renault 4 02 1 Wiadomości
Wiadomości

Renault 4 E-Tech electric świętuje ducha wolności: rusza festiv4L w Paryżu

autor Tomasz Nowicki
2025-05-14
dacia bigster journey najdrozsza Wiadomości
Wiadomości

Ile kosztuje najdroższa nowa Dacia Bigster z fabryczną instalacją LPG? Dwukolorowe nadwozie oraz szyberdach, maj 2025

autor Tomasz Nowicki
2025-05-17
ds 1 Wiadomości
Wiadomości

Jak ja kocham te stare graty! Nie zabierajcie mi ich, proszę!

autor Tomasz Nowicki
2025-05-14
peugeot inception e1747373945294 Wiadomości
Wiadomości

Peugeot i magia kina: gwiazda Inception Concept lśni na Festiwalu w Cannes 2025

autor Tomasz Nowicki
2025-05-16
Citroen C3 Aircross
Testy

Test: Citroën C3 Aircross 1.2 100 KM, czyli tani, komfortowy SUV już na polskich drogach. Pierwsza jazda

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-14
movildad Wiadomości
Wiadomości

Free2move nagrodzone za rewolucję w mobilności miejskiej w Madrycie

autor Tomasz Nowicki
2025-05-14
renault boreal Wiadomości
Wiadomości

Nowy 7-osobowy Renault Boreal przyłapany w czasie testów. Będzie wersja pickup?

autor Tomasz Nowicki
2025-05-14

Najnowsze komentarze

  • Edek - Nowe Renault Clio TCe 90 z automatem. Ile kosztuje i co ma w wyposażeniu?
  • Slawo - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie
  • C5x7 - Citroën CX GTi Turbo – francuska definicja prędkości i komfortu kontra BMW M535i i Rover Vitesse
  • Edek - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie
  • Edek - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie
  • Anonimowo - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Daniel - Dacia Jogger kontra Toyota Proace City Verso i Ford Tourneo Connect. Który samochód wygrał?
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Testy

Test: Renault Koleos FL Blue dCi 190 KM X-Tronic 4×4 – duży komfortowy SUV klasy biznes. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2021-02-28
w Testy, Renault - testy i opinie
Czas czytania 16 minut
2.1k
A A
24
renault koleos 2019 1 Wiadomości

Jest duży, ma mocny silnik i napęd na 4 koła oraz bezstopniową skrzynię biegów. W wersji Initiale Paris dostajemy jeszcze fantastyczne, bardzo komfortowe wnętrze. Nowy Koleos jest rasowym SUVem, w którym można poczuć się pewnie i bezpiecznie. Masa auta i skrzynia CVT mają jednak swoją cenę – dość wysokie zużycie paliwa. Jak sprawował się ten kosztujący blisko 170 tysięcy złotych samochód? Jego najmocniejszą stroną jest komfort, wygląd i bardzo bogate wyposażenie. 

Koleos jako model rozpoczął swoją historię w 2007 roku. Wtedy nie był zbyt popularny w Polsce, mimo to pojechaliśmy nim na wyjątkowy test – w 48h dookoła Polski. Auto przemknęło przez ofertę dość szybko i później dość długi czekaliśmy na kolejną generację, która pojawiła się w 2016. Testowaliśmy go jako pierwsza redakcja w Polsce.

Dwa lata temu jeździliśmy nową generacją Koleosa w Nowej Zelandii

Nasza redakcja testowała pierwszego Koleosa dwa lata temu w Nowej Zelandii. Przejechaliśmy wtedy 4 tysiące kilometrów. Wrażenia z tej długiej podróży znajdziecie tutaj. Teraz dostaliśmy do testów w Polsce odświeżoną wersję po faceliftingu.

https://www.youtube.com/watch?v=363jhkhDJwc

Ale czas z pięknych nowozelandzkich krajobrazów wrócić do Polski. A tutaj zaczęła się jesień, w czasie której Koleos przejechał z nami tysiąc kilometrów po mieście, na drogach podmiejskich i autostradach.

Koleos 2019 facelifting – jak wygląda z zewnątrz.

renault koleos 2019 18 Wiadomości

Z zewnątrz Koleos zyskał przede wszystkim nowy grill, światła, tylne lampy i przetłoczenia maski zgodne z najnowszą linią Renault. Na przodzie mamy więc masywny zderzak, potężne lampy z mocno zaznaczonymi konturami dzięki dziennym LEDom i reflektory LED. I trzeba przyznać, że ta linia Renault na drodze wygląda świetnie. Kiedy nowego Koleosa widzimy w lusterku wstecznym, wygląda na jeszcze większego.

Z boku wiele się nie zmieniło, natomiast zmiany mamy jeszcze w tylnej części samochodu, to przede wszystkim charakterystyczne wydłużone światła, które dochodzą prawie do znaczka z logo marki.

renault koleos 2019 19 Wiadomości

Nowy Koleos z zewnątrz wygląda masywnie, sprawia wrażenie dużego i mocnego samochodu. I taki rzeczywiście jest. Dużym atutem dla wielu kupujących będzie klasyczny wygląd.

Nasz testowy Koleos miał bardzo elegancki, wpadający we fiolet lakier nazywany przez producenta Amethyste. Wymaga on dopłaty 3.200 złotych i prezentuje się niezwykle elegancko. Koła to 19″, co podkreśla wielkość samochodu.

Wnętrze Initiale Paris zachwyca

Rozmiar ma znaczenie. Dzięki dużemu rozstawowi osi (2,7 metra) w środku jest przestronnie i komfortowo. Pasażerowie z tyłu mają dużo miejsca na nogi a dzięki wysokiej kanapie także świetny widok do przodu i komfortowe siedzenie. Na szerokość miejsca jest wystarczająco (auto ma ponad 1,8 metra szerokości) , chociaż siedząc z przodu nie czuje się tych dużych wymiarów – pomijając wysokość ma się wrażenie raczej kompaktowych wymiarów auta.

renault koleos 2019 9 Wiadomości

Jeśli wygląd zewnętrzny jest mocnym atutem Koleosa, to wnętrze jeszcze mocniejszym. Wyposażenie zachwyca, skórzana tapicerka Initiale Pais nie tylko świetnie wygląda i zapewnia bardzo komfortową jazdę a lista wyposażenia jest bardzo długa. Kluczem do długich podróży są jednak wygodne fotele – podgrzewane i wentylowane a ten kierowcy miał jeszcze masaż.

renault koleos 2019 8 Wiadomości

Nasza wersja była wyposażona dodatkowo w pakiet zimowy – a więc między innymi w podgrzewanie tylnych foteli oraz kierownicy i przedniej szyby, co wymaga dopłaty 1.800 złotych. Nie było za to szyberdachu, to również opcja – za 4.500 zł.

renault koleos 2019 12 Wiadomości

Deska rozdzielcza jest znana z innych modeli, to klasyka Renault. Warto tylko podkreślić, że wszystko jest wykonane z bardzo dużą dbałością o szczegóły, materiały są wysokiej jakości, a wrażenia solidności nie psują żadne detale.

renault koleos 2019 16 Wiadomości

Koleos ma sporo złącz ładownia USB, co we współczesnych samochodach przy ilości elektroniki, którą używamy jest bardzo przydatne. Zmierzyłem prąd ładowania, gniazda mają wydajność 1A, co pozwala swobodnie ładować smartfony. Napięcie w tylnych gniazdach było odrobinę niższe niż w przednim ale mieści się w granicach normy.

renault koleos 2019 2 2 Wiadomości
renault koleos 2019 3 2 Wiadomości

 

Wrażenia z jazdy – dynamika i spalanie

renault koleos 2019 17 Wiadomości

Kluczem do poznania samochodu jest jego zachowanie na drodze, przyspieszenie, wyciszenie a w przypadku Koleosa jeszcze zachowanie napędu 4×4.

Po uruchomieniu silnika w środku niewiele słychać. Wyciszenie jest na dobrym poziomie a sama jednostka napędowa diesla o pojemności 2 litrów i mocy 190 KM zachowuje się bardzo kulturalnie, może za wyjątkiem kilku początkowych minut pracy, kiedy jest po prostu zimny. Do kabiny nie przedostają się żadne wibracje czy niepokojące odgłosy. Jest cicho. Pamiętam jednak doskonale pierwsze wrażenie ruszania, płynne przyspieszenie i czuć jednak, że mamy do czynienia z dużym i ciężkim samochodem, być może pogłębione faktem, że przesiadałem się z Kadjara 1.3 TCe w manualu.

Wrażenie to jednak szybko zniknęło i kiedy przyzwyczaiłem się do masy samochodu, doceniłem jego dynamikę. Koleos ma co prawda 10,1 sekundy do setki, nie jest więc mistrzem sportowych osiągów, ale można nim sprawnie i dynamicznie się przemieszczać. Duże słowa uznania mam dla bezstopniowej skrzyni CVT. Działa bardzo miękko, wyjątkowo komfortowo.

renault koleos 2019 1 2 Wiadomości

Są jednak minusy – duża masa samochodu, duża powierzchnia przednia i wysokie nadwozie oraz skrzynia CVT tworzą kombinację, w której zużycie paliwa w moim przypadku utrzymywało się na poziomie ponad 9 litrów na 100 kilometrów. Na ten wynik złożyło się 600 kilometrów autostrady, około 300 kilometrów w mieście oraz nieco ponad 100 kilometrów na drogach podmiejskich i w terenie.

Zawieszenie i układ kierowniczy

Pracę zawieszenia określiłbym jako neutralną, z nastawieniem na komfort jazdy. Nie jest na pewno typowo francuskie i miękkie, jednak zapewnia sporą dawkę komfortu, dużo większą niż konkurencyjne niemieckie czy koreańskie samochody. Przy bardziej dynamicznej jeździe zawieszenie pochyla się tylko nieznacznie. Wchodzenie z dużą prędkością w zakręty nie nastręcza żadnego problemu czy wyzwań. Stabilność jazdy jest wspomagana przez napęd na cztery koła. Układ kierowniczy pracuje lekko, usztywniając się nieco przy większych prędkościach. Jazda tym autem, nawet w mieście przy dużej ilości manewrów jest po prostu bezwysiłkowa.

Tak sobie wyobrażam zachowanie komfortowego SUVa, który ma służyć do przyjemnego i komfortowego przemieszczania się.

Napęd 4×4

Koleos wyposażony jest w napęd na cztery koła, który może działać w jednym z trzech trybów: napęd tylko na dwa koła, auto oraz wymuszone 4×4, działające przy niższych prędkościach. W Borach Tucholskich na piaszczystych drogach samochód radził sobie bez żadnych problemów. Duży prześwit i 4×4 stanowią świetne połączenie.

renault koleos 2019 6 Wiadomości

Wyposażenie ułatwiające i uprzyjemniające jazdę w Koleosie

Duży ekran, sprawna nawigacja, pokazują korki, bardzo dobry system audio Bose z subwooferem – to wszystko uprzyjemnia jazdę, podobnie jak możliwość definiowania kolorów podświetlenia wnętrza czy dwustrefowa klimatyzacja automatyczna uprzyjemniają jazdę tym samochodem. Trudno wyobrazić sobie w tym zakresie coś więcej.

Nowa generacja elektroniki w Renault dopiero przed nami i Koleos nie jest tutaj wyjątkiem. Samochód wyposażony był w aktywny tempomat o dość konserwatywnym zachowaniu i działający wyłącznie przy wyższych prędkościach. W wolnej miejskiej jeździe i w korkach z niego nie skorzystamy. W tej generacji nie ma też wspomagania jazdy autonomicznej – i trochę szkoda, ale to Renault rezerwuje sobie dla nowej generacji Koleosa.

Spory bagażnik, duży zbiornik paliwa

Bagażnik ma blisko 500 litrów pojemności i jest dość ustawny. Przykrywa go wysuwana roleta, od jakiegoś czasu w Renault nie stosuje twardych półek co ma swoje plusy, bo można ją stosunkowo łatwo zwinąć. Zamiast koła zapasowego jest kompresor, zestaw naprawczy i … subwoofer.

Zbiornik paliwa ma 60 litrów, co przy uzyskanym przeze mnie spalaniu zapewniało bardzo przyzwoity zasięg 650 kilometrów.

renault koleos 2019 14 Wiadomości

Wyposażenie zawarte w wersji Initiale Paris 

  • szyby boczne klejone i przyciemniane z tyłu
  • relingi dachowe
  • ozdobna wstawka przy światłach przeciwmgłowych
  • system multimedialny R-LINK 2 z ekranem dotykowym 8,7″, z nawigacją i systemem nagłośnienia BOSE
  • mapa Europy
  • nawiew na tylne siedzenia
  • konsola centralna z przesuwanym podłokietnikiem
  • oświetlenie wnętrza AMBIENT LIGHTING
  • szyby tylne regulowane elektrycznie
  • przednie osłony przeciwsłoneczne podświetlane z lusterkiem
  • schowek pod podłogą bagażnika
  • skórzana kierownica z regulacją wysokości i głębokości
  • elektrycznie i bezdotykowo otwierana klapa bagażnika
  • szyby przednie regulowane elektrycznie z włącznikiem impulsowym po stronie kierowcy
  • zespół zegarów i wskaźników z kolorowym 7″ ekranem TFT
  • zagłówki przednie typu Relaks
  • klimatyzacja automatyczna, dwustrefowa
  • 3 zagłówki tylne
  • karta Renault Hands Free
  • fotele przenie z regulacją elektryczną, funkcją wentylacji, manualną regulacją długości siedziska, fotel kierowcy z masażem
  • instalacja do montażu alarmu
  • światła tylne LED
  • światła do jazdy dziennej LED
  • elektrycznie regulowane i składane, podgrzewane lusterka boczne
  • światła przednie Full LED Pure Vision
  • światła przeciwmgłowe LED
  • elektrochromatyczne lusterko wewnętrzne
  • system kontroli bezpiecznej odległości
  • ecodrive
  • aktywny regulator prędkości
  • wskaźnik zmiany biegów
  • system kontroli martwego pola
  • system kontroli pasa ruchu (LDW)
  • funkcja automatycznej zmiany świateł drogowych na mijania
  • system wspomagania parkowania Easy Park Assist
  • automatyczny hamulec postojowy, elektromechaniczny
  • możliwość ręcznej dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera z przodu
  • system ostrzegania o nadmiernej prędkości z funkcją rozpoznawania znaków drogowych
  • sygnalizacja niezapięcia pasów bezpieczeństwa
  • system mocowania fotelika dla dziecka Isofix na tylnych bocznych miejscach
  • przednie pasy bezpieczeństwa z regulacją wysokości
  • system kontroli ciśnienia w oponach
  • system kontroli toru jazdy ESC z systemem wspomagania przy ruszaniu pod górę
  • zestaw do naprawy uszkodzenia opony
  • system wykrywania zmęczenia kierowcy
  • aktywny system wspomagania nagłego hamowania, z funkcją wykrywania pieszych
  • system ABS
  • system wspomagania nagłego hamowania AFU
  • boczne poduszki powietrzne kierowcy i pasażera z przodu oraz poduszki kurtynowe
  • przednie poduszki powietrzne kierowcy i pasażera
  • przednie fotele podgrzewane

Ile kosztuje Koleos 4×4 Initiale Paris CVT 190 KM?

Nasz samochód był doposażony w pakiet zimowy (dopłata 1.800 zł) oraz miał lakier Amethyste (dopłata 3.200 zł). Łączny koszt testowanego samochodu wyniósł 169.900 złotych.

Więcej zdjęć znajdziecie w galerii poniżej.

Dane techniczne

Cecha
Rozmiar (mm)
Zwis przedni
930
Wysokość pojazdu nieobciążonego z bagażnikiem dachowym (mm)
1.678
Długość całkowita
4.673
Szerokość całkowita
1.843
Wysokość progu załadunku
770
Wysokość pojazdu pustego z drzwiami tylnymi lub klapą otwartą
2.118
Zwis tylny
1.038
Długość części bagażowej na wysokości podłogi za tylną kanapą
973
Wysokość całkowita
1.678
Szerokość całkowita z lusterkami zewnętrznymi
2.063
Szerokość bagażnika w świetle tylnej klapy u dołu
1.034
Długość części bagażowej przy złożonej tylnej klapie
1.889
Rozstaw osi
2.705
Prześwit pojazdu
190

 

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

renault koleos 2019 3 2 Wiadomościrenault koleos 2019 11 Wiadomościrenault koleos 2019 9 Wiadomościrenault koleos 2019 8 Wiadomościrenault koleos 2019 7 Wiadomościrenault koleos 2019 5 Wiadomościrenault koleos 2019 6 Wiadomościrenault koleos 2019 4 Wiadomościrenault koleos 2019 3 Wiadomościrenault koleos 2019 2 Wiadomościrenault koleos 2019 10 Wiadomościrenault koleos 2019 13 Wiadomościrenault koleos 2019 1 2 Wiadomościrenault koleos 2019 2 2 Wiadomościrenault koleos 2019 18 Wiadomościrenault koleos 2019 19 Wiadomościrenault koleos 2019 17 Wiadomościrenault koleos 2019 16 Wiadomościrenault koleos 2019 15 Wiadomościrenault koleos 2019 14 Wiadomościrenault koleos 2019 12 Wiadomościrenault koleos 2019 1 Wiadomości

Originally posted 2019-11-16 04:18:09.

2.3 6 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

Nowy Peugeot 208

Ile kosztuje nowy Peugeot 208? Polski cennik konkurenta Renault Clio w maju 2025

2025-05-19
Nissan Juke 1.6 Hybrid 143

Test: Nissan Juke 1.6 Hybrid 143 N-Sport, czyli crossover z pomysłem i na sportowo. 1000 km za nami

2025-05-19

250 sztuk Renault Master do transportu pacjentów. Nowe zamówienie firmy EMED

2025-05-19

Polski cennik Renault z roku 2000. Twingo za 29.900 zł, Espace V6 za 191.950 zł

2025-05-19
Tagi: RenaultKoleos
Udostepnij829Tweet464Udostepnij130
Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości - gdy zacząłem chodzić fascynowały mnie koła samochodów. Citroën, Peugeot i Renault zawsze!

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
24 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • renault scenic Wiadomości

    Nowy Renault Scenic za 42.900 zł? Tak, to oryginalna promocja marki w Polsce

    3100 udostępnienia
    Udostepnij 1240 Tweet 775
  • Używany Peugeot 508 II SW 2.0 BlueHDi od pierwszego właściciela. Przegląd krajowych ogłoszeń

    1400 udostępnienia
    Udostepnij 560 Tweet 350
  • Ile kosztuje najdroższa nowa Dacia Bigster z fabryczną instalacją LPG? Dwukolorowe nadwozie oraz szyberdach, maj 2025

    4467 udostępnienia
    Udostepnij 1787 Tweet 1117
  • Nowa Dacia Duster Journey+ 2025 Full Hybrid. Co ma na wyposażeniu i ile kosztuje?

    613 udostępnienia
    Udostepnij 245 Tweet 153

Testy samochodów

DS7 Crossback
DS - testy i opinie

Test: luksusowy DS 7 Crossback 2.0 HDi EAT8: 2200 kilometrów w 3 dni!. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2018-08-04
citroen berlingo 1 5 bluehdi 2024 11 Wiadomości
Testy

Test: Citroën Berlingo VAN 1.5 BlueHDi. Oszczędny, komfortowy i pojemny samochód dostawczy

autor Tomasz Nowicki
2024-09-29
peugeot 308 gt 2020 1 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 308 GT Pack 1.2 130 KM. Solidny wybór i konkurent takich aut jak Volkswagen Golf, Ford Focus czy Toyota Corolla. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2021-01-30
26 Peugeot 208 1.2 VTi Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 208 1.2 VTi 86 KM – czy sprawdzi się w roli samochodu rodzinnego? Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2013-08-10
peugeot 408 gt 2023 13 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 408 GT 1.2 130 KM – prawdopodobnie najlepszy samochód w swojej klasie. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2023-01-14

Najnowsze komentarze

  • Edek - Nowe Renault Clio TCe 90 z automatem. Ile kosztuje i co ma w wyposażeniu?
  • Slawo - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie
  • C5x7 - Citroën CX GTi Turbo – francuska definicja prędkości i komfortu kontra BMW M535i i Rover Vitesse
  • Edek - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie
  • Edek - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie
  • Anonimowo - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Daniel - Dacia Jogger kontra Toyota Proace City Verso i Ford Tourneo Connect. Który samochód wygrał?

Zobacz też

Fiat PRO na targach EICMA Show w Mediolanie. Co zaprezentowano?

Nowy Renault Trafic Van E-Tech Electric: 240 km na jednym ładowaniu

41 Renault Kangoo II do serwisu

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
24
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz