Damian - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Testy

Test: Nowy Renault Kadjar 1.3 TCe 140 KM z automatem i dwa tygodnie w gorącym mieście. SUV po francusku. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2020-12-09
w Testy, Renault - testy i opinie
Czas czytania 11 minut
2.1k
A A
5
renault kadjar 1 3 tce 140 automat 101 Wiadomości

Nowy Renault Kadjar z silnikiem 1.3 TCe o mocy 140 KM, automatyczną skrzynią biegów, dwustrefową klimatyzacją i szklanym dachem trafił do redakcji Francuskie.pl dwa tygodnie temu. Jeździłem nim głównie po stolicy, a traf chciał, że był to czas największych upałów. Dodam jeszcze, że był w bardzo wyróżniającym się, czerwonym kolorze. Czy warto go kupić? 

Kadjar to jeden z najładniejszych SUVów na rynku

renault kadjar 1 3 tce 140 automat 108 Wiadomości

Trzeba przyznać, że jeśli chodzi o projektowanie samochodów, Renault jest bardzo konsekwentne. Linia Kadjara to bardzo eleganckie przetłoczenia i obłości, które wyglądają o wiele bardziej interesująco niż wyciosane produkty Volkswagena czy Kia. Uroku Kadjarowi dodawała też mocna czerwień, ale nawet w najtańszym białym jest mu mocno do twarzy. Wysoka wersja wyposażenia oznaczała też stylistyczne smaczki – chromowane relingi, różne drobne dodatki. Całość prezentuje się nadzwyczaj elegancko i solidnie. 

renault kadjar 1 3 tce 140 automat 100 Wiadomości

Warto przeczytać!

Nissan Juke 1.6 Hybrid 143

Test: Nissan Juke 1.6 Hybrid 143 N-Sport, czyli crossover z pomysłem i na sportowo. 1000 km za nami

2025-05-19
Renault Master

250 sztuk Renault Master do transportu pacjentów. Nowe zamówienie firmy EMED

2025-05-19

Części samochodu, które kosztują majątek. Naprawa lub wymiana może poważnie nadszarpnąć budżet

2025-05-19

Renault Austral odniósł ogromny sukces. Ponad 200.000 sprzedanych egzemplarzy

2025-05-19

Z przodu znajduje się duże logo Renault a pod kloszami reflektory LED. Ku mojemu zaskoczeniu dawały mniej światła, niż klasyczne żarówki, chociaż jadąc w nocy sprawiały lepsze wrażenie, bo dają zdecydowanie równiej rozłożony strumień światła. Bardziej szczegółowo odniosłem się do tego w naszym tekście: reflektory LED czy soczewkowe. 

renault kadjar 1 3 tce 140 automat 114 Wiadomości

Opony były zamontowane na 18-calowych felgach i to powodowało, że samochód wydaje się większy. Kadjar bardzo pozytywnie wyróżnia się na ulicy i nawet jeśli stoi obok innego SUVa od razu wiadomo, który to Renault. Bez wyjątku podobał się też wszystkim kobietom, które pytałem o zdanie. 

renault kadjar 1 3 tce 140 automat 106 Wiadomości

Bogate, przestronne i wygodne wnętrze

Fotele regulowane na wysokość, wydłużane siedziska, niezłej jakości półskórzana tapicerka – to duże plusy wnętrza Kadjara. Dla mnie najbardziej istotne było to, że nawet długie podróżowanie w miejskich gęstych korkach nie powodowało zmęczenia. Jest po prostu wygodnie a każdy ma sporo miejsca. Część przejazdów odbywałem w pięć dorosłych osób na pokładzie, co jest dość wymagającym testem dla wielu samochodów i Kadjar dawał sobie z tym radę a nikt nie narzekał – nie tylko dlatego, że we wnętrzu było przyjemnie chłodno. Rozstaw osi Kadjara wynosi 2646 mm, ale warto podkreślić, że miejsca na nogi również nie brakuje. 

renault kadjar 1 3 tce 140 automat 107 Wiadomości

Pośrodku konsoli mamy nieduży jak na dzisiejsze standardy ekran. Wiadomo już, że w nowej generacji Kadjara będzie on umieszczony pionowo i znacznie większy. System multimedialny Renault obsługuje się szybko i bezproblemowo – w redakcji mamy Captura i Kadjara, więc mi osobiście ustawienie wszystkie zajmuje dosłownie chwilę i jest wyjątkowo intuicyjne. System działa bardzo szybko i ma możliwość przełączania między kontrastowym trybem dziennym a nocnym, co bardzo poprawia czytelność w tak jasne dni jak teraz. Kadjar był wyposażony w czujniki i kamerę cofania – i tutaj prośba do Renault – zmieńcie w końcu dźwięk zbliżania się do przeszkody… 

renault kadjar 1 3 tce 140 automat 122 Wiadomości

Pewnym minusem wnętrza, który zauważyłem, były nakładki z tworzywa udającego aluminium na drzwiach i na tunelu środkowym. Samochód miał 10.000 kilometrów przebiegu a one miały mikroryski. W naszym redakcyjnym Kadjarze Life ich nie ma i chociaż wnętrze wygląda przez to szarzej, to nic się w tym miejscu nie rysuje. 

Schowków jest sporo, mi osobiście bardzo się podoba praktyczny dzielony schowek w podłokietniku. Jest część na drobne rzeczy, jest większy i głębszy schowek pod spodem. 

Testowy Kadjar był też wyposażony w panoramiczny dach z przesuwaną roletą. Z uwagi na panujące upały i słońce, które niemiłosiernie świeciło w czasie testu, jeździłem z zamkniętym dachem i tylko wczesnym porankiem i wieczorami mogłem odsunąć roletę co znakomicie zwiększa optycznie wnętrze. 

renault kadjar 1 3 tce 140 automat 120 Wiadomości

Dwustrefowa klimatyzacja ma też oddzielny nawiew na tył, co w te upały bardzo się przydawało, bo pasażerowie byli spragnieni zimnego powietrza jak kania dżdżu. Pod nawiewami, u dołu (czemu tak nisko!) są zlokalizowane dodatkowo dwa gniazda USB. I tutaj apel do Renault – zacznijcie w końcu montować zasilanie USB o wyższej mocy – 500 mA to dzisiaj trochę za mało… 

Porównanie wnętrza Kadjara w wersji INTENSE (z lewej) i LIFE (z prawej)

renault kadjar 1 3 tce 140 automat 116 Wiadomości
renault kadjar 1 3 tce 140 automat 115 Wiadomości

Kadjar ma bagażnik modułowy. Pojemność to 472 litry

Przewożenie ludzi to jedno, ale są też sytuację, w których trzeba przewieźć coś w bagażniku. Kadjar oferuje tutaj bagażnik modułowy, mniejsze drobne rzeczy można przewozić pod podwójną podłogą a dostęp do nich jest łatwy oraz intuicyjny. Bardzo lubię to rozwiązanie. Natomiast w przypadku, gdyby trzeba było wykorzystać pojemność maksymalnie, pokrywy podłogi (bo są dwie!) można po prostu zdjąć i zostawić w domu lub w garażu. 

Bagażnik ma 472 litry pojemności co samo w sobie jest sporą wartością. Tutaj ujawniają się wszystkie zalety SUVa. Wyższe nadwozie pozwala po prostu upakować więcej. 

Zawieszenie nastawione na komfort

Samochód jest nastawiony na komfort a wygoda zaczyna się od bezkluczykowego dostępu. To dzisiaj standard, ale wyjątkowo przydatny – choćby w czasie zakupów. 

renault kadjar 1 3 tce 140 automat 117 Wiadomości

Jak na rodzinne auto przystało, Renault Kadjar ma zawieszenie nastawione na przyjemne i komfortowe pokonywanie nierówności. Pod tym względem jest ono dużo przyjemniejsze niż np. w takich markach jak Volkswagen czy Kia. Zawieszenie jest też ciche a jego zachowanie na zakrętach pozwala swobodnie na kontrolowanie wszystkiego w ryzach. Tylko miłośnicy twardości i ostrej sportowej jazdy powinni omijać Kadjara, ale SUVy chyba jednak nie są do tego stworzone ze swojej natury – wysoko położony środek ciężkości oddziałuje na styl jazdy. 

Wyjątkowo nie miałem okazji sprawdzić jak Kadjar reaguje na boczne podmuchy wiatru. Pogoda wykluczała tego typu próbę. Drobne elementy poprawiające komfort jazdy to choćby wysuwany podłokietnik. 

Głośność

Kadjar jest generalnie dobrze wyciszonym samochodem, chociaż nie spodziewajmy się tutaj cudów. Do 140 km/h w środku można spokojnie rozmawiać bez podnoszenia głosu, później w kabinie pojawia się trochę więcej szumu. 

Natomiast z pewnym zdumieniem odkryłem, że Kadjar ze szklanym dachem jest nieco głośniejszy od takiego samochodu bez tej opcji. 

W mieście w ogóle nie odczuwa się problemu hałasu, za wyjątkiem sytuacji, w których mocno naciskałem pedał gazu, wtedy dźwięk silnika przebija się do kabiny. 

Mocne serce pod maską : 1.3 TCe o mocy 140 KM i automatyczna skrzynia biegów

renault kadjar 1 3 tce 140 automat 105 Wiadomości

Silnik 1.3 TCe o mocy 140 KM to stosunkowo nowa jednostka w gamie Renault. Mamy go również w naszym Kadjarze Life. Mogłem więc porównać średnie zużycie paliwa obu samochodów w zbliżonych warunkach. Ale zacznę od tego, jak silnik zachowuje się w połączeniu z siedmiobiegową skrzynią automatyczną EDC. Bo jest to połączenie całkiem udane. Dwie rzeczy mnie zaskoczyły w tym automacie – po pierwsze w 2019 roku nie spodziewałem się już klasycznego sterowania skrzynią. To przywodzi mi na myśl zdecydowanie starsze modele. Druga sprawa to sposób zmiany biegów – jest wyjątkowo płynny. Może nie jest tak idealnie, jak w przypadku skrzyni EAT8, którą znamy z Citroena czy Peugeot, ale EDC Renault daje radę. Do działania automatu trudno mieć jakieś większe zastrzeżenia, może ze 2-3 razy na 2 tygodnie zdarzyło się, że nie do końca chciał się zdecydować który bieg wybrać, poza tym działanie było szybkie i bezproblemowe – nawet w pięć osób z dużym obciążeniem. 

Czy 140 KM z małego silnika to dużo czy mało? I czy taki silnik daje sobie radę podczas wyprzedzania i na autostradzie? W mieście dynamika była zdecydowanie dobra. Na autostradzie Kadjar bez problemu dochodzi do przepisowych 140 km/h a jeśli trzeba przyspieszyć bardziej, też nie daje powodu do stresu. Oczywiście jazda pod dużym obciążeniem powoduje zwiększone zużycie paliwa a żeby to dokładnie sprawdzić podzieliłem test na tydzień jazdy dynamicznej i tydzień jaki jak emeryt w trybie eco. Różnica spalania wyniosła dokładnie 2 litry na 100 kilometrów.

Przy jeździe bardzo dynamicznej z klimatyzacją ustawioną na maksimum, Kadjar palił średnio 9,3 litra na 100 – zaznaczam, że było to w warunkach głównie miejskich, często w pięć osób i przy bardzo wysokich temperaturach. Przy jeździe ekonomicznej, z wykorzystaniem przycisku Eco, spalanie spadło do 7,3 litra na 100. W obu przypadkach piszę o średniej z całego tygodnia. 

Ile kosztuje Renault Kadjar? I jak na jego tle wygląda konkurencja? 

renault kadjar 1 3 tce 140 automat 109 Wiadomości

Najtańszy Renault Kadjar z automatem w wersji 140 EDC i wersji wyposażenia ZEN to wydatek 91.400 złotych. Testowana przez nas wersja INTENS oznacza już 100.900 złotych. Bliźniaczy Nissan Qashqai jest dostępny z automatem wyłącznie z mocniejszym silnikiem o mocy 160 KM i kosztuje w najwyższej wersji ponad 130 tysięcy złotych. Tiguan z 7-biegowym automatem i silnikiem 150 KM kosztuje 147.700 złotych, a Kia Sportage w lepszej wersji to wydatek ponad 110 tysięcy złotych. 

Podałem ceny obowiązuje na dzień 16.06.2019, bez uwzględniania promocji oraz indywidualnych negocjacji. 

renault kadjar 1 3 tce 140 automat 112 Wiadomości

Renault Kadjar – podsumowanie, plusy i minusy

Plusy

  • wygodne, obszerne wnętrze, komfortowe zawieszenie,
  • duży bagażnik, ustawny z podwójną podłogą, 
  • płynna zmiana biegów w automacie, 

Minusy

  • wysokie spalanie przy dynamicznie jeździe,
  • nieco większy hałas we wnętrzu w wersji ze szklanym dachem,
  • srebrne elementy wnętrza podatne na drobne zarysowania, 

 

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

renault kadjar 1 3 tce 140 automat 100 Wiadomościrenault kadjar 1 3 tce 140 automat 110 Wiadomościrenault kadjar 1 3 tce 140 automat 109 Wiadomościrenault kadjar 1 3 tce 140 automat 108 Wiadomościrenault kadjar 1 3 tce 140 automat 107 Wiadomościrenault kadjar 1 3 tce 140 automat 106 Wiadomościrenault kadjar 1 3 tce 140 automat 104 Wiadomościrenault kadjar 1 3 tce 140 automat 105 Wiadomościrenault kadjar 1 3 tce 140 automat 103 Wiadomościrenault kadjar 1 3 tce 140 automat 102 Wiadomościrenault kadjar 1 3 tce 140 automat 101 Wiadomościrenault kadjar 1 3 tce 140 automat 111 Wiadomościrenault kadjar 1 3 tce 140 automat 113 Wiadomościrenault kadjar 1 3 tce 140 automat 122 Wiadomościrenault kadjar 1 3 tce 140 automat 121 Wiadomościrenault kadjar 1 3 tce 140 automat 120 Wiadomościrenault kadjar 1 3 tce 140 automat 119 Wiadomościrenault kadjar 1 3 tce 140 automat 118 Wiadomościrenault kadjar 1 3 tce 140 automat 116 Wiadomościrenault kadjar 1 3 tce 140 automat 117 Wiadomościrenault kadjar 1 3 tce 140 automat 115 Wiadomościrenault kadjar 1 3 tce 140 automat 114 Wiadomościrenault kadjar 1 3 tce 140 automat 112 Wiadomościrenault kadjar 1 3 tce 140 automat 123 Wiadomości

Originally posted 2019-06-16 16:56:03.

3 2 głosy
Ocena artykułu
Tagi: RenaultKadjar
Udostepnij831Tweet463Udostepnij130
Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości - gdy zacząłem chodzić fascynowały mnie koła samochodów. Citroën, Peugeot i Renault zawsze!

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
5 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • PureTech 130

    Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika

    2294 udostępnienia
    Udostepnij 918 Tweet 574
  • Używany Peugeot 508 II SW 2.0 BlueHDi od pierwszego właściciela. Przegląd krajowych ogłoszeń

    1499 udostępnienia
    Udostepnij 600 Tweet 375
  • Nowy Renault Scenic za 42.900 zł? Tak, to oryginalna promocja marki w Polsce

    3302 udostępnienia
    Udostepnij 1321 Tweet 826
  • Nowy Peugeot 2008 III generacji już w przygotowaniu. Kiedy go zobaczymy w salonach?

    503 udostępnienia
    Udostepnij 201 Tweet 126

Testy samochodów

Peugeot 2008 1.2 PureTech 130
Wiadomości

Test: Peugeot 2008 1.2 PureTech 130 KM. Ale jak to? Bez i-Cockpitu 3D?! Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2020-10-25
dacia duster iii lpg eco g 100 sleep pack sposob na tanie podrozowanie i biwakowanie 001 Wiadomości
Testy

Test: Dacia Duster III LPG Eco-G 100 Sleep Pack – sposób na tanie podróżowanie i biwakowanie

autor Krzysztof Gregorczyk
2024-12-29
Peugeot 308 SW
Testy

Test: Peugeot 308 SW 1.5 BlueHDi 130. Nie ma to, jak wygodne kombi z oszczędnym dieslem. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2020-12-12
Peugeot 207cc #peugeot #peugeotemotions #207cc
Testy

Test: Peugeot 207 CC 1.6 THP 150 KM 2010 – czy warto kupić kabriolet lwa? Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2011-01-07
07. Renault Arkana E Tech Intens 145 – z hybryda na ekspresowkach Wiadomości
Testy

Test: Renault Arkana E-Tech Intens 145 KM. Czy hybryda ma sens na autostradzie? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2022-02-08

Najnowsze komentarze

  • Jaca - Ile kosztuje nowy Peugeot 208? Polski cennik konkurenta Renault Clio w maju 2025
  • Sergiusz - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Anonimowo - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Damian - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Anonimowo - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • tommo - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Damian - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika

Zobacz też

Renault rozszerza gwarancję na samochody w Indiach

Najtańszy używany samochód? Citroën Xsara – budżetowa propozycja godna uwagi

Nowa Dacia Duster w eleganckiej czerni, czyli limitowana edycja Black Collector

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
5
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz